Skocz do zawartości


Zdjęcie

Scapin Ks Pro


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 elessar

elessar
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 27 lipiec 2020 - 08:24

Witajcie,

oto mój obecnie posiadany rower. Ramę zakupiłem ok. 2 lata temu we Włoszech, był to leżak magazynowy (produkcja grudzień 1996 r.). Rurki to Columbus Nemo, stal. Oryginalny stalowy widelec zastąpiłem niedawno węglowym - Columbus Minimal.
Kompletna grupa Dura ace 9000 (klamki 9001), do tego koła na piastach DT Swiss 350 i obręczach Kinlin. Mostek Tune Geiles 2.0, kierownica Nitto m186STI.Sztyca Ultegra 6600 z siodełkiem San Marco Regale. Całość waży 8 kg.IMAG0527_crop_27_resize_91.jpg

#2 YamaY

YamaY
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądPodhale

Napisano 27 lipiec 2020 - 08:54

Fajna sprawa - miłe odreagowanie kolorystyczne od obecnej czarnej czerni ;-) 

Świetna waga wyszła.



#3 elessar

elessar
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 27 lipiec 2020 - 11:04

Pewnie dałoby się coś jeszcze urwać na wadze, bo koła nie są najlżejsze, ale przynajmniej wytrzymałe.

#4 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2020 - 11:12

Świetny sprzęt, może tylko obręcze wymieniłbym na coś lepszego.



#5 elessar

elessar
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 27 lipiec 2020 - 11:22

Myślałem o wymianie obręczy, biorę pod uwagę zwłaszcza Mavic Open Pro UST.

#6 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2020 - 11:24

Doskonały wybór



#7 Gosc_chris1990accent_*

Gosc_chris1990accent_*
  • Gość

Napisano 08 sierpień 2020 - 13:07

Bardzo doceniam neo-klasyczne projekty (mój aktualny rozwój) i w naszym zakichanym kraju

ludzie niestety nie mają wiedzy, podejścia, sentymentu i nie zdają sobie sprawy, ile pracy

wymaga złożenie takiego projektu z częsci, z jakich chcesz. Z ich dostępnością jest ultratrudno w PL

i trzeba szukać za granicą.

 

Ze smaczków widzę w Twoim projekcie mostek Tune oraz sztycę Ultegrę 6600 w szarej anodzie (jest piękna).

 

Widzę, że mostek AHEAD też króluje w stalowym framesecie Scapina, więc jest tak, jak lubię :).

 

Myślę, ze możemy wymienić parę zdań na ten temat.

 

W dobie utartego carbonu, ktory już jest meganudny i wszyscy na tym jezdzą, projekty tworzone

przez innych wyróżniają się i widać, ze masz więcej do powiedzenia niż reszta, która kupuje gotowy rower i tyle.

Gdybyś zamieścił gotowego, kupionego ze sklepu np. Trek'a Madone z top serii

czy Canyona Ultimate'a na tej samej grupie i na kołach typu Zipp , Enve, to lawina komentarzy byłaby zapewne.

Problem jest taki, że to co ma duszę i sentyment nikt tego w naszym kraju nie docenia i to od razu widać.

Włochy tylko czekają na takie projekty.

 

Jak coś, zapraszam do kontaktu na PRIV :)

 



#8 elessar

elessar
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 08 sierpień 2020 - 15:29

Do smaczków dołożyłbym koszyki na bidon. To stalowe, ale lekkie Nitto R80. Czekałem na nie dwa miesiące aż dotrą z Japonii, ale warto było. Pasują idealnie do stalowej ramy. Tylko drogie.

#9 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 684 postów

Napisano 08 sierpień 2020 - 19:54

W dobie ekscytacji karbonami za 30-60k PLNów, które po ciemku wyglądają wszystkie tak samo (wiadomo - czarny mat) - gratulacje. Mi osobiście bardzo podoba się łączenie klasyki (stalowa rama w kolorze) z nowoczesnością. To trochę tak, że za fso 1500 w stanie NOS obejrzy się więcej osób niż za furą za 200-300 k PLNów - bo tyle tego jeździ po ulicach.



#10 Gosc_chris1990accent_*

Gosc_chris1990accent_*
  • Gość

Napisano 08 sierpień 2020 - 20:04

Jednak widać, że ktoś na tym forum jednak jest w temacie :)

Neo-klasycyzm :) to jest to , a nie utarte schematy i to, co mają wszyscy ! 

 

U mnie wygląda to tak (nie wrzucam swojego życiowego projektu, którego

skończyłem 2 tygodnie temu budować po 11 miesiącach i setkach godzin

włożonej pracy , bo kto to tutaj skomentuje ?)

We Włoszech wytykaliby mnie palcami.

 

Dla chętnych tutaj jedno zdjęcie, ale więcej na PRIV podrzucę.

 

Jest na czym oko zawiesić :)

 

https://ibb.co/HnmN117

 

W planach sesja foto + video promo :) 



#11 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2204 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 sierpień 2020 - 20:16

Wrzucaj, ja chętnie obejrzę - zawsze lubiłem majsterkować (modele RC) i doceniam ręczne dłubanie :)

A dziś z nowoczesnego sprzętu urzekło mnie sprzęgiełko w przerzutce XTR, mogli zrobić przeźroczysty dekielek bo ładne jest.

#12 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 08 sierpień 2020 - 21:11

W dobie ekscytacji karbonami za 30-60k PLNów, które po ciemku wyglądają wszystkie tak samo (wiadomo - czarny mat) - gratulacje. Mi osobiście bardzo podoba się łączenie klasyki (stalowa rama w kolorze) z nowoczesnością. To trochę tak, że za fso 1500 w stanie NOS obejrzy się więcej osób niż za furą za 200-300 k PLNów - bo tyle tego jeździ po ulicach.

 

Wszystko pięknie, tylko są to dwie różne rzeczy: to do czego mamy sentyment i nam się podoba, a czym chcielibyśmy jeździć na codzień.

FSO uwielbiam, jechałem takim do komunii :) I była to duża rzecz, jedynym w rodzinie przyjechał wujek z innego miasta. A czy chciałbym nim jeździć codziennie do pracy? Nie stać mnie.

Na szaro-burym karbonie się jeździ, a klasyki podziwia. 

OK, mogłoby to być połączenie klasyki z nowoczesnością, ale chciałbym zobaczyć reakcję chłopaków z mojego serwisu, zlecając montaż  "elektryki" do stalowej ramy  :lol:



#13 Gosc_chris1990accent_*

Gosc_chris1990accent_*
  • Gość

Napisano 08 sierpień 2020 - 21:19

I tu jest granica wiedzy, gdzie pewnych aspektów nie da się połączyć.

 

Rama pod Di2 musi być przystosowana, a w stali tego nie zrobisz (chyba , ze customowe przeróbki :) ) .



#14 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 684 postów

Napisano 08 sierpień 2020 - 21:24

Wszystko pięknie, tylko są to dwie różne rzeczy: to do czego mamy sentyment i nam się podoba, a czym chcielibyśmy jeździć na codzień.

FSO uwielbiam, jechałem takim do komunii :) I była to duża rzecz, jedynym w rodzinie przyjechał wujek z innego miasta. A czy chciałbym nim jeździć codziennie do pracy? Nie stać mnie.

Na szaro-burym karbonie się jeździ, a klasyki podziwia. 

 

Z tym stać mnie to nie do końca tak.

Nie kupiłem kiedyś dwóch rowerów. Bo byłem zbyt tchórzliwy, myślałem, że mam czas i nikt nie kupi etc.

I pluję sobie w brodę do dzisiaj.

Oba były poniżej 1,5 k PLNów.

Jeden to R.I.H. w sam raz na l'eroicę a drugi to taka kolarzówa jakich kiedyś było pełno (po bułki do sklepu ale z barankiem i shifterami na dolnej rurze) ale zrobiona tak, że oczy wypalała (odarta z farby i zrobiona na polerowaną stal).



#15 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 08 sierpień 2020 - 21:43

Żeby nie było. Też mam takie nostalgiczne ciągotki, żeby kupić sobie stalową szosówę w specyfikacji z mojego dzieciństwa. kiedy ujeżdżałem Wigry 2 i śliniłem się kiedy ktoś zostawił pod ścianą "kolarzówę", z przerzutkami na ramie, dziś wiem,że jeszcze bez indeksacji :) 

Poza tym, zgoda, one są piękne, ale wyjazdy byłyby naprawdę okazyjne.



#16 elessar

elessar
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 08 sierpień 2020 - 21:56

Odnośnie mojego projektu. Rama pochodzi z lat 90 jednak rower jest całkowicie funkcjonalny i w niczym nie ustępuje obecnie produkowanym. Mówimy o neo retro, czyli połączeniu starych ram z nowoczesnym osprzętem. Na Zachodzie Europy i w USA to bardzo popularne.

#17 Gosc_chris1990accent_*

Gosc_chris1990accent_*
  • Gość

Napisano 08 sierpień 2020 - 21:58

Zgadzam się w 100%. Funkcjonalność jednakowa.

W przypadku neoklasycznych projektów zbudowanie go od zera 

jest znacznie trudniejsze niż w przypadku współczesnych szos. 

 

Racja, dlatego inspiracje ze świata dają możłiwości rozwoju w PL.

 

*Zapraszam do mojego wątku :) (już zrobiony) 



#18 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 08 sierpień 2020 - 22:03

Odnośnie mojego projektu. Rama pochodzi z lat 90 jednak rower jest całkowicie funkcjonalny i w niczym nie ustępuje obecnie produkowanym. Mówimy o neo retro, czyli połączeniu starych ram z nowoczesnym osprzętem. Na Zachodzie Europy i w USA to bardzo popularne.

 

Wiem, wiem. Trochę zdryfowaliśmy na klasyki.