Koła Dt Swiss Tubeless Vs Dętka
#4
Napisano 18 listopad 2020 - 23:11
Z taśmą do tubeless i dętkami jeżdżę od pięciu lat, jednak zazwyczaj stosuję dwie warstwy. Przy jednej warstwie taśma dość wyraźnie wchodziła w otwory na nyple i bałem się, że może się poddać i dętka ulegnie uszkodzeniu. Do tej pory stosowałem taśmy od DT Swiss i Schwalbe, przy czym ta druga wydaje się lepiej znosić wyższe ciśnienie.
#8
Napisano 19 listopad 2020 - 09:08
https://tasmy24.pl/t...x66mb-nieb.html
Są różne szerokości, jest lekka i niezniszczalna. Jedna warstwa starcza.
- EmPe lubi to
#12
Napisano 19 listopad 2020 - 09:55
- EmPe lubi to
#13
Napisano 19 listopad 2020 - 18:13
Ja jeżdżę od kilku sezonów w różnych kompletach kół z jedną warstwą niebieskiej Schwalbe i dętkami Conti Race Light, oczywiście bezproblemowo. Skoro taśma ma wytrzymać jakieś ciśnienie, to jakie znaczenie ma czy jest dętka czy jej nie ma? Skąd taśma ma o tym wiedzieć?
#14
Napisano 20 listopad 2020 - 21:04
Ja jeżdżę od kilku sezonów w różnych kompletach kół z jedną warstwą niebieskiej Schwalbe i dętkami Conti Race Light, oczywiście bezproblemowo. Skoro taśma ma wytrzymać jakieś ciśnienie, to jakie znaczenie ma czy jest dętka czy jej nie ma? Skąd taśma ma o tym wiedzieć?
Przypuszczam, że z forum szosa.org
A tak serio to bardziej kombinowałem z czymś co można określić jako 'nacisk/docisk' dętki do otworu w obręczy, który w połączeniu z (jeśli takowe występuje) tarciem dętki podczas jazdy powoduje stopniowe przecieranie taśmy.
Pytałem bardziej w kontekście tego czy taśmy tubeless są porównywalne wytrzymałościowo z taśmami na obręcz, czy lepiej do jazdy z dętką usunąć taśmę TL i dać dedykowaną.
Podsumowując informacje z tego wątku wychodzi mi że można zostawić TL lub nawinąć dodatkowo na TL jedną warstwę np. taśmy Tesa 'dla pewności'.
Mała dygresja: taśma tekstylna w rolce Schwalbe (wytrzymałość 10 bar) poległa w moim mtb z dętką przy ciśnieniu 3.5-4.0 atm po 1 sezonie, a usuwanie pozostałości kleju to masakra.
#15
Napisano 20 listopad 2020 - 21:20
Ja jeżdżę od kilku sezonów w różnych kompletach kół z jedną warstwą niebieskiej Schwalbe i dętkami Conti Race Light, oczywiście bezproblemowo. Skoro taśma ma wytrzymać jakieś ciśnienie, to jakie znaczenie ma czy jest dętka czy jej nie ma? Skąd taśma ma o tym wiedzieć?
Gdybam, że na krawędzi otworu na nypel ciało „stałe” (mimo że to guma dętki) jednak wywołuje punktowo większy nacisk niż wynikałoby z otaczającego ciśnienia.
#16
Napisano 20 listopad 2020 - 21:26
#17
Napisano 21 listopad 2020 - 21:51
Przypuszczam, że z forum szosa.org
A tak serio to bardziej kombinowałem z czymś co można określić jako 'nacisk/docisk' dętki do otworu w obręczy, który w połączeniu z (jeśli takowe występuje) tarciem dętki podczas jazdy powoduje stopniowe przecieranie taśmy.
Pytałem bardziej w kontekście tego czy taśmy tubeless są porównywalne wytrzymałościowo z taśmami na obręcz, czy lepiej do jazdy z dętką usunąć taśmę TL i dać dedykowaną.
Podsumowując informacje z tego wątku wychodzi mi że można zostawić TL lub nawinąć dodatkowo na TL jedną warstwę np. taśmy Tesa 'dla pewności'.
Mała dygresja: taśma tekstylna w rolce Schwalbe (wytrzymałość 10 bar) poległa w moim mtb z dętką przy ciśnieniu 3.5-4.0 atm po 1 sezonie, a usuwanie pozostałości kleju to masakra.
Raczej to detka jest bardziej narazona na przetarcie niz tasma lub opaska. Wlasnie z tego powodu nie uzywam tasm materialowych, ktore sa grubsze od plastikowych tasm. Ma to spore znaczenie kiedy uzywa sie lekkie, cienkie detki lub detki lateksowe. Z drugiej strony, dzisiaj przy zalewie roznego rodzaju TL tasm, nie ma jakiegos wiekszego uzasadnienia dla tasm materialowych. Rowniez nie uzywam opasek, te maja tendencje do przesuwania sie. Do tego dochodzi waga, tu tasmy sa lzejsze. Jedna warste stosowalem w mtb, w szosie, zawsze dwie warstwy. Dobra praktyka jest zalozenie nowej tasmy raz na sezon i sprawdzanie jej stanu przy kazdej okazji, zmiana detki, opon. Przy dosc niskich cenach nie-rowerowych tasm, jak ww Tesa, mozna bez bolu nawijac.
#18
Napisano 21 listopad 2020 - 22:45
Swego czasu trafiłem na świetne opaski od Novatec. Nie przesuwały się, wytrzymywały duże ciśnienie. Jednak mimo wszystko były nieco za wąskie w przypadku obręczy asymetrycznej, bo zakrywały otwory na nyple na styk. Co prawda nigdy złego się nie stało jednak idealnie dopasowana taśma tubeless była najlepsza.