Jump to content


Photo

Szosa Endurance/gravel Do 6000Zł?

canyon endurace endurance szosa gravel

3 replies to this topic

#1 Sevbike

Sevbike
  • Użytkownik
  • 1 posts

Posted 08 October 2020 - 14:15

Witam,

 

od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem szosy lub gravelu do 6000zł. Miałaby to być moja pierwsza szosa/gravel w życiu (do tej pory jeździłem tylko na rowerze trekkingowym).

    Początkowo postawiłem na gravel, gdyż najlepiej spełniłby moje wymagania (możliwość włożenia grubszych opon  35-37mm - żeby pojeździć  okazjonalnie po lesie albo nie martwić się o słabej jakości ścieżki rowerowe). W tym przedziale wytypowałem sobie Kross esker 6.0 (ze względu na grupe GRX, hamulce tarczowe i cene 5999zł - teraz chyba 6300).

    Niestety jest niedostępny i zacząłem się zastanawiać nad zakupem szosy typowo endurance (w przyszłości zależałoby mi na wyciaczkach, przemieszczeniu się z punktu A do B i ew. treningach). Tutaj zaczyna się dylemat, gdyż znalazłem kilka modeli, które mogłyby się nadawać, jednak nie znam się wystarczająco dobrze, by samemu ocenić. Tutaj opcje:

 

1. Canyon endurace al 7.0 

Podoba mi się przede wszystkim czarna kolorystyka oraz grupa 105. Rower jest w budżecie - 5600zł. Jedynym (chyba - brak mojej wiedzy) minusem są hamulce szczękowe, gdzię w tym przedziale cenowym już można tarczowe.

2. Canyon endurace al 6.0 disc

Tutaj niestety głównym minusem jest niebieskie kolorystyka (chociaż jestem w stanie to przełknąć, bo aż tak mi nie zależy na kolorze). Plusem są hamulce tarczowe, natomiast (chyba - znów brak mojej wiedzy) minusem jest gorsza grupa Tiagra 4700

3. Canyon endurace al 7.0 disc

Ten rower byłby rozwiązaiem moich wszystkich dylematów, natomiast cena - 7400 zł, uważam jak dla mnie zbyt wielka jak na pierwszą szosę - szczególnie, że gdybym załapał bakcyla, to już wolałbym w dalszej przyszłości dopłacić do karbona. Natomiast jest opcja kupna używanego (tylko tutaj też nie jestem rozeznany, na ile jest to dobry pomysł).

4. Kross esker 6.0

Plusy - grupa grx, tarczowe hamulce, kolorystyka również przyjemna, mógłbym dokupić w przyszłości koła szosowe i zdecydować czy faktycznie szosa to coś dla mnie.

 

I teraz mam takie pytania:

1. Czekać na eskera, i ew dokupić w przyszłości zestaw kół szosowych (taki był mój pierwotny pomysł)?

2. Co jest ważniejsze w rowerze - rodzaj hamulców czy grupa (odnośnie tylko opcji 1 i 2)

3. Zastanawiam się również nad zakupem używanego roweru (pozycja 3) - widziałem kilka ofert, niestety żadna nie aktualna. Inną opcją byłoby też poczekanie na nowe modele Canyona i może stanieje do mojego przedziału cenowego.

 

Co robić? Jakieś rady? Może inne modele godne polecenia?



#2 Krzychuuu9

Krzychuuu9
  • Użytkownik
  • 1 posts

Posted 09 October 2020 - 09:51

Miałem podobny dylemat do Ciebie. Szukałem szosy endurance z tarczami i 105tką. Wybór padł na rowery marki Sensa model romagna 105 disc. Co prawda odbiór będzie dopiero na wiosnę przyszłego roku ale myślę że warto zapoznać się z ofertą tego producenta gdyż cenowo w porównaniu do większości popularnych producentów bije ich na głowę.

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

#3 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 09 October 2020 - 11:28

Jak jeździsz w niesprzyjających warunkach pogodowych to tarcze lepsze.

Jak zdecydujesz się na tradycyjne hamulce to już tak zostanie, upgrade do tarcz to w zasadzie kupno nowego roweru.

Osprzęt zawsze zmienisz jak przyjdzie taka zachcianka/potrzeba. Ale Tiagra jest kompatybilna sama ze sobą więc zmiana np. na 105 to grubsza wymiana (ale możliwa).

#4 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 posts
  • SkądGarwolin

Posted 09 October 2020 - 13:41

 

2. Canyon endurace al 6.0 disc

Tutaj niestety głównym minusem jest niebieskie kolorystyka (chociaż jestem w stanie to przełknąć, bo aż tak mi nie zależy na kolorze). Plusem są hamulce tarczowe, natomiast (chyba - znów brak mojej wiedzy) minusem jest gorsza grupa Tiagra 4700

 

Po przesiadce z trekkina i tak to  będzie duży postęp. Jak koniecznie nie chcesz przekroczyć budżetu, Raczej nic nie znajdziesz lepszego.

Grupy shimano stały się bardzo podobne i różnica w praktyce składa się do ilości przełożeń, Tiagra hydrauliczna jest kompatybilna z grx400 więc jest jakiś ruch w kierunku ulepszenia jest. Nie spodziewał bym się w różnicy n 105 nad Tiagrą jakiejś przepaści, raczej delikatne różnice.





Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: canyon, endurace, endurance, szosa, gravel