Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór Szoso/gravela


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 02 czerwiec 2020 - 10:03

Często mam dylemat brać szosę i ograniczać się do asfaltu czy mtb żeby po lesie pojeździć.

Zależy mi żeby na asfalcie było prawie tak jak na szosie a poza w miarę komfortowo no i bez ukrytych problemów technicznych typu support ( w topstone BB30-83 Ai).

Z tego co dotychczas biorę pod uwagę :

 

https://velo.pl/rowe...we/accent/feral

https://www.cannonda...tone-carbon-105

 

Myślałem jeszcze o rondo ruut cf2 ale z dostępnością jest kiepsko.

W specyfikacji topstona trochę nie wiadomo o co chodzi. Rozmiary są podane XS, S, M... a geometria podana dla XS, SM. Kusi za to amortyzacja chociaż nie wiadomo na ile to trwałe i skuteczne.

W feralu to chyba jedynie opony dadzą trochę komfortu ale to z kolei może zwiększać opory toczenia na asfalcie.

 

Podpowiedzcie co wybrać i w jakim rozmiarze. Mam 163 cm wzrostu i 77 cm przekroku.



#2 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 507 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 02 czerwiec 2020 - 10:39

Najlepiej polecać to na czym się jeździ :D Ale do latania po lesie a także czasami po górach (chociaż nie jakichś ciężkich szlakach to jednak i po Alpach udało się polatać) mam Canyona Inflite - z założenia przełaj. Ja mam napęd 1x11, ale z dwurzędową korbą i drugim kompletem kół myślę, że mógłbym się na tym spokojnie ścigać na szosie i jeździć w terenie. Mam założone opony 40mm, ale spróbuję zmieścić jeszcze coś większego - powinno być ok o ile nie będą biły na boki.

 

Pozycja jest szosowa, sportowa, rower można mocno "zglebić" co przy małym rozmiarze jest ważne - większość małych graveli to krowy z olbrzymim stackiem. Jeździ się jak szosą, daje radę w terenie, lubię ten rower.

 

Waga też bardziej szosowa - mój model miał ważyć w rozmiarze M (taki podają na stronie) 8,2kg. W rozmiarze 3XS (wiec z kołami 27,5") ważył 8,2kg ale z koszykami na bidony (dwoma), pedałami, uchwytem licznika - więc Canyon nie ściemniał z wagą. Z kompletem lekkich szosowych kół z szosowymi oponami lekką ręką zrobiłbym z tego 7,5kg.

 

Aha, do 3XS wchodzą dwa bidony 0,75l. Ktoś inteligentny przewidział montaż koszyka na rurze podsiodłowej nisko - jak sobie popatrzysz na różne rowery to wcale nie jest ani trochę oczywiste i na ogół w małym rozmiarze nic się tam nie mieści.

 

Z ukrytych problemów technicznych jest niestandardowa średnica rury sterowej - jeżeli chcesz zmienić fabryczny kokpit to jest po prostu drogo, stery też pewnie będą drogie chociaż to jest prawie wieczne w tego typu rowerze.

Ogólnie opłaca się kupic jeżeli znajdziesz dobrą cenę na gotowca z outletu - ja tak kupiłem, w cenach katalogowych tak średnio.



#3 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 02 czerwiec 2020 - 10:47

 

"W rozmiarze 3XS (wiec z kołami 27,5")"
 

Też się nad Canyonem zastanawiałem ale waśnie tu jest problem. Wolę jednak koła 700.


 

 



#4 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 507 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 02 czerwiec 2020 - 11:00

Szosowe koła (drugi komplet) też bym do swojego wsadził normalne. Spokonie się zmieszczą. Koła terenowe zostawiłbym 27,5".

 

Z tego co pamiętam (chyba sto lat temu w Karkonosze razem jechaliśmy :D) jesteś z Wrocka wiec jak chcesz obczaić  ten bolid na żywo to zapraszam :)



#5 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 02 czerwiec 2020 - 11:42

Zgadza się. Miałem już dość a Ty jeszcze podjazd na Orlinek zaliczyłeś :D . Chętnie,dam znać na pw.

Porównując gravela z przełajem dramatycznych różnic chyba nie ma.

https://www.cannonda...perx/superx-grx

https://www.cannonda...tone-carbon-105

Biorąc pod uwagę, że szykuję się bardziej do emerytury niż do UCI i że nasi leśnicy lubią wysypywać na ścieżki dość gruby tłuczeń...

 



#6 kudl4t4

kudl4t4
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 02 czerwiec 2020 - 14:08

Ja mogę polecić https://opencycle.com/UP. Jest frajda. Jeszcze się nie spotkałam aby ktoś narzekał na Open U.P.a.

 

Co do właściwości szosowych, można obejrzeć zdanie użytkownika na YT, który wrzuca naprawdę super jakościowo filmiki, https://www.youtube....h?v=J3AYOyMQf6oRides of Japan



#7 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 02 czerwiec 2020 - 14:41

Cena raczej zaporowa. Mam limit ~10k pln.



#8 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 02 czerwiec 2020 - 20:57

Najlepiej polecać to na czym się jeździ :D Ale do latania po lesie a także czasami po górach (chociaż nie jakichś ciężkich szlakach to jednak i po Alpach udało się polatać) mam Canyona Inflite - z założenia przełaj. Ja mam napęd 1x11, ale z dwurzędową korbą i drugim kompletem kół myślę, że mógłbym się na tym spokojnie ścigać na szosie i jeździć w terenie. Mam założone opony 40mm, ale spróbuję zmieścić jeszcze coś większego - powinno być ok o ile nie będą biły na boki.

 

Pozycja jest szosowa, sportowa, rower można mocno "zglebić" co przy małym rozmiarze jest ważne - większość małych graveli to krowy z olbrzymim stackiem. Jeździ się jak szosą, daje radę w terenie, lubię ten rower.

 

Waga też bardziej szosowa - mój model miał ważyć w rozmiarze M (taki podają na stronie) 8,2kg. W rozmiarze 3XS (wiec z kołami 27,5") ważył 8,2kg ale z koszykami na bidony (dwoma), pedałami, uchwytem licznika - więc Canyon nie ściemniał z wagą. Z kompletem lekkich szosowych kół z szosowymi oponami lekką ręką zrobiłbym z tego 7,5kg.

 

Aha, do 3XS wchodzą dwa bidony 0,75l. Ktoś inteligentny przewidział montaż koszyka na rurze podsiodłowej nisko - jak sobie popatrzysz na różne rowery to wcale nie jest ani trochę oczywiste i na ogół w małym rozmiarze nic się tam nie mieści.

 

Z ukrytych problemów technicznych jest niestandardowa średnica rury sterowej - jeżeli chcesz zmienić fabryczny kokpit to jest po prostu drogo, stery też pewnie będą drogie chociaż to jest prawie wieczne w tego typu rowerze.

Ogólnie opłaca się kupic jeżeli znajdziesz dobrą cenę na gotowca z outletu - ja tak kupiłem, w cenach katalogowych tak średnio.

Również polecam Inflite. Przełaj, ale moim zdaniem wygodny. Przed zakupem czytałem o nim bardzo dużo (w sumie to czytałem jak tylko się pojawił, heh), dodatkowo konsultowałem się z Maćkiem Hopem, który go testował oraz na jednym z grubszych wyjazdów (lub dwóch, ale ja skupiłem się na Maroko) w jego ekipie był gość na Inflite, więc opinia była rozbudowana. W tej chwili nie mogę jej znaleźć, ale polecał ten model z czystym sumieniem, również na długie wyjazdy i wiele godzin w siodle. Mój max to do tej pory 2h, po których nie czułem żadnego dyskomfortu, bardzo dobrze się leciało i wróciłem zadowolony do domu. Na szosie idzie jak burza w porównaniu do Focusa Maresa AX, którego miałem wcześniej. 

 

Mój (rozmiar M) na wadze pokazuje równe 8,5 kg, z pedałami (szosowe Look), koszykiem i licznikiem. Nie chce mi się wsadzać do niego kół z Tarmaca, ale raczej na szosowych oponach (i lekkich kołach) można jeszcze sporo zjechać z wagą.



#9 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 396 postów

Napisano 03 czerwiec 2020 - 13:50

No cóż, do takich zastosowań to Giant Contend AR.

#10 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 06 czerwiec 2020 - 07:56

Gianty w moim rozmiarze wymiotło. Canyon ma stack/reach 1,37. Teraz w szosie mam 1,40 i jest zdecydowanie zbyt agresywnie. Poza tym też go nie ma. Zrobiło się trochę jak za komuchów, ocet na półkach i sprzedawcy, którzy robią łaskę, że w ogóle się odzywają.

Wracając do tego co jest, topstone - 1,45, feral - 1,52 (może nawet 1,53). Może udałoby się jeszcze ściągnąć https://sportprofit....coal-2020/26809. Ten ma 1,52. Jeżeli chodzi o wygląd to Rondo RUUT... ale geometria chyba odbiega od tego co potrzebuję.

https://mambaonbike....czarny-ciagnik/- dziewczyna ma ten sam wzrost co ja i kiera chyba jest dość nisko w stosunku do siodełka.

 

- w którym z tych rowerów będę miał największe pole manewru jeżeli chodzi o ustawienie wysokości siodła w stosunku do kierownicy ?

- na ile dobrą firmą jest Accent ? Warto w to wchodzić w zestawieniu z Connondale ?



#11 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3217 postów

Napisano 06 czerwiec 2020 - 13:32

Nie wiem jakiej szerokości opony chcesz zakładać, ale jeśli maksymalnie do 35 mm, to warto popatrzeć na karbonowego Focusa Paralane - bardzo wygodny rower zarówno pod względem geometrii jak i tłumienia drgań.

 





Dodaj odpowiedź