Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opona - ciągłe bicie


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jakob

Jakob
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądBrzeg Dolny

Napisano 05 luty 2011 - 11:36

Przywiozłem wczoraj stare kendy. Założyłem, i ciągle mam bicie na tylnim kole. Dętka się nie układa, jak powinna. Próbowałem już dosłownie wszystkiego. Ale ciągle w tyłu w tym samym miejscu na oponie, nie układa się jak powinna.
Co robić?
Opony leżały jakieś 6 miesięcy nie ruszane, są oczywiście używane wcześniej. Mogło się coś stać z drutem?

#2 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 luty 2011 - 16:20

Wywalić i kupić nową.

#3 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 05 luty 2011 - 16:47

Ogólnie rzecz biorąc tanie Kendy strasznie biją. Miałem dokładnie to samo z oponami tej firmy 700x35C. Jedna bije mniej, druga znacznie bardziej. Ale one kosztowały po 25 zł...
Po jakimś czasie z tyłu sytuacja się uspokoiła i to sporo. Za to na przodzie po wyciągnięciu i założeniu opony znów bije.
Sprawdzić jeszcze czystość rowków na stopki opony i zniekształcenie drutów. A jak jest okej, to założyć i próbować pojeździć. Jeśli dobrze opona na obręczy siedzi, to ryzyko wyskoczenia jest praktycznie zerowe.

#4 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 luty 2011 - 17:52

1. Sporawdź podstawową sprawe jak :
przy zakładaniu opony i dętki, jeśli już założysz całkowicie oponke i daj pare dmuchów w dętke aby sie lekko napompowałai sprawdźczy na całeym obwodzie czy dętka nie podchodzi pod rant opony - tyo najczęstszy błąd przy montażu, potem opona bije i jest możliwosćwystrzału - wiec zawsze sprawdzamy przy montażu czy dętka jets dokładnie w oponi.
2. Jesli to niue pomaga i opona bije sprawdź czy dętka sama nie ma gdzieś buły , przesuń opone i sprawdź jeszcze raz

3. Jeśli to nie pomaga to wywal opone i zakup jakieś inne firmówki, przyzwoita opona to koszt ok 40 zł i nie należy oszczedzać za bardzo

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#5 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 05 luty 2011 - 19:24

jak zakładasz te laczki to posmaruj rant opony wodą z ludwikiem z obu stron , wejdzie normalnie i nie będzie biła

u2250y2014v3.gif


#6 Jakob

Jakob
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądBrzeg Dolny

Napisano 05 luty 2011 - 19:40

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, to wina opony, zniekształciła się. Dziwne że po tak krótkim czasie. Czas na co innego.

#7 mekp

mekp
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 luty 2011 - 13:59

Witam.

Tak co do tematu:

Czy wie ktoś jak poprawnie przechowywać opony? Czy w ogóle coś takiego istnieje w odniesieniu do opon rowerowych? Jak to będzie ze zwijanymi i normalnymi oponami?

pozdrawiam
xMekpx

#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 luty 2011 - 15:07

jeśli zostająna kołach na rowerze to musząbyćanpompowane do ciśnienia takiego aby nie były zbyt twarde, zbyt miękkie , nie spłaszczone.

drutowe same można przechowywać np powieszone na jakiejś belce pare cm szerokiej, albo w poziome położone
zwijane mogą być zwinięte , albo i lużno położone.

Najlepiej powieśić rower na belkach i wisi wszystko w powietrzu

Każdy w sumie sposób jest dobry taki aby nie wykrzywiał oplotu opony.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 Artuus

Artuus
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądTarnów

Napisano 15 czerwiec 2011 - 21:12

Witam
skorzystam z tego tematu bo nie udało mi się znaleźć nic lepszego:)
wracając dzis z treningu zauważyłem na przedniej oponie lekkie zniekształcenie przypominające litere S
Po powrocie ściągnąłem oponę sprawdziłem dętkę, obruciłem oponę i złożyłem wszystko do kupy. Przy pompowaniu niskim ciśnieniem jest ok ale jak dobije pod 8-8,5 czyli tak jak jeżdżę problem pojawia sie znowu
opony to Detonatory, dętka do Michelin...co trzeba wymienić? dętkę i oponę czy tez może coś jest nie tak z obręczą? można prosić o jakieś rady

#10 nobilitas

nobilitas
  • Użytkownik
  • 113 postów
  • SkądŁobez

Napisano 15 czerwiec 2011 - 21:50

Jeśli w niskim ciśnieniu jest wszystko w porządku to koła masz prawdopodobnie sprawne. Zdejmij oponę i sprawdź czy osłonka, którą zakłada się bezpośrednio na obręcz jest równo założona. Jeśli tak, to napompuj lekko dętkę i sprawdź czy nie robi się balon. Zdarzyło się u mnie, że przyczyną powstawania balona była właśnie kiepska dętka.
Lekkie zniekształcenie jeśli nie przeszkadza w czasie jazdy, tzn nie ma bicia, itp nie jest niczym co powinno zaniepokoić. Kupują opony nawet najlepszego producenta, bardzo często można zauważyć, że szlaczek schodzi lekko, w którąś stronę. Jeśli masz wybrzuszenie (balon) dopiero wtedy powinieneś zacząć się martwić.

#11 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 czerwiec 2011 - 21:52

Artuus, opona do śmieci. Dętka nie.

#12 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 czerwiec 2011 - 21:54

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem opis, ale wygląda to tak, "jak by opona wymagała centrowania"? ;-) Jeśli tak, to sprawdź, czy na obwodzie opona jest równomiernie osadzona w obręczy i w którymś miejscu nie jest np. zbyt schowana, nawet minimalnie. Miałem kiedyś taką sytuację (z różnymi ciśnieniami tak jak u Ciebie) i okazało się, że było tak jak napisałem - widocznie ciśnienie ją nie do końca "wypchnęło". Pomogło spuszczenie powietrza i wraz z pompowaniem "poprawianie" palcami. Jeśli chodzi o coś innego, to może wrzuć jakieś zdjęcia. To nowe oponki czy stare i coś takiego pierwszy raz się zdarzyło?

fs-userbar-blog-white.png


#13 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 czerwiec 2011 - 22:12

lekkie zniekształcenie przypominające litere S


Miałem kilka tygodni temu taką samą przygodę i identyczne objawy (nagle pojawiło się bicie a potem zauważyłem esowate zniekształcenie). Moim zdaniem to struktura oplotu nie wytrzymała ciśnienia i się zniekształciła. Tak czy inaczej opona do wyrzucenia.

#14 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 15 czerwiec 2011 - 22:43

ja mialem tak przy zakladaniu opon cst ale posmarowalem ranty wodą z mydłem i załozylem i opona się równo rozłożyła na feldze

u2250y2014v3.gif


#15 Artuus

Artuus
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądTarnów

Napisano 16 czerwiec 2011 - 07:42

na wstępie dziękuję za rady i podpowiedzi
zrobiłęm prawie wszystko o czym piszecie tzn sprawdziłem poprawność osadzenia opony na obręczy, sprawdzałem dętkę na której nie widać żadnych anomalii po jej napompowaniu nawet większym ciśnieniem, dokładnie przeglądnąłem oponę od zewnątrz i od wewnątrz (na niej również gołym okiem nie potrafię stwierdzić żadnych anomalii)
co ciekawe opona nie bije w czasie jazdy (przynajmniej w takim zakresie jaki byłby dla mnie wyczuwalny) a S-kę zauważyłem w czasie pozstoju na trasie bo akurat tak się ustawila opona
rzeczywiście chyba struktura oplotu nie wytrzymała ciśnienia i się zniekształciła wiec trzeba będzie wymienić ją na nową (2 sezony mają te Detonatory)

pozdrawiam



Dodaj odpowiedź