Skocz do zawartości


Zdjęcie

All-New Trek Émonda (3Rd Gen)


662 odpowiedzi w tym temacie

#621 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 07 styczeń 2021 - 20:54

Tak to prawda, nie zgadza mi się tylko fakt, że rower zważyli i wyszło zgodnie z producentem a koła zważyli i wyszło niezgodnie. Jakoś na wiosnę będę zmieniał opony i dętki na sensowniejsze to zważę ile te alu ważą aby był punkt odniesienia. Może faktycznie ważenie kół Trekowi nie idzie ;)

 

EDIT:

Wklejam tutaj historyczne ceny, tzn. podwyżkę, która nastąpiła w styczniu:

 

- Emonda SL 5: 12699zł

- Emonda SL 6: 16499zł

- Emonda SL 6 Pro: 18799zł

- Emonda SL 7: 26999zł

- Emonda SL 7 eTap: 30199zł

- Emonda SLR 6: 30999zł

- Emonda SLR 7: 32999-35699zł

- Emonda SLR 7 eTap: 38199zł

- Emonda SLR 9: 53999zł

- Emonda SLR 9 eTap: 53999zł



#622 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 styczeń 2021 - 00:41

Nie wiem czy była już tutaj ta informacja. Okazuje się, że karbonowe koła o niskim profilu wcale nie oznaczają niższej wagi. W SL 6 pro koła karbonowe 35mm ważą 1740g (źródło: link). Można się nieźle naciąć.

Tyle to ważą moje alu R24 DT Swissa za 800zl, ktore kupilem 3 lata temu do crossa a teraz je ujezdzam w commucie

#623 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 08 styczeń 2021 - 09:28

Tyle to ważą moje alu R24 DT Swissa za 800zl, ktore kupilem 3 lata temu

I jeszcze pewnie bez sztywnych osi. A i na sztywnych osiach można w DandyHorse kupić alu pod tarcze ważące jakieś 1470g za 2000zł.

Powoli zacząłem szukać i dla siebie ale karbonowe koła wcale niekoniecznie są lżejsze. Zwłaszcza jak chcesz odrobinę stożka i niekoniecznie wydać 8000zł.



#624 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 17 styczeń 2021 - 16:34

Szosy z jednym blatem + GRX-em z tyłu coraz popularniejsze.. :P

Tym razem build Trek-a Emondy 2021 na 6.3kg, rama SLR z malowaniem Project One. Finalnie wyszło nieco poniżej 6.3kg na Cyberdisc-kach itd.

 



#625 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 01 maj 2021 - 17:24

No i jest!

 

Pierwsza nowa Emonda w odsłonie na rok 2022. Na start zaprezentowana jedynie Emonda SL 6 eTap 2022 (nowy Rival AXS :D) dostępna w dwóch kolorach kolorach, cenie 21499zł i ważąca 8.69kg dla rozmiaru 56. Ah ten SRAM Rival AXS, jednak wagi mu nie można odmówić, za to osprzęt otrzymujemy od razu z pomiarem mocy przy korbie 48/35 oraz kasecie 10-36.

 

Pomijając nowe kolory (wcześniej dostępne tylko w P1) karbon to nadal OCLV500, nadal są też nieco ciężkie karbonowe koła Aeolus Elite 35 (znane z modelu SL6 Pro) i więcej zmian na szybko nie dostrzegam.

 

https://www.trekbike...rCode=red_black

 

uWkVyIW.png

 

TLzZFQ7.png



#626 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 maj 2021 - 18:09

Waży tyle co moja treningówka na 2kg ramie i 1kg korbie, z pedałami, z koszykami, z lampkami i uchwytem licznika :o Z czym do ludzi. 


  • beskidbike, Senninho i cauchy lubią to

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#627 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 01 maj 2021 - 18:22

Szczerze mówiąc wydaje mi się, że ten konkretny nowy model to jest już czysto pandemiczny twór "z braku laku". Mechaniczna Ultegra zastąpiona ciężkim Rival-em AXS (raczej odpowiednika 105-tki z tego co rozumiem, pomijając oczywiście elektronikę). Raczej na Rival-a AXS liczyłem w modelu SL5 i kompletnie innej wycenie.

 

Czarny kolor "Dark Prismatic" w sumie jest ciekawy.

 

Czekamy na więcej.

 

EDIT: z modeli na rok 2022 pojawiła się też Emonda SLR 6 eTap, w pierwszej chwili mnie nieco zmyliła oznaczeniem 2021 na polskiej stronie Treka ale na zagranicznych jest modelem 2022. Tym razem cena to 33899zł, dostępna w 3 dość standardowych dla tego modelu malowaniach i... także na Rival-u AXS. W przypadku tego modelu Trek już boi się wagi, więc nie podał :P. To też brzmi na "model pandemiczny".

 

https://www.trekbike...de=bluedark_red

 

EDIT 2: z moich kalkulacji na podstawie odpowiedników wynika, że SLR 6 eTap może ważyć 7.8kg +/- 200g.. W sumie jeżeli pyknęło im 8.0kg to się nie dziwię, że nie poinformowali o wadze roweru. Rama SL a SLR to około 500g różnicy ale SLR6 ma też koła Pro ważące 160g mniej i kokpit aero także ważący sporo mniej niż mostek+kierownica alu z SL6, więc... 7.8kg +/- 200g.



#628 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 maj 2021 - 18:36


Ze wszystkich topowych marek, to z Treka mam zawsze najwiekszą polewkę.
  • beskidbike, Senninho i Invincible. lubią to

#629 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 01 maj 2021 - 19:06

Waży tyle co moja treningówka na 2kg ramie i 1kg korbie, z pedałami, z koszykami, z lampkami i uchwytem licznika :o Z czym do ludzi. 

 

Ale jest areo!!!111



#630 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 01 maj 2021 - 19:10

Czy ja wiem, w porównaniu do Batmana dmxzor-a ( https://szosa.org/to...e-sl6/?p=439143 ) to niespecjalnie oreo :P

 

Ciekawe jak kolejne modele, jakie i na czym.



#631 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 maj 2021 - 19:41

Ale jest areo!!!111

Moje alu jest aero inaczej było by lżejsze ;)


  • Senninho i ibanezz lubią to

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#632 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 02 maj 2021 - 08:58

No i jest!

Emonda SL 6 eTap 2022 (nowy Rival AXS :D) dostępna w dwóch kolorach kolorach, cenie 21499zł i ważąca 8.69kg dla rozmiaru 56. 

 

Realnie pewnie bliżej 9 kg, prawie 22 tys za rower na "odpowiedniku 105-tki". Dobre dla ludzi, którzy nie znają się na pieniądzach :D No ale... "brać , bo jest, jak nie to następne rowery będą w 2024" xD 


  • Senninho lubi to

#633 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 02 maj 2021 - 09:06

No realnie oczywiście zależy od rozmiaru, natomiast Trek ostatnio w miarę poprawne wagi podaje. U mnie waga roweru się w zasadzie zgadzała, waga kół była wahnięta ale nieznacznie (przepraszam, już nie pamiętam ile). Natomiast oczywiście jak do 8.7kg dodasz dowolne pedały poniżej 500zł za komplet oraz koszyki na bidon to już mamy 9kg.

 

Oczywiście Rival AXS nie jest teraz już bezpośrednim odpowiednikiem 105-tki, bo 105-tka nie ma jeszcze Di2 w ofercie natomiast ogólnie Rivala pozycjonowało się na równi ze 105-tką. Ogólnie waży też nieco ponad 3kg za sam osprzęt, stąd między innymi opinie, że jest to grupa gravelowa.

 

Nie do końca rozumiem jaka jest docelowa klientela dla modelu SL6 eTap. Nie do końca rozumiem też model SLR6 eTap. Oba modele jak dla mnie brzmią na "modele pandemiczne", stworzone kompletnie z braku możliwości.



#634 marb

marb
  • Użytkownik
  • 288 postów
  • Skądsouth

Napisano 10 maj 2021 - 20:11

Moja SL6 Pro po pewnych modyfikacjach:

BIqbuSF.jpeg

 

 - Nowe koła Vinci Tore 45 z oponami Continental GP 5000;

 - Nowy osprzęt Ultegra Di2 (przy okazji, jeśli ktoś jest zainteresowany upgradem z 8020 na 8070 to służę pomocą - okazało się to banalne);

 - Długi maszt ( i tak przekroczony zakres maksymalny  :o );

 - Tarcze DA 160, 140;

 - Bontrager DuoTap;

Czekam na zamówiony kokpit SLR i zmiana siodełka.

Po wszystkich zmianach waga będzie taka sama lub niższa niż SLR 7.



#635 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 maj 2021 - 20:20

Ekstra maszyna i ustawiona na wyścigowo! Bardzo mi się podoba! Gratulacje!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#636 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 12 maj 2021 - 22:36

Moja SL6 Pro po pewnych modyfikacjach:
BIqbuSF.jpeg

- Nowe koła Vinci Tore 45 z oponami Continental GP 5000;
- Nowy osprzęt Ultegra Di2 (przy okazji, jeśli ktoś jest zainteresowany upgradem z 8020 na 8070 to służę pomocą - okazało się to banalne);
- Długi maszt ( i tak przekroczony zakres maksymalny :o );
- Tarcze DA 160, 140;
- Bontrager DuoTap;
Czekam na zamówiony kokpit SLR i zmiana siodełka.
Po wszystkich zmianach waga będzie taka sama lub niższa niż SLR 7.


Taki myk dla tego masztu to kiepski pomysł jest...

#637 marb

marb
  • Użytkownik
  • 288 postów
  • Skądsouth

Napisano 14 lipiec 2021 - 12:37

Kilka uwag na temat nowej kierownicy (Bontrager Aeolus RCL    https://www.trekbike...-vr-c/p/601208/) do Emondy po pierwszych jazdach.

 - Bardzo lekka - 280 g ze śrubami  vs. 410 g standardowa aluminiowa z mostkiem i śrubami (większość kierownic aero waży podobnie ale bez mostka).

 - Bardzo sztywna -  aluminiowe Fizik R3, Zipp SL70 i Bontrager z zestawu w porównaniu są bardzo miękkie - z karbonem nie mam porównania. 

 - Bardzo dobra do jazdy w dolnym chwycie - mimo że ma duży zasięg można dłonie ułożyć prawie pod klamką i nie uciska przedramion (w aluminiowym Bontragerze, mimo podobnych wymiarów nie dało się tego zrobić bez ucisku); końcówki rurek są bardzo długie (jakieś 2 cm dłuższe niż w aluminiowej). 

 - Kable są prowadzone na wierzchu w wyprofilowanych rowkach - wchodzą idealnie i trzymają się na miejscu - nic nie wystaje - nawet bez owijki widać je tylko od dołu. Dzięki temu kierownicę można wymienić bez rozpinania hydrauliki. Kable ładnie chowają się pod mostkiem, są tylko lekko widoczne (gdyby lepiej wykonali tą ostatnią podkładkę pod mostkiem (zmniejszyć dziurę) byłoby jeszcze lepiej. 

 - Mimo iż wymiary są podobne jak aluminiowym Bontragerze to jednak czuć różnicę w kierunku wyścigowym - mostek jest poziomy, nic się nie da odgiąć do góry a realny zasięg klamek jest większy bo nie można ich za bardzo przybliżyć i podnieść (na kierownicy jest przewężenie i obejma nie chwyci) - jest niżej i dalej.

 - Wygląda świetnie, doskonale pasuje do Emondy - górna powierzchnia nie jest za szeroka jak np Aerofly i zachowuje doskonałe proporcje. Przy krótkim nawinięciu owijki i uchwycie Bontragera mamy clean look - aż miło popatrzeć  :D

 - Bardzo cienka - choć przy górnym chwycie trzyma się ją pewnie mimo braku owijki.

 - W zestawie jest komplet montażowy Blendr - fajnie chowa się pod i za licznikiem przednia lampka (widać to na zdjęciu po przybliżeniu).

 - Ma kolor matowy ale nie ma tendencji do zostawiania plam i odcisków.

Wady, to poza ceną:

 - przy lewej klamce trzeba mieć dobrze docięty na długość przewód hydrauliczny bo inaczej kable nie będą siedziały dobrze w tych prowadnicach a nie da się wepchnąć nadmiaru przewodu do widelca - w przypadku prawej klamki jest na to miejsce (mam oryginalny przewód od R 8020 i z szerszej kierownicy a nie trzeba było docinać).

Poza tym innych nie widzę. 

Jakby się ktoś zastanawiał nad zmianą to polecam z tym, że  należy się liczyć z bardziej wyciągniętą i obniżoną pozycją, której nie da się poprawić. 

 

 

Załączone miniatury

  • 20210713_183815.jpg


#638 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 lipiec 2021 - 17:01

 - Kable są prowadzone na wierzchu w wyprofilowanych rowkach - wchodzą idealnie i trzymają się na miejscu - nic nie wystaje - nawet bez owijki widać je tylko od dołu. Dzięki temu kierownicę można wymienić bez rozpinania hydrauliki. Kable ładnie chowają się pod mostkiem, są tylko lekko widoczne (gdyby lepiej wykonali tą ostatnią podkładkę pod mostkiem (zmniejszyć dziurę) byłoby jeszcze lepiej. 

to jest super sprawa, i next time będę się rozglądał za podobnym rozwiązaniem raczej aniżeli wewn. prowadzenie kabli



#639 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 14 lipiec 2021 - 18:48

Chciałem pytać czy można puścić też zwykłe linki zamiast hydrauliki + di2, ale spojrzałem na cenę i mi się odechciało. Oo


  • artho lubi to

#640 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 14 lipiec 2021 - 20:28

Fakt. 2,8 tysiaka za kierę to "lekka" ekstrawagancja...

 


  • artho lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź