Skocz do zawartości


Zdjęcie

"tani" Dysk Czasowy, Tylko Który?


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Coroner666

Coroner666
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Skądz daleka

Napisano 04 maj 2020 - 19:17

Witam,

Zamierzam kupić dysk czasowy pod hamulce tarczowe. Wybór zawęziłem do dwóch dysków tubeless ready bo chcę korzystać z tego systemu. Pierwszy dysk to D5 DB Clincher/Tubeless Disc Wheel chińskiej firmy Yoeleo, a drugi to AERON X Disc od polskiego RON'a. Pomijając różnicę cenową, która nie jest najważniejsza (polski dysk byłby tańszy) to z ważniejszych różnic warto wymienić:

 

- w chińskim dysku można wybrać piastę, jeśli bym go wybrał to dopłaciłbym za piastę dt 240, natomiast polski dysk ma piastę PowerWay z ceramicznymi łożyskami Enduro

- chiński dysk nie ma dziur na szprychy i nie wymaga opaski tubeless, reklamują że dzięki temu jest o 30% mocniejszy i lepiej się sprawdza na dziurawych drogach, natomiast dysk RON'a wymaga opaski, gdyż zbudowany jest z użyciem szprych centrujących, a producent reklamuje że jednak jest to jego duża zaleta, bo może być centrowany  

-wygląd: chiński jest chyba całkiem płaski i ciut brzydszy?, natomiast polski jest wypukły i lepiej się prezentuje. 

To chyba najważniejsze różnice między nimi. Mają podobną szerokość wewnętrzną obręczy: 18,8 mm u polskiego i 18,5mm w chińskim. Obydwa byłyby w podobnej wadze jeśliby doliczyć opaskę tubeless do polskiego i odjąć trochę gramów wybierając piastę dt 240 w chińskim. Raczej nie sposób bez testów powiedzieć który byłby szybszy, ale raczej różnice między różnymi dyskami czasowymi nie są ogromne. Kilka watów przy przy dużych prędkościach nie mają znaczenia. Polski dysk ma limit wagowy 120 kg, chiński chyba nawet nie ma limitu więc nawet przy mojej dużej wadze miałbym spory zapas. 

 

Nasuwa się więc pytanie który z nich wybrać bo ja nie potrafię. Miał ktoś do czynienia z tymi firmami? Ma ktoś jakieś przemyślenia który z nich byłby lepszym wyborem? Wydaje się że właśnie chiński dzięki lepszej piaście i braku dziur na szprychy byłby mocniejszym wyborem na lata, ale czy tak byłoby faktycznie?? 

 

Z góry podziękowania za jakieś wskazówki w tym temacie.

Pozdrawiam!



#2 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 20 maj 2020 - 11:40

Poczytaj o aerodynamice różnych dysków. Generalnie są dwie szkoły, jedna totalnie płaskie, a druga tradycyjna - szprychy i wypukły dysk. Coś mi się kojarzy, że te wypukłe wypadały lepiej na większych kątach wiatru pozornego, ale doczytaj sobie o tym.
Chyba Zipp i Reynolds to przedstawiciele dwóch szkół, to na nich był ten test omawiany.

Osobiście wybór zawęził bym do tych lepszych aerodynamicznie niż lżejszych o kilka gram czy coś. TT to aerodynamika przede wszystkim i niemal cała reszta ma marginalne znaczenie.

#3 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 postów

Napisano 23 maj 2020 - 10:52

Na logikę wypukłe będą mniej podatne na boczne podmuchy wiatru, chodź przy tylnym kole ma to mniejsze znaczenie. Tak samo będą miały mniejsze opory przy bocznym wietrze. Przy totalnie przednim powinny wypaść trochę gorzej, chodź nie jestem tego tak pewien jak dwóch poprzednich stwierdzeń

#4 ktokolwiek

ktokolwiek
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 28 czerwiec 2022 - 17:04

Pozwolę podbić sobie nieco temat żeby nie tworzyć nowego.

Co byście wybrali?

 

Aeron X?

 

https://ronwheels.co...s/6-kolor-black

 

Czy dysk Corima?

 

https://tricarbon.pl...dysk-pod-szytke

 

 

 





Dodaj odpowiedź