Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wymiana Korby


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Supreme23

Supreme23
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 21 wrzesień 2020 - 22:02

Witam wszystkich.

Przymierzam się do wymiany mojej wysłużonej już mocno korby FSA Tempo 50/34T na coś z wyższej półki(Ultegra/105). Czy ktoś mógłby mi rozjaśnić temat elementów niezbędnych do takiej operacji po za samą nową korbą, konieczna jest też zmiana łańcucha oraz wkładu suportu? Czy nowa korba będzie jakoś współpracowała z tylną kasetą 8 rzędów?



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 wrzesień 2020 - 04:48

Korby teoretycznie mają podaną zalecaną "liczbę rzędów", przy której zmieniają biegi najlepiej, ale w praktyce nie ma to większego znaczenia.

 

Poza korbą potrzebujesz suportu - musi być odpowiedni z jednej strony do Twojej ramy, a z drugiej oczywiście do korby.

 

Biorąc pod uwagę, że korba tania nie jest, więc wymienia się ją rzadko, jedynym sensownym rozwiązaniem w tych czasach byłby model ze zintegrowaną osią. Czyli np.:

 

- korba FC-R3000 (grupa Sora - tania i solidna opcja dla amatora)

- suport BB-RS500 albo BBR60

- klucz do suportu Hollowtech II plus klucz do kontrowania (np. TL-FC16)

- klucz do demontażu starego suportu (klasyczny klucz do suportu na kwadrat)

- ściągacz do korby

 

Przy czym jeżeli to ma być jednorazowa akcja, osobiście odpuściłbym sobie narzędzia i podrzucił rower do serwisu - ale to oczywiście Twoja decyzja.

 

Cała reszta zostaje tak, jak była. Może jedynie potrzebować regulacji.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 Supreme23

Supreme23
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 22 wrzesień 2020 - 17:57

Czyli raczej nie potrzebuje nowego łańcucha? Rozumiem tez, ze to tylko kwestia średnicy mufy suportu i mogę założyć zarówno suport na wcisk jak i taki z łożyskamipo obu stronach jak np. Ultegra?

#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 wrzesień 2020 - 18:22

Łańcuch dobierasz pod liczbę koronek z tyłu - jeżeli jej nie zmieniasz, to łańcucha również nie.

 

Długość łańcucha również pozostanie taka sama lub zbliżona - oczywiście z wyjątkiem sytuacji, kiedy zmieniasz liczbę zębów na dużej tarczy (choć przy różnicy rzędu dwóch zębów raczej wymieniłbym łańcuch na dłuższy dopiero wtedy, kiedy się zużyje).

 

Suport dobierasz w takiej wersji, jaka jest wymagana przez ramę. Czyli jeżeli rama jest gwintowana (a skoro miałeś FSA Tempo, to prawie na pewno jest), to nowy suport również wybierasz gwintowany.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 Supreme23

Supreme23
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 22 wrzesień 2020 - 20:06

Dzięki bardzo za wyczerpująca odpowiedz, ostatnie pytanie. Czy taki suport to właśnie taki który w teorii powinien pasować?
https://www.sbike.pl...bsa-o_964.html#



Dodaj odpowiedź