Skocz do zawartości


Zdjęcie

Canyon Ultimate 2021 - Rozmiar Na Granicy


42 odpowiedzi w tym temacie

#21 uysy

uysy
  • Użytkownik
  • 107 postów

Napisano 28 październik 2020 - 22:52

Faktycznie, pomerdałem z tymi kierownicami. Tam mi się to spodobało w AR że zamarzyłem o tym w Ultimate...

Ale o porównaniu z innym rowerem - nie napisałem o oznaczeniu rozmiaru różnych marek tylko o geometrii - studiując tabelki geometrii Canyona i np. Treka można znaleźć rowery o podobnych wymiarach (chociaż oznaczenia rozmiaru mogą mieć całkiem inne). Tak jak napisałeś - BF to najbezpieczniejsze rozwiązanie ale jeśli ktoś chce próbować czegoś innego to zastępczy rower innej marki może być jakimś rozwiązaniem.

Ostatecznie można wybrać się do Koblencji na przymiarkę, ale wcześniej trzeba się umówić

Pozdrawiam, Jarek

PS: Wygląda na to, że jeśli ktoś jest zainteresowany Ultimate to musi szybko się decydować - dla niektóry modeli (np Ultimate CF SL 8 Disc Aero) termin dostawy to już Sierpień 2021 (!!!)

Z porównaniem rozmiarów innych marek pisałem ogólnie :)
Jeżeli chodzi o dostepnośc rozmiarów, to np rozmiar XS Ultimate CF SL 7 Disc ...Maj 2021 :). Od ręki jest dostępny damski Ultimate CF SL 7 DIc w rozmiarze XS, ale zupełnie nie wiem dlaczego dali tam inny widelec, opony etc.

EDIT: I damski jest cięższy o ponad 100g :).



#22 zbrozin

zbrozin
  • Użytkownik
  • 95 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 październik 2020 - 23:11

Dziękuję serdecznie za wszystkie informacje.



#23 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 03 listopad 2020 - 19:20

Cześć,

 

Używam od ok 13k km Ultimate, potwierdzam opinie/zdanie kolegów powyżej, mam 182, kalkulator pokazał M, nie czuję się ok na tak "dużej ramie", Canyony są ponadprzeciętnie długie, cóż mam tzw niegdyś "french fit" , ale wolałbym "zwinne S". 


  • Born Ready lubi to

#24 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 03 listopad 2020 - 19:53

Długie, długie, ale nie wysokie, zwłaszcza Ultimate (ścigant)

@zbrozin masz spory przekrok (i.e. długie nogi). Szukałbym ramy wysokiej, a krótkiej.
I raczej to są wymiary na Mkę, albo Lkę z krótkim mostkiem.
Ja (180 i 87 przekrok) celuję w Lki, albo XLki z bardzo krótkim mostkiem.
Wolę mieć większą ramę z krótkim mostkiem, niż 5cm podkładek pod mostkiem korygujące niską ramę.

No ale tutaj koledzy piszą, że rozmiarówka tych Canyonów jest dziwna (bo Ska na chłopa 178 to jest mega dziwne. Chyba że ktoś ma krótkie nogi, walnie do takiego cuda długi mostek, to nawet Ska znośna. Ale Ty masz długie), więc oczywiście brałbym korektę na to.

Nie patrz na to jak prosi wyglądają na rowerach. Oni biorą na ogół rozmiar niżej niż trzeba, no bo aero - mobilność im pozwala na takie kosmicznie złożone pozycje na małej ramie.
Masz 24h na dobę na ćwiczenia, trening, rozciąganie, core, zdrowe jedzenie, sen? Nie.

Obczaj te linki:



#25 marb

marb
  • Użytkownik
  • 288 postów
  • Skądsouth

Napisano 03 listopad 2020 - 20:24

Przy budowie: długie nogi - krótki tułów  może się pojawić jeszcze jeden problem (zwłaszcza przy rowerach bez klasycznego zacisku ) - długość wysunięcia sztycy. Jestem "na kupnie" nowego Aeroda i przy dokładniejszym sprawdzeniu okazało się iż sztyca w rozmiarze S jest za krótka a nie ma dłuższych ani też zamienników. 

W tym Ultimate jest duża różnica w geometrii miedzy M a S: M - 1,45, S - 1,41. 

Na twoim miejscu wziąłbym M z mostkiem 80.



#26 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 listopad 2020 - 22:48

W rozmiarze "S" rura podsiodłowa ma 492mm, to wystarczy to obsłużenia nogi o długości ok. 88cm przy sztycy 350mm. 

 

Mostek 80mm w rowerze szosowym ... hmm dziwne. W MTB krótki mostek rozumiem, rower jest bardziej zwrotny, lepiej sprawuje się na bardzo stromych odcinkach (w dół). W szosie raczej nie uprawiasz slalomu między drzewami, do tego nie ma stromizn gdzie rower chce cię wysadzić przez kierownicę. Czyli wskazany jest długi mostek zapewniający stabilną jazdę "na wprost", nawet bym nie patrzył na nic co ma mniej niż 100mm.

 

Uważam że Ultimate w "S" przy nodze 86cm i wzroście 178cm jest optymalny pod warunkiem baaardzo dobrej gibkości. Jeżeli gibkość jest słaba to należy szukać innego roweru, a nie kombinować z za dużą ramą (żeby mieć odpowiedni "stack") i jednocześnie skracać mostek (żeby mieć odpowiedni "reach").


  • Born Ready lubi to

#27 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 04 listopad 2020 - 00:36

Jeżeli gibkość jest słaba to należy szukać innego roweru, a nie kombinować z za dużą ramą (żeby mieć odpowiedni "stack") i jednocześnie skracać mostek (żeby mieć odpowiedni "reach").


Prawda.
Problem z tym, że na ogół są dostępne 2 skrajne geometrie i nic pomiędzy: ścigant (czyli za długa i za niska dla osoby z długimi nogami) i endurance (dla mnie wysokość ok, ale za krótka).
Nie zbyt mi się widzi tylko przez to kupowanie ramy o geo endurance (wady: dłuższe chainstay, mniejsza sztywność boczna, większa masa), ale może kiedyś zmienię zdanie.

Ze ścigantów jak jest coś wyższe (stack) niż średnia "krajowa", to o jakieś mizerne 10mm, góra 15mm.
Ale @zbrozin YMMV. Nie wiem jak u Ciebie z długością rąk, resztą ciała, może tutaj miały przyczynę moje problemy.


I tak, mostek 80mm w szosie to już dziwne. Zwłaszcza jeśli nie mówimy o dziewczynie 160cm.
100, nawet 90mm ok, ale 80mm to juz dziwne.



#28 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 listopad 2020 - 07:52

Trzeba szukać, ale przyznaję jest ciężko bo producenci przyjęli "endurance" == "jazda po bułki". Sam przez to przechodziłem (177cm wzrostu i 87cm noga) i wylądowałem z Orbea Avant:

 

- reach 378

- stack 572

- top tube 547 (543 w ultimate)

- seat tube 490 (492 w ultimate)

- head tube 158+10 (+10 to wyższy niż typowo widelec, żeby rower nadal jakoś wyglądał) - w utimate 136!!!

- chainstay 415 (no ale mogę założyć opony 32c)

- mostek 110 + 20mm podkładek, ustawiony "na minus"

- head angle 72.4 (72.25 w ultimate)

- seat angle 73.5 (73.8 w ultimate)

 

Sztywna (żadnych pseudo-amortyzatorów, normalna rama), ze spraw zapewniających komfort to mocno wyciągnięta sztyca 27.2mm/350mm (1cm zapasu). Coś tam pisali o specjalnej konstrukcji ramy w kierunku komfortu ale dla mnie to taki marketingowy bełkot. Osoby które spotykam i coś tam śledzą kwestie sprzętowe to myślą że jeżdzę na Orce a nie Avancie i muszę ich wyprowadzać z błędu. Pewnie przez drop 8cm i przez to że Avant i Orca z 2018 nie różniły się zbyt mocno wyglądem.

 

Jak pomyślę o "pasującym Ultimate" to przy 5cm podkładek pod mostkiem byłoby idealnie :P



#29 uysy

uysy
  • Użytkownik
  • 107 postów

Napisano 04 listopad 2020 - 08:13

Prawda.
Problem z tym, że na ogół są dostępne 2 skrajne geometrie i nic pomiędzy: ścigant (czyli za długa i za niska dla osoby z długimi nogami) i endurance (dla mnie wysokość ok, ale za krótka).
Nie zbyt mi się widzi tylko przez to kupowanie ramy o geo endurance (wady: dłuższe chainstay, mniejsza sztywność boczna, większa masa), ale może kiedyś zmienię zdanie.

Ze ścigantów jak jest coś wyższe (stack) niż średnia "krajowa", to o jakieś mizerne 10mm, góra 15mm.
Ale @zbrozin YMMV. Nie wiem jak u Ciebie z długością rąk, resztą ciała, może tutaj miały przyczynę moje problemy.


I tak, mostek 80mm w szosie to już dziwne. Zwłaszcza jeśli nie mówimy o dziewczynie 160cm.
100, nawet 90mm ok, ale 80mm to juz dziwne.

Wiesz że na szosie albo gravelu można jeździć na mostku 60mm i nikt tego nie sprawdza? Jest wygodnie, jest odpowiednio, jest zero różnicy podczas jazdy (po przyzwyczajeniu sie do takiej długości mostka). Po prostu można bez żadnego problemu tak jeździć. To jest powtarzanie w kółko dziwnej "zasady" że taki krótki nie może być. 

Poza tym, wymiana "mostka" w Canyonie to koszt ponad 1000zł lub zwrot/wymiana roweru w ciągu 30 dni.
 



#30 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 listopad 2020 - 08:20

Jak nie czujesz różnicy w tym jak prowadzi się rower przy mostku 60mm i 100mm to jesteś szczęściarzem, bo nie musisz się tym przejmować :) Jednak pisanie, że tak "jest odpowiednio" to daleko posunięte uproszczenie i po prostu wprowadzasz kogoś w błąd. 


  • kaloo lubi to

#31 uysy

uysy
  • Użytkownik
  • 107 postów

Napisano 04 listopad 2020 - 08:27

Różnicę czuć, oczywiście, ale to po prostu kwestia przyzwyczajenia. Więc wprowadzaniem w błąd jest pisanie komuś, że mostek 90mm czy 80mm dziwny :).
Przesiadka z mostka 90mm na 60mm zajęła mi 20 minut żeby odczuć różnice (przyzwyczaić się). Na takim mostku w gravelu zrobiłem już 4600km od lipca i nie ma żadnego problemu z "prowadzeniem" roweru. Mostek ma być po prostu odpowiedni i jak komuś pasuje 60mm to na takim jeździ.
Jeżeli zmieniasz mostek z 90mm na 60mm i przejedziesz się 100 metrów to będzie dramat, po prostu trzeba przejechać 10km i się przyzwyczaić. Tak samo jak zmiana mostka z 90mm na 130mm, działa to w obie strony :).

btw, w Ultimate z rozmiarem S, siodło można wyciągnąć na "680 - 780 MM".

obraz_2020-11-04_082817.png



#32 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 04 listopad 2020 - 09:42

Przecież Canyon ma model Endurace, który chyba jest najbardziej wyscigowym rowerem endurance na rynku ..


  • Born Ready lubi to

#33 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 04 listopad 2020 - 12:02

Przecież Canyon ma model Endurace, który chyba jest najbardziej wyscigowym rowerem endurance na rynku ..

Jego budowa i ogólnie wygląd jest tak endurance, że jak jeden z użytkowników wrzucił foto na forum, to ja (użytkownik Ultimate do niedawna) pomyliłem go z Ultimate. 



#34 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 04 listopad 2020 - 12:06

Myślę, że Ridley Fenix SL ma nawet bardziej agresywną geometrię niż Canyon Endurace.

#35 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 728 postów

Napisano 04 listopad 2020 - 12:45

Przeliczyłem to na etapie szukania zastępstwa dla zniszczonego canyona Endurace.

Dla rozmiaru 54 (m) parametr stack to reach ratio jest znacznie bardziej agresywny w ridley, z pamięci 1,45 dla ridley i 1,56 dla canyon.

#36 zbrozin

zbrozin
  • Użytkownik
  • 95 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 listopad 2020 - 13:05

Szanowni, jeszcze raz dzięki! Solidna dawka otrzeźwienia.
Rozwialiście moje wątpliwości - nie odnośnie rozmiaru, ale tego czy kupować rower 'przez Internet'.
Postanowiłem, że bez przymiarki w sklepie, a może i BikeFitting'u nie poczynię takiego zakupu - inwestycja jest wieloletnia, więc zarówno rower jak i przygotowania do zakupu muszą być solidne.
Jak ten 'syf' na zewnątrz opadnie to pierwszy na liście będzie Giant TCR. Miało być taniej, lżej, bez tarcz, a jak wyjdzie tego jeszcze nie wiem ;)
 


#37 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 04 listopad 2020 - 14:08

Myślę, że Ridley Fenix SL ma nawet bardziej agresywną geometrię niż Canyon Endurace.

 

popatrzyłem na geo. Czemu Ridley uważa, że jest to rower endurance ? :D
Nawet chainstay 410/413, a w niektórych ścigantach są 407, może nawet kiedyś 410 widziałem.
To chyba jedyna rzecz rzucająca się mocno w oczy, która w tym rowerze jest endurance.

I tak, Endurace jest mocno wycieniowaną ramą, ponoć robią je tak samo (technologia, włókno) jak Ultimate, tylko geo inna. Mogło się coś pozmieniać.
Aczkolwiek jeśli chodzi o proporcje stack:reach, to dalej Endurace nie wypełniał tej przepaści pomiędzy geometriami endurance a wyścigowymi.

@zbrozin słuszna decyzja, ale też nie nastawiaj się że fitting rozwiąże Twoje wszystkie problemy.
To tylko 5 godzin. Jak ktoś przychodzi ze złymi butami, złym siodłem, jeszcze jakimiś asymetriami, przykurczami od pracy za biurkiem, to myślę że będzie ciężko wszystko zwalczyć w 5h.
(Dobry fitter zostawia klienta z zadaniem domowym: serią ćwiczeń do wykonywania niemal codziennie. Takich akurat, które ten klient najbardziej potrzebuje. Bo pozostałych 20 ćwiczeń core potrzebuje każdy. Także jak widzisz nie da się w 5h poświęcone raz na rok z korposzczura zrobić Kwiatkowskiego ;) )

Imho dobrze jest już sporo wiedzieć i korzystać z miarę potrzeby z takich drobnych usług u fittera, jak np. robienie wkładek.
Wtedy wykorzystujesz ten czas u fittera w 100%.
Drobne, drobne, ale moje wkładki kosztowały tyle co 1/3 fittingu. No ale muszę je mieć.



#38 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 04 listopad 2020 - 14:26

Postanowiłem, że bez przymiarki w sklepie […]

Przymiarka Ci niewiele da.
Bo mostek nie taki, bo siodło też, bo kiera za szeroka, bo korby za krótkie (to jest akurat najmniejszy problem).
A jak przyjdziesz do sklepu z pięcioma mostkami i zestawem kluczy, to mogą na Ciebie dziwnie popatrzeć.
Możesz z dwóch rowerów A i B, B wskazać jako wygodniejszy a może tak naprawdę lepszy dla Ciebie byłby A, tylko z innymi, nietypowymi komponentami.
Znam temat z autopsji. Wziąłem mniejszą ramę, bo w sklepie na takiej "lepiej mi się układało ciało". podczas gdy powinienem wziąć większą z krótszymi komponentami. A jeszcze lepiej inny rower, bo geo było nie pode mnie.

 

 

Ja jeżdżę na ramach, powiedzmy, L. Z endurance to L-XL. Są w nich kiery od 42 wzwyż, często 44. Podczas gdy ja używam 38 i się świetnie na takiej czuję.
I to nie jest jakoś super zawężona żeby być aero (tak bym brał 36, ale wybór w takich małych rozmiarach jest ograniczony, no i lampka się nie mieści :P ), po prostu mam wąskie barki i taka jest dla mnie optymalna.
Ale to przykład jak skrajnie nieoptymalne pod Ciebie mogą być fabryczne komponenty. Kiera akurat nie ma znaczenia do ogólnego "czucia rozmiaru", no chyba że dasz 46 C-C dziewczynie 155cm.

 

Trzeba się nauczyć czytać geo chart.
To Ci najwięcej da.
Plus używać jakiś kalkulatorków do symylacji jak dana rama będzie brzmiała z takim a takim mostkiem, itp.
Najwięcej Ci da, jak ze 2 ramy kupisz źle, i już tą trzecią będziesz wiedział jaką potrzebujesz. Oczywiście dobrze jest tego uniknąć, ale nie wiem czy nie taniej niż fitting kupić jakiegoś rupiecia na Sorze, pojeździć, popatrzeć jaką ma geometrię, sprzedać, a wiedza i doświadczenie zostaną.
A na fitting pójść później, z innymi problemami, tak żeby te 5h lepiej wykorzystać niż na dobór ramy.

O doświadczeniu i znajomości własnych potrzeb "geometrycznych" jest w filmiku Jarka.
Resztę materiałów ode mnie też poczytaj.



#39 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 04 listopad 2020 - 16:14

Zgadzam się, że przymiarka w sklepie nic nie daje. Najlepiej wykonać wstępny fiting, na jego podstawie będziesz wiedział czego szukać, ba nawet z jakim mostkiem, kierownica etc.



#40 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 04 listopad 2020 - 18:51

Najlepiej wykonać wstępny fiting, na jego podstawie będziesz wiedział czego szukać, ba nawet z jakim mostkiem, kierownica etc.

 

Z ciekawości: Gdzie i za ile takie coś robią?

Chyba, ale: CHYBA, Jarek Dymek miał taką usługę, że właśnie coś takiego robi, mówi klientowi jakiej ramy i komponentów ma szukać i odsyła na parę miesięcy compulsive shoppingu, a cena jest odliczana (w części?) od przyszłego pełnego fittingu u niego.

Koniecznie obejrzyj prezentację Jarka. Zresztą mówił, że zrobienie tego jest punktem pierwszym wstępnego fittingu ;)

Przy czym teraz mamy pandemię rozchulaną w ciul, więc nawet za 10zł bym nie chciał na wstępny fitting ;)

Jak potrzebujesz roweru teraz, to warto też to wziąć pod uwagę.

Też takie rzeczy jak szerokość kierownicy, długość korb to dosyć prosta sprawa i można świetnie ustrzelić poprawne dla siebie wymiary z artykułów.
Więcej: Można dobrać lepiej niż sugeruje sporo osób które się "zna". Np. pod mój wzrost sugerowałyby korby 172.5.
Z tego podlinkowanego artykułu wyszło mi dł. korb 174.9, czy jakoś tak, oczywiście używam 175 i jak sprawdzałem podczas fittingu na RETÜLu, to wyszło że idealnie pod siebie dobrałem długość.

Też kiera 38 C-C przy 180cm wzrostu to raczej nie było jeszcze 6 lat temu w zgodzie z prawidłami sztuki.
W jednym salonie fitterka się mocno zdziwiła jak oglądałem kierę 38 i nie chciałem o 40 słuchać :)
"Problemy z oddychaniem". Pfff. Kierę trzyma się dłońmi i jeszcze pomiędzy są ramiona, a nie jest przywiercona bezpośrednio do obojczyków.

Dzisiaj już coraz częściej tak się ustawia, ale dla zysków aero i w pro peletonie. Niezawsze jest to dla kogoś optymalny rozmiar patrząc jedynie na budowę ciała.
Dla mnie jest.
Zaczynałem na 42 i było gorzej, na 40 dużo lepiej, na 38 chyba tak samo jak 40, może nawet trochę lepiej.
Muszę kiedyś jakąś fajną 36 wyhaczyć ;)





Dodaj odpowiedź