Skocz do zawartości


Zdjęcie

Sram Rival 10S


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Smokeyq

Smokeyq
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 01 październik 2020 - 21:28

Cześć,

 

W tym roku zakupiłem swoją pierwszą szose i wszystko jest super jednak chciałbym troszkę przerobić swoją konfiguracje na coś lżejszego (wkręciłem się w podjazdy). Obecnie posiadam:

 

Sram Rival 10s (krótki wózek)

Kaseta: 12-25
Korba: 52-39

 

Z tego co sie orientuje (ale nie mam pewności) to mogę założyć kasete 11-28. Zawsze to coś lżej.
Podpowie może ktoś jak najprościej coś zmienić w tej konfiguracji ? Wymiana tylnej przerzutki na coś ze średnim wózkiem ?

Raczej nie chciałbym iść w kierunku wymiany całej grupy.

 

Z góry dzięki za podpowiedzi.



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 październik 2020 - 21:34

Korba kompaktowa da Ci większą zmianę przełożeń niż kaseta. Dodatkowo obniżysz nieco wagę dzięki lżejszym tarczom i pająkowi.


  • Smokeyq lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 02 październik 2020 - 07:34

Zdecydowanie kompakt 50/34 i ewentualnie kaseta do 28 - o ile będzie taka potrzeba po zmianie zębatek korby. Sama zmiana 39 -> 34 da sporą różnicę. Średni wózek to kaseta 32, a i tak zmiana blatu 39-34 daje podobną proporcję przełożenia jak 34 i kaseta z 28:

39:32=1,21875

34:28=1,21429

 

a sama zmiana małego blatu korby przy aktualnej kasecie:

34:25=1,36 

czyli nieco bardziej miękko, niż:

39:28= 1,39

 

Przelicz sobie, co najbardziej jest akceptowalne dla kieszeni przy spodziewanej zmianie przełożeń. Zmiana długości łańcucha będzie niezbędna w każdym przypadku, to trzeba zaakceptować. W przypadku korb na 4 śruby (np. Sh itp.) istnieje możliwość instalacji dość dowolnych kół zębatych, na 5 śrub niestety jest ograniczenie, jeśli masz 10s Sram to pewno będzie korba BCD 130, gdzie mniejszej zębatki niż 39 nie zainstalujesz, stąd wymiana korby będzie niezbędna. W tym przypadku może bardziej ekonomicznie byłoby zmienić kasetę na 11/32 i przerzutkę WiFli i uzyskasz przełożenie porównywalne z 34:28.


Użytkownik Prozor edytował ten post 02 październik 2020 - 07:49
dodano "długości" do łańcucha

  • Smokeyq lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 październik 2020 - 07:38

Zmiana łańcucha będzie niezbędna w każdym przypadku

?!

Przy zmianie korby na kompaktową będzie potrzebny krótszy łańcuch, więc wystarczy go skrócić.

Nawet zejście z 53 na 50T na blacie plus zmiana kasety z 25T na 28T pozwoli zachować łańcuch.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 02 październik 2020 - 07:55

Jakby co, to ma 52, a nie 53 ;)

 

No, zmiana długości łańcucha (dodałem dla jasności - również w tekście wyżej). W przypadku konieczności przedłużenia można przedłużyć. Nie ma konieczności wymiany na nówkę sztukę. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#6 Smokeyq

Smokeyq
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 03 październik 2020 - 14:23

Dzięki wielkie za rzeczowe podpowiedzi, o to właśnie mi chodziło. Przemyśle jeszcze temat ale chyba faktycznie wymiana korby będzie najlepszą opcją w moim przypadku.





Dodaj odpowiedź