Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomiar Mocy Powerpod


32 odpowiedzi w tym temacie

#1 worms14

worms14
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 sierpień 2020 - 12:13

Na wstępie chciałbym się przywitać.
Cześć wszystkim.

Jako posiadacz Garmina, chciałem wykorzystać w pełni jego możliwości, do pełni szczęścia brakowało tylko pomiaru mocy.
Przeglądając rożne opcje, oraz chcąc wydać jak najmniejszą kwotę wybrałem Power Pod.
Urządzenie dotarło w zaskakująco szybkim czasie, choć jak zwykle na cle spędziło kolejne 4 dni.

Wczoraj cały dzień próbowałem poprawnie uruchomić PP i niestety ale coś mi nie zaskakuje, raczej nie jest nic uszkodzone. Porównując filmy z konfiguracji, zaważyłem u siebie różnicę w wykrywaniu czujników.
W każdym filmie po wykryciu czujników PP gaśnie, a u mnie pali się na żółto.
Czerwony byłby informacją o złym sparowaniu, niewykryciu,
W każdym razie;
1. Naładuj PP
2. Zamocuj sztywno na rowerze.
3.Wzbudź czujniki, Garmin je widzi więc uznaję że PP też powinien je zauważyć.
4. Wciśnij przycisk na PP przez 4 sekundy, tutaj różnie podają filmy z miganiem światełek, ale mniej więcej, błyskający zielony, później ewentualnie 3 razy żółte światło, stałe światło zielone informuje o poprawnym wykryciu i na koniec gaśnie.
U mnie świeci niestety po zielonym ciągłym, cały czas żółte ciągłe.
5. Połącz z komputerem rowerowym.
6. Żółte światło informuje o gotowości do parowania.
Szukamy drogi, prostej najlepiej bez nierówności, by jechać przez 3 minuty w jedną stronę i 3 minuty s powrotem.
7. Po 10 sekundach, żółte zmienia się na migające czerwone zielone,gotowe do pomiaru.
Gdy jesteśmy na drodze wciskamy przycisk, miga żółte, zaczynamy pomiar od 0 do 50W
Przy 50 W przestaje liczyć, zapala się czerwone, zawracamy i kontynuujemy pomiar od 50 do 100.
I tak podają instrukcje.
Jednak nie wiem co u siebie robię nie tak.
Wykrywa licznik pomiar mocy, ale nie liczy watów, lampka żółta od punku 4 świeci się bez końca, nic się nie zmienia.

Znajdzie się ktoś kto pomoże?




dbfc3ef78192d0818bb2a58ee37664e0.jpge2ac29a183101b7974fc7587a7409ac2.jpg6ec1d617e574d4ffa5314b0d8d1747a0.jpg


Specialized Epic FSR      RockriderXC100S


#2 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 20 sierpień 2020 - 12:33

Nie chcę pisać: "a nie mówiłem"...

 

Wygląda na to, że nie wykrywa/nie paruje czujnika prędkości. To, że garmin widzi, nie oznacza, że to urządzenie też. Może odległość jest za duża - do celu sparowania zbliż czujniki i zakręć przez dłuższy czas kołem, co jednak nie oznacza, że po sparowaniu będzie działać. Jak można zauważyć w materiałach producenta:

 
PowerPod Lite V3  może być niekompatybilny z tymi czujnikami prędkości ze względu na niską siłę transmisji czujnika: 
Garmin GSC-10
Giant Ridesense
Czujnik DuoTrap
 
Mogę (chyba słusznie) domniemywać, że również dotyczyć to będzie czujnika który posiadasz.
W takim przypadku trzeba będzie pomyśleć o mocniejszych czujnikach, względnie inaczej mocowanych - najlepiej na koło przednie, plus oczywiście osobny czujnik kadencji na korbę (o ile jest potrzebny). 

  • worms14 lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#3 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1133 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 20 sierpień 2020 - 12:41

Ten pomiar w ogóle daje jakikolwiek wymierny efekt? :D


  • artho lubi to

#4 worms14

worms14
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 sierpień 2020 - 12:55

Jak uda mi się go podłączyć do roweru to będę w stanie stwierdzić.

Generalnie zebrał nawet dobre recenzje : https://www.dcrainma...pth-review.html

 

Osobiście uważam że będzie lepszy od niczego i pozwoli aktywować dodatkowe funkcje garmina, mam nadzieję że przyniesie tez poprawę w poznawaniu swoich możliwości i prowadzeniu poprawnego treningu.

 

 

Prozor, dziś zamierza właśnie trochę przybliżyc czujnik prędkości, przestawić go w inne miejsce, bo może faktycznie to jest problem. Mam nadzieję że MIO w końcu zaskoczy z tym miernikiem.


Specialized Epic FSR      RockriderXC100S


#5 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 20 sierpień 2020 - 13:04

Bez weryfikacji z fizycznym miernikiem mocy nie będziesz w stanie. Musiałbyś rejestrować dwa strumienie danych z dwóch mierników, a następnie to porównać. Przyznam, że chętnie bym to zrobił w ramach testów jak udało im się (o ile w ogóle) zrobić taki cudowny algorytm... Ale do przeprowadzenia samych testów nie zamierzam wydawać $200/250 (w zależności od wersji) plus cło/vat. 

 

Ja mam wątpliwości, bo samym algorytmem nie można ogarnąć wszystkich zmiennych. Nie ma takiej opcji.  Już nawet do kalibracji należałoby uwzględnić zbyt dużo parametrów wejściowych, nawet gdyby pominąć stałe (waga roweru, czy semi stałą wagę użytkownika), to straty na przeniesieniu napędu, a zwłaszcza szerokości/bieżnika opon (czy w ogóle ich oporu), a w terenie samej nawierzchni (zresztą na szosie też), to już ma spory wpływ i nie ma opcji, żeby uzyskać wysoką dokładność działania. Można się głowić, jak opracowali algorytm który za pomocą czujnika ciśnienia i czujnika(ów) przyspieszeń/wychyleń może oszacować moc niezbędną do utrzymania bieżącej prędkości (stąd konieczność czujnika prędkości).  

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#6 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 20 sierpień 2020 - 13:42


 


Wczoraj cały dzień próbowałem poprawnie uruchomić PP i niestety ale coś mi nie zaskakuje, raczej nie jest nic uszkodzone. Porównując filmy z konfiguracji, zaważyłem u siebie różnicę w wykrywaniu czujników.
W każdym filmie po wykryciu czujników PP gaśnie, a u mnie pali się na żółto.
Czerwony byłby informacją o złym sparowaniu, niewykryciu,
 

Mam w jednym z rowerów ten ''badziew''  może starszą wersję . 

 

Najlepiej (jeśli taki posiadasz ) to połączyć z jednym czujnikiem kadencja/prędkość .Pamiętam u siebie na początku łaczyłem osobno z czujnikiem prędkości potem z kadencja i oczywiście nie szło to tak leciutko jak na tych filmikach/instrukcjach. Potem zamontowałem Garminowski GSC i jakoś działa 

 

Co do samego pomiaru- jak już połączysz z tym czujnikiem  zrobisz kalibrację , najlepiej przy słabym wietrze po ca prostej drodze to ...wskazania są ''ogólnie '' OK. Mam też normalny pomiar mocy i tego bym się nie czepiał.  Zdecydowanie to lepsze niż estymacja np. w Sigmie Rox. Jedynie czasem problem jak b.silnie wieje, jakieś za duże te wahnięcia. 

 

Ale ta cała obsługa , włączanie, ustawianie, kalibracja, słaba bateria....to nie jest tak bezobsługowo, że siadasz i jedziesz a moc wyskakuje  na ekranie.

(żeby ona wyskoczyła musisz coś poklikać a lampki świecą przeważnie nie tak jak na instrukcji...wkurzające raczej pieniądze wyrzucone w błoto ...ten mój chyba 7 czy 8 stów kosztował )


  • worms14 lubi to

#7 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 20 sierpień 2020 - 15:50

Można się głowić, jak opracowali algorytm który za pomocą czujnika ciśnienia i czujnika(ów) przyspieszeń/wychyleń może oszacować moc niezbędną do utrzymania bieżącej prędkości (stąd konieczność czujnika prędkości).  

A to nie jest poza tym u podstaw czujnik siły wiatru? Mam wrażenie, że gdzieśtam czytałem, że oni wyszli od liczenia siły wiatru + żyroskop + baro, dochodzi prędkość/kadencja, danych nie jest mało, nagłe zmiany siły wiatru w sumie łatwo wyeliminować znając dane z żyroskopu i prędkość.

 

Tak czy tak trochę magia a w miarę dokładne wyniki to faktycznie już sroga magia, niemniej w cenie 800-900zł to ja chyba wolałbym cokolwiek używanego z eBay/Allegro/Gumtree/OLX/straganu.

 

PS: w którejś recenzji czytałem, że oficjalnie zalecają używanie sensora prędkości na przedniej piaście, czyli przykładowo co mogę polecić Garmin Speed Sensor 2:

https://www.x-kom.pl...-generacji.html

https://www.bikester.pl/1014005.html

https://www.eazymut....sci&results=755

albo tańsze chińskie twory, które chyba Porzor testował i też działają super, ale niestety nie pamiętam ich nazwy :(. Zapytaj też kolegę mikroos, może ma coś w ofercie i zaproponuje ci dobrą cenę "dla forowicza". Tak czy tak zapewne chodzi właśnie o fakt, że jeden czujnik drugiego czujnika nie czuje :P.

 

I tak wg. tego, co pisał DCR to coś zdaje się estymować moc lepiej niż Strava... która potrafi mi zaproponować wartości rzędu 150W podczas jazdy z górki przy kadencji ZERO.. (chociaż tą kadencję mogli uwzględnić).


  • worms14 lubi to

#8 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 20 sierpień 2020 - 16:04

Po co komu taki dziwny twór przy obecnych cenach jednostronnych pomiarów mocy?

#9 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 20 sierpień 2020 - 16:10

Kolega pisał bodaj w wątku Garmin Edge - ma korbę niekompatybilną z InPeak-ami itd.



#10 worms14

worms14
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 sierpień 2020 - 16:34

Dziś naładowane do końca. Mio przesunięty bliżej, zaczyna się coś dzać, miga mi czerwona i zielona na przemian, czyli gotowy do kalibracji. Jednak zabrałem żonę ze sobą, ktora po drodze wymyśliła solarium, a w pobliżu nie ma prostej na której mógłbym tej kalibracji dokonać. Chyba pojadę na pola mokotoqskie może tam się uda przeprowadzić próbę.

Chciałem inpeak, ale w moim przypadku było to ponad 2 tysięcy, brak kompatybilności

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

Specialized Epic FSR      RockriderXC100S


#11 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 20 sierpień 2020 - 16:36

Czekamy z niecierpliwością na pliki gpx po kalibracji

#12 worms14

worms14
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 sierpień 2020 - 16:39

Pewnie jak będę potrafił to udostępnię.

Nie wiem tylko czy coś nie namieszałem, bo uruchomiłem ten ich program rano pod pc i cos tam mieszalem, a większość oznaczen nie było mi znanych.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

Specialized Epic FSR      RockriderXC100S


#13 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 20 sierpień 2020 - 16:42

W którejś recenzji czytałem, że jeżeli źle skalibrujesz to trzeba w programie resetować po podpięciu do PC.

#14 worms14

worms14
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 sierpień 2020 - 16:45

To dobrze ze taka możliwość jest, bo na bank zle to zrobię. Dziś jeszcze raz podepnę go pod pc, bo pewnie bateria szybko padnie, skoro taka słaba i sprawdzę czy jest tam tak funkcja.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

 

 

Dotarłem w końcu do domu.

I tak jak pisałem nie miałem gdzie zrobić tej kalibracji poprawnie, ale stwierdziłem że kolejnego dnia nie będę czekał i nawet jak wyjdzie nie tak to muszę sprawdzić jak to się odbywa.

Wybrałem trasę na Polach Mokotowskich, z wyliczeń teoretycznie przy spokojnej jeździe powinienem się zmieścić na dwa kursy.

Miga sobie red/green, wciskam przycisk i miga żółta, myślę sobie rewelacja w końcu jest po mojej myśli.

Dobiłem do 45W, wyczekuję czerwonej ciągłej diody, a tu dupa, cały czas pomiar leci nie zatrzymał się, więc kilka łuków zaliczyłem, nierówności, a na samym końcu wolny nawrót, przez światła.

Kalibracja się zakończyła oczywiście powodzeniem, jednak ja ją uważam za totalnie zwaloną przez zły dobór trasy. Wiatr też pojawiał się znienacka, dość gwałtownie.

Przydałoby się teraz skonsultować z serwisem i upewnić czy mogę wszystko wyzerować, poprawnie ustawić pod mojego fula mtb,  z tego co widziałem w programie Isaac który steruje PP to głownie chyba kolarka jest zalecana i twarde podłoże.

Większość określeń jest mi mało znanych, a angielski u mnie słaby, muszę jakiegoś tłumacza zdobyć.

 

Jak powiecie jak to wyciągnę ten pierwszy plik byście mogli coś ocenić.

Po kalibracji miałem wrażenie że on jeszcze się chyba do końca nie ustawił, dziwne wartości pokazywał, a mi było ciężko jak diabli a tam raptem 25W, choć dużo stawałem razy i jestem wyczulony na przerwy w czasie jazdy, później ciężko mi się rozkręcić.

Z czasem jakby pokazywał wyższe wartości, się rozkręcał, by później nic nie pokazać takie małe szopki.

Generalnie Garmin już się od gniewał na całego i jest fajnie, nowa zabawka do zrozumienia.

 

GPX z garmina wysłać nie mogę bo nie mam uprawnień.

 

Załączone pliki


Specialized Epic FSR      RockriderXC100S


#15 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1016 postów

Napisano 20 sierpień 2020 - 19:46

Jak tak czytam ten wątek to ten "pomiar" to jest chyba żart jakiś :D, a sam proces kalibracji to jakaś kpina albo dobre dla masochistów. Jak znam życie skoro tak się nastawiłeś na pomiar mocy to wcześniej czy pożniej kupisz coś normalnego, a ten wyląduje w koszu wraz z zaoszczędzonymi przez Ciebie potencjalnie pieniędzmi :)


  • Prozor i dmxzor lubią to

#16 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 20 sierpień 2020 - 20:15

Każdy swoimi finansami indywidualnie zarządza, chciał spróbować tego niech próbuje. Zwłaszcza, że jak zobaczysz recenzję DCR-a ten sprzet w dobrych warunkach potrafi w zasadzie sprawować się BARDZO dobrze jak na to... co można podejrzewać słysząc o magicznym pudełku mierzącym siłę wiatru.. :P.

 

Jedni dają 5000zł za komplet wysokich stożków, które niektórym nie dadzą kompletnie nic a inni próbują różnych wynalazków. Odłoży sprzeda PowerPoda i może kupi pomiar. A może zainspirowany tym forum i szosę.



#17 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 sierpień 2020 - 20:19

Chytry dwa razy traci, a szkoda bo cel był szczytny.

Jeżeli to był zakup przez net to szybciutko robiłbym zwrot minimalizując straty i cierpliwie zbierał do jednostronnego pomiaru favero. Nawet używanego, trudno o taką ofertę ale można trafić co wiem z własnego przykładu (płaciłem 1100zł + 30minut na zmianę łożyska).

Edit: aaa to nie do szosy - to pedały odpadają :(
  • EmPe lubi to

#18 worms14

worms14
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 sierpień 2020 - 20:49

EmPe, zajadę blat to kupię XT korbę, a do tego pewnie pająka z pomiarem mocy, jednak na ten czas szkoda mi było na to kasy i chciałem coś na szybko, w dodatku na tą chwilę raczej nic lepszego nie jest mi potrzebne, to jeszcze nie ten poziom wytrenowania.

 

Arturooo3, kumpel kupił już więc ciężko będzie mi dotrzymać towarzystwa, no chyba że przejdę na inne gumy, ale nigdy nie wiadomo.

 

Póki co zostaje i będę próbował to jak najlepiej wykorzystać.

 


Specialized Epic FSR      RockriderXC100S


#19 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 679 postów

Napisano 20 sierpień 2020 - 21:06

[...]

Generalnie Garmin już się od gniewał na całego i jest fajnie, nowa zabawka do zrozumienia.

 

GPX z garmina wysłać nie mogę bo nie mam uprawnień.

 

Ty tak na poważnie czy tylko trollujesz?

Bo zamiast garminów + powerpodów więcej da Ci książka za 40 zł.

Ja wiem, że są tacy, którzy robią everesting na Agrykoli.

Ale testy mocy na polach mokotowkich...

Litości.

To już wsiądź w metro i dojedź do Kabat.



#20 worms14

worms14
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 sierpień 2020 - 09:08

Zdecydowanie na poważnie.

Jeżeli mi coś nie działało o dlaczego miałbym tego nie wypróbować, czy gdzieś po drodze jeszcze jakiegoś błędu nie napotkam, pola mokotowskie do takich celów są idealne.

Garmina nie tylko dla tych celów kupiłem, ale jeżeli coś jest co mogę mieć wpisane w usługę to czemu mam z tego nie korzystać. 

Yudo nie wszyscy są na Twoim poziomie z całym szacunkiem, dla Twojej osoby, z chęcią wysłucham Twoich rad.

 

Co do samej pierwszej kalibracji dla PowerPod, można ją powtarzać resetując urządzenie przez program ISAAC.

Dodatkowo jeżeli sama jazda będzie się odbywała z prędkością poniżej 12 mph kalibracja nie zażąda powrotu do punku startowego. 

Widać za wolno wczoraj jechałem.

 

 


Specialized Epic FSR      RockriderXC100S




Dodaj odpowiedź