Jump to content


Zaplatanie kol


422 replies to this topic

#81 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 27 March 2009 - 21:41

A dawałeś podkłądki kiedys pod główki szprych i cos to dawało, ja zauważyłem jak robiłem kółko ze sieładniej układały, ale czy ma to sens, ponoć w przypadku cieńszycgh szprych jako dopasowanie do otworu.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#82 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 27 March 2009 - 22:16

Nie stosowałem podkładek. Nie czuję, żeby istniała taka potrzeba. Chętniej bym kupił pastę do gwintów szprych.

#83 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 27 March 2009 - 22:52

O takim "szpeju" dawno nie słyszałem, gdzieś mi to obiło sie o uszy, może szerzej coś , chyba nie mówiesz o L.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#84 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 27 March 2009 - 23:25

Loctite też, ale musi mieć takie parametry jak pasta Sapim lub DT. Nie znam poszczególnych L, więc nie wiem, który jest odpowiednikiem powyższych.

#85 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 28 March 2009 - 10:56

Loctitów jest sporo, warto poczytać na unetrnecie mśdre na temat rzeczy i opisy producenta, duzo zalezu od zastosowania.

Mam jakieś pasty albo miałem, musze poszukać takie na zapieczenia anty do połączeń, niekoniecznie to musi być pasta Dt

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#86 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 29 March 2009 - 01:46

Nadeszla najwyzsza pora zeby sie pozbyc piast AC. Ostatnio czytawszy o dziwnych metodach zaplotu, postanowilem zaplesc 24H obrecz na 32h piascie, w systemie 2:1. W efekcie kolo bedzie mialo takie same przeniesienie napedu jak 32 szprychowe kolo, tracac troche na sztywnosci. Jako zaplot wybralem 3X na DS i 1X na NDS z lepkami do wewnatrz. W przyblizeniu moje obliczenia wskazuja, ze na DS powinienem dac szprychy o podobnej dlugosci jak przy pleceniu na 2 krzyze na 30 szprych a na druga strone szprychy wyliczone na 1x przy 28 szprychach. Orientuje sie ktos jak wyliczyc dokladne dlugosci szprych w takim ustawieniu? Jeszcze nie widzialem zadnego kalkulatora, ktory bylby w stanie cos takiego obliczyc. Jakis dokladny wzor by sie przydal ;-)

#87 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 29 March 2009 - 15:17

heheh :-D zgięło mnie lekko.

To ja się także przykleje do dziwnych pytań.
Piasta na 28 , obręcz na 32 lub 36, nie robiłem, ale wiem że sie coś opuszcza jakoś i ponoć wychodzi, zostaja jakby 4 ramiona puste i czy jest sens .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#88 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 30 March 2009 - 07:33

a jaka konkretnie masz tą obręcz na 24H?? Bo osobiście szukam czegoś ciekawego i nic poniżej 200zl znaleźć nie idzie.


#89 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 30 March 2009 - 08:09

maciej1986 http://shop.cnc-bike...7kb6nbhcuqv73l0

#90 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 30 March 2009 - 10:20

maciej1986, cos takiego: http://shop.cnc-bike...7kb6nbhcuqv73l0

SPIKE, jesli obrecz jest mocna, a na prawde nie masz piasty na 32h to od mozna w sumie tak zrobic. Osobiscie bym dal spokoj z takim zaplotem. Wiem, ze jeden koles zaplotl taka obrecz (24h) jak moja, przy uzyciu 21 szprych na 28 piascie w systemie 2:1 i jeszcze zyje. Ciekawe ile stracila na sztywnosci ;-) Wszystko zalezy od obreczy.

#91 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 30 March 2009 - 10:28

Tą obręcz akurat znam tylko jak ostatnio przeliczałem ile by kosztowała to euro stało wyżej :mrgreen: prawdopodobnie wybór padnie na tę obręcz/obręcze do zestawu kólek który będzie składany pod koniec roku:) a zna ktoś coś pod szytkę na 24otw???


#92 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 30 March 2009 - 10:46

Z tej samej fabryki co te, jest rowniez obrecz 25mm pod szytke: KinLin TB-25. Problem tylko z dostepnoscia :) Tylko nie kup jakies kalasycznej obreczy na 24H, bo one sa przeznaczone tylko na przod i wylacznie na tor. Ogolnie mowiac z aluminium to duzego wyboru nie ma.

#93 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 30 March 2009 - 11:03

Dziękować :mrgreen:


#94 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 04 April 2009 - 19:03

Musze się poskarżyć na kalkulator szprych dt swiss. Kupiłem takie jak mi wyliczyło a tu zonk szprychy za krótkie :evil: Dziś licze sobie na kalkulatorze sapima i jest tak jak powinno być brakowało mi 4mm i tyle też wyliczył mi ten drugi kalkulator :roll:

#95 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 04 April 2009 - 19:06

Pewnie pomyliłeś się albo źle odczytałeś bo on liczy dobrze. Nypli 16 mm czasem nie dawałeś?

#96 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 04 April 2009 - 19:08

Pewnie pomyliłeś się albo źle odczytałeś bo on liczy dobrze. Nypli 16 mm czasem nie dawałeś?

Było tak moja konfiguracja
Ja nawet zamiast 289 kupiłem 290mm (na przód i połowę tyłu) a było źle teraz tylko mnie szlak trafi jak się okaże że mi ich nie wymienią :roll:

#97 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 04 April 2009 - 20:39

Calculator Sapima liczy b. dobrze, jeak dokładnie pomierzysz pozostałe dane, pomyłka w jakieś liczbie, np odległosci kołnierza od końca moze dać błąd, albo szerokość obreczy.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#98 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Posted 04 April 2009 - 22:04

Ewidentnie coś robisz źle - błąd kalkulatora (nie ważenie którego) nigdy nie będzie aż taki, żeby szprychy nie dochodziły do nypli.
Podaj więcej danych - obręcze jak rozumiem DT R1.1 - tu błędu nie ma bo kalkulator oczywiście podpowiada dobre ERD. Ale jakie masz piasty, szprychy nyple - i jak zamierzałeś pleść?
Jak rozumiem - problem jest z przednim kołem - może próbujesz pleść na 3 X a liczyłeś na 2 X ?
Liczone masz z nyplami 12mm - poprawcie mnie jeśli się mylę ale zwykłe nyple mają zazwyczaj 14mm - z tym, że nawet jeśli to szprychy nie powinny wyjść za krótkie tylko za długie.

#99 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 04 April 2009 - 22:17

kubano, niedawno budowałem dla kogoś z tego forum koła na tych samych piastach Novatec'a i tych samych obręczach. Przód zaplatany na 2x, tył 3x. Z obliczeń dostałem to samo tylko, że NDS 3x więc wszystkie szprychy tej samej długości. Kupiłem Sapimy Race 286 mm i wszystko wyszło idealnie...jak zawsze z DT Calc. Źle zaplotłeś i tyle. Może 3x chciałeś pleść i Ci głupoty wyszły.

tozik, nyple przeważnie mają 12 mm. W Polsce trudno dostać nyple 14 mm.

#100 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 04 April 2009 - 23:19

Hm, ja czasem dostaje z Meridy szprychy z nyplami, raz 12, a czasem z 14 , jak im tam wygodniej :-)

Jak masz dostęp do zamówień w Meridzie to zapytaj o 14.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Reply to this topic