Jump to content


Zaplatanie kol


422 replies to this topic

#121 Skeeball

Skeeball
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądPoznań

Posted 08 April 2009 - 06:15

Np. SAPIM nierdzewka są 16 mm

Interesują mnie nyple z nierdzewki, ale ale ani na stronie Sapim'a , ani na stronie Velo nic nie piszą o nyplach z nierdzewki. Czy mają w ofercie coś, czego nie ma na stronach?

#122 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 08 April 2009 - 06:26

http://www.velo.com....=14&pk=%&id=741

Sorki , są tutaj, mosieżne, nazywamy to nierdzewki w odróznieniu od pozostałych stalowych zwykłeych.
To dobre nyple.
Pakowane w paczki po chyba 144 szt.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#123 Skeeball

Skeeball
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądPoznań

Posted 08 April 2009 - 06:31

A w takim razie zwykłe stalowe 16 mm? Przy mojej wadze (powyzej 100 kg) potrzebuję mocnego naciągu szprych w tylnym kole, mosiężne nyple DS czasem się ukręcają przy próbach podcentrowania koła po paru miesiącach używania.

#124 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 08 April 2009 - 07:26

Tzw, zwykłe stalowe to tzw chińszczyzna po ok 5-10 groszy za sztuke, mogą pękać.

O typowo nierdzewnych nie słyszałem, a może po prostu nie wiem , , bo mamy tylko Dt, Sapim i Cn spoke i to raczej własnie mosiężne.

Zdarza sieprzekrecic nypel czasem ,ale im mocniejszy naciag tym dokładniejszy kluczyk.
Moze kluczyk??? nie do końca jest dokładny do danych nypli >>co sie zdaża.
Moze za bardzo przekrecasz nyple ??

Zresztą , moze chłopaki cos wiedzą więcej

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#125 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 08 April 2009 - 10:39

Skoro wzorował się na miszczu od plecenia kół no to chyba jednak źle to zrobił.


Przeciez dobrze ma. Ciagnace po obu stronach dal na zewnatrz (lebki do wewnatrz) i wszystko symetrycznie jest oprocz ilosci krzyzy.

#126 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 08 April 2009 - 11:55

:shock: :mrgreen: :mrgreen:
No kurna no... późno już było... ubity po robocie byłem... uehehehehe.... ślepy żem.

#127 Sid

Sid
  • Użytkownik
  • 61 posts
  • Skądsiemianowice

Posted 08 April 2009 - 12:31

a ja mam takie pytanie czy można zapleść tak żebty sie nie stykały bez przeplatania nad i pod tylko wszystkie nad?

#128 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 03 May 2009 - 13:22

Jeżdzi kto na obręczach Alexrims AT450 32 OTW ???? I JAKIE SPOSTRZEŻENIA ???

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#129 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • Skądmazowieckie

Posted 05 May 2009 - 18:21

mam pytanie. dlaczego renomowane serwisy rowerowe nie polecają zaplotu 2x/3x(tył)? Czy rzeczywiście taka hybryda jest lepsza niż tylko na 3x lub 2x. odradzili mi też nyple alu...
zaproponowali mi oba koła na 3x.

#130 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 05 May 2009 - 19:59

korkus83, Odpowiedź jest prosta bo nie umieją tak zaplatać bo to wymaga myślenia ;-) Nyple alu łatwiej się obrabiają i trzeba mieć bardzo dobry klucz. PS Trzeba było zapytać dlaczego hybryda jest nie dobra i tyle. Sam sobie plotłem ostatnio tak koła i sobie poradziłem.

#131 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 05 May 2009 - 20:17

Może inaczej.
Standardem jest zaplot na 3 lub 4 krzyze i tego młode ludki sie uczą.

Ja takze zaplotłem koło 2 x 3 i całkiem ciekawie to wyszło.
Poza tym np. zaplatam na razie sobie ( nilepszy tester to producent ) koła pod tarcze ale na 2 krzyże 32 otw.
Tego takze inne serwisy nie robią , no bo tak jest i tyle.
A sama idea jest słuszniejsza niż 3 krzyże ze względu na krótsze szprychy i co za tym idzie sztywiniejsze koło, problemem może być własnie tarcza, ale Shimano robi koła na 2 x z mniejsza iloscia szprych i ludzie żyją.

Poiza tym zeby zapleść 2 x 3 to trzeba także umieć obliczyć długosć szprych, a to juz wyższa klasa , bo po lewej stronie będą nie krótsze o 2 mm tylko ..... no i tutaj goście maja dylemat heheheheh.
Zresztą jak to koło bedzie wygladało, tu takie , tam inne :lol: szprychy

Nyple alu, hm, ładnie się na nich robi, dobry klucz to podstawa i cenrtowanie w końcowej fazie jest pracochłonne ze względu na mniejsze obroty nyplami niż w przypadku stalowych., no i trzeba uważać aby nypli nie porysowac i wczesniej dobrze "ułożyć" szprychy.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#132 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 05 May 2009 - 20:17

Nyple alu stosuje się w zależności od rodzaju szprych - czyli od siły jaką można naciągać szprychy. Do szprych 1,5 mm można dać alu, ale jes li 1,8 mm lub DS to tylko mosiężne.

#133 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 05 May 2009 - 20:23

Nyple alu stosuje się w zależności od rodzaju szprych - czyli od siły jaką można naciągać szprychy. Do szprych 1,5 mm można dać alu, ale jes li 1,8 mm lub DS to tylko mosiężne.


Hm, do free i DH daje się nawet nyple alu do szprych 2/1.8 .
Czy w szosie są większe przeciążenia ???

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#134 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 05 May 2009 - 22:30

Nie, ale jak się robi koła tak jak ja to przy prawidłowo mocnym naprężeniu szprych nyple alu nie wytrzymują.
Dawanie na DS alu nypli to czysta głupota chyba, że koła w założeniu mają pływać.

#135 Zawrom

Zawrom
  • Użytkownik
  • 324 posts
  • SkądRacibórz

Posted 06 May 2009 - 13:37

Czy ktoś zapodałby zdjęcia koła na 2x3 albo linka do strony gdzie można znaleźć taki zaplot ?

#136 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 06 May 2009 - 14:53

karolcioo, http://picasaweb.goo...926614014338850 moja robota :-)

#137 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 06 May 2009 - 21:59

Nie, ale jak się robi koła tak jak ja to przy prawidłowo mocnym naprężeniu szprych nyple alu nie wytrzymują.
Dawanie na DS alu nypli to czysta głupota chyba, że koła w założeniu mają pływać.


Nie chciałbym jakos sie kłócic specjalnie, ale czy firmowe koła nie są na alu nyplach , wiele firm tak robi włacznie z 2x i te koła jeżdżą ?.
Zresztą bedzie czas na to to sam sprawdze , na alu nypelkach.

A mówimy oczywiście o amatorskiej jeździe.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#138 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 07 May 2009 - 11:38

Czy ktoś zapodałby zdjęcia koła na 2x3 albo linka do strony gdzie można znaleźć taki zaplot ?


http://karbonkrieg.o...elbuilding.html

Nie chciałbym jakos sie kłócic specjalnie, ale czy firmowe koła nie są na alu nyplach , wiele firm tak robi włacznie z 2x i te koła jeżdżą ?.


Oweszem i sa, ale w wiekszosci przypadkow maja mosiezne nyple na DS. Osobiscie nabralem troche awersji do aluminiowych nypli, po tym jak zaczely mi sie same skrecac w kluczu. Klucz mam dobry, Park toola, ktory lapie z 3.5 stron. Teraz daje same mosiezne, albo czasami na przod jak plote na Laserach ;-) O kola na aluminiowych nyplach trzeba za bardzo dbac, czesto czyscic i nie jezdzic w zla pogode. Specjalny preparat na gwint to raczej mus przy aluminiowych nyplach. Ostatnio mi sie obilo o uszy, ze starzy mistrzowie kolek uzywaja pokostu jako preparat na gwint. Przed wyschnieciem dziala jak smar, po wyschnieciu blokuje nypel. Ciekawe jak ma to sie w rzeczywistosci.... :mrgreen:

#139 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • Skądmazowieckie

Posted 07 May 2009 - 17:40

O kola na aluminiowych nyplach trzeba za bardzo dbac, czesto czyscic i nie jezdzic w zla pogode


to samo usłyszałem w serwisie. dlatego całe koła robią mi na mosiężnych polyax'axach. zaplot obu kół na 3x. za namową zrezygnowałem też z laserów na przodzie. koła z sapim race i polyax'ami wyjdą cięższe około 80g (głównie przód), ale jakoś mnie to nie paraliżuje.


kubano, nie sądzę, aby ludzie z serwisu nie potrafili tego zrobić. Sprawiają wrażenie solidnie zorientowanych i to mnie ostatecznie przekonało mnie do ich podpowiedzi.

#140 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 07 May 2009 - 21:10

Dyki, co do nypli i ich zastosowania sie nie zgodze, w większości firmowych kół takie są i tyle, Shimano, Mavic, górskie, szosowe i wiele innych.
Fakt że jak mocno naciągniemy szprychy takimi nyplami to ciężko je pózniej odkręcić.
Znalazłem na warsztacie ostatnio Loctite biały do słabych połączeń i popróbuje, bo niebieski był stanowczo za mocny.
Z drugiej strony to czasem w róznych serwisach pierdoły takie mówią, ostatnio kumpel usłyszał że do alu nypli musi dać szprychy krótsze o 2 mm niż do mosiężnych, no cóż teoria goni teorie, czyli gwint będzie na równi z dołem nypla i szprycha będzie trzymana o 2 mm mniej :-/

W złą pogode - wystarczy jeżdzić w mosiężnych takze , i siezapieką , nie mówiąć o stalowych , które s.... trafia.

Z innej beczki, dla ciekwskich.
Zrobiłem sobie taki przyrząd, tzn zaprojektowałem a mój osobisty spawacz wykonał.
Poniważ korzystam z kalkulatora Sapima to mierzę wewnetrzna średnice obręczy a ten przyrządzik mi to robi nadzwyczaj dokładnie.
Pokazuje jako ciekawostke serwisową.

Dołączona grafika

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Reply to this topic