Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szuranie Hamulcow Tarczowych


114 odpowiedzi w tym temacie

#81 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 03 październik 2020 - 21:14

Jestem posiadaczem 4 rowerów, 2 szosowych, MTB i gravela, dwa pierwsze na szczęście jeszcze na hamulcach szczękowych, 2 ostanie na tarczach i to co mogę potwierdzić ze nie znalazłem dotychczas patentu na ocierające tarcze i wszelkie niepożądane dźwięki z tym związane, występują one w zasadzie zawsze po demontażu koła, również przy sztywnej osi.

O ile w rowerach używanych w terenie szuranie jeszcze tak mnie nie drażni i z samą regulacją potrafię sobie sam poradzić to podobne perspektywy w rowerze szosowym skutecznie zniechęcają mnie do wymiany sprzętu na nowy. Chcę rowerem przede wszystkim jeździć a nie włóczyć się bez przerwy po serwisach. Inna rzecz że nawet jeżdżąc dużo w górach nigdy nie narzekałem na skuteczność zwykłych hamulców, jazdy w deszcze staram się unikać.

Osobiście nie wierzę też w szybki kres ery hamulców szczękowych, sądzę że obydwa rozwiązanie długo jeszcze będą razem współistnieć, nawet w Pro Tourze nie wszystkie zespoły do dziś przeszły na tarczówki.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#82 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 04 październik 2020 - 00:26

Nie wszystkie zespoły przeszły na tarcze, bo jeszcze nie mają najnowszych ram. W nowym Tarmaku, Addict, czy Emondzie już tylko tarcze. Oczywiście jeszcze przez kilka lat, będzie można kupić części i elementy eksploatacyjne do klasycznych hamulców, ale za chwilę, nowe rowery będą tylko na tarczach. Producenci wymuszą zmiany. Nie chcę przez to nikogo przekonywać, że tarcze są lepsze, ale po prostu za chwilę nie będzie wyboru. Prędzej czy później, będzie to obowiązujący standard. Oczywiście do czasu, jak może wymyślą coś nowego. Już dziś, możliwość kupienia wysokiej jakości kół pod hamulce obręczowe, jest ograniczona. Za kilka lat, będzie z tym już problem. Producenci wymuszą zmiany.

#83 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 październik 2020 - 07:42

[mention]X-RAY [/mention]- a jakich sposobów próbowałeś? Napisz też co za hamulce :)

Ja nie byłem w stanie pozbyć się ocierania w starych Avidach (~ 2008) i dlatego obecnie trzymam się daleko od produktów sygnowanych tym znaczkiem.

Obecne wypusty Shimano (mt-200, ultegra, xtr) oraz podstawowe Tektro ustawiam bez kłopotów - także na qr9. Przewożę rowery na dachu mocowane za widelec więc wielokrotnie ściągam koła i jest spokój.

Jakby co to zapraszam z piwkiem (0 procent), pogadamy i powalczymy z ustawieniami :)

#84 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 387 postów

Napisano 04 październik 2020 - 09:15

Nigdy nie miałem ocierania w hamulcach tarczowych shimano. 5s ustawienia zacisku i po problemie.

#85 muzycom

muzycom
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 październik 2020 - 21:37

To jest niestety ciągła walka niezależnie od firmy. Albo cisza, albo ocierają, piszczą, dzwonią itp. Martwi mnie tylko że w nowych hamplach wciąż stare problemy. Ja się poddałem. Nie chodzą idealnie i czasem piszczą, ale średnio mi to przeszkadza szczególnie z góry w terenie jak trzeba hamować. Na szosie bym chyba dostał szału. Ostatnio w wypozyczonej szosie lekko dzwoniły, ale stwierdziłem że to tylko tydzień i nie będę się przejmował. :)

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

#86 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 październik 2020 - 21:44

To jest niestety ciągła walka niezależnie od firmy. Albo cisza, albo ocierają, piszczą, dzwonią itp. Martwi mnie tylko że w nowych hamplach wciąż stare problemy.


Z czasem problem zniknie, słuch z wiekiem słabnie ;)
  • muzycom lubi to

#87 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 759 postów
  • SkądPodhale

Napisano 06 październik 2020 - 21:50

Rany to ja chyba jestem w czepku rodzony. Ściągam zakładam koła i ni po prostu nic zero ocierania szumu :-)


Facebuk i  YT  Strava


#88 muzycom

muzycom
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 październik 2020 - 21:53

Z czasem problem zniknie, słuch z wiekiem słabnie ;)

No niestety słuch mam niezły mimo wieku ;)

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
  • Marcin321 lubi to

#89 muzycom

muzycom
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 październik 2020 - 22:04

Rany to ja chyba jestem w czepku rodzony. Ściągam zakładam koła i ni po prostu nic zero ocierania szumu :-)

Tak, jest zwykle ok. Nawet przez rok mi się zdarzało. A potem się zaczyna: tarcza skrzywiona - bicie, tłoczek zapieczony - nierówno wraca, zacisk się przesunął jakimś magicznym sposobem, a zwykłe ogarnąłem to wracały po serwisie i było 2 dni dłubania :) Tarcze różne użytkuje od 15 lat.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

#90 muzycom

muzycom
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 październik 2020 - 22:05

Do usunięcia

#91 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 listopad 2020 - 19:39

Odkopuję wątek, dobry film jak powinna wyglądać regulacja zacisków:

https://youtu.be/v83YFGi5uT0

W skrócie:
- zacisk powinien być ustawiony symetrycznie względem tarczy przed włożeniem klocków
- tłoczki wymagają okresowego czyszczenia i smarowania

Polecam tą metodę, w przeciwieństwie do „zaciśnij klamkę i dokręć zacisk”.
  • EmPe lubi to

#92 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 12 listopad 2020 - 20:47

W zasadzie, to już było opisane. Nic nowego. Czyszczenie co jakiś czas jest niezbędne a sposób ustawienia zacisku, nie ważne jaki, byle skuteczny. W porównaniu do tego filmu, zaciski szosowe są ciaśniejsze. Mniejszy skok tłoczków i mniej miejsca dla tarczy. Pewnie dlatego, trzeba dbać o czystość i idealnie je ustawić. Wtedy jest ok.

#93 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 listopad 2020 - 21:06

No właśnie ustawienie zacisku „byle skutecznie” pomaga na krótko. Bo tłoczki zapewne nie będą równomiernie wysunięte i ta asymetria może się pogłębiać doprowadzając po pewnym czasie do obcierania. Zresztą znacznie łatwiej ustawić prawidłowo zacisk bez klocków niż z klockami. Po prostu więcej widać. Za to też lubię Shimano, można wyjąć klocki bez zdejmowania koła.

Sprawdźcie czy w waszych zaciskach tłoczki są równomiernie wysunięte. Dokładność „na oko” jest wystarczająca. Ciekawy jestem rezultatów :)

#94 Kufir

Kufir
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 23 marzec 2023 - 11:04

Panowie odkopuje temat ...

 

Hamulce tarczowe Ultegra , zaciski R8070  szosa.  Problem z ocieraniem na przodzie.

 

 

1. Gdy ustawie tarczę idealnie centrycznie gdy staje w korbie i wywijam rowerem na boki ociera mi raz z jednej raz z drugiej strony a na hamowaniu cisza.  Dźwięk ocieranie podczas jazdy na stojąco jest nie do zakceptowania !!!

 

2. Gdy ustawie tarcze nie centrycznie, tzn tarcza jest bliżej prawego klocka , podczas wywijania rowerem na boki cisza ALE po hamowaniu z 40-50 km do zera i ruszeniu tarcze halasują !!! Czasami przez 5 sekund czasami przez 30 a czasami dopiero ponowne wielokrotne wciśniecie hamulca powoduje ze znowu jest cisza.

 

Układ wyczyszczony, odpowietrzony, tarcza prosta. Widełki roweru mają niską sztywność prawdopodobnie.

Jakieś porady ? Coś można zrobić aby była upragniona cisza ?

 

 

 

 


Moje rowerowe foty z Jury:

https://www.instagra...ufir_jura_bike/


#95 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 marzec 2023 - 11:27

Wiele tu nie zrobisz. Być może poprawi się odrobinę, kiedy zejdzie część okładziny.

 

Podobno zaciski z nowej Ultegry mają nieco większy prześwit, ale jak to wygląda w praktyce, tego już nie wiem.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#96 Kufir

Kufir
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 23 marzec 2023 - 11:31

Wiele tu nie zrobisz. Być może poprawi się odrobinę, kiedy zejdzie część okładziny.

 

Podobno zaciski z nowej Ultegry mają nieco większy prześwit, ale jak to wygląda w praktyce, tego już nie wiem.

 

Klocki mają już z 3 tyś przebiegu ....

Nowe zaciski R8170 mają jedynie o 10 % więcej prześwitu i w serwisach (trzech) powiedzieli mi że nie gwarantują że cokolwiek to zmieni.

 

A Zaciski + usługa serwisowa to koszt rzędu 400 zł.


Moje rowerowe foty z Jury:

https://www.instagra...ufir_jura_bike/


#97 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 marzec 2023 - 11:34

I cóż ja mam Tobie powiedzieć :) Twoja decyzja.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#98 Kufir

Kufir
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 23 marzec 2023 - 12:06

Zastanawia mnie dlaczego czasami musze klamkę wcisnac kilka razy aby przestały ocierać. Może jednak tłoczki źle wracają i są zaciski wadliwe ?

 


Moje rowerowe foty z Jury:

https://www.instagra...ufir_jura_bike/


#99 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 marzec 2023 - 12:27

Próbujesz walczyć z wiatrakami. Zaciski Shimano tak mają i tyle. Jest o tym masa artykułów, wpisów na forach, filmów na YT. Możesz czyścić tłoczki dwa razy w tygodniu.



#100 Kufir

Kufir
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 23 marzec 2023 - 12:30

To jest nieprawdopodobne, płaci się tyle pieniędzy za coś co miało być takie super, a człowiek się wkur$#%% co wyjdzie na rower .

 


Moje rowerowe foty z Jury:

https://www.instagra...ufir_jura_bike/




Dodaj odpowiedź