Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przeskakiwanie Łańcucha Przy Sprincie


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 PizzeriaChabadzibadlo

PizzeriaChabadzibadlo
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 28 maj 2020 - 13:13

Hej,

 

mam problem - po zmianie łańcucha na nowy podczas sprintu szarpie łańcuchem - tak jakby łańcuch przelatywał nad zębami blatu bo nie czuje oporu w nogach wtedy. Jest tez ogromny trzask jakby łańcuch miał zaraz pęknąć. Nie wiem jak to opisać.

 

korba ultegra 6700, kasetę zmieniłem - 105 5700 (używana ale przejechane może z 500km od nowości). Bębenek raczej wykluczam bo na tarczy 39z po depnieciu na 39x11 nic się nie dzieje.

 

wczoraj jeszcze zauważyłem, że podczas depniecia spada łańcuch z przodu - z tarczy na zewnątrz. I ten trzask i chrupnięcie jest chyba zawsze na prawej nodze gdy korba jest na 6 godzinie. 
 

Dzisiaj zmieniam wkład suportu jeszcze bo ten ma jakieś 13kkm przejechane i zobaczę na regulacje tylnej przerzutki ale powiem szczerze, że nie wiem co to może być.

 

Czy szanowne gremium ma jakieś pomysły? Z góry dzięki!



#2 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 28 maj 2020 - 13:32

Może to być zużyty blat na którym pod dużym obciążeniem łańcuch przeskakuje, gdy łańcuch się trochę rozciągnie problem może zniknąć. Łańcuch może spadać również z powodu rozregulowanej przedniej przerzutki lub zbyt dużego naciągu linki powodującego wychył wózka przerzutki na zewnątrz gdzie robi się szpara w którą wpada łańcuch.

#3 Jedi23

Jedi23
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • SkądŻarki Letnisko

Napisano 28 maj 2020 - 14:26

Też stawiam na zużyty blat



#4 PizzeriaChabadzibadlo

PizzeriaChabadzibadlo
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 28 maj 2020 - 17:30

Hej. Dzisiaj doszedł suport to zmieniłem - stary był w niezłym stanie. Umyłem łańcuch, przesmarowałem, wyregulowalem wszystko i nic to nie dało.

 

kiedy już miałem wszystko składać to sobie przypomniałem ze mam w szafie stara korbę Tiagra 4650 (przejechane ze 3kkm) - założyłem i problem zniknął. Także mieliście racje - to zużyty blat jest.

 

Dzieki wielkie za pomoc.

 

BTW teraz mam setup taki że pół korby to tiagra kompakt, a lewe ramie to miernik Stages na ultegrze :)



#5 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 28 maj 2020 - 17:30

Tylko to. Była wymiana i pojawił się nagle problem. Jeździć aż łańcuch się rozciągnie trochę i dopasuje do już lodjechanych zęb{w. Skoro akcja ma miejsce tylko przy sprintach, to nie potrwa to raczej długo.

Za rzadko wymieniasz łańcuch, kup 3szt i rotuj co jakiś czas.

#6 PizzeriaChabadzibadlo

PizzeriaChabadzibadlo
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 28 maj 2020 - 18:30

Ech. w swojej hondzie raz olej wymieniłem po 40kkm bo zapomniałem. Tutaj łańcuch przejechał 10kkm lub więcej. I to był błąd :). Lub głupota, lub ech nieuwaga. 
 

Będę teraz jeździł na tej tiagrze przez moment. Już kupiłem nowy blat. Ta korba już przejechała ze 20kkm a kupiłem używkę więc chyba czas najwyższy. No i łańcuch trzeba będzie zmieniać częściej - co ile? 5kkm? Nie chce mi się jeździć na 3 łańcuchy chociaż z drugiej strony żadna to robota przełożyć jak jest spinka. Jeśli 3 łańcuchy to co ile zmiana? Ze 3kkm?



#7 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 28 maj 2020 - 18:44

Ja jeżdżę na dwa łańcuchy. Jeden zawsze czysty czeka aż ten drugi będzie wymagał kąpieli.

W przypadku smarowania na mokro jest to raczej bliżej 20 h jazdy w suchych warunkach. No ale ja nie lubię jak pojawiają się jakiekolwiek dźwięki albo brud.



#8 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1144 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 29 maj 2020 - 07:24

Ja nie wiem jak wy robicie takie przebiegi na jednym łańcuchu. U mnie po 1,5k km jest już wyciągnięty na 0,75.



#9 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2204 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 maj 2020 - 07:28

Nikt nie powie ile przejedziesz na łańcuchu, nawet w szosie jest za dużo zmiennych:
- model łańcucha
- moc z jaką jeździsz
- interwał co jaki jest czyszczony napęd
- rodzaj smaru
- warunki pogodowe
- ilość czasu na przekosach
- stan kasety i blatów

U jednych może wymagać zmiany co 1.5kkm a u innych co 15kkm, z medianą pewnie bliżej tego pierwszego.

Kup nawet prosty przymiar do łańcucha i jak się wyciągnie do 0.7 to zmieniaj. A najlepiej przy czyszczeniu powieś na gwoździu obok nowego łańcucha. Jak jest dłuższy o ok. 10mm to zamiast czyścić wymieniasz. I to 10mm to już raczej górna granica, ja zauważam że napęd staje się głośniejszy już przy wyciągnięciu 5-6mm i wtedy zmieniam.

#10 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 29 maj 2020 - 07:37

Jest jeszcze różnica czy jeździsz siłowo czy kadencyjnie.



#11 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 29 maj 2020 - 08:07

W takim przypadku zakładasz stary łańcuch i kasetę i jeździsz aż zacznie skakać. Prawdopodobnie użyjesz tego zestawu jeszcze przez kilka(naście) tysięcy km.

#12 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1019 postów

Napisano 29 maj 2020 - 08:11

Ja nie wiem jak wy robicie takie przebiegi na jednym łańcuchu. U mnie po 1,5k km jest już wyciągnięty na 0,75.

Co?? 1,5kkm?? Co Ty masz tam za łańcuch? U mnie Campa Record 11s + Squirt w tej chwili ma 16kkm, co prawda w tym 4kkm na trenażerze ale mimo wszystko i nawet nie wpada na 0.75. mieszkam w Świętokrzyskim także trochę górek tu mamy, w tym roku 64km up także lekko ten łańcuch też nie miał.
1.5kkm to nawet najtańszy sram pc-1110 w mtb mi się tak nie wyciągał.

#13 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 29 maj 2020 - 08:17

Dziwne. U mnie wszystkie Sram'y miały 0.75 lub więcej przy mniej niż 1000 przebiegu, na płaskim.

#14 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1019 postów

Napisano 29 maj 2020 - 08:36



Dziwne. U mnie wszystkie Sram'y miały 0.75 lub więcej przy mniej niż 1000 przebiegu.

Ładnych parę lat temu przeszedłem na Squirt'a tylko dlatego, bo miałem dość szejkowania, mówią że wydłuża on też żywotność napędu... może jednak coś w tym jest??

#15 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1144 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 29 maj 2020 - 09:22

Ładnych parę lat temu przeszedłem na Squirt'a tylko dlatego, bo miałem dość szejkowania, mówią że wydłuża on też żywotność napędu... może jednak coś w tym jest??

 

A jak kupujesz nowy łańcuch, to odtłuszczasz go przed Squirtem, czy od razu nim smarujesz?

 

Pzdr,


  • jacekj lubi to

#16 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 29 maj 2020 - 09:23

Pewnie, przez to, ze wosk zbiera sie na rolkach, przymiar nie wchodzi :)
Niektorym lancuchom, juz od nowosci malo brakuje, zeby 0.75 wchodzilo.

#17 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1019 postów

Napisano 29 maj 2020 - 09:30

A jak kupujesz nowy łańcuch, to odtłuszczasz go przed Squirtem, czy od razu nim smarujesz?

Pzdr,

Przed Squirtem zawsze odtluszczam. Chris nie przesadzaj z tym woskiem na rolkach

#18 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 maj 2020 - 10:14

Przed Squirtem trzeba odpuścić, bo to olej na bazie wody. Nie ma opcji, żeby dobrze przylegał do tłustej powierzchni.

 

Nawiasem mówiąc, oznacza to też, że łańcuch przesmarowany Squirtem najlepiej umyć ciepłą wodą z detergentem - odtłuszczacz przeważnie da gorsze, a nie lepsze rezultaty :)


  • EmPe lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#19 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 29 maj 2020 - 10:24

Ja nie wiem jak wy robicie takie przebiegi na jednym łańcuchu. U mnie po 1,5k km jest już wyciągnięty na 0,75.


Źle mierzysz. Stosując przymiar tradycyjny nie wiesz jaki był wymiar bazowy, zerowy do wyliczeń tych 0,75%. Przymiar jest wycięty pod jakiś konkretny np. 132,2mm, a Twój łańcuch za nowości mógł już mieć 132,5mm, a więc przymiar wskazał by pewne wyciągnięcie, a gdy łańcuch rozciągnie się o skromne 0,2mm to na przymiarze zobaczysz już wartość 0,75. Rozumiesz?
Jak upierasz się przy tej metodzie notabene niepoprawnej, to stosuj suwmiarkę i zmierz łańcuch za nowości, a następnie stosując prostą matematykę dodaj 0,75% do wyniku by poznać faktyczne, skrajne wyciągnięcie po którym zmienisz łańcuch.

O poprawnym pomiarze nie chce mi się już rozwodzić, znajdziesz w archiwum forum.
  • dmxzor lubi to

#20 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 29 maj 2020 - 10:27

Za każdym razem jak czytam, że ktoś zużywa łańcuch po 1500 km, albo kończy mu się opona po podobnym przebiegu to się zastanawiam jak to możliwe? Nie neguję, po prostu gdyby u mnie tak to wyglądało to musiałbym niemal co miesiąc zmieniać oponę i łańcuch.

Rozumiem, że w warunkach wyścigu pewnie nie jest niczym nadzwyczajnym mordowanie części eksploatacyjnych w takim tempie, ale przy codziennej jeździe?
  • Arni lubi to



Dodaj odpowiedź