Chciałbym obniżyć kokpit i w tym celu planuję nabyć top cover firmy Cane Creek. Czy tej części można użyć przy sterach innego producenta? U mnie jest to FSA.
Kompatybilność "top Cover" Sterów Różnych Producentów
#2
Posted 15 April 2020 - 21:52
A co nazywasz "top cover"?
Tak jak tu:
https://cf.shopee.ph...0b3b3a548df4b5b
(często nazywane "top cap").
Czy coś co jest opisane jako "bowl cover" na powyższym rysunku (częściej chyba "dust cover").
Jeśli część na mostku/podkładkach nad mostkiem to wystarczy jak wymiar otworu na śrubę "cover screw" i gwint w śrubie się zgadza z gwiazdką/ekspanderem. Co jest pewnie w 95% przypadków standardem.
Choć nie zawsze bo np. u mnie "top cap" jest zintegrowany ze śrubą ekspandera tzn. ma od spodu dość duży gwint wchodzący w ekspander.
Czyli top cap musi zagrać bardziej z ekspanderem niż z samymi sterami.
Jeśli "bowl cover" to często pod tym są gumowe uszczelki dopasowane do łożyska/misek poniżej i kształt jest dopasowany do klinu, który z kolei jest dopasowany do łożysk więc może być ciężej.
No i im droższy rower tym większa szansa, że jest tam coś nietypowego i da się wstawić tylko coś namaszczonego przez producenta.
#3
Posted 15 April 2020 - 21:57
https://www.cykloman...ort,id6642.html
#4
Posted 15 April 2020 - 22:24
Chodzi mi o element, który mocuje się bezpośrednio nad górnym łożyskiem, czyli inaczej "dust cover", np coś takiego
https://www.cykloman...ort,id6642.html
Moim zdaniem może zadziałać ale nie musi. Tzn. może gdzieś być 1-2 mm za dużo (szczelina) lub za mało (nie da się spasować). Choć sam mam właśnie taką kombinację. Top cover by cane creek a łożyska by FSA. Ale akurat u mnie łożyska FSA (TH-872) mają odpowiednik 1:1 w Cane Creek. Dla niektórych wymiarów przy tych samych kątach i średnicach łożyska jedne są wyższe od drugich. Np. 6,5 mm vs 8 mm. I przypuszczam, że wymiary klina też mogą się różnić.
- 4gotten likes this
#5
Posted 15 April 2020 - 23:05
Jeśli łożysko masz głęboko a ta pokrywa ma mocne "wcięcie" to będziesz musiał wymienić pierścień centrujący na wyższy i zdemontować ten z zestawu.
- 4gotten likes this
#6
Posted 16 April 2020 - 10:26
I są jeszcze podkładki dystansowe nad klin (pierścień centrujący) do kasowania luzu w różnych rozmiarach. Więc jakieś pole manewru jest.
Np.:
https://www.cykloman...1-8,id4930.html
- 4gotten likes this
#7
Posted 16 April 2020 - 10:34
Mam kilka takich podkładek. Były w komplecie z ramą. Do dzisiaj nie wiedziałem do końca do czego one służą Na wszelki wypadek domówiłem kilka. Jak przyjdzie to pokrywka to pomierzę ja "na sucho" i porównam z obecnie posiadaną. Jeśli nie będzie pasować to po prostu zwrócę i będę dalej szukał jakieś opcji, żeby obniżyć kokpit.
#8
Posted 16 April 2020 - 12:56
Ja jeszcze pare lat temu zalapalem sie na pokrywki od Veloflyte (gosc niestety zamknal "produkcje"). Na WW jest obecnie forowicz (jobvisser), ktory ostatnimi czasy zabral sie za produkcje roznych pokrywek. Wymiary jak powyzej, rowniez zrobil do F12. Oczywiscie mowa jest o karbonowych pokrywkach sterow. Nie wiem jakie koszty, Z Veloflyte bylo to cos ok $30.Super lekkie, cieniutkie i wygladaja bardzo dobrze.
Tak wyglada u mnie Veloflyte UD
#9
Posted 16 April 2020 - 13:08
Rozważałem "slam that stem", ale wychodzi dość drogo doliczając koszt przesyłki i ewentualnych opłat celnych.
Na szybko znalazłem kogoś w UK co robi takie pokrywy z aluminium http://grafixbyjorj.co.uk/.
Inna opcja to zestaw z górnym łożyskiem od cane creek https://www.cykloman...-8,id12166.html cena kosmiczna, ale dzięki długowiecznym łożyskom łatwiejsza do przełknięcia.
#10
Posted 16 April 2020 - 13:47
Ta druga opcja cenowo jest OK i spory wybor rozmiarow, wiec mozna perfekcyjnie dopasowac. Tylko ta waga, 3.1g...
Przy karbonowych pokrywkach dodatkowo mozna miec rozne wykonczenie, UD, 3k, marble, mat, polysk. I sa super lekkie, do 1g.
#11
Posted 16 April 2020 - 17:07
Poszukaj na ali wydaje mi się że były takie rzeczy po kilka $
https://pl.aliexpres...earchweb201603_
https://pl.aliexpres...8#2717#7562#415
#12
Posted 16 April 2020 - 18:29
#13
Posted 21 April 2020 - 18:52
Top cover ze sklepu doszedł dziś rano. Średnica identyczna jak w FSA. Brakowało uszczelki, ale pasowała ta ze sterów w rowerze. Po zamontowaniu okazało się, że niestety pomiędzy ramą, a pokrywą sterów jest prześwit. Nie wyglądało to dobrze.
Po godzinnej zadumie i drapaniu się w głowę w ruch poszedł pilnik. Pierścień centrujący z aluminium bardzo łatwo poddał się obróbce i po 15 minutach pokrywka była idealnie spasowana, a kokpit, dzięki niższej osłonie sterów obniżył się o 7 mm. Jestem niemal gotowy na przesiadkę na rower aero
W mojej Emondzie ALR można by zejść jeszcze trochę niżej, ale to spore koszty. W grę wchodziłby pewnie Cane Creek "slam that stem set", ale za 170 zł zyskuję niecałe 3mm. Ewentualnie mostek, torchę dłuższy, zwiększym kątem. Jednak w tym przypadku to również duży wydatek. Lepiej chyba zacząć odkładać na Look'a 795 Blade. Śliczny jest
#14
Posted 21 April 2020 - 19:43
Jak nie masz jakiegos udziwnionego mostka, to mozna dosc malymi pieniedzmi zmienic przod.
Mostek Kalloy Uno, dosc popularny ze wzgledu na waga ale szczegolnie cene, ok 100zl, 6st lub 17, np 120mm z oryginalnymi stalowymi srubami 127g, po wymianie na Ti 118g. Jak za ta cene, rewelacja.
- 4gotten likes this
#15
Posted 21 April 2020 - 20:00
Znalazłem tylko Kalloy Uno z kątem nachylenia -/+ 7 stopni, czyli tyle ile mam w obecnym mostku. Nie wiedziałem, że są dostępne takie z 17 stopniami.
#16
Posted 21 April 2020 - 20:43
#19
Posted 24 April 2020 - 21:42
Dzięki za propozycje, ale nie są to tanie rozwiązania. Muszę to przemyśleć. Nie chciałbym "zainwestować" sporej sumy, po to tylko, żeby przekonać się, że kokpit 19 mm niżej to już jednak za dużo dla mojego kręgosłupa