Jump to content


Photo

Geometria klasyczna czy slopingowa?


23 replies to this topic

#21 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 posts
  • SkądWrocław

Posted 24 February 2011 - 13:30

Wydzieliłem temat,proszę o zmianę tonu co poniektórych...

#22 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 posts
  • Skądwa-wa

Posted 25 February 2011 - 01:06

Przecież oczywiste jest że sloping nic nie zmienia w geometrii jeśli inne parametry są takie same! Tak jak koledzy pisali punkty podparcia są takie same. Jakaś dziwna filozofia. Zmieniać może jedynie z punktu widzenia psychoogicznego, bo komuś się może wydawać że jest bardziej wygięty itd. Słyszałem tez opinie że sloping daje większą sztywność, ale nie wiem ile w tym prawdy, raczej traktuje z przymróżeniem oka takie rewelacje.Wszystko to jedynie kwestia wizulana (chyba że dopasaowania rozmiarów)

#23 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 25 February 2011 - 09:20

Jak dla mnie sloping jest jedyną opcją - po prostu dobór ramy dokonałem wg długości górnej rury i gdybym wybrał ramę klasyczną, to albo jeździłbym na za małej ramie w stosunku do tułowia, albo bez wątpienia przy wsiadaniu/zsiadaniu obijałbym sobie klejnoty o ramę. Nie każdy ma wzorcowe proporcje sylwetki, a dzięki ramie slopingowej mam wygodny rower (różnica P-Ps w pełni mnie zadowala).

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#24 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 459 posts
  • Skądz neta

Posted 22 April 2011 - 07:57

temat wałkowany już od lat i nie ma co do niego dodawać. O ramie slope można dodać jeszcze że ma środek ciężkości bardziej obniżony przez co teoretycznie powinna być stabilniejsza ale w praktyce to żadna różnica. Slope może być też lżejszy bo przecież mniej materiału się na niego zużywa i to jeszcze jedna korzyść dla producenta. Na pewno slope stwarza dodatkowe wymagana wzgl wytrzymałosci sztyc - zwłaszcza podsiodłowej bo chyba to nic miłego znaleźć sie z z kawałkiem ułamanej rurki w d... :-? natomiast ciekawym jak tutaj wyglada sprawa sztywności - Sprinterzy z tego co pamietam woleli jeździć na ramach z prosta rurą a tam sztywność to podstawa.
Geometria tego samego modelu ramy w wersji slope/ classic może być dokladnie taka sama za wyj obniżonej rury poziomej i skróconej podsiodłowej - nie wiem nad czym tu sie ejszcze zastanawiać.
Po prostu chodzi o ergonomię sprzedaży i o to aby producentowi było dobrze. Klient też w zaadzie nie musi robić sobie wielkich mecyi z doborem ramy. Przeciez klasyka to na dobrą sprawę powinno się robić indywidualnie gdyby być purystą w tej dziedzinie. Nie zmienia to faktu ze zawodowcom slopy też robią na miarę



Reply to this topic