Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nowości Rowerowe


2339 odpowiedzi w tym temacie

#1201 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 30 marzec 2021 - 10:23

Proste i ładne.

 

Swoją drogą skoro coraz więcej producentów decyduje się na nasadki/nakładki podsiodłowe to czy mamy tam już jakiś standard rozmiaru? Czy na razie każdy producent robi co mu się podoba?



#1202 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 30 marzec 2021 - 10:40

Standardy w rowerach już odeszły do lamusa;)

#1203 uysy

uysy
  • Użytkownik
  • 107 postów

Napisano 30 marzec 2021 - 10:42

Proste i ładne.

 

Swoją drogą skoro coraz więcej producentów decyduje się na nasadki/nakładki podsiodłowe to czy mamy tam już jakiś standard rozmiaru? Czy na razie każdy producent robi co mu się podoba?

 

 

Standardy w rowerach już odeszły do lamusa;)

Wiecie, standardy to podobnie jak prawo budowlane na Podhalu. 
Nie przyjęło się :D


  • Marcin321 lubi to

#1204 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 03 kwiecień 2021 - 07:11

To chyba nowość u Vittori?

 

https://www.vittoria.../air-liner-road



#1205 Severian

Severian
  • Użytkownik
  • 148 postów

Napisano 03 kwiecień 2021 - 09:18

Było już ?Dwubiegowa piasta tylna zamiast przedniej przerzutki https://classified-c.../powershift-hub



#1206 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 03 kwiecień 2021 - 16:43

Lapierre "wypuścił" nowy model swojego roweru endurance Pulsium z inną niż u poprzednika geometrią:

https://www.lapierre...ulsium-50-disc/

 

 

Ciekawe ile waży rama.

 

Już wiem: w rozmiarze M

-1120 gramów z elasomerem

-1100 bez

Widelec 440 gramów

Szału ni ma.

https://www.matosvel...m-sat-pour-2021

 



#1207 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1144 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 12 kwiecień 2021 - 09:44

Trek lekko przyspieszył dostawy. Z 04.07 na 09.06 :-)

 

Chyba mają zaplanowane dostawy części, bo jakby temat był niepewny to by nie skracali terminów dostaw.

 

A jak wyjdzie.. zobaczymy :-D Już zapomniałem, że nowy rower kupiłem :/



#1208 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 postów
  • SkądOpole

Napisano 15 kwiecień 2021 - 13:57

No i orzeł wylądował (prawie bo jeszcze niedostępny):

https://www.wiggle.co.uk/?s=Rival+AXS



#1209 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 kwiecień 2021 - 14:18

Są pierwsze zdjęcia i specyfikacja Rivala AXS.

 

Cenowo będzie bardzo dobrze:

 

Levers and brakes 410€
FD 180€
RD 265€
Crank with chainrings 135€
Left only powermeter 260€
Chain 31€
Cassette 132€

 

 

Niestety kasety i łańcuchy w systemie FlatTop z koronką 10T i wymaganym bębenkiem XDR :(

 

Tak czy inaczej, czekam na zamienniki kaset od Shimano albo Sunrace'a, zmieniam kółka w RD i składam 2x12 z zamówionymi wcześniej manetkami Force :D


  • artho lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1210 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 15 kwiecień 2021 - 15:30

Są pierwsze zdjęcia i specyfikacja Rivala AXS.

Cenowo będzie bardzo dobrze:

Levers and brakes 410€
FD 180€
RD 265€
Crank with chainrings 135€
Left only powermeter 260€
Chain 31€
Cassette 132€


Niestety kasety i łańcuchy w systemie FlatTop z koronką 10T i wymaganym bębenkiem XDR :(

Tak czy inaczej, czekam na zamienniki kaset od Shimano albo Sunrace'a, zmieniam kółka w RD i składam 2x12 z zamówionymi wcześniej manetkami Force :D

I tylko pod tarcze z dedykowanymi hamulcami. U mnie odpada :-(

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

#1211 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 15 kwiecień 2021 - 15:54

Ta korba z pomiarem "zagra" z resztą napędu Shimano? To byłaby dobra opcja ;)



#1212 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 16:25

Bomba! Czy tylko mnie ta korba się bardzo podoba? Jest w niej odrobina nawiązania do Shimano, ale małpowaniem bym tego nie nazwał. No i wreszcie przerzutki bezprzewodowe wchodzą i do niższych grup, jak pisałem o prehistorii w postaci linki to stare dziadki z forum się ze mnie śmiały, "po co, przecież działa!".

 

Czyli plus minus kompletna grupa bezprzewodowa od 5000zł?

 

GPLama:

 

CyclingTips:

 

GCN:

https://www.youtube.com/watch?v=wz2ORkCGdJw

 

BikeRadar:

https://www.youtube.com/watch?v=aDYg60EQdxI



#1213 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 15 kwiecień 2021 - 16:55

Z pomiarem mocy wychodzi ponad 6 tys. Najbardziej martwi cena tylnej przerzutki bo dość często dochodzi do  uszkodzenia :/



#1214 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 17:03

No tak, z pomiarem wychodzi cena Ultegry R8070 Di2, ale nadal:

 

1. Kaseta 12-rzędowa

2. Grupa szosowo-gravelowa, przerzutka ze sprzęgłem (wiem wiem, Ultegra ma Shadow bez plusa), potencjalnie dobra i do gravela i do roadplusa i do szosy, obsługa 1 blatu

3. Brak przewodu do urwania od tylnej przerzutki, przy kierownicy prowadzimy tylko hydraulikę

4. ... no i właśnie jednostronny pomiar mocy w przyzwoitej cenie na poziomie InPeak-a.

 

Jak dla mnie sporo więcej niż ma do zaoferowania Ultegra Di2 R8070 w podobnej cenie do nowego Rivala eTap AXS.



#1215 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 598 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 15 kwiecień 2021 - 17:12

liczyłem że będzie taniej i nie żałuje że nie czekałem na rivala , względem zakupu force axs

 

o ile z wyglądu przednia przerzutka ładna , jak i w miarę znośna tylna - to np. klamki według mnie są brzydkie.

 

Na plus podobają mi się zaciski czarne , względem szarych od force.

 

poniżej tabelka w jakich cenach udało mi się kupić osprzęt z force , wszystko nowe ze sklepu.

 

oczywiście do tego trzeba doliczyć koszt baterii , około 220zł za sztukę i ładowarki 160zł oraz suportu dub 130zł.

 

 

obraz-2021-04-15-180748.png

 

axsrower.png


  • Prozor lubi to

#1216 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 15 kwiecień 2021 - 17:14

Kaseta też tania nie jest. Przy obecnych cenach prawie 2x tyle co Ultegra. Ale technologicznie jako całość moim zdaniem lepiej niż Di2 i w tym kierunku powinno to iść



#1217 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 17:16

Juz od dawna nastawialem sie, ze w nastepnym rowerze bedzie SRAM. To mnie tylko utwierdza w tym przekonaniu.

Bedzie 105 Di2? Czy Shimano ma to w dupie i nie bedzie chcialo zabic sprzedazy mechanicznej ultegry? Moze czas juz sie oswoic z mysla, ze mechanika (jakkolwiek bardzo dobrze dzialajaca) bedzie wypierana przez "prostsze" rozwiazania elektryczne.


  • artho lubi to

#1218 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 17:19

W filmach poruszyli temat klamek, podobno są mniejsze i bardziej przypominają rozmiarem Ultegrę/DuraAce hydrualiczne Di2 niż Reda i Forcea. W sumie mniejsze raczej mogą być wygodniejsze, nie wiem jak z SRAM-em ale w przypadku Shimano jednak zawsze wolałem akurat klamki z grup z hamulcami szczękowymi (bądź hydraulikę ale dopiero na Di2) od tych buł ze 105-tki i Ultegry hydraulicznej bez Di2 :P. pan_piotr, Ty też kupiłeś już chwilę od premiery, pewnie cena cośtam zleci z czasem ;).

 

Korba jest ładna. Serio, korba im siadła :).



#1219 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 15 kwiecień 2021 - 20:17

Z całym szacunkiem ale Sram Rival Etap nie jest dla czasowców ani ścigantów a turystów.
Zakres przełożeń:
48/35 największa korba. I znowu Sram mówi, że 48:10 to tyle samo jak 53:11 ale później skoki 48:11 i 48:12, 13,14,15 to już duża różnica w prędkości w porównaniu do 53:11,12,13,14,15,16 w 11rz. U Srama przykładowa prędkość to 33,8/30,7/28,2/26/24,2/22,5 a u Shimano
33,9/31,1/28,7/26,7/24,9/23,3 czyli niby więcej biegów bo 12 a przy klasycznej kasecie 11 biegowej masz ciaśniejsze stopniowanie.
Dla osoby, które lubi równą jazdę to duże skoki.

I tutaj: Naturally, Rival AXS is heavier still, adding almost 200 g on top of that already sizable pile, bringing total claimed groupset weight up to a substantial 3,155 g — about 600 g heavier than Shimano Ultegra Di2 Disc, and roughly 900 g heavier than a Shimano 105 mechanical disc groupset.

Dla nie angielskich. Waga 3,2 kg. To 600g więcej niż Di2 Disc i 900 g niż 105 mechaniczne.
Do Gravela jak znalazł ale 900 gram!!!! Przecież to jest różnica okrutna.
Grupa dla turystów.
Poza tym, że jest elektroniczną zabawką, co jest fajne dla mnie to spore rozczarowanie i... no cegła u nogi.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

#1220 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 kwiecień 2021 - 20:40

Rival nigdy nie był lekki. Ale tak naprawdę na samej korbie można bardzo dużo urwać, bo jest wybitnie toporna.

 

Zresztą to nigdy nie była grupa dla ścigantów. Za to jako wół roboczy spisuje się idealnie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź