Opona - ciągłe bicie
#1
Posted 05 February 2011 - 11:36
Co robić?
Opony leżały jakieś 6 miesięcy nie ruszane, są oczywiście używane wcześniej. Mogło się coś stać z drutem?
#3
Posted 05 February 2011 - 16:47
Po jakimś czasie z tyłu sytuacja się uspokoiła i to sporo. Za to na przodzie po wyciągnięciu i założeniu opony znów bije.
Sprawdzić jeszcze czystość rowków na stopki opony i zniekształcenie drutów. A jak jest okej, to założyć i próbować pojeździć. Jeśli dobrze opona na obręczy siedzi, to ryzyko wyskoczenia jest praktycznie zerowe.
#4
Posted 05 February 2011 - 17:52
przy zakładaniu opony i dętki, jeśli już założysz całkowicie oponke i daj pare dmuchów w dętke aby sie lekko napompowałai sprawdźczy na całeym obwodzie czy dętka nie podchodzi pod rant opony - tyo najczęstszy błąd przy montażu, potem opona bije i jest możliwosćwystrzału - wiec zawsze sprawdzamy przy montażu czy dętka jets dokładnie w oponi.
2. Jesli to niue pomaga i opona bije sprawdź czy dętka sama nie ma gdzieś buły , przesuń opone i sprawdź jeszcze raz
3. Jeśli to nie pomaga to wywal opone i zakup jakieś inne firmówki, przyzwoita opona to koszt ok 40 zł i nie należy oszczedzać za bardzo
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#8
Posted 06 February 2011 - 15:07
drutowe same można przechowywać np powieszone na jakiejś belce pare cm szerokiej, albo w poziome położone
zwijane mogą być zwinięte , albo i lużno położone.
Najlepiej powieśić rower na belkach i wisi wszystko w powietrzu
Każdy w sumie sposób jest dobry taki aby nie wykrzywiał oplotu opony.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#9
Posted 15 June 2011 - 21:12
skorzystam z tego tematu bo nie udało mi się znaleźć nic lepszego:)
wracając dzis z treningu zauważyłem na przedniej oponie lekkie zniekształcenie przypominające litere S
Po powrocie ściągnąłem oponę sprawdziłem dętkę, obruciłem oponę i złożyłem wszystko do kupy. Przy pompowaniu niskim ciśnieniem jest ok ale jak dobije pod 8-8,5 czyli tak jak jeżdżę problem pojawia sie znowu
opony to Detonatory, dętka do Michelin...co trzeba wymienić? dętkę i oponę czy tez może coś jest nie tak z obręczą? można prosić o jakieś rady
#10
Posted 15 June 2011 - 21:50
Lekkie zniekształcenie jeśli nie przeszkadza w czasie jazdy, tzn nie ma bicia, itp nie jest niczym co powinno zaniepokoić. Kupują opony nawet najlepszego producenta, bardzo często można zauważyć, że szlaczek schodzi lekko, w którąś stronę. Jeśli masz wybrzuszenie (balon) dopiero wtedy powinieneś zacząć się martwić.
#12
Posted 15 June 2011 - 21:54
#13
Posted 15 June 2011 - 22:12
lekkie zniekształcenie przypominające litere S
Miałem kilka tygodni temu taką samą przygodę i identyczne objawy (nagle pojawiło się bicie a potem zauważyłem esowate zniekształcenie). Moim zdaniem to struktura oplotu nie wytrzymała ciśnienia i się zniekształciła. Tak czy inaczej opona do wyrzucenia.
#15
Posted 16 June 2011 - 07:42
zrobiłęm prawie wszystko o czym piszecie tzn sprawdziłem poprawność osadzenia opony na obręczy, sprawdzałem dętkę na której nie widać żadnych anomalii po jej napompowaniu nawet większym ciśnieniem, dokładnie przeglądnąłem oponę od zewnątrz i od wewnątrz (na niej również gołym okiem nie potrafię stwierdzić żadnych anomalii)
co ciekawe opona nie bije w czasie jazdy (przynajmniej w takim zakresie jaki byłby dla mnie wyczuwalny) a S-kę zauważyłem w czasie pozstoju na trasie bo akurat tak się ustawila opona
rzeczywiście chyba struktura oplotu nie wytrzymała ciśnienia i się zniekształciła wiec trzeba będzie wymienić ją na nową (2 sezony mają te Detonatory)
pozdrawiam




