Nasze zakupy
#642 Gosc_kobrys_*
Napisano 10 czerwiec 2013 - 12:54
Odkupiłem blaty od Wigginsa ;-) 48/36 Doval - takie juniorskie - ale to odpowiednik blatu 50. Cena 170zł z wysyłka z Ebay http://pics.tinypic....9ensm7vsgsd.jpg
Wybacz ale dla mnie odpowiednikiem blatu 50 bedzie tylko blat 50
Jeden obrot = przesuniecie lancucha o 50 jednostek - 48 to przesuniecie o 48 jednostek.
Nie watpie, ze jest to tym co chcesz, ale nie mow ze to odpowiednik
Mam rotor'a 53T z maksymalnym wychyleniem = 55/56T a jednak jest to 53T.
- Siara_iwj lubi to
#643
Napisano 10 czerwiec 2013 - 12:59
Ilosc zebow sie nie zmienia, zmienia sie przelozenie, i na "gorce" jest jak by byly 2-3 zeby wiecej. Wiec jest to odpowiednik.
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#644
Napisano 10 czerwiec 2013 - 19:04
Wg mnie też nie jest to odpowiednik blatu większego, tylko blatu 48. Położenie ustawia się tak, żeby w martwych punktach było mniejsze, żeby łatwiej było się ich pozbyć przy obrocie korb.
#645
Napisano 10 czerwiec 2013 - 19:08
Nie ma w tym zadnej filozofii - na stronie rotora sa wykresy - wystarczy przestudiowac...
gdyby przyjac twoja teze, cala idea idzie sie rypac, mowiac kolokwialnie....
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#646
Napisano 10 czerwiec 2013 - 19:28
#647 Gosc_kobrys_*
Napisano 10 czerwiec 2013 - 20:23
moja opinia nie ma nic do rzeczy. fakty mowia wprost : poza "dead zone" przelozenie jest takie jak dla blatu o 2-3 zeby wiekszego.
Nie ma w tym zadnej filozofii - na stronie rotora sa wykresy - wystarczy przestudiowac...
gdyby przyjac twoja teze, cala idea idzie sie rypac, mowiac kolokwialnie....
No nie wierzę - starsi i doświadczeni ludzie a takie głupoty gadacie...
Przełożenie to przełożenie - jak przesunięcie korby o 53zeby da metr posunięcia to nie ma opcji żeby przesuwając czymś innym o 50zębów przesunięcie też było o metr nie zmieniając innych elementów jak sam blat.
Owszem - minimalizacja dead zone, strefy nacisku, spowolnienie i przyspieszenie ruchu - motoryka, fizlologia - to się zmienia - jak najbardziej.
Jednakże zachowując stałą kadencję dla różnych ilości zębów prędkość pojazdu zawsze będzie różna nie ważne czy blat będzie okrągły czy kwadratowy czy trójkątny...
#648
Napisano 10 czerwiec 2013 - 20:37
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#649 Gosc_kobrys_*
Napisano 10 czerwiec 2013 - 20:49
Zakladasz (blednie, a przyjmujac na chwile twoja retoryke - glupio) ze obwod blatu standardowego jest identyczny z obwodem blatu jajeczka. Ilosc zebow sie zgadza, obwod juz nie. Stad kilka roznych ksztaltow zebow w rotorze. Uprzedzajac watpliwosci : glebokosc osadzenia lancucha na zebie moze byc rozna na poszczegolnych zebach. Obwod osadzenia czyni przelozenie, nie ilosc zebow.
Hmm - z tą odległością mogło by coś być - ale takie stwierdzenie prosi się o dowody - i bez nich nie będę w stanie w to uwierzyć - jakiś link do producenta wspominający o tym?
Obracając korbę ręką łańcuch przylega idealnie (widać to na filmach i widziałem to dziesiątki razy czyszcząc sprzęt bo lubię efekt wirującego jajka). Przyglądałem się ich pracy w każdego możliwego kąta i byłem strasznie 'zajarany' kiedyś nimi. Na filmikach cervelo tt + rotor było powiedziane, że całościowy gear się nie zmienia, a tylko moment w różnych fazach ruchu.
Na potwierdzenie moich słów: HOW IT WORKS
Cała idea polega na tym, żeby ruch był równiejszy, a kadencja rosła.
#650
Napisano 10 czerwiec 2013 - 21:01
latwo sprawdzic jesli ktos ma i rotora i standardowy blat + lancuch . zakladasz lancuch na obwod jednego i drugiego i mierzysz.
wg wykresöw rotor'a jest roznica na obwodzie i wynika z roznic w glebokosci osadzenia lancucha na zebach. nie sprawdzalem w "realu", bo nie mam zwyklej korby... ale to ma sens
drugi test : 2 kolarzystow - na identycznym rozmiarze opon , jeden z jajkiem, 2gi bez - to samo ustawienie : np 39-25 i idealnie zgrana kadencja, albo pchanie powoli roweru/-a od kreski....
#651 Gosc_kobrys_*
Napisano 10 czerwiec 2013 - 21:05
latwo sprawdzic jesli ktos ma i rotora i standardowy blat + lancuch . zakladasz lancuch na obwod jednego i drugiego i mierzysz.
wg wykresöw rotor'a jest roznica na obwodzie i wynika z roznic w glebokosci osadzenia lancucha na zebach. nie sprawdzalem w "realu", bo nie mam zwyklej korby... ale to ma sens
drugi test : 2 kolarzystow - na identycznym rozmiarze opon , jeden z jajkiem, 2gi bez - to samo ustawienie : np 39-25 i idealnie zgrana kadencja, albo pchanie powoli roweru/-a od kreski....
Przetestuję do końca czerwca na 100% i z wynikami zjawię się tutaj - nie ma co się gryźć
#653
Napisano 10 czerwiec 2013 - 21:12
wszystko co "ugralem" bylo na gorkach i pod wiatr
czemu tylko 15-21 ? nowa rama CX ma mocowanie P P za nisko i zapierala mi sie rzerzutka o mocowanie.... akceptuje tylko blat do 50 zebow - ustawilem max co mozna bylo... dzis kupilem 46 i jest OK.
I zeby nie bylo calkiem OT :
moj nowy zakup : rama Specialized Crux Alu :mrgreen:
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#654 Gosc_łukasz_*
Napisano 10 czerwiec 2013 - 21:20
https://picasaweb.go...950340217244130
#657 Gosc_łukasz_*
Napisano 12 czerwiec 2013 - 20:52
mostek tez ltd , nie będę się spieral czy to orginalny zestaw czy nie, za kierownice i mostek dalem razem 500zl wiec nawet jeśli to replika to i tak jestem zadowolony, wszystkie okulary tez mam repliki i jakos mi to nie przeszkadza.Mostek też LTD czy Team ?
#659 Gosc_kobrys_*
Napisano 13 czerwiec 2013 - 19:44
A czy to, że te okulary mają filtr lub nie mają lub czy podczas wypadku rozprysną się w drobny mak lub nie, to też nie dla Ciebie nie ma znaczenia? Znaczek to nie wszystko, nie tylko za to się płaci
toż to straszne - przecież to świadoma decyzja Łukasza i o co ci chodzi?
będzie miał problem to będzie miał pretensje do siebie, a nie do ciebie
testy z rozpryskiwaniem są genialne - oglądałeś film z roku około 2000 kiedy to testowano oakleye kontra okulary szklane - to tak jakby testować czy każdy czerwony samochód jest sportowy
#660
Napisano 13 czerwiec 2013 - 20:08
Poliwęglan to poliwęglan, pęka tak samo niezależnie od dodatkowych powłok poprawiających właściwości optyczne.A czy to, że te okulary mają filtr lub nie mają lub czy podczas wypadku rozprysną się w drobny mak lub nie, to też nie dla Ciebie nie ma znaczenia? Znaczek to nie wszystko, nie tylko za to się płaci
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?