Interesują mnie nyple z nierdzewki, ale ale ani na stronie Sapim'a , ani na stronie Velo nic nie piszą o nyplach z nierdzewki. Czy mają w ofercie coś, czego nie ma na stronach?Np. SAPIM nierdzewka są 16 mm
Zaplatanie kol
#122
Napisano 08 kwiecień 2009 - 06:26
Sorki , są tutaj, mosieżne, nazywamy to nierdzewki w odróznieniu od pozostałych stalowych zwykłeych.
To dobre nyple.
Pakowane w paczki po chyba 144 szt.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#124
Napisano 08 kwiecień 2009 - 07:26
O typowo nierdzewnych nie słyszałem, a może po prostu nie wiem , , bo mamy tylko Dt, Sapim i Cn spoke i to raczej własnie mosiężne.
Zdarza sieprzekrecic nypel czasem ,ale im mocniejszy naciag tym dokładniejszy kluczyk.
Moze kluczyk??? nie do końca jest dokładny do danych nypli >>co sie zdaża.
Moze za bardzo przekrecasz nyple ??
Zresztą , moze chłopaki cos wiedzą więcej
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#128
Napisano 03 maj 2009 - 13:22
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#130
Napisano 05 maj 2009 - 19:59
#131
Napisano 05 maj 2009 - 20:17
Standardem jest zaplot na 3 lub 4 krzyze i tego młode ludki sie uczą.
Ja takze zaplotłem koło 2 x 3 i całkiem ciekawie to wyszło.
Poza tym np. zaplatam na razie sobie ( nilepszy tester to producent ) koła pod tarcze ale na 2 krzyże 32 otw.
Tego takze inne serwisy nie robią , no bo tak jest i tyle.
A sama idea jest słuszniejsza niż 3 krzyże ze względu na krótsze szprychy i co za tym idzie sztywiniejsze koło, problemem może być własnie tarcza, ale Shimano robi koła na 2 x z mniejsza iloscia szprych i ludzie żyją.
Poiza tym zeby zapleść 2 x 3 to trzeba także umieć obliczyć długosć szprych, a to juz wyższa klasa , bo po lewej stronie będą nie krótsze o 2 mm tylko ..... no i tutaj goście maja dylemat heheheheh.
Zresztą jak to koło bedzie wygladało, tu takie , tam inne szprychy
Nyple alu, hm, ładnie się na nich robi, dobry klucz to podstawa i cenrtowanie w końcowej fazie jest pracochłonne ze względu na mniejsze obroty nyplami niż w przypadku stalowych., no i trzeba uważać aby nypli nie porysowac i wczesniej dobrze "ułożyć" szprychy.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#133
Napisano 05 maj 2009 - 20:23
Nyple alu stosuje się w zależności od rodzaju szprych - czyli od siły jaką można naciągać szprychy. Do szprych 1,5 mm można dać alu, ale jes li 1,8 mm lub DS to tylko mosiężne.
Hm, do free i DH daje się nawet nyple alu do szprych 2/1.8 .
Czy w szosie są większe przeciążenia ???
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#135
Napisano 06 maj 2009 - 13:37
#136
#137
Napisano 06 maj 2009 - 21:59
Nie, ale jak się robi koła tak jak ja to przy prawidłowo mocnym naprężeniu szprych nyple alu nie wytrzymują.
Dawanie na DS alu nypli to czysta głupota chyba, że koła w założeniu mają pływać.
Nie chciałbym jakos sie kłócic specjalnie, ale czy firmowe koła nie są na alu nyplach , wiele firm tak robi włacznie z 2x i te koła jeżdżą ?.
Zresztą bedzie czas na to to sam sprawdze , na alu nypelkach.
A mówimy oczywiście o amatorskiej jeździe.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#138
Napisano 07 maj 2009 - 11:38
Czy ktoś zapodałby zdjęcia koła na 2x3 albo linka do strony gdzie można znaleźć taki zaplot ?
http://karbonkrieg.o...elbuilding.html
Nie chciałbym jakos sie kłócic specjalnie, ale czy firmowe koła nie są na alu nyplach , wiele firm tak robi włacznie z 2x i te koła jeżdżą ?.
Oweszem i sa, ale w wiekszosci przypadkow maja mosiezne nyple na DS. Osobiscie nabralem troche awersji do aluminiowych nypli, po tym jak zaczely mi sie same skrecac w kluczu. Klucz mam dobry, Park toola, ktory lapie z 3.5 stron. Teraz daje same mosiezne, albo czasami na przod jak plote na Laserach ;-) O kola na aluminiowych nyplach trzeba za bardzo dbac, czesto czyscic i nie jezdzic w zla pogode. Specjalny preparat na gwint to raczej mus przy aluminiowych nyplach. Ostatnio mi sie obilo o uszy, ze starzy mistrzowie kolek uzywaja pokostu jako preparat na gwint. Przed wyschnieciem dziala jak smar, po wyschnieciu blokuje nypel. Ciekawe jak ma to sie w rzeczywistosci.... :mrgreen:
#139
Napisano 07 maj 2009 - 17:40
O kola na aluminiowych nyplach trzeba za bardzo dbac, czesto czyscic i nie jezdzic w zla pogode
to samo usłyszałem w serwisie. dlatego całe koła robią mi na mosiężnych polyax'axach. zaplot obu kół na 3x. za namową zrezygnowałem też z laserów na przodzie. koła z sapim race i polyax'ami wyjdą cięższe około 80g (głównie przód), ale jakoś mnie to nie paraliżuje.
kubano, nie sądzę, aby ludzie z serwisu nie potrafili tego zrobić. Sprawiają wrażenie solidnie zorientowanych i to mnie ostatecznie przekonało mnie do ich podpowiedzi.
#140
Napisano 07 maj 2009 - 21:10
Fakt że jak mocno naciągniemy szprychy takimi nyplami to ciężko je pózniej odkręcić.
Znalazłem na warsztacie ostatnio Loctite biały do słabych połączeń i popróbuje, bo niebieski był stanowczo za mocny.
Z drugiej strony to czasem w róznych serwisach pierdoły takie mówią, ostatnio kumpel usłyszał że do alu nypli musi dać szprychy krótsze o 2 mm niż do mosiężnych, no cóż teoria goni teorie, czyli gwint będzie na równi z dołem nypla i szprycha będzie trzymana o 2 mm mniej :-/
W złą pogode - wystarczy jeżdzić w mosiężnych takze , i siezapieką , nie mówiąć o stalowych , które s.... trafia.
Z innej beczki, dla ciekwskich.
Zrobiłem sobie taki przyrząd, tzn zaprojektowałem a mój osobisty spawacz wykonał.
Poniważ korzystam z kalkulatora Sapima to mierzę wewnetrzna średnice obręczy a ten przyrządzik mi to robi nadzwyczaj dokładnie.
Pokazuje jako ciekawostke serwisową.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo