Masz mostek "gratis".
All-New Trek Émonda (3Rd Gen)
#642
Napisano 15 lipiec 2021 - 07:57
Chciałem pytać czy można puścić też zwykłe linki zamiast hydrauliki + di2, ale spojrzałem na cenę i mi się odechciało. Oo
Tak. SLR6 jest bazowo wyposażony w tą kierę, jest na Ultegrze hydraulicznej bez Di2:
https://www.trekbike...orCode=greydark
Fakt. 2,8 tysiaka za kierę to "lekka" ekstrawagancja...
Sam nie wiem. Zrobiłem research jakiś czas temu, opcji na rynku jest troszkę ale w większości tego typu zintegrowane kokpity ważyły więcej, bądź sporo więcej (360g w górę, np. Vision czy niezła DEDA Alanera to już wgl. kosmos, masywny kokpit do Madone a nie nadal lekkiej optycznie Emondy - zgaduję, trzebaby przymiarkę) i nieraz były jeszcze droższe.
U Treka mamy starey kokpit XXX z poprzedniej Emondy ważący 220-240g:
https://www.trekbike...colorCode=black
bądź nowy, ładniejszy i bardziej aero kokpit dedykowany do nowej Emondy, ważący 280g:
https://www.trekbike...orCode=greydark
Przelicznik g/PLN wydaje mi się bardzo zbliżony do tego z kół karbonowych. Komfort też zwiększa. Zaznaczę, że nie analizowałem wszystkich drogich niemieckich rozwiązań, bo wiem, że tam oczywiście jest sporo opcji, w tym lekkich rozdzielnych.
#644
Napisano 15 lipiec 2021 - 11:56
Ta pierwsza od emondy to nawet ujdzie po fitingu. Ale ja uznaje okrągłe rurki które można wygodnie chwycić w każdym miejscu, a nie oreo żeby producent mógł napisać o ile to nowy model jest szybszy. Takie płaskie to do czasówki, nawet na kryterium bym tego nie brał.
#645
Napisano 15 lipiec 2021 - 12:38
Mi ten kokpit z SLR Madone jakoś bardziej pasuje i fajnie się to zgrywa. No i ja jednak jestem fanem wewn. prow. kabli tak by nic mi nigdzie nie wystawało, nie wisiało i bym tego nie widział.
Ale jak można zobaczyć kilka stron temu - w Emondzie wygląda... gorzej niż w Madone - trochę zbyt masywny dla szczupłej Emondki
Ta pierwsza od emondy to nawet ujdzie po fitingu. Ale ja uznaje okrągłe rurki
Ja też uznaję okrągłe rurki, zresztą w obu rowerach obecnie takowe mam. I ten XXX to jest już naprawdę bardzo lekki, natomiast nie ma integracji.
A na nowej Emondzie wygląda to tak:
#646
Napisano 21 listopad 2021 - 12:14
Trochę zaczynam się już gubić ale gdy nie patrzyłem wskoczyły nowe ceny na roczniki oznakowane 2022. Niektóre modele mają po prostu wprowadzoną nową datę w innych pojawiło się więcej nowości - Ultegra R8100 oraz DuraAce R9200.
Z kronikarskiego obowiązku więc, oraz abyśmy wszyscy za rok-dwa mogli napisać, że kiedyś to rowery były tanie
- Emonda ALR4: 9439zł (Tiagra)
- Emonda ALR5: 11479zł (105)
- rama Emonda SL Disc: 14079zł
- Emonda SL 5: 14279zł (105)
- Emonda SL 6: 18079zł (Ultegra R8000)
- Emonda SL 6 Pro: 20479zł (Ultegra R8000 Di2)
- Emonda SL 6 eTap: 21979zł (Rival)
- Emonda SL 7: 29479zł (Ultegra R8100)
- Emonda SL 7 eTap: 31979zł (Force)
- Emonda SLR 6 eTap: 36479zł (Rival)
- Emonda SLR 7: 40979zł (Ultegra R8100)
- Emonda SLR 7 eTap: 43479zł (Force)
- Emonda SLR 9: 57679zł (DuraAce R9200)
- Emonda SLR 9 eTap: 62479zł (RED)
W przypadku osprzętu SRAM wszędzie mamy do czynienia z grupami elektronicznymi, w przypadku Shimano wyszczególniłem gdzie pojawiają się nowe grupy a gdzie mamy do czynienia ze starszymi odpowiednikami.
Jakby nie patrzeć rowery kupowane na początku pandemii starzeją się lepiej niż wino.
#650
Napisano 21 listopad 2021 - 17:49
Alu na Tiagrze 9,5k. Szok. Jeszcze niedawno takie rowery kosztowały max 4k. Współczuję jak ktoś potrzebuje teraz zmienić rower.
Wiadomo, nie byle jakie to alu, ale faktycznie poszło znowu w górę odczuwalnie. Mam wrażenie, że ALR5 był po 9k rok temu
Z drugiej strony... będzie tylko drożej.
#651
Napisano 21 listopad 2021 - 22:10
Alu na Tiagrze 9,5k. Szok. Jeszcze niedawno takie rowery kosztowały max 4k. Współczuję jak ktoś potrzebuje teraz zmienić rower.
To jest jakiś kompletny absurd, obłęd po prostu.
To już np. taki Cube Attain SL (też alu, ale na 105tce) kosztuje 2 tys. PLN mniej. Ale nawet to jest dla mnie cena nieakceptowalna. Z tym, że Trek to już prawdziwy obłęd. Owszem, można przyjmować tłumaczenia o wiadomych problemach, ale ta firma już dawno odleciała w kosmos.
#653
Napisano 22 listopad 2021 - 09:44
Jest też nowy Speedconcept - 40 979 PLN za SLR6 do 62 479 PLNów za SLR9 XDDD
Chociaż najdroższa Madone z 2022 za 70 479 PLN
O. I SL6 podstawowa podrożała na 24K :-)
Niedługo przyjdzie taki czas, że żeby kupić wymarzony rower, trzeba mieć będzie nieruchomość.. tak by można ją obciążyć hipoteką na zabezpieczenie udzielonego na rower kredytu.. =)
- artho i samuraj_84 lubią to
#655
Napisano 22 listopad 2021 - 10:58
Alu na Tiagrze 9,5k. Szok. Jeszcze niedawno takie rowery kosztowały max 4k. Współczuję jak ktoś potrzebuje teraz zmienić rower.
To jest jakiś kompletny absurd, obłęd po prostu.
Przeskok cenowy ponownie jest, na razie nie ma też ALR 6 2022. Jest poprzedni rocznik, tj. ALR 6 2021 w cenie 11999zł na pełnej Ultegrze hydraulicznej i to jest jeszcze w miarę sensowna cena.. Konkurencyjny Specialized Allez Sprint Comp siedzi na niekompletnej 105-tce a do tego... aero niezbyt wyszło tu jak chodzi o dizajn:
https://www.speciali...r=293161-184442
#656
Napisano 22 listopad 2021 - 11:14
I potem brać szosowa będzie Ci jechać, że na takim rowerze to w kolejkę do mops-uJesli do tego by doszlo to wroce spokojnie do czasow gdy jedyne co mnie martwilo to czy pogoda na rower wytrzyma (bez myślenia o sprzęcie)
Ceny z kosmosu ale to już nikogo nie dziwi. Dostajesz to samo co u innych producentów a płacisz za prestiż, który wynika z faktu posiadania danej marki. Za nic innego.
Nowy speed concept 17 wacików szybszy na dystansie iron man. Pewnie dla zawodnika PRO więc dla amatora patrząc na opór przy danej prędkości, który nie rośnie liniowo to wyjdzie ze 3W?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
#658
Napisano 22 listopad 2021 - 11:25
Z tego co wiem, to frameset Allez jest bardzo dobry. Niezwykle popularny na wyścigach w USA i ogólnie pożądany.
Bo to odświeżona wersja kultowej klasyki.
https://www.google.c...source&tbm=isch
#660
Napisano 22 listopad 2021 - 11:44
He He, no można się nabijać, ale na kryteriach bardzo popularny rower ten Allez.
Designersko coś to aero w Allezie dla mnie nie siadło. Natomiast Allez-y to świetne rowery. Rowery ciągle idą cenami w górę tylko przeskok w pandemii był nieco wyższy zresztą wszystkie idą z cenami do przodu, nie tylko Trek i Spec.
SS na 105-tce 15599zł: https://www.cannonda...isc-105-c11751m
Synapse na 105-tce 13599zł: https://www.cannonda...bon-105-c12371m