Skocz do zawartości


Zdjęcie

Schmolke Kom - Szosa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 xsnailx

xsnailx
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 30 sierpień 2020 - 07:37

Ponieważ po paru latach nieobecności wróciłem na Polskie szosy to i postanowiłem wymienić wysłużonego Looka 566 na coś lżejszego. W założeniu nowa maszyna miała bezproblemowo znosić warunki codziennej eksploatacji (w tym dojazdów np. do pracy) oraz ważyć mniej niż 6 kg.– a że nadarzyła się okazja by nabyć ramę Schmolke KOM, której katalogowa waga wynosi 795 gramów to nie zastanawiałem się długo. Niestety nie ma róży bez kolców i okazyjna cena okupiona była porysowaną powłoką lakiernicza na dolnej rurze ramy – nie stanowiło to jednak szczególnego kłopotu. Istniejący lakier został zeszlifowany, rama oczyszczona i odtłuszczona a następnie za pomocą farby akrylowej wykonano malowanie motywów związanych z moim ulubionym zespołem muzycznym – Behemoth smile.pngW kolejnym etapie prac rama powędrowała do lakiernika, który pokrył ją trzema warstwami lakieru bezbarwnego. Dwie pierwsze zawierają metalizowany proszek, który tworzy efekt mieniących się kolorów, trzecia warstwa natomiast ma charakter zabezpieczający przed zadrapaniami i odpryskami. Po polakierowaniu rama „utyła” do 815 gram, co podniosło poprzeczkę dla pozostałych komponentów. 

 

Finalnie wyszło jak poniżej:

 

SPECYFIKACJA: 

Rama: Schmolke KOM 

Rozmiar ramy: 51 

Piasty: Bitex Raf9 + Rar10 

Obręcze: Light Bicycle AR46 

Szprychy + nyple: Pillar Mega Lite SS + Nyple Alu 

Stery: Fsa + pokrywa slamthatstem 

Tuleje pod mostkiem: FSA Carbon 

Hamulce: Ax Lightness Engage Gavial 

Pancerze: Jagwire link 

Support: Token Ninja bb86 na oś 30 mm 

Korba: Incolor Skypivot 

Blaty: Incolor Skypivot 52/36 

Pomiar Mocy: Sigeyi Axo 

Pedały: Keywin CRM Titanium + wymienione śruby na tytan, nakrętki na aluminium 

Łańcuch: KMC X10 Sl 

Sztyca: Darimo T1 Loop Seat post 

Mostek: Darimo IX2 Stem 

Kierownica: Darimo Ellipse Road 

Zacisk podsiodłowy: Darimo Sub4 

Opony: Grand Bois Cerf Extra Legere 26 mm 

Dętki: Tubolito Road 

Opaski na obręczach: Continental 

Koszyki na bidon: Carbonworks + śruby aluminiowe 

Top Cap: Schmolke 

Przerzutki: Sram Red 10s 

Klamkomanetki: Sram Red 10s 

Owijka: Piankowa + Babolat VS Pro 

Linki: Shimano Dura-Ace 

Zaciski Kół: Token, zakręcane z tytanową osią 

Kaseta: Recon tytanowa 11-27, 10 Biegów

Waga obecnie - 5,75 kg

 

p5pb19255602.jpgp5pb19255599.jpgp5pb19255603.jpg

p5pb19255604.jpgp5pb19255592.jpgp5pb19255595.jpg



#2 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3193 postów

Napisano 01 wrzesień 2020 - 08:47

Mam pytanie dotyczące koszyków na bidon, bo sam się od pewnego czasu nad nimi zastanawiam: czy są w miarę solidne i wytrzymają jazdę po często mocno dziurawym asfalcie z bidonami 750 ml ?



#3 Dejw

Dejw
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 01 wrzesień 2020 - 09:42

Fajnie, podziwiam ludzi, którzy poświęcają tyle środków, czasu i energii na zbudowanie roweru. Ale w końcu to hobby na tym polega, a taki projekt, to chyba jego kwintesencja. :)
Sama rama fajna, ale to malowanie... Szczerze? Wygląda, jakbyś przy 40km/h przejechał przez świeżo malowane pasy na drodze. Ale to Tobie ma się podobać. Na pewno drugiego takiego nie ma.
  • Prozor lubi to

#4 xsnailx

xsnailx
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 01 wrzesień 2020 - 09:43

Mam pytanie dotyczące koszyków na bidon, bo sam się od pewnego czasu nad nimi zastanawiam: czy są w miarę solidne i wytrzymają jazdę po często mocno dziurawym asfalcie z bidonami 750 ml ?

Nie mam problemu, u mnie nawet z 1L na dziurach wytrzymaly :)


  • Dari lubi to

#5 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3193 postów

Napisano 01 wrzesień 2020 - 10:00

Dzięki za odpowiedź.



#6 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 01 wrzesień 2020 - 20:50

Super! Pierwszy raz widzialem ten rower na WW, nie spodziewalem sie, ze to bedzie ktos z PL, chociaz wyraznie to napisales we wstepie (przeczytalem pozniej...).
W obliczu panujacej nudy, fajnie popatrzec na cos, co nie wyjechalo wczoraj ze sklepu i nie jest na Ultegrze, nawet elektrycznej :)
Przypuszczam, ze dla wiekszosci forowiczow oswojonych z ogolnie dostepna papka marketingowa, rower nie bedzie wzbudzal emocji, bo nie jest na tarczach, a Pivot, czy Clavicula malo komu cos wogole mowi. Kolor i schowane kabelki z tarczami, to jest cos co rajcuje dzisiaj wiekszosc. Nie wspominajac o zrobieniu czegos samemu, od siebie. Tym bardziej podziwiam projekt.
Musze przyznac, jak pierwszy raz wyskoczylo mi zdjecie roweru w temacie na WW, to mnie troche odrzucilo. Jakos te zebatki korby zupelnie mi nie pasowaly do reszty, Pivot, tez raczej nie grzeszy uroda, szczegolnie grafika. Wspomniales, ze bedziesz zmienial na Clavicule, ktora, zebatki tez?
Sam teraz jezdze na czolgu ale mialem wczesniej dwa rowery sporo ponizej 6kg, skladane od podstaw, z budowa kol wlacznie. Rozumiem ile frajdy miales z calego procesu kompletowania i skladania. Doswiadczenie, wiedza i zadowolenie, ze zrobilo sie cos niepowtarzalnego, niezastapione.

#7 xsnailx

xsnailx
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 02 wrzesień 2020 - 06:28

 Jakos te zebatki korby zupelnie mi nie pasowaly do reszty, Pivot, tez raczej nie grzeszy uroda, szczegolnie grafika. Wspomniales, ze bedziesz zmienial na Clavicule, ktora, zebatki tez?
 

Dziekuje za docenienie projektu :) Clavicula w wersji SE z pomiarem mocy jest juz zamowiona, czekam az THM wyprodukuje ;-)

thm-carbones-crank-clavicula-se-road-pow

Do niej dobrałem zębatki extralite: 

octa%20MC.jpg

 

Malowanie korby skypivot mi nie przeszkadza generalnie tak bardzo jak okres oczekiwania na nia... chcial bym kolejna do gravela/cx a tu trzeba czekac - nawet pomimo faktu iz kupuja mi je znajomi na miejscu.

 

W planach sa jeszcze ultra lekkie kolka tylko na podjazdy na szprychach berda i piastach extralite - ale wpierw musze pokonczyc inne projekty

 

No i jako siodlo wroci klon smp full carbon - czemu klon? bo jest lzejszy od orginalu a mam go juz od 6 lat i trzyma sie dzielnie nawet w momentach jak bylem o 15 kg ciezszy niz teraz :) Niestety tak sie przyzwyczailem do tego ksztaltu ze ciezko cos innego teraz dobrac.



#8 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 postów
  • SkądOpole

Napisano 02 wrzesień 2020 - 07:14

Fantastyczny i przepiękny projekt, choć nie zostanie tu doceniony ani trochę - a przynajmniej nie zdobędzie na tyle szacunku na ile zasługuje.

+ witam w gronie posiadaczy <6kg (jesteśmy dinozaurami) :)


  • lukaszzsch i xsnailx lubią to

#9 xsnailx

xsnailx
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 02 wrzesień 2020 - 07:51

Fantastyczny i przepiękny projekt, choć nie zostanie tu doceniony ani trochę - a przynajmniej nie zdobędzie na tyle szacunku na ile zasługuje.

+ witam w gronie posiadaczy <6kg (jesteśmy dinozaurami) :)

Zdaje sobie sprawę z pogoni za integracją teraz - ale jakoś jej nie czuje, a i lubie sobie poskladac cos pod siebie.

 

Z kolami na szytki i innym siodlem to jest szansa zbić poniżej 5kg. Ale ciągle się ludze ze sie uda bez szytek ...



#10 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 02 wrzesień 2020 - 09:43

Zdaje sobie sprawę z pogoni za integracją teraz - ale jakoś jej nie czuje, a i lubie sobie poskladac cos pod siebie.

Z kolami na szytki i innym siodlem to jest szansa zbić poniżej 5kg. Ale ciągle się ludze ze sie uda bez szytek ...


Fajny projekt :) i nie boj sie szytek, sam mam teraz Schmolke TLO na Berdach pod szytke i dziala bardzo dobrze a mase mozna obnizyc :)

#11 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Napisano 02 wrzesień 2020 - 10:10

Jestem fanem tarcz i clean looku ;) ale ten projekt jest fantastyczny, gratuluję ! piękna "rzecz".



#12 xsnailx

xsnailx
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 02 wrzesień 2020 - 10:48

Fajny projekt :) i nie boj sie szytek, sam mam teraz Schmolke TLO na Berdach pod szytke i dziala bardzo dobrze a mase mozna obnizyc :)

Ja sie szytek nie boje :) w czasowce uzywalem jak sie scigalem, lightweighty ktore mialem w look-u poprzednim tez byly na szytke. Ale chcialem ich uniknac z zalozenia - choc chyba faktycznie nie ma sie co upierac jak to kola tylko na uphille maja byc.



#13 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 02 wrzesień 2020 - 11:09

Ja sie szytek nie boje :) w czasowce uzywalem jak sie scigalem, lightweighty ktore mialem w look-u poprzednim tez byly na szytke. Ale chcialem ich uniknac z zalozenia - choc chyba faktycznie nie ma sie co upierac jak to kola tylko na uphille maja byc.


Z tym baniem sie, to wlasnie mialem na mysli to, ze nie bedzie to glowny komplet kol tylko do uphilli ;)

#14 xsnailx

xsnailx
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 21 lipiec 2021 - 07:52

Przeniosłem korbę skypivot do czasówki i wpadła clavicula z pomiarem
Zamieniłem hamulce ax-lightness na ee brake - mimo ze ciut cięższe to jednak mocniejsze i wpadł nowy lżejszy komplet kół :)
Syncros rl 1.0 24h felgi + BITEX RAR9 + Novatec A291SB Superlight + dt aerolite
Teraz całość ma 5535 gramów z jednoczęściową kasetą recon cromo 11-32 i 5489 z kasetą tytanową 11-27
p5pb20989444.jpg
 
 


#15 xsnailx

xsnailx
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 19 maj 2022 - 05:20

ok, w końcu waży już mniej niż 5 kg :) z zębatkami extralite i nowymi kołami: felgi Farsports ~215g każda BITEX RAR9 + Novatec A291SB Superlight + dt aerolite do tego szytki VITTORIA Corsa Speed ​​23 mm: - wybór piasty i szytki celowy, Mam jeden podjazd, który przekracza miejscami 33,5% i bałem się, że muszę użyć proporcji napędu 1:1, których nie obsługuje już extralite, prawdopodobnie szło by zbić kolejne 70 g lub więcej za pomocą szytek Tufo <165 lub torowych, ale potrzebuję niezawodności przy słabej jakości nawierzchni na niektórych uphillach.
 
ps. do codziennej jazdy wjechała kolejna maszyna ale o niej będzie osobny temat :)
 
p5pb22603530.jpg
 
p5pb22603531.jpg
 
 


#16 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 postów
  • SkądSobótka

Napisano 19 maj 2022 - 09:39

Super rower, gratulacje!