Jump to content


Photo

Nasze zakupy


8563 replies to this topic

#641 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 10 June 2013 - 11:40

Odkupiłem blaty od Wigginsa ;-) 48/36 Doval - takie juniorskie - ale to odpowiednik blatu 50. Cena 170zł z wysyłka z Ebay http://pics.tinypic....9ensm7vsgsd.jpg

#642 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 10 June 2013 - 12:54

Odkupiłem blaty od Wigginsa ;-) 48/36 Doval - takie juniorskie - ale to odpowiednik blatu 50. Cena 170zł z wysyłka z Ebay http://pics.tinypic....9ensm7vsgsd.jpg


Wybacz ale dla mnie odpowiednikiem blatu 50 bedzie tylko blat 50 :)
Jeden obrot = przesuniecie lancucha o 50 jednostek - 48 to przesuniecie o 48 jednostek.

Nie watpie, ze jest to tym co chcesz, ale nie mow ze to odpowiednik :)

Mam rotor'a 53T z maksymalnym wychyleniem = 55/56T a jednak jest to 53T.
  • Siara_iwj likes this

#643 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 10 June 2013 - 12:59

ilosc zebow - tak, przelozenie - nie. Masz racje i jednoczesnie jej nie masz.

Ilosc zebow sie nie zmienia, zmienia sie przelozenie, i na "gorce" jest jak by byly 2-3 zeby wiecej. Wiec jest to odpowiednik.

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#644 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 10 June 2013 - 19:04

Petri, czyli wg Ciebie blat Q-Rings Rotora będzie odpowiednikiem blatu 56? W innym miejscu będzie miał średnicę blatu 50, więc będzie jednocześnie odpowiednikiem blatu 50 i 56?
Wg mnie też nie jest to odpowiednik blatu większego, tylko blatu 48. Położenie ustawia się tak, żeby w martwych punktach było mniejsze, żeby łatwiej było się ich pozbyć przy obrocie korb.

#645 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 10 June 2013 - 19:08

moja opinia nie ma nic do rzeczy. fakty mowia wprost : poza "dead zone" przelozenie jest takie jak dla blatu o 2-3 zeby wiekszego.

Nie ma w tym zadnej filozofii - na stronie rotora sa wykresy - wystarczy przestudiowac...


gdyby przyjac twoja teze, cala idea idzie sie rypac, mowiac kolokwialnie....

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#646 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 10 June 2013 - 19:28

Napisałem że to odpowiednik blatu 50 - bo gdzieś tam to wyczytałem w prospektach Doval . Ale upierać się nie będę . Te zębatki Doval mają tyle opisów , tabeli i wykresów - jeszcze tego nie studiowałem. http://www.ebay.com/...=item27d3b7a704

#647 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 10 June 2013 - 20:23

moja opinia nie ma nic do rzeczy. fakty mowia wprost : poza "dead zone" przelozenie jest takie jak dla blatu o 2-3 zeby wiekszego.

Nie ma w tym zadnej filozofii - na stronie rotora sa wykresy - wystarczy przestudiowac...


gdyby przyjac twoja teze, cala idea idzie sie rypac, mowiac kolokwialnie....


No nie wierzę - starsi i doświadczeni ludzie a takie głupoty gadacie...

Przełożenie to przełożenie - jak przesunięcie korby o 53zeby da metr posunięcia to nie ma opcji żeby przesuwając czymś innym o 50zębów przesunięcie też było o metr nie zmieniając innych elementów jak sam blat.

Owszem - minimalizacja dead zone, strefy nacisku, spowolnienie i przyspieszenie ruchu - motoryka, fizlologia - to się zmienia - jak najbardziej.

Jednakże zachowując stałą kadencję dla różnych ilości zębów prędkość pojazdu zawsze będzie różna nie ważne czy blat będzie okrągły czy kwadratowy czy trójkątny...

#648 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 10 June 2013 - 20:37

Zakladasz (blednie, a przyjmujac na chwile twoja retoryke - glupio) ze obwod blatu standardowego jest identyczny z obwodem blatu jajeczka. Ilosc zebow sie zgadza, obwod juz nie. Stad kilka roznych ksztaltow zebow w rotorze. Uprzedzajac watpliwosci : glebokosc osadzenia lancucha na zebie moze byc rozna na poszczegolnych zebach. Obwod osadzenia czyni przelozenie, nie ilosc zebow.

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#649 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 10 June 2013 - 20:49

Zakladasz (blednie, a przyjmujac na chwile twoja retoryke - glupio) ze obwod blatu standardowego jest identyczny z obwodem blatu jajeczka. Ilosc zebow sie zgadza, obwod juz nie. Stad kilka roznych ksztaltow zebow w rotorze. Uprzedzajac watpliwosci : glebokosc osadzenia lancucha na zebie moze byc rozna na poszczegolnych zebach. Obwod osadzenia czyni przelozenie, nie ilosc zebow.


Hmm - z tą odległością mogło by coś być - ale takie stwierdzenie prosi się o dowody - i bez nich nie będę w stanie w to uwierzyć - jakiś link do producenta wspominający o tym?

Obracając korbę ręką łańcuch przylega idealnie (widać to na filmach i widziałem to dziesiątki razy czyszcząc sprzęt bo lubię efekt wirującego jajka). Przyglądałem się ich pracy w każdego możliwego kąta i byłem strasznie 'zajarany' kiedyś nimi. Na filmikach cervelo tt + rotor było powiedziane, że całościowy gear się nie zmienia, a tylko moment w różnych fazach ruchu.

Na potwierdzenie moich słów: HOW IT WORKS

Cała idea polega na tym, żeby ruch był równiejszy, a kadencja rosła.

#650 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 10 June 2013 - 21:01

Czemu chcesz cos brac na wiare, jesli jest to mierzalne i nie musisz ?


latwo sprawdzic jesli ktos ma i rotora i standardowy blat + lancuch . zakladasz lancuch na obwod jednego i drugiego i mierzysz.

wg wykresöw rotor'a jest roznica na obwodzie i wynika z roznic w glebokosci osadzenia lancucha na zebach. nie sprawdzalem w "realu", bo nie mam zwyklej korby... ale to ma sens

drugi test : 2 kolarzystow - na identycznym rozmiarze opon , jeden z jajkiem, 2gi bez - to samo ustawienie : np 39-25 i idealnie zgrana kadencja, albo pchanie powoli roweru/-a od kreski....

#651 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 10 June 2013 - 21:05

latwo sprawdzic jesli ktos ma i rotora i standardowy blat + lancuch . zakladasz lancuch na obwod jednego i drugiego i mierzysz.

wg wykresöw rotor'a jest roznica na obwodzie i wynika z roznic w glebokosci osadzenia lancucha na zebach. nie sprawdzalem w "realu", bo nie mam zwyklej korby... ale to ma sens

drugi test : 2 kolarzystow - na identycznym rozmiarze opon , jeden z jajkiem, 2gi bez - to samo ustawienie : np 39-25 i idealnie zgrana kadencja, albo pchanie powoli roweru/-a od kreski....


Przetestuję do końca czerwca na 100% i z wynikami zjawię się tutaj - nie ma co się gryźć :)

#652 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 10 June 2013 - 21:08

Ja mam normalny blat 48 - to jutro sprawdzę.

#653 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 10 June 2013 - 21:12

Off top straszny, ale taka ciekawostka- taki cienias jak ja, zebatka tyl 15-21, przod rotor 34-50 i na wczorajszym bardzo amatorskim rajdzie cx bylem 8y na 400 :):):)

wszystko co "ugralem" bylo na gorkach i pod wiatr

czemu tylko 15-21 ? nowa rama CX ma mocowanie P P za nisko i zapierala mi sie rzerzutka o mocowanie.... akceptuje tylko blat do 50 zebow - ustawilem max co mozna bylo... dzis kupilem 46 i jest OK.

I zeby nie bylo calkiem OT :

moj nowy zakup : rama Specialized Crux Alu :mrgreen:

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#654 Gosc_łukasz_*

Gosc_łukasz_*
  • Gość

Posted 10 June 2013 - 21:20

kierownica , mostek (jeszcze nie wiem czy na stałe bo chyba jest jednak troszke za długi) i owijka( tez nie wiem czy na stałe bo jak zacznie się brudzic to wywale) tak to wygląda
https://picasaweb.go...950340217244130

#655 wojtekmtb

wojtekmtb
  • Użytkownik
  • 367 posts
  • Skądmazury

Posted 12 June 2013 - 20:32

łukasz, super kiera ale szkoda, że nie dałeś znać bo ostatnio na Light Bike robiliśmy zamówienie grupowe w R2-bike i miałbyś tą kierę 10% taniej i darmową przesyłkę. Ja też brałem kierownicę 3T tyle, że do mtb.
Mostek też LTD czy Team ?

#656 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1,682 posts
  • SkądWLKP

Posted 12 June 2013 - 20:41

Ale po fotkach widac ze ten, zestaw nie jest orginalny zauwaz, ze sama kierownica 3t w sklepie R2-bike kosztuje, 980zl lukasz kupil replike tej kierownicy.

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#657 Gosc_łukasz_*

Gosc_łukasz_*
  • Gość

Posted 12 June 2013 - 20:52

Mostek też LTD czy Team ?

mostek tez ltd , nie będę się spieral czy to orginalny zestaw czy nie, za kierownice i mostek dalem razem 500zl wiec nawet jeśli to replika to i tak jestem zadowolony, wszystkie okulary tez mam repliki i jakos mi to nie przeszkadza.

#658 carloz

carloz
  • Użytkownik
  • 22 posts
  • Skądjózefów/otwock

Posted 12 June 2013 - 22:28

A czy to, że te okulary mają filtr lub nie mają lub czy podczas wypadku rozprysną się w drobny mak lub nie, to też nie dla Ciebie nie ma znaczenia? Znaczek to nie wszystko, nie tylko za to się płaci

#659 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 13 June 2013 - 19:44

A czy to, że te okulary mają filtr lub nie mają lub czy podczas wypadku rozprysną się w drobny mak lub nie, to też nie dla Ciebie nie ma znaczenia? Znaczek to nie wszystko, nie tylko za to się płaci


toż to straszne - przecież to świadoma decyzja Łukasza i o co ci chodzi?
będzie miał problem to będzie miał pretensje do siebie, a nie do ciebie :)

testy z rozpryskiwaniem są genialne - oglądałeś film z roku około 2000 kiedy to testowano oakleye kontra okulary szklane - to tak jakby testować czy każdy czerwony samochód jest sportowy

#660 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,631 posts
  • SkądSzczecin

Posted 13 June 2013 - 20:08

A czy to, że te okulary mają filtr lub nie mają lub czy podczas wypadku rozprysną się w drobny mak lub nie, to też nie dla Ciebie nie ma znaczenia? Znaczek to nie wszystko, nie tylko za to się płaci

Poliwęglan to poliwęglan, pęka tak samo niezależnie od dodatkowych powłok poprawiających właściwości optyczne.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Reply to this topic