Skocz do zawartości


Zdjęcie

Alu Na Lekko - Tym Razem Pod Tarcze.


31 odpowiedzi w tym temacie

#21 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 19 listopad 2020 - 17:33

Za to wczoraj doszła rama. Nie jest to jednak waga piórkowa, bo widelec z niedociętą rurą waży 399 gramów. Rama z hakiem przerzutki, zaślepkami i prowadnicami pancerzy to już 1355 gramów.

 

Jak na alu to i tak bardzo lekki frameset.


  • 4gotten lubi to

#22 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 19 listopad 2020 - 19:40

Przy takiej ramie, pomyslalbym o splanowaniu glowki i mufy.

Też mi to chodzi po głowie, zwłaszcza węzeł supportu nie wygląda jakoś dobrze. 
Na szybko zamontowałem wszystkie części, które miałem już dostępne. Niestety, przy montażu przedniej przerzutki na obejmę napotkałem problem. W specyfikacji jest podane, że obejma ma mieć 31,8 jednak nawet po całkowitym dokręceniu śruby mocującej obejma jest luz. Rura w miejscu mocowania ma nieco ponad 30mm. W pudełku z przerzutką, poza adapterem na 28,6mm nic więcej nie było. Czy w takim przypadku stosuje się jakiś reduktor? 



#23 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 21 listopad 2020 - 11:27

Problem z mocowaniem przerzutki rozwiązany.Na szybko zmontowałem co się dało jednak pierwsza jazda nie wcześniej niż koniec stycznia.
Rura sterowa widelca jest bardzo dłuuuuga, wystaje 16cm. Po docięciu rower trochę straci na wadze.
https://photos.app.g...R2s6tDD7C3DU6C7
  • artho lubi to

#24 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 21 listopad 2020 - 12:35

Mimo opisanych usterek estetycznych rama wygląda lepiej niż przyzwoicie. 



#25 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 25 listopad 2020 - 16:13

Na YT pojawiła się recenzja roweru zbudowanego na "mojej" ramie oferowanego przez firmę Bowman jako "complete build". 

https://youtu.be/jlznCfgtUKY

Zastanawia mnie różnica w wadze. Tester podaje, że rozmiar 56 waży ok 8,7 kg, gdzie twórca firmy w innym filmie mówi o 8-8,1kg dla tego samego rozmiaru :unsure: 
 



#26 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 05 grudzień 2020 - 14:41

Ramię korby R7000 ma dotrzeć do mnie w przyszłym tygodniu. Być może przed kolejnym weekendem będę miał już kompletną korbę. Trochę misz-masz, bo lewe ramię to 6800 z pomiarem, prawe to R7000, natomiast komplet owalnych blatów będzie od Rotor-a. Udało mi się dzisiaj trafić na dobra ofertę na cały komplet, włącznie ze śrubami https://www.mantel.c...9100-chainrings


  • artho lubi to

#27 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 684 postów

Napisano 05 grudzień 2020 - 16:43

By ostudzić trochę Twój optymizm to śruby do ultegry nie za bardzo zagrają optycznie z R7000. Shimano nauczyło się od innych i też zaczynają lecieć w kulki z kompatybilnością między grupami. Choć te rotora są dość mało dopasowane do wyglądu więc może podejdą lepiej.  Kiedyś przekładki np. tarcz między grupami były 100% kompatybilne i nawet zbliżone stylistycznie. A teraz korba/tarcze R7000 są inaczej wygięte niż R8000. Założyć się da ale wygląda kulawo. Gorzej - tarcz R9100 i R8000 nie da się prosto mieszać.

Nie piszę tego by się pastwić. Zwyczajnie sam na tym wtopiłem.


  • 4gotten lubi to

#28 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 05 grudzień 2020 - 17:42

Też to zauważyłem i jestem wkurzony. Z 5800 i 6800 nie było problemu. Shimano przegięło tym razem.

#29 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 16 luty 2021 - 20:29

Po trochę przydługim oczekiwaniu na koła, przerwie wymuszonej izolacją w końcu udało mi się poskręcać wszystko razem.

Waga wyszła wyższa niż pierwotnie zakładałem, głównie przez błędne informacje na temat wagi framesetu. Poza tym zdecydowałem się na nieco wytrzymalsze (cięższe) obręcze. Dzięki temu limit wagowy zestawu kół to aż 130kg. Nie muszę ograniczać się z pączkami do porannej i kawy :D 
becnie waga "fabryczna" to ok. 7760 gramów. Gramy będzie można obciąć zakładając lżejszą kasetę niż obecna 14-28, węższe opony zamiast 28mm i lekkie dętki w miejsce standardowych 100 gramowych Schwalbe. Na spokojnie mogę jeszcze urwać ok. 250 gramów.

 

307a9778cdafcf86med.jpg

 


  • dywyn, artho i Invincible. lubią to

#30 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 16 luty 2021 - 20:51

Super wyszło, chętnie bym się przejechał :D.

 

Jak jeździ? Jak wrażenia? Wynikły jakieś dodatkowe komplikacje? No i ostatnie, czy Trek się sprzedał bez komplikacji?



#31 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 16 luty 2021 - 21:25

Nie wiem jak się jeździ, trochę potrwa zanim wyprowadzę go na szosę. Po wirusie sił brak i muszę zacząć powoli od jazdy na trenażerze.
I tu dobra wiadomość, bo mój stary trenażer jest kompatybilny ze sztywną osią 142x12. Wystarczyło lekko wkręcić oś mocowania z jednej strony i wyśrodkować rolkę względem opony.
Komplikacje wynikłe przy montażu były spowodowane słabą jakością wykończenia ramy. M.in. zamalowano otwory montażowe przedniego zacisku w widelcu, otwory montażowe pod koszyk bidonu. W ramie były zamontowane przelotki do DI zamiast tradycyjnych pancerzy. Mocowanie przelotki linki tylnej przerzutki było przykręcone na odwrót. Ogólnie wyglądało to tak, jakby składał to ktoś nie mający pojęcia o rowerach.
Ogólnie jeśli chodzi o ogólną jakość framesetu to Bowman jest sporo w tyle za Trekiem, który muszę przyznać w tym porównaniu wypada jak marka premium. 

Treka jeszcze nie sprzedałem,  w sumie dopiero się za to wziąłem, bo wcześniej używałem go na trenażerze.


  • artho lubi to

#32 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 16 luty 2021 - 22:20

O to u mnie tak samo, trenażer mam Tacx Flow Smart i w nim też wystarczyło wyciągnąć plastik, cofnąć śrubkę no i ośka Tacx-a i śmiga super Emonda w trenażerze. Stary Trek u mnie już poszedł do nowego właściciela no i zostałem z nową Emondą SL6 2021 i nowym TopStone 3 2021 na wyprawy. Wrzuć na grupy na Facebooku, na pewno szybko starą Emondę sprzedasz, jest mocne ssanie na rynku...

PS: powrotu do formy i zdrowia!



Dodaj odpowiedź