Jedyny problem z kołami Mavic czyli luz na bębenku. Koło w idealnym stanie tylko ten luz:-/ Już miałem zamawiać nowy bębenek ale znalazłem Hubdoctor https://www.ebay.co....dwAAOxyxU1Q7E7l. Próbował ktoś takiego rozwiązania a jak tak to który wariant wybrać? Może ktoś też będzie potrzebował to wysyłka wyjdzie taniej;-)
Regeneracja/naprawa Kół Mavic
#3
Napisano 23 październik 2020 - 16:19
Do MTB nie mam Mavica to się nie wypowiem. Na szosie zrobiłem na nich 50 tys a kupiłem używane. Przednie jest w stanie idealnym a tył tylko luz na bębenku. Zaliczyłem trochę dziur i żadne nie ma nawet 0,1 mm bicia. Gdyby nie to, że trzeba sprowadzać z USA i przesyłka w cenie części to bym się nie zastanawiał bo spokojnie zrobię na nich drugie tyle.
#4
Napisano 23 październik 2020 - 21:29
A smarujesz olejem mineralnym co kilkaset km?
Zwróć uwagę, że na ebay jest kilku dostawców a nie tylko Hubdoctor.
Jeden zwykł mieć wysyłkę za darmo a teraz widzę, że ma w cenie 1 USD.
Co do jaki typ (czy zwykły czy oversized) to masz to napisane na aukcji. Problemem może być jedynie pomiar. Możesz też kupić 2 szt. w zestawie (jeden zwykły a jeden oversized).
Ale jak masz na nich nastukane 50 k km to raczej brałbym oversized.
https://www.ebay.com...freehub bushing
Np.:
https://www.ebay.com...ng/251981414578
lub zestaw:
https://www.ebay.com...bs/261090095802
Co do opinii to o hubdoctor słyszałem pozytywne.
Zresztą rzuć okiem na serwisbajka.
https://www.google.c...:serwisbajka.pl
Masz nawet opcję wymiany na łożysko ale wg mnie to słaba opcja (łożysko ma +/- wymiary ślizgu więc kuleczki będą malutkie jak i pewnie trwałość).
#7
Napisano 29 styczeń 2021 - 09:31
Możecie rozwinąć nieco temat smarowania? Chodzi o sam bębenek? Kocham Mavica za design, miałem już kilka kompletów kół i nigdy problemów z bębenkiem, w jednym z nich jedynie po ok 20 tys km trzeba było wymienić łożyska. Teraz mam swieże Cosmic Carbone Exalith w wersji bez tarcz, z przebiegiem 5 tys km więc jeśli mogę jakoś wpłynąć na ich bezawaryjność to chętnie się dowiem, bo z zakupem kolejnych będzie już ciężko.
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#10
Napisano 30 styczeń 2021 - 21:39
Wlałem silnikowy 5w40
Nie wiem czy Ty tak na serio czy żartujesz ale 5w40 to syntetyk (więc sporo rzadszy od mineralnego - może latem zdezerterować - a mavic w manualach twierdzi, że bębenek zostanie nieodwracalnie uszkodzony przy użyciu czegoś innego niż mineralny - choć pewnie chodziło mu bardziej o inne - gęstsze smarowidła)
Najpopularniejszy zamiennik to hamulcowy shimano.
Podejdzie też pewnie do maszyn do szycia (np. Łucznik - skład 100% olej mineralny) lub pewnie też samochodowy mineralny 15W40 (*)
Ale pewnie 99% osób, które nie używa oleju mavica używa shimano.
(*) - nie podejdzie dla tych, którzy gotują łańcuchy przez dwie noce zaczynając od pierwszej środy po pełni księżyca dodając trzy oddechy nietoperza i starte włosy blond dziewicy - za proste to byłoby, gdyby tak zwyczajnie użyć oleju mineralnego bez odwalania zabobonów i specjalnych receptur wiedźmińskich.
#13
Napisano 31 styczeń 2021 - 13:50
Również nie jestem szczególnym fanem Mavica, jak dla mnie wszystkie aluminiowe obręcze ich produkcji jakie miałem i mam są strasznie delikatne... Bardziej wybieram je z przyzwyczajenia i to, że przez wiele lat na wespół z kilkoma innymi markami były ikoną kół w kolarstwie niż z praktycznych względów. Niektóre nawet nie porywają wagowo.
Za to bardzo miło w szosówce zaskoczyly mnie stożki Rigida, koła są wręcz pancerne, a deklarowana waga nieduża jak na alu.
#14
Napisano 03 marzec 2021 - 08:54
Niestety ten Hubdoctor to badziewie. Już po 100 km luz się pojawił i po następnych 100 się powiększył. Jest jeszcze możliwość jakiegoś innego Hubdoctora założyć ale droższy i więcej do roboty. Będę jednak musiał bo szkoda mi koła. Oprócz tego luzu jest na prawdę w idealny stanie i bez milimetra bicia.
#15
Napisano 05 marzec 2021 - 17:47
Łożyska w tym miejscu bym się nie bał, przecież to jakichś wielkich obciążeń nie przenosi w trakcie obrotu. Naważniejsze, by były porządne i dobrze uszczelnione.