Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tryb Semi- Synchro W Di2


27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 10 sierpień 2020 - 12:03

Mam pytanie. Jak zmusić Di2, aby w trybie semi-synchro, wrzucając na małą tarczę z przodu, na tylnej przerzutce zrzucał na mniejsze koronki z lekkim wyprzedzeniem. Czyli dokładnie tak, jak robimy to ręcznie. Obecnie robi to odwrotnie, więc przez chwilę majtam nogami :)
W E-tube, zarówno na Android jak i Windows nie widzę takiej opcji.
Instrukcję przeczytałem :)

#2 szymon72

szymon72
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 sierpień 2020 - 13:21

To żart, prawda?

Chcesz, żeby system wiedział, że będziesz zrzucał z blatu zanim klikniesz w manetkę?



#3 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 10 sierpień 2020 - 13:32

Raczej chodzi o to, żeby zmienił przednią przerzutkę z opóźnieniem po kliknięciu w manetkę.

#4 szymon72

szymon72
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 sierpień 2020 - 13:41

Wg mnie wydumany problem. Czekać dwie sekundy po kliknięciu w manetkę, żeby przed zrzuceniem z przodu tylna zdążyła zrzucić dwie niżej? Generalnie systemy synchro shift zarówno w shimano jak i campagnolo są nie do używania, to jest taki ficzer do sprawdzenia i zapomnienia. Opóźnienie jest zbyt duże. Każdy kto przejechał na szosie więcej niż 500 km ogarnie to sobie sprawniej manualnie.



#5 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 10 sierpień 2020 - 15:19

Jaki wydumany. Pytanie brzmi czy tryb semi-synchro jest w ogóle do użytku. Bardzo wiele wniosłeś pouczając mnie, że przecież mogę jeździć w trybie manualnym.
Ale ja nie o to pytam.
Musi być rozwiązanie, bo teoretycznie sprawa jest prosta. Synchro to sekwencja, więc przy użyciu manetki przedniej przerzutki system już wie, że wykona całą sekwencję. Co za różnica w jakiej kolejności i z jakim opóźnieniem.

P. S. Zaczekaj te 2 sekundy na dobrym podjeździe. Jaja sobie robisz.

#6 szymon72

szymon72
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 sierpień 2020 - 15:38

Myślę, że jednak do dyskusji coś wniosłem. Pokazałem absurd Twojego pytania i wyraziłem opinię (jako użytkownik), że rozwiązanie półautomatyczne to słaby pomysł. Opóźnienie z jakim reaguje tylna przerzutka to minimalny czas potrzebny na ustabilizowanie łańcucha po zrzuceniu z przodu, tego opóźnienia nie da się regulować (przynajmniej w campie).



#7 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 679 postów

Napisano 10 sierpień 2020 - 16:52

 Czyli dokładnie tak, jak robimy to ręcznie. 

 

Może jestem dziwny ale ja najpierw zrzucam z blatu a potem zrzucam z tyłu.

Zmiana z 19 na 15 gdy z przodu jestem na blacie mogła by mnie wręcz zatrzymać.



#8 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 sierpień 2020 - 17:38

Ja śmigam na manualu, oczywiście przechodziłem na początku fascynację synchro/semi shift-em ale szybko mi przeszło :) Najważniejsze że przednia przerzutka di2 działa doskonale.
  • samuraj_84 lubi to

#9 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 10 sierpień 2020 - 18:45

Też traktuję to raczej jako ciekawostkę i nie cierpię nie wiedzieć. Ie rozumiem, dlaczego elektronika nie może wykonać tego samego co wykonuję manualnie. Obecne działanie tego trybu jest dla mnie nieużywalne, bo przerwa w ciągłości mocy jest zbyt wielka.
Nie wiem jak robią to inni, ja chyba minimalnie wcześniej zaczynam tył i jakoś to wychodzi. Ostatnio jadąc w kilku jakieś górki, zwróciłem uwagę jak ładnie widać moment, w którym koledzy zrzucają na małą tarczę. Występuje wtedy takie mini zatrzymanie :) Miałem nadzieję, że semi synchro to taki cud, który zapewni znakomitą płynność przejścia.
A techncznie jest to wg mnie dosyć proste do zrobienia, w kontekście innych bajerów tam zastosowanych.

#10 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 sierpień 2020 - 19:09

Jednego automat nie ogarnie. Skąd ma wiedzieć ile wrzucić z tyłu przy zmianie tarcz z przodu? Wszystko zależy od dynamiki zmiany, czasem optymalny jest skok o 2 koronki, czasem o 1, a zdarza się że tył zostaje jak był. Nawet jak 80% przypadków to będzie optymalnie tak jak ustawisz to pozostałe 20% skutecznie zniechęci do używania semi synchro.

#11 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 10 sierpień 2020 - 19:19

Jednego automat nie ogarnie. Skąd ma wiedzieć ile wrzucić z tyłu przy zmianie tarcz z przodu? Wszystko zależy od dynamiki zmiany, czasem optymalny jest skok o 2 koronki, czasem o 1, a zdarza się że tył zostaje jak był. Nawet jak 80% przypadków to będzie optymalnie tak jak ustawisz to pozostałe 20% skutecznie zniechęci do używania semi synchro.

 

OK, ale tego się nie czepiam. Ustawiłem na dwie koronki i wiem, że nie zawsze będzie idealnie. Jednak podstawowym problemem jest czas, jaki upływa to od zrzucenia na mała tarczę do wrzucenia tych 2 koronek z tyłu. U mnie jest jakieś 2 "majtnięcia" nogami  :D



#12 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 sierpień 2020 - 19:29

Widzisz, już nie pamiętam ale pewnie miałem tak samo. Na pewno w e-tube nie ma takiej opcji jak potrzebujesz (a przynajmniej nie było na jesieni jak odpalałem wersję na PC).

#13 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1133 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 11 sierpień 2020 - 07:14

Ja tam jeżdżę na full synchro i co mi dobrakuje to sobie dozmieniam szybko sam ;-)


  • JHartman lubi to

#14 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 14 sierpień 2020 - 17:43

Podepnę się pod temat. Czy kupują rower z Di2 mam już moduł BT czy muszę łączyć się po kablu? 



#15 JHartman

JHartman
  • Użytkownik
  • 382 postów
  • SkądWarszaw

Napisano 14 sierpień 2020 - 18:49

Niestety, tylko po kablu. Moduł bezprzewodowy EW-WU111 trzeba dokupić, około 280 zł. W zależności od zamontowanej instalacji, może być konieczność kupienia jeszcze jednego kabelka, żeby włączyć moduł szeregowo w istniejącą instalację.

Pozdrawiam, Jarek

#16 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 14 sierpień 2020 - 19:32

Dzięki za odpowiedź. Zaraz więc zgłębię temat. 



#17 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 15 sierpień 2020 - 13:34

Moje odczucia odnośnie semi-synchro. 

Z małej zębatki na blat rewelka. 

Z blatu na małą na chwilę jednak trzeba zwolnić pedałowanie. Na rekreacyjne jazdy bardzo spoko, na treningi/wyścigi już słabo. 


  • biker1974 lubi to

#18 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 15 sierpień 2020 - 14:11

Z blatu na małą na chwilę jednak trzeba zwolnić pedałowanie. Na rekreacyjne jazdy bardzo spoko, na treningi/wyścigi już słabo. 

 A na podjeździe - nie do użytku.



#19 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 15 sierpień 2020 - 17:10

Nie posiadam co prawda Di2 (chociaż może następnym razem...) to jednak wczoraj wirtualnie sprawdziłem jak zmieniam z blatu na małą i faktycznie najpierw tylna przerzutka dwa w dół, a następnie przednia. Odwrotnie raczej nie do zaakceptowania. Piszcie może do serwisu, żeby dodali tą opcję do oprogramowania? Czyli zrzucenie z blatu wykonuje najpierw zrzut dwóch zębatek na kasecie, a dopiero później z blatu. I wszyscy byli by szczęśliwi.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#20 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 21 sierpień 2020 - 14:54

Jeszcze pociągnę tu temat, żeby nie tworzyć nowego. 

Wg manuala sprawdzenie baterii, to naciśnięcie powyżej 0,5 s na junction box. U mnie nic się nie dzieje po naciśnięciu. Tylko jak dwukrotnie nacisnę, to przełącza tryby. 

Coś robię nie tak? 





Dodaj odpowiedź