Skocz do zawartości


Zdjęcie

All-New Trek Émonda (3Rd Gen)


662 odpowiedzi w tym temacie

#41 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1133 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 19 czerwiec 2020 - 09:02

widzę już jedną różniczkę między SL a SLR - wyprowadzenie kabla do tylnej przerzutki. W SL jest ech... nawet nie wiem jak to skomentować. Prawilnie jest w SLR :)

 

Faktycznie XDDDDDDDDD



#42 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 czerwiec 2020 - 09:05

Kable w Ultimate chyba zostaną - teraz jest nowy Inflite i nie widać rewolucji. To samo zrobił Giant z TCR 2021.  Aeroad ma być już bez kabli. 

 

Mnie te kable aż tak nie przerażają. Przynajmniej w rowerze, który dla moich celów ma być lekki i dobrze się wspinać. Gdybym szukał aero bolidu, to oczywiście co innego.

 

Zdecydowanie wolę mieć 0,5 kg wagi mniej niż 0,5 kg więcej, ale za to ze schowanymi kablami. 



#43 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2827 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 09:12

widzę już jedną różniczkę między SL a SLR - wyprowadzenie kabla do tylnej przerzutki. W SL jest ech... nawet nie wiem jak to skomentować. Prawilnie jest w SLR :)

W sumie racja. Ale mnie to kompletnie nie przeszkadza. Tak czy tak ta seria to najładniejsze rowery jakie TREK zrobił :P.

 

Burza za 3..2..1.. :D



#44 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 09:12

Generalnie Trek/Bontrager to marka, którą zdecydowanie korzystniej jest kupować w sklepach stacjonarnych. W necie szału nie ma, nawet kask w "naziemnym" wyszedł mi lepiej niż najtańsza oferta w necie.

#45 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 czerwiec 2020 - 09:16

W sumie racja. Ale mnie to kompletnie nie przeszkadza. Tak czy tak ta seria to najładniejsze rowery jakie TREK zrobił :P.

do pierwszego urwania kabelka o jakiś krzaczor :D

plusem tych kabelków jest to że zawsze można je dokleić taśmą do ramy

nie mniej trochę dziwne że tak zrobili



#46 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 09:17

Pytanie czy w ogóle będzie nowa Madonka czy po prostu puszczą to samo.

Co do rabatów na Madone z ulicy dostałem 15%, a jest to wyjęcia więcej.

#47 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2827 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 09:19

Ja to nawet jeżeli przerobię swojego kilkuletniego alu Treka na gravela, to nadal Emonda mi się zdaje być sporo bardziej uniwersalna niż Madone.



#48 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 czerwiec 2020 - 09:25

no zdecydowanie, przy tym rowerze nad Madonką bym się nawet nie zastanawiał 

w zasadzie te obecne trendy powoli zacierają granice między aero a nie-aero

za 3 lata będzie już tylko jedna rama



#49 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1133 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 19 czerwiec 2020 - 09:31

Pytanie czy w ogóle będzie nowa Madonka czy po prostu puszczą to samo.

Co do rabatów na Madone z ulicy dostałem 15%, a jest to wyjęcia więcej.

 

Czyli taniej wziąć mechanikę z promocją + solo kupić upgrade niż kupić Di2 =)



#50 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 09:40

Tylko to nie zawsze ma być praktyczne. Czasem ma się po prostu podobać :)
Jakby nie miało być typowe aero, to już ciekawsza jest dla mnie Orbea Orca OMX.

dmx, jak chciałem iść w Madone, to właśnie SLR 6 ma mechanice i wymiana na Di2. Wychodziło mniej więcej 5k taniej od SLR 7 po sprzedaży mechaniki.

#51 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 10:25

Nie jestem fanem ani Treka ani Specializeda, ale aktualny -a już za chwilę stary- Tarmac podoba mi się bardziej niż nowa Emonda.

Wspomniana powyżej Orca również wydaje mi się zdecydowanie ciekawsza z wyglądu. 



#52 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 10:40

do pierwszego urwania kabelka o jakiś krzaczor :D
plusem tych kabelków jest to że zawsze można je dokleić taśmą do ramy
nie mniej trochę dziwne że tak zrobili


Zadam słynne pytanie, które powinno się pojawić przy kwestii rwania: czy dane było Ci doznać jeżdżąc rowerem wyrwania jakiegoś kabla? :) ja nie kojarzę tego nieszczęścia żebym doznał lub widział je choć raz.
Schowane kable mają duży plus: podnoszą dochody serwisów rowerowych które z wymianę takich rozwiązań kasują całkiem sporo. :)

#53 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2827 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 10:58

Przecież to jasna sprawa, że chodzi tylko o wizualne kwestie z tym drutem tylnej przerzutki :D



#54 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1133 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 19 czerwiec 2020 - 11:42

Zadam słynne pytanie, które powinno się pojawić przy kwestii rwania: czy dane było Ci doznać jeżdżąc rowerem wyrwania jakiegoś kabla? :) ja nie kojarzę tego nieszczęścia żebym doznał lub widział je choć raz.
Schowane kable mają duży plus: podnoszą dochody serwisów rowerowych które z wymianę takich rozwiązań kasują całkiem sporo. :)

 

E tam sporo, bardziej chodzi o kwestię czasu serwisu, żeby taką Madone ogarnąć.

 

To też m.in. dlatego podmieniłem na elektrykę, a ewentualne linki od hamulców wymienia się chwilę :-)



#55 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 czerwiec 2020 - 12:58

a ile razy masz wypadek żeby wozić ze sobą kask? :P ja miałem raz, 7 lat temu 

to samo z linką, po co kusić los :D lepiej schować i tyle. a ile też razy robisz serwis że kasują za to niewiadomo ile, raz na parę lat może. Ja miałem raz - gdy zmieniałem kiere na wewn. prowadzenie przewodów. W tej emondzie kiera pierwsza byłaby u mnie do wymiany, strasznie oldskulowo wygląda, zresztą jak w wielu rowerach.

 



#56 Groszek6

Groszek6
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 13:09

No tak, cena canyona jest super. Waga wersji bez tarcz imponuje, a po zmianie kół na jakieś stożki 38 pewnie można zrzucić ze 300 gramów. Te kable faktycznie mogą irytować. Ale za chwilę ma być nowy Ultimate - takie dostałem info. Z drugiej strony z rozmowy wynikało, że rewolucji mamy się nie spodziewać. Może jednak z kablami coś zrobią. Pytanie czy cena nie spuchnie o dodatkowe 1,5 - 2 tys.

Ale zaraz ktoś powie, że cena Emondy też jest spoko, bo przecież na pewno w sklepie dadzą 30% rabatu.

A masz coś więcej informacji o nowym ultimate?

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

#57 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 czerwiec 2020 - 13:14

A masz coś więcej informacji o nowym ultimate? 

 

Nie, tylko tyle, że ma być na wakacjach i że raczej w ramie nic się nie zmieni. Ale co się w związku z tym zmieni, tego nie wiem i tego też konsultant nie chciał tłumaczyć. Może malowanie. Być może cena trochę wzrośnie. Dzwoniłem tam z dwa tygodnie temu. 



#58 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 19 czerwiec 2020 - 13:15

Nowa Emonda podoba mi się. Rozważam w przyszłości zakup modelu SL5. Żeby zejść z wagi to w moim przypadku skończyłoby się pewnie przekładką niektórych elementów pomiędzy obecnie posiadaną Emondą ALR, a planowanym do zakupu nowym rowerem. Wymiana objęła by m.in. kierownicę, mostek, siodełko, korbę z blatami, tylną przerzutkę itd. Założyłbym też Veloflex Corsa plus latex i tym sposobem, niedużym kosztem mógłbym zejść z wagi pewnie z 500 gramów. Wiadomo, że koła w modelu SL5 szału nie robią, dlatego pewnie po jakimś czasie nabyłbym coś nowego.
Ewentualnie rozważyłbym po prostu zakup innego roweru np Basso Venta Disc, który w promocji można kupić za niecałe 12000zł z Ultegrą i wagą ok 8,5kg.  



#59 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2827 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 13:22

a ile razy masz wypadek żeby wozić ze sobą kask? :P ja miałem raz, 7 lat temu 

to samo z linką, po co kusić los :D lepiej schować i tyle. a ile też razy robisz serwis że kasują za to niewiadomo ile, raz na parę lat może. Ja miałem raz - gdy zmieniałem kiere na wewn. prowadzenie przewodów. W tej emondzie kiera pierwsza byłaby u mnie do wymiany, strasznie oldskulowo wygląda, zresztą jak w wielu rowerach.

Jaką nowoczesną kierę byś zaproponował do SL5 / SL6 ?



#60 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 19 czerwiec 2020 - 13:25

Robiąc selekcje przy niedawnym poszukiwaniu roweru, zapoznałem się również z Basso Venta - wygląda bardzo ładnie, ale -jak dla mnie-

waga ramy (ponad 1300 gramów) i widelca (467 gramów) to już była przesada i z tego względu ten model skreśliłem.





Dodaj odpowiedź