Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Dt Swiss Tubeless Vs Dętka


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 zbrozin

zbrozin
  • Użytkownik
  • 95 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 listopad 2020 - 20:18

Cześć,
Pytanie dotyczy konkretnie kółek DT Swiss z serii PR1XXX z opcją 'bezdętki'.
Czy dętka może mieć bezpośrednio kontakt z taśmą TL? Jeśli tak to czy nie ulega ona 
stopniowemu uszkodzeniu np. na skutek docisku tej taśmy do otworów w obręczy?


#2 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 18 listopad 2020 - 20:24

Tak, może mieć kontakt.



#3 zbrozin

zbrozin
  • Użytkownik
  • 95 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 listopad 2020 - 22:40

Dzięki :)



#4 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 18 listopad 2020 - 23:11

Z taśmą do tubeless i dętkami jeżdżę od pięciu lat, jednak zazwyczaj stosuję dwie warstwy. Przy jednej warstwie taśma dość wyraźnie wchodziła w otwory na nyple i bałem się, że może się poddać i dętka ulegnie uszkodzeniu. Do tej pory stosowałem taśmy od DT Swiss i Schwalbe, przy czym ta druga wydaje się lepiej znosić wyższe ciśnienie.



#5 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2204 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 listopad 2020 - 07:58

Miałem przypadek, że w kołach DT 1800 dętka zrobiła dziurę w taśmie TL przy otworze na nypel. Dętka też wtedy strzeliła. Ciśnienie ok 6 bar.

Jeżeli ta dętka ma być na stałe to lepiej założyć normalną opaskę.

#6 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 19 listopad 2020 - 08:39

We wszystkich kołach mam założone taśmy tubless, używam dętek i -do tej pory-problemów brak.


  • Tom6 lubi to

#7 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1019 postów

Napisano 19 listopad 2020 - 08:46

A u mnie dętka sprawiła, że taśma w kilku miejscach się po prostu odkleiła. Nie spodowało to przebicia dętki, ale teraz zastanawiam się, czy wzorem kół w mtb nie okleić tych obręczy taśmą Gorilla tape?



#8 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2204 postów
  • SkądWarszawa