Jump to content


Zaplatanie kol


422 replies to this topic

#121 Skeeball

Skeeball
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądPoznań

Posted 08 April 2009 - 06:15

Quote

Np. SAPIM nierdzewka są 16 mm

Interesują mnie nyple z nierdzewki, ale ale ani na stronie Sapim'a , ani na stronie Velo nic nie piszą o nyplach z nierdzewki. Czy mają w ofercie coś, czego nie ma na stronach?

#122 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 08 April 2009 - 06:26

http://www.velo.com....=14&pk=%&id=741

Sorki , są tutaj, mosieżne, nazywamy to nierdzewki w odróznieniu od pozostałych stalowych zwykłeych.
To dobre nyple.
Pakowane w paczki po chyba 144 szt.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#123 Skeeball

Skeeball
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądPoznań

Posted 08 April 2009 - 06:31

A w takim razie zwykłe stalowe 16 mm? Przy mojej wadze (powyzej 100 kg) potrzebuję mocnego naciągu szprych w tylnym kole, mosiężne nyple DS czasem się ukręcają przy próbach podcentrowania koła po paru miesiącach używania.

#124 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 08 April 2009 - 07:26

Tzw, zwykłe stalowe to tzw chińszczyzna po ok 5-10 groszy za sztuke, mogą pękać.

O typowo nierdzewnych nie słyszałem, a może po prostu nie wiem , , bo mamy tylko Dt, Sapim i Cn spoke i to raczej własnie mosiężne.

Zdarza sieprzekrecic nypel czasem ,ale im mocniejszy naciag tym dokładniejszy kluczyk.
Moze kluczyk??? nie do końca jest dokładny do danych nypli >>co sie zdaża.
Moze za bardzo przekrecasz nyple ??

Zresztą , moze chłopaki cos wiedzą więcej

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#125 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 08 April 2009 - 10:39

Quote

Skoro wzorował się na miszczu od plecenia kół no to chyba jednak źle to zrobił.


Przeciez dobrze ma. Ciagnace po obu stronach dal na zewnatrz (lebki do wewnatrz) i wszystko symetrycznie jest oprocz ilosci krzyzy.

#126 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 08 April 2009 - 11:55

:shock: :mrgreen: :mrgreen:
No kurna no... późno już było... ubity po robocie byłem... uehehehehe.... ślepy żem.

#127 Sid

Sid
  • Użytkownik
  • 61 posts
  • Skądsiemianowice

Posted 08 April 2009 - 12:31

a ja mam takie pytanie czy można zapleść tak żebty sie nie stykały bez przeplatania nad i pod tylko wszystkie nad?

#128 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 03 May 2009 - 13:22

Jeżdzi kto na obręczach Alexrims AT450 32 OTW ???? I JAKIE SPOSTRZEŻENIA ???

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#129 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • Skądmazowieckie

Posted 05 May 2009 - 18:21

mam pytanie. dlaczego renomowane serwisy rowerowe nie polecają zaplotu 2x/3x(tył)? Czy rzeczywiście taka hybryda jest lepsza niż tylko na 3x lub 2x. odradzili mi też nyple alu...
zaproponowali mi oba koła na 3x.

#130 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 05 May 2009 - 19:59

korkus83, Odpowiedź jest prosta bo nie umieją tak zaplatać bo to wymaga myślenia ;-) Nyple alu łatwiej się obrabiają i trzeba mieć bardzo dobry klucz. PS Trzeba było zapytać dlaczego hybryda jest nie dobra i tyle. Sam sobie plotłem ostatnio tak koła i sobie poradziłem.

#131 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 05 May 2009 - 20:17

Może inaczej.
Standardem jest zaplot na 3 lub 4 krzyze i tego młode ludki sie uczą.

Ja takze zaplotłem koło 2 x 3 i całkiem ciekawie to wyszło.
Poza tym np. zaplatam na razie sobie ( nilepszy tester to producent ) koła pod tarcze ale na 2 krzyże 32 otw.
Tego takze inne serwisy nie robią , no bo tak jest i tyle.
A sama idea jest słuszniejsza niż 3 krzyże ze względu na krótsze szprychy i co za tym idzie sztywiniejsze koło, problemem może być własnie tarcza, ale Shimano robi koła na 2 x z mniejsza iloscia szprych i ludzie żyją.

Poiza tym zeby zapleść 2 x 3 to trzeba także umieć obliczyć długosć szprych, a to juz wyższa klasa , bo po lewej stronie będą nie krótsze o 2 mm tylko ..... no i tutaj goście maja dylemat heheheheh.
Zresztą jak to koło bedzie wygladało, tu takie , tam inne :lol: szprychy

Nyple alu, hm, ładnie się na nich robi, dobry klucz to podstawa i cenrtowanie w końcowej fazie jest pracochłonne ze względu na mniejsze obroty nyplami niż w przypadku stalowych., no i trzeba uważać aby nypli nie porysowac i wczesniej dobrze "ułożyć" szprychy.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#132 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 05 May 2009 - 20:17

Nyple alu stosuje się w zależności od rodzaju szprych - czyli od siły jaką można naciągać szprychy. Do szprych 1,5 mm można dać alu, ale jes li 1,8 mm lub DS to tylko mosiężne.

#133 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 05 May 2009 - 20:23

Quote

Nyple alu stosuje się w zależności od rodzaju szprych - czyli od siły jaką można naciągać szprychy. Do szprych 1,5 mm można dać alu, ale jes li 1,8 mm lub DS to tylko mosiężne.


Hm, do free i DH daje się nawet nyple alu do szprych 2/1.8 .
Czy w szosie są większe przeciążenia ???

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#134 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 05 May 2009 - 22:30

Nie, ale jak się robi koła tak jak ja to przy prawidłowo mocnym naprężeniu szprych nyple alu nie wytrzymują.
Dawanie na DS alu nypli to czysta głupota chyba, że koła w założeniu mają pływać.

#135 Zawrom

Zawrom
  • Użytkownik
  • 324 posts
  • SkądRacibórz

Posted 06 May 2009 - 13:37

Czy ktoś zapodałby zdjęcia koła na 2x3 albo linka do strony gdzie można znaleźć taki zaplot ?

#136 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 06 May 2009 - 14:53

karolcioo, http://picasaweb.goo...926614014338850 moja robota :-)

#137 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 06 May 2009 - 21:59

Quote

Nie, ale jak się robi koła tak jak ja to przy prawidłowo mocnym naprężeniu szprych nyple alu nie wytrzymują.
Dawanie na DS alu nypli to czysta głupota chyba, że koła w założeniu mają pływać.


Nie chciałbym jakos sie kłócic specjalnie, ale czy firmowe koła nie są na alu nyplach , wiele firm tak robi włacznie z 2x i te koła jeżdżą ?.
Zresztą bedzie czas na to to sam sprawdze , na alu nypelkach.

A mówimy oczywiście o amatorskiej jeździe.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#138 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 07 May 2009 - 11:38

Quote

Czy ktoś zapodałby zdjęcia koła na 2x3 albo linka do strony gdzie można znaleźć taki zaplot ?


http://karbonkrieg.o...elbuilding.html

Quote

Nie chciałbym jakos sie kłócic specjalnie, ale czy firmowe koła nie są na alu nyplach , wiele firm tak robi włacznie z 2x i te koła jeżdżą ?.


Oweszem i sa, ale w wiekszosci przypadkow maja mosiezne nyple na DS. Osobiscie nabralem troche awersji do aluminiowych nypli, po tym jak zaczely mi sie same skrecac w kluczu. Klucz mam dobry, Park toola, ktory lapie z 3.5 stron. Teraz daje same mosiezne, albo czasami na przod jak plote na Laserach ;-) O kola na aluminiowych nyplach trzeba za bardzo dbac, czesto czyscic i nie jezdzic w zla pogode. Specjalny preparat na gwint to raczej mus przy aluminiowych nyplach. Ostatnio mi sie obilo o uszy, ze starzy mistrzowie kolek uzywaja pokostu jako preparat na gwint. Przed wyschnieciem dziala jak smar, po wyschnieciu blokuje nypel. Ciekawe jak ma to sie w rzeczywistosci.... :mrgreen:

#139 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • Skądmazowieckie

Posted 07 May 2009 - 17:40

Quote

O kola na aluminiowych nyplach trzeba za bardzo dbac, czesto czyscic i nie jezdzic w zla pogode


to samo usłyszałem w serwisie. dlatego całe koła robią mi na mosiężnych polyax'axach. zaplot obu kół na 3x. za namową zrezygnowałem też z laserów na przodzie. koła z sapim race i polyax'ami wyjdą cięższe około 80g (głównie przód), ale jakoś mnie to nie paraliżuje.


kubano, nie sądzę, aby ludzie z serwisu nie potrafili tego zrobić. Sprawiają wrażenie solidnie zorientowanych i to mnie ostatecznie przekonało mnie do ich podpowiedzi.

#140 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 07 May 2009 - 21:10

Dyki, co do nypli i ich zastosowania sie nie zgodze, w większości firmowych kół takie są i tyle, Shimano, Mavic, górskie, szosowe i wiele innych.
Fakt że jak mocno naciągniemy szprychy takimi nyplami to ciężko je pózniej odkręcić.
Znalazłem na warsztacie ostatnio Loctite biały do słabych połączeń i popróbuje, bo niebieski był stanowczo za mocny.
Z drugiej strony to czasem w róznych serwisach pierdoły takie mówią, ostatnio kumpel usłyszał że do alu nypli musi dać szprychy krótsze o 2 mm niż do mosiężnych, no cóż teoria goni teorie, czyli gwint będzie na równi z dołem nypla i szprycha będzie trzymana o 2 mm mniej :-/

W złą pogode - wystarczy jeżdzić w mosiężnych takze , i siezapieką , nie mówiąć o stalowych , które s.... trafia.

Z innej beczki, dla ciekwskich.
Zrobiłem sobie taki przyrząd, tzn zaprojektowałem a mój osobisty spawacz wykonał.
Poniważ korzystam z kalkulatora Sapima to mierzę wewnetrzna średnice obręczy a ten przyrządzik mi to robi nadzwyczaj dokładnie.
Pokazuje jako ciekawostke serwisową.

Dołączona grafika

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Reply to this topic