Zaplatanie kol
Started By
Gosc_Stas_*
, 21 Dec 2006 09:50
422 replies to this topic
#2
Posted 21 December 2006 - 12:24
Radial to większa sztywność wzdłużna i trochę większa podatność na rozcentrowanie.
Poza tym szprychy trzeba naciagać z większą siłą niz w przypadku krzyży.
Nie widzę problemu w radialnym zaplocie. Jeśli obręcz jest wystarczająco sztywna, koło będzie sprawować się dobrze.
Poza tym szprychy trzeba naciagać z większą siłą niz w przypadku krzyży.
Nie widzę problemu w radialnym zaplocie. Jeśli obręcz jest wystarczająco sztywna, koło będzie sprawować się dobrze.
#3
Posted 21 December 2006 - 13:42
RADIAL JEST narazie najbardziej sztywnym zaplotem i dajacym najwieksza sztywność koła ,,ma jednak wade w postaci szybciej pękających szprych przy ekstrymalnych warunkach ,,,,niema marginesu rościągalności i w konsekwencji potrafi szybciej pęknąć niż przy zaplotach krzyżowych ,,,dopóki jednak działa jest narazie sztywnym i lekkim zaplotem,--długośc szprych ,,,POZDR,,JAREK.. :roll:
#4
Posted 05 January 2007 - 14:56
od siebie dodoam tylko tyle ,ze w sumie mozna zaoszczędzić na wadze szprych ..bo maja długość niecałego promienia ,gdy przy zaplocie krzyżowym .. szprychy muszą być odpowiednio dłuższe
tak słyszałem ,chociaz moge sie mylic ;]
a mniejsza masa rotowana >wiadomo co z tego wynika ..
tak słyszałem ,chociaz moge sie mylic ;]
a mniejsza masa rotowana >wiadomo co z tego wynika ..
#8
Posted 06 March 2007 - 20:05
mozna to sobie w prosty sposob wyliczyc z kalulatora na stronie dtswiss.com.
jesli sie nie ma pod reka takiego czegos no to trzeba troche pokombinowac. zaplesc polowke prawej strony, skrecic piaste.. przymierzyc nastepna szpryche i wtedy bedzie wiadomo czy beda pasowac. ;-)
jesli sie nie ma pod reka takiego czegos no to trzeba troche pokombinowac. zaplesc polowke prawej strony, skrecic piaste.. przymierzyc nastepna szpryche i wtedy bedzie wiadomo czy beda pasowac. ;-)
#14
Posted 01 April 2008 - 11:38
jak już napisano... radial jest sztywniejszy - wpływa to też na kołnierze piast ponoć.a można tu wklejać pdfy? mam jakąś książeczkę o zaplataniu z usa więc jak ktoś chętny a nie ma... chba joosta brandta czy jakoś tak
gdzieś udowodniono że lżejsze koło to wcale nie taka zaeta jakby się wydawało
gdzieś udowodniono że lżejsze koło to wcale nie taka zaeta jakby się wydawało
#17 Gosc_Klaudiusz_*
Posted 01 April 2008 - 13:51
Polega to na tym, ze niektorzy kolarze podobno wola miec troche ciezsze kola ktore zachowuja sie stabilniej podczas jazdy - rower nie zwalnia az tak przy podmuchu wiatru, itp itd.
uzurpator, Nie rozumiem co masz na mysli piszac ze problem masy rotowanej nie istnieje ?
uzurpator, Nie rozumiem co masz na mysli piszac ze problem masy rotowanej nie istnieje ?
#19
Posted 01 April 2008 - 15:22
tu znalazlem plecenie na 4 krzyze czy trzy
http://www.cyf-kr.ed...y/skladkol.html
ale bardzo mnie inetresuje sloneczko niby zaplatam ale nie wiem czy robie to dobrze
http://www.cyf-kr.ed...y/skladkol.html
ale bardzo mnie inetresuje sloneczko niby zaplatam ale nie wiem czy robie to dobrze