Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kupno Niższego Modelu I Zamiana Osprzętu (105/ultegra Na Ultegrę Di2)


28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Robert Ratajczak

Robert Ratajczak
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądWlkp

Napisano 30 czerwiec 2020 - 10:54

Dzień dobry,

 

przymierzam się do zakupu Emondy SL 2021.

Docelowo mi pasuje SL7, która kosztuje ok 25 tyś. (na Ultegrze Di2).

 

Poza paroma detalami widzę że np SL5 na 105-ce jest za ca. 12 tyś.

 

Zastanawiam się czy nie warto wziąć SL5, odsprzedać kompletną 105-kę i kupić Di2 i zamontować na SL5.

NA oko wychodzi ok 5-7 tyś taniej.

 

Czy jest coś co wyklucza taki manewr ?

 

Pozdrawiam



#2 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1133 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 30 czerwiec 2020 - 11:26

Nic, cenowo wyjdzie na pewno korzystniej.

 

Ja bym robił upgrade, a nie całą grupę, czyli: klamki, przerzutki i elektronika.

 

 

#edit:

 

https://www.merlincy...kit-137776.html

 

Akurat masz promocję :) Ja u nich zamawiałem swój upgrade, jednakże do 8050, bo mam hamulce V-ki ;-)

 

No i miałem jeszcze jakąś wyprzedaż, że od ceny wyprzedaży -10% =D

 

W tym zestawie masz wszystko co potrzebne do złożenia zestawu, dosłownie wszystko, łącznie z kablami, ładowarką itp. itd. Kompletny zestaw. Wysyłka z UK ich zwykłą przesyłką trwała 5 dni. DPD jest 3 dniowy.

 

 

Mi w porównaniu do tego, co proponował każdy sklep w Polsce (ok. 5000 zł z montażem) wyszło jakieś 1.300 zł taniej przy zamówieniu zestawu na Merlin.



#3 Robert Ratajczak

Robert Ratajczak
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądWlkp

Napisano 30 czerwiec 2020 - 11:33

No właśnie, jednak trochę kasy zostaje w kieszeni :)



#4 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1133 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 30 czerwiec 2020 - 11:34

No właśnie, jednak trochę kasy zostaje w kieszeni :)

 

Edytowałem post i dodałem szczegóły ;-)



#5 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 czerwiec 2020 - 11:44

Jeżeli rama jest identyczna to wygląda na opłacalny manewr :)

Sprawdź:
- otworek w ramie na przewód di2 do przedniej zmieniarki
- możliwość montażu akumulatora di2 w sztycy

To chyba tyle potencjalnych niespodzianek między grupą mechaniczną a di2.

#6 Robert Ratajczak

Robert Ratajczak
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądWlkp

Napisano 30 czerwiec 2020 - 11:46

Dzikiej bardzo za uwagi :)
Kierownice i siodło i tak będę przekładał z obecnie używanego bo to są doinwestowane elementy wiec chyba poza mostkiem i niższym modelem kół nie ma więcej różnic

#7 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 30 czerwiec 2020 - 12:48

Jeszcze sprzedasz 105 R7000 jako nie używana za jakieś pieniądze. Powiem Ci, trek trochę poleciał z tymi cenami po bandzie :)



#8 Robert Ratajczak

Robert Ratajczak
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądWlkp

Napisano 30 czerwiec 2020 - 13:05

Dokładnie. Dlatego kombinuje jak mieć to samo za mniejsze pieniądze :)

#9 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 01 lipiec 2020 - 13:28

Jeszcze sprzedasz 105 R7000 jako nie używana za jakieś pieniądze. Powiem Ci, trek trochę poleciał z tymi cenami po bandzie :)

Taka SL5-tka i tak jeszcze nie będzie SL7-mką, sporo jeszcze dochodzi w wartych pewnie kolejne kilka tysięcy kołach karbonowych i innych drobnostkach (samo siodełko pewnie kilka stówek?).



#10 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 01 lipiec 2020 - 14:09

Ale tak czy siak Trek ma dziwną politykę co już przytaczałem przy Madone. SLR6 od SLR7 różni się jedynie mechanika vs elektryka, wszyskich komponenty są identycznie (prócz siodła, gdzie oba kosztują tyle samo), a różnica w cenie jest 30 vs 38,5.
  • artho lubi to

#11 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 01 lipiec 2020 - 14:13

No to w SLR6 i SLR7 przyznaję rację, że odjechali. Tylko nie zawsze wszystko jest tak odjechane, jak się patrzy na pierwszy rzut oka, trochę jak z Apple - niektóre rzeczy są odjechane w innych po prostu zastosowali topowe komponenty, które kosztują już same z siebie krocie.

 

A podmianę 105-tki na Ultegrę Di2 też ktoś musi zrobić - jak nie Ty sam (co kosztuje Cię czas, a ten cenny), to ktoś w serwisie (co kosztuje w zielonych).



#12 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 01 lipiec 2020 - 14:37

Nie wiem jak w tej Emondzie, ale patrząc na taką Madonkę, to kupno kompletnej Ultegry Di2, to jest max 6.000. Mechanika nowa chodzi po 3.000-3.500, więc dajmy na to, że sprzedać można ją nową za 2.000-2.500 PLN. Pomijam fakt, że nie trzeba zmieniać całej grupy, tylko można upgrejdować, ale pewnie wyjdzie podobnie. Więc zmiana gratów będzie nas kosztować w najgorszy wypadku 4.000. Robocizna to jest dajmy 500 PLN, więc tak naprawdę zamiast dopłacać 8.500, to całość kosztuje nas 4.500 PLN. A 4.000 PLN piechotą nie chodzi ☝️😀



#13 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 01 lipiec 2020 - 14:39

Nie no generalnie tutaj zgadza się, ale prędzej czy później autor wątku i tak pewnie kupi karbonowe koła.

#14 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 02 lipiec 2020 - 06:08

Przykładowo za te 4 tyś. to można już kupić naprawdę spoko koła składane, śmiem twierdzić, że o klasę lepsze od tego co trek wkłada do swoich rowerów oznaczonych SL.



#15 Robert Ratajczak

Robert Ratajczak
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądWlkp

Napisano 02 lipiec 2020 - 06:17

Tak, ale koła bontragera maja tą zaletę ze jest gwarancja na nie (uszkodzenia) czego nie daje chyba nikt na rynku.

#16 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 02 lipiec 2020 - 06:22

Bo koła są tak drogie, ze wymiana jest w cenie :)



#17 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 02 lipiec 2020 - 06:25

Roval ma tak samo/podobnie. 

https://rovalcompone.../pages/warranty

 

If you damage your Roval product while riding more than two years after you bought it and it’s not covered under warranty, your Roval retailer will work with us to get it repaired or replaced for a fraction of the full retail price.



#18 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 728 postów

Napisano 02 lipiec 2020 - 06:40

Tak, ale koła bontragera maja tą zaletę ze jest gwarancja na nie (uszkodzenia) czego nie daje chyba nikt na rynku.


Zipp od tego roku również na modele z nowym logo.

#19 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 02 lipiec 2020 - 09:35

Właśnie zauważyłem, że w przypadku kół karbonowych modelu SL 6 Pro (bazowo: 17499zł) można wkliknąć i sprawdzić ich cenę:

 

1. Tarczowe koło szosowe Bontrager Aeolus Elite 35 TLR 1749zł: https://www.trekbike...5-tlr/p/599069/

 

2. Tarczowe koło szosowe Bontrager Aeolus Elite 35 TLR 2149zł: https://www.trekbike...5-tlr/p/599070/

 

Suma: 3898zł

 

No i wychodzi na to, że SL 6 Pro minus cena kół to: 13601zł (czyli mniej niż SL 6 nie-Pro).

 

Jest ktoś w stanie powiedzieć czy gwarancja/ubezpieczenie na zniszczenie kół Bontragera jest na rok czy na dwa lata? No i pytanie dwa - czy to są złe koła? Czy ktoś już je testował? Czy generalnie koła Bontragera są średnie czy w miarę?



#20 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 02 lipiec 2020 - 09:51

Prosiłbym przy zakupie o sensowne centrowanie.
Wersje z profilami karbon-alu mają miękkie powierzchnie hamujące.
  • Arni lubi to



Dodaj odpowiedź