Zaplatanie kol
#61
Posted 23 March 2009 - 11:31
Do trekinga light także AC-18 są fajne
Zrobię na szoske na tych co co pisałem i na tych co pisaliscie , reszte sprawdzałem są droższe sporo, a dużo ludzików szuka po prostu tanich kół przyzwoitych.
No i Alexrims w tym roku trzyma cene z zeszłego roku warto skorzystać.
Do górali pod tarcze robiłem i sam jeżdze na XD- LITE , 425g ale raczej do XC polecam wyłącznie, są odrobine miększe niż Rigida Taurus ( 480 g).
Kumpel znowuż robi na obreczach Accenta, coś tam czasem poklnie, ale mówi że tak niskobudżetowo mogą być.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#64
Posted 23 March 2009 - 21:18
Zapominam sie czasem że to forum szosowe , choć wiem że górale takze macie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#69
Posted 24 March 2009 - 16:48
Bo nie potrafią/boją się. A poproś o 3x DS i 2x NDS...lol
Nie rozumiem tych sklepow. Co to za filozofia zaplesc na 2x/3x? Byc moze maja w sklepie tylko kilka "standardowych" dlugosci i nie chce im sie bawic w zamawianie.
kubano, dasz rade. Ja swoj drugi set w zyciu wlasnie zaplatalem na 2x/3x z tylu ;-) Jak widac do dzisiaj zyje :mrgreen: (looknij na artykul Karbona o budowie kol)
#70
Posted 24 March 2009 - 20:39
Ja własnie jutro jade do H. po paczke szprych , aby przerobić testowo jedno koło do swojego górala w wersji pod bv-ki i w teren przetestować .
Jeśli podemną nic cienie stanie ( a ważę sobie i jeżdze takze mocno ) to chyba przestane robić na 3nds, sporo ludzi pyta o wage kół i róznica pare gramów działa na psyche.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#71
Posted 26 March 2009 - 10:12
Widziałem kiedyś koło przednie zaplecione w taki sposób, jakby było plecione na 2 krzyże z tą tylko różnicą, że szprychy w miejscu gdzie się krzyżują nie dotydały do siebie - było między nimi kilka mm róznicy. W tym przypadku szprychy pchające przechodziły na pierwszym i na drugim krzyżu pod szprychami ciągnącymi. Szprychy ciągnące są zaś za zewnątrz koła tzn nad szprychymi pchjącymi.
Spotkał się ktoś może z takim zaplotem, ewentualnie jakie mogą być jego plusy i minusy.
#72 Gosc_tozik_*
Posted 26 March 2009 - 10:31
#73
Posted 26 March 2009 - 10:35
http://picasaweb.goo...CL3Ov5aBmt7sWA#
geolog - www.geologpoludnie.cba.pl
#74
Posted 26 March 2009 - 13:50
Koła wyglądały troche tak jakby były zaplecione na 2 słoneczka, jedno od wewnątrz piasty, drugie od zewnątrz z tym że, szprychy patrząc na nie z boku krzyżowały się.
#75
Posted 26 March 2009 - 21:58
Yyyy takie szprychy, tam napisane było Alpina, jak pamiętam to z Włoch takie szprychy, ale nie ma chyba przedstawiciela na Polske
A ja się dzisiaj zawziąłem i w ramach walki z wagą machnałem testowo kółko przednie na 2 krzyże, kalkulator na stronie Sapima wyliczył mi idealnie długosć szprych i jazda.
Poszło tak, obręcz 26" Alexrims AC-18,piasta Novatec na łożyskach masz, 36 szprych 2.0 Dt , nyple 12 mm alu Dartmora.
Koło wyszło 816 g bez szpilki.
Wmioski:
Koło po zdrowym zaciągnięciu jest pieruńsko sztywne, krótsze szprychy, bardziej pionowy zaplot, amortyzator 120 skoku hulał jak złoto, .
Wydaje mi sie że jest mocniejsze niż na 3 krzyże, może sie myle, ale może specjaliści coś wtrącą, wydaje mi się także że dłuższe szprychy ( 3 lub 4 X ) trudniej dociągnąć.
Inne pytanie.
Zaplot na słoneczko, widziałem już z różnymi piastami i dwie wersje, na zewnątrz kołnierzy i od wewnątrz.
Pytanie , który jest najbardziej prawidłowy,
Było czasem tak że firmowo zaplecione koło ze szprychami od zewnatrz , trzeba było przepleść jako od wewnątrz, ze względu na golenie amortyzatora, kształt kołnierza .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#76
Posted 26 March 2009 - 22:58
Zaplot na słoneczko, widziałem już z różnymi piastami i dwie wersje, na zewnątrz kołnierzy i od wewnątrz.
Zwykle trzeba sie kierowac zaleceniom producenta. Np piasty Tune sie plecie z lebkami do wewnatrz, a Kozaki tylko z lepkami na zewnatrz. Gdy nie jest to sprecyzowane przez producenta, to raczej kwestia wyboru. Kolo zaplecione na sloneczko z lepkami na zewnatrz bedze mniej sztywne ale za to bardziej "aero" od zaplotu z lepkami do wewnatrz.
#78
Posted 27 March 2009 - 21:17
Jeśli stosuje się szprychy cieniowane 1,5 mm to śmiało można dać alu nyple bo siła przy jakiej nyple się odkształcają w najlepszych kluczach jest większa od siły jaką należy przyłożyć do szprychy, aby rozciągnęła się ona.
#79
Posted 27 March 2009 - 21:30
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#80
Posted 27 March 2009 - 21:36