Zaplatanie kol
#21 Gosc_tlumik 79_*
Posted 04 April 2008 - 20:10
Z autopsji wiem,że np. piasty Shimano znoszą to bez problemu ale u kumpla w piascie Campa Chorus wyrwało część kołnierza i o gwarancji można zapomnieć. Sytuacja ta miała miejsce pare lat temu i możliwe,że do dnia dzisiejszego problem ten wyeliminowano.
#22
Posted 28 April 2008 - 17:38
częsc 1 http://pl.youtube.co...9Y&feature=user
częsc 2 http://pl.youtube.co...Hc&feature=user
częsc 3 http://pl.youtube.co...FM&feature=user
częsc 4 http://pl.youtube.co...d0&feature=user
częsc 5 http://pl.youtube.co...mA&feature=user
wszystko po angielsku ale profesionalnie nakręcone i da się połapać :-D
#24
Posted 07 September 2008 - 18:02
Ostatecznie może być 3x/3x, ale pierwszy rodzaj zaplotu spowoduje, ze koło będzie sztywniejsze i będzie się rozcentrowywać wolniej niż 3x/3x.
#25
Posted 07 September 2008 - 18:08
Może w większości serwisów Ci tak nie zrobią koła. Kraków jest dosyć duży więc może jednak znajdzie odpowiedni serwis, który tak zaplecie.Po stronie kasety 3x, po przeciwnej stronie 2x. W żadnym serwisie Ci tak koła nie zaplotą bo większość mechaników nie wie nawet jak takie koło zapleść, a pozostałym się nie chce.
#29
Posted 08 September 2008 - 16:34
Ja zazwyczaj przód plotę radialnie jeśli wiem, że obręcz jest sztywna. Nie boję sie radiala bo i tak szprychy zmieniam co kilka sezonów. Ortodoksi mechaniki zmieniają szprychy co sezon, ale nie sądzę, aby to miało logiczne uzasadnienie.
#31
Posted 28 January 2009 - 16:01
http://www.sendspace.pl/file/Zr7JCIbx/
#32
Posted 26 February 2009 - 22:16
Kaseta 3X, lewa strona 2X tylne koło, , tego normalnie sie nie robi i zrobić trzeba umieć.
Właśnie szukam sposobów na odchudzanie ogólne kół, ale aby nie straciły do końca funkcjonalności.
Chodzi na razie o koła do górala.
czy jest sens zaplatania 2X całosci ???
To było o hamulcach szczękowych.
A jak w przypadku tarczówek, czy jednak pozostawiać 3X po lewej stronie, czy takze można by uzyć 2X , a po stronie bębenka 3X.
Pytam o róznice , bo w obu przypadkach siły działajace na szprychy działają troche inaczej.
Pytanie adresuje do "lepszych " fachowców ode mnie, którzy to robili i majajakieś wnioski z tego .
Robie koła i to sporo, ale są pytania o takie różnosci , aby schodzić z wagą, przy w miare zachowanej sztywności.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#33
Posted 26 February 2009 - 22:29
#34
Posted 26 February 2009 - 22:38
Spróbuje 3/2 pod v-ki to zapodać u siebie w treningówce,na razie .
A propo, koła Shimano pod tarcze bodajże robią na 2X , jakoś nie wieżę w te koła i to jeszcze w mała ilosć 28, czy 24 szprychy.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#36
Posted 27 February 2009 - 09:56
ja myslalem ze zazwyczaj tak sie robi, ale ja zawsze zaplatalem u jarka w cyklo. do szprychy mi sie nie chce chodzic, ale tez jest dobry, widzialem "w akcji" dzielo jego rak.Kaseta 3X, lewa strona 2X tylne koło, , tego normalnie sie nie robi i zrobić trzeba umieć
Piotrze chyba tylko oni odpowiedza Ci na dreczace cie pytania.
#37
Posted 27 February 2009 - 10:22
Szprycha jest od zadań specjalnych, to hobbysta, który żyć nie może jak nie zrobi coś z niczego
Spros , ja nie musze do nich chodzić po porady , każdy z nas ma swoje filozofie odnośnie pewnych prac i wykonania.
Pytanie skierowałem tutaj bo widze goscia przynajmniej jednego co ma pojecie o sprawach dziwnych , związanych z kołami.
Z lewej strony na słonko, owszem, widziałem takie kółeczka, kumpel takie robił i ponoć jeżdżą.
Mam na słonko kółko w góralu z przodu pod amortyzator na piaście szosowej 600-tka na 28 szprych i 3 lata używane na maratonach w każdych warunkach i dobrze sie prezentuje dalej,, co ciekawe nie rozcentrowywuje sie i amortyzator jakby lepiej pracuje w kierunku wybierania nierówności.
Teoretycznie wyliczyłem , że stosując naciag 3/2 krzyże oszczedzamy na wadze jedną szpryche jakby, hm to niedużo.
Inną sprawa to jest to że robiąc dziwne koło ,zaplatane niestandardowo , mechanik jest odpowiedzialny że będzie ono działało i klientowi np. szprychy sie nie skręcą przy nagłym hamowaniu, przynajmniej taki ja mam poglad.
A ostatnie pytanko.
Czy stosując inne sposoby zaplecenia koła , zdarzały sie wam przypadki częstszego pekania szprych , czy tez innych uszkodzeń ??? czy raczej podobnie jak normalne 3X3 .
Jeszcze jedno, przednie koło pod tarcze , od strony tarcz 3 X, po prawej stronie 2X, ktos to robił, ma może , czy to działa, jest sens ??
Ludzie co się pytaja ,czasem są ekscentryczni i chcą coś mieć w rowerku innego niż każdy .
Dzięki za jakakolwiek konkretna odpowiedź.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#38
Posted 27 February 2009 - 10:36
#39
Posted 27 February 2009 - 10:38
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#40
Posted 27 February 2009 - 21:27