Jump to content


Zaplatanie kol


422 replies to this topic

#61 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 23 March 2009 - 11:31

Ac 18 ważą 425 g , ja na nich robie sporo kólek bo obrecz jest lekka w porównaniu do innych cenowo. polecam jak najbardziej, są jeszcze AC- 19 ważą wiecej 460 g ale są wyższe o ok 2 mm, koło wychodzi deczke mocniejsze.
Do trekinga light także AC-18 są fajne

Zrobię na szoske na tych co co pisałem i na tych co pisaliscie , reszte sprawdzałem są droższe sporo, a dużo ludzików szuka po prostu tanich kół przyzwoitych.
No i Alexrims w tym roku trzyma cene z zeszłego roku warto skorzystać.

Do górali pod tarcze robiłem i sam jeżdze na XD- LITE , 425g ale raczej do XC polecam wyłącznie, są odrobine miększe niż Rigida Taurus ( 480 g).

Kumpel znowuż robi na obreczach Accenta, coś tam czasem poklnie, ale mówi że tak niskobudżetowo mogą być.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#62 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 23 March 2009 - 11:44

SPIKE pewnie chodzi Tobie o DH-19, bo Ace-19 chyba nie ma.

[ Dodano: 2009-03-23, 11:46 ]
Jeszcze ta waga ACE-18 trochę zbyt optymistyczna, one ważą w okolicach 500g, dane z CYKLOTUR, a jak tam piszą, że waga realna to znaczy, że zważyli konkretny produkt.


#63 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Posted 23 March 2009 - 11:48

Ac 18 ważą 425 g , ja na nich robie sporo kólek

Ale to chyba mówisz o obręczach wersji na 26". Te na 28"/700C z całą pewnością ważą niecałe 500g.

#64 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 23 March 2009 - 21:18

Sorki, obręcze o których pisałem i ich wagi odnoszą sie do MTB , niestety u nas in Cracow MTB jest bardziej powszechne niz szosa.
Zapominam sie czasem że to forum szosowe , choć wiem że górale takze macie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#65 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 23 March 2009 - 22:52

W ramach OT dodam, że do MTB świetne są Alexy ACE-18. Pojedyńczo oczkowane, sztywne i trwałe. Moje ważą 420 i 425g (katalogowo 460g!!).

#66 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 23 March 2009 - 23:03

Karbon, Wiesz co Ci powiem w niby super sklepie rowerowym Twomark nie zaplataja na radiala ani nawet na 2x.

#67 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 23 March 2009 - 23:10

Bo nie potrafią/boją się. A poproś o 3x DS i 2x NDS...lol :D

#68 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 23 March 2009 - 23:14

Karbon, Właśnie tak prosiłem :lol: Coś mi się zdaje że chociaż nie umie będę sam sobie składał :roll: Głównie to nie wiem jak mocno naciągać szprychy żeby było okey :-/

#69 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 24 March 2009 - 16:48

Bo nie potrafią/boją się. A poproś o 3x DS i 2x NDS...lol :D


Nie rozumiem tych sklepow. Co to za filozofia zaplesc na 2x/3x? Byc moze maja w sklepie tylko kilka "standardowych" dlugosci i nie chce im sie bawic w zamawianie. :lol:

kubano, dasz rade. Ja swoj drugi set w zyciu wlasnie zaplatalem na 2x/3x z tylu ;-) Jak widac do dzisiaj zyje :mrgreen: (looknij na artykul Karbona o budowie kol)

#70 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 24 March 2009 - 20:39

Dasz rade, wez do pomocy zgrzewke i jako to samo pójdzie :lol: , tylko długości oblicz bo z lewej będą spooro krótsze, .
Ja własnie jutro jade do H. po paczke szprych , aby przerobić testowo jedno koło do swojego górala w wersji pod bv-ki i w teren przetestować .
Jeśli podemną nic cienie stanie ( a ważę sobie i jeżdze takze mocno ) to chyba przestane robić na 3nds, sporo ludzi pyta o wage kół i róznica pare gramów działa na psyche.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#71 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 26 March 2009 - 10:12

Mam takie pytanie odniśnie pewnego zaplotu.
Widziałem kiedyś koło przednie zaplecione w taki sposób, jakby było plecione na 2 krzyże z tą tylko różnicą, że szprychy w miejscu gdzie się krzyżują nie dotydały do siebie - było między nimi kilka mm róznicy. W tym przypadku szprychy pchające przechodziły na pierwszym i na drugim krzyżu pod szprychami ciągnącymi. Szprychy ciągnące są zaś za zewnątrz koła tzn nad szprychymi pchjącymi.
Spotkał się ktoś może z takim zaplotem, ewentualnie jakie mogą być jego plusy i minusy.

#72 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Posted 26 March 2009 - 10:31

Najwyraźniej widziałeś nieprawidłowo zaplecione koło. Szprychy ciągnące mają większe prawdopodobieństwo pęknięcia - dlatego na ostatnim krzyżu powinny być "pod spodem" (czyli do środka koła) żeby w razie pęknięcia "dyndająca" szprycha nie wypadła na zewnątrz i haczyła po ramie, widelcu czy napędzie - tylko wpadła "do wewnątrz" koła.

#73 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 posts
  • Skądkraków

Posted 26 March 2009 - 10:35

troszeczke z innej beczki - spotkaliście się z takimi szprychami? Można je gdzieś w polsce dostać?
http://picasaweb.goo...CL3Ov5aBmt7sWA#

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#74 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 26 March 2009 - 13:50

tozik to jest jednyna wada tak zaplecionych kół? W szczególności chodzi mi o to, czy np w porównaniu do tradycyjnego zaplotu na dwa krzyże takie koła są mniej sztywne, bardziej podatne na centrowanie, szprychy moga się bardziej rozciągać itp.
Koła wyglądały troche tak jakby były zaplecione na 2 słoneczka, jedno od wewnątrz piasty, drugie od zewnątrz z tym że, szprychy patrząc na nie z boku krzyżowały się.

#75 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 26 March 2009 - 21:58

Gdzieś to widziałem w jakims rowerku takie koło i coś było z nim nie tak .


Yyyy takie szprychy, tam napisane było Alpina, jak pamiętam to z Włoch takie szprychy, ale nie ma chyba przedstawiciela na Polske

A ja się dzisiaj zawziąłem i w ramach walki z wagą machnałem testowo kółko przednie na 2 krzyże, kalkulator na stronie Sapima wyliczył mi idealnie długosć szprych i jazda.
Poszło tak, obręcz 26" Alexrims AC-18,piasta Novatec na łożyskach masz, 36 szprych 2.0 Dt , nyple 12 mm alu Dartmora.
Koło wyszło 816 g bez szpilki.
Wmioski:
Koło po zdrowym zaciągnięciu jest pieruńsko sztywne, krótsze szprychy, bardziej pionowy zaplot, amortyzator 120 skoku hulał jak złoto, .

Wydaje mi sie że jest mocniejsze niż na 3 krzyże, może sie myle, ale może specjaliści coś wtrącą, wydaje mi się także że dłuższe szprychy ( 3 lub 4 X ) trudniej dociągnąć.


Inne pytanie.
Zaplot na słoneczko, widziałem już z różnymi piastami i dwie wersje, na zewnątrz kołnierzy i od wewnątrz.
Pytanie , który jest najbardziej prawidłowy,
Było czasem tak że firmowo zaplecione koło ze szprychami od zewnatrz , trzeba było przepleść jako od wewnątrz, ze względu na golenie amortyzatora, kształt kołnierza .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#76 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 26 March 2009 - 22:58

Zaplot na słoneczko, widziałem już z różnymi piastami i dwie wersje, na zewnątrz kołnierzy i od wewnątrz.


Zwykle trzeba sie kierowac zaleceniom producenta. Np piasty Tune sie plecie z lebkami do wewnatrz, a Kozaki tylko z lepkami na zewnatrz. Gdy nie jest to sprecyzowane przez producenta, to raczej kwestia wyboru. Kolo zaplecione na sloneczko z lepkami na zewnatrz bedze mniej sztywne ale za to bardziej "aero" od zaplotu z lepkami do wewnatrz.

#77 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 27 March 2009 - 21:03

Niech mi ktoś sprecyzuje dokładnie kiedy można dać nyple aluminiowe, kiedy nie wolno i trzeba dać stalowe lub mosiężne. Wiem że do obręcz nie kapslowanych alu nie można.

#78 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 27 March 2009 - 21:17

Alu nyple można dawać wyłącznie do obręczy oczkowanych. Na stronę kasety zalecam dla świętego spokoju nyple mosiężne. Jeśli chce się bardzo mocno naciągać szprychy to nyple alu mogą się odkształcać.
Jeśli stosuje się szprychy cieniowane 1,5 mm to śmiało można dać alu nyple bo siła przy jakiej nyple się odkształcają w najlepszych kluczach jest większa od siły jaką należy przyłożyć do szprychy, aby rozciągnęła się ona.

#79 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 27 March 2009 - 21:30

Karbon.... a czy koła shimano są oczkowane

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#80 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 27 March 2009 - 21:36

Mam na myśli części oparte na powszechnych standardach a nie szpeje, których nie da sie zamienić na nim innego co nie robione przez Sh. Pod alu nyple można dać podkładki i tak stosować do nie oczkowanych obreczy, ale po co skoro masa robi się podobna do nypli mosiężnych.



Reply to this topic