Skocz do zawartości


Zdjęcie

Bryton 320 A Moc


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Szosowyfanatyk88

Szosowyfanatyk88
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 22 grudzień 2020 - 13:55

Witam, po blisko 5 latach pożegnałem się z moim garminem edge 520 i kupiłem brytona 320, z samego licznika jestem zadowolony spełnia moje potrzeby, ale mam problem z mocą średnią - gdy przestaje kręcić na polach kadencji i mocy pojawia się kreska a moc średnia jest zawyżona. Zdziwiłem się po pierwszym zrzuceniu na stravę że na stravie ta moc jest niższa, myślalem że to coś z autopauzą ale z tym wszystko OK, sam wykres mocy wygląda dobrze liczba kJ zgadza sie i na stravie i liczniku. Prawdopodobnie bryton bierze pod niezerowa pod średnią. Garmin dawał możliwość wyboru podobnie z kadencją, tutaj nie znalazlem tej funkcji. Oprogramowanie dziś zaaktualizowałem ale wyświetlil sie komunikat że było aktualne.

Narazie miałem jedną jazdę i się tak nie przyglądałem spadkom mocy bo nie wiedziałem że coś jest nie tak, a trening był równomierny tlenowy wiec nie zauażyłem tego poza tymi kreskami, ale myslalem ze to taki sposób na wyświetlanie "zera". Trochę dziwnie teraz. Niby banal ale nie chce mieć przekłamanej mocy średniej na widoku i potem na stravie patrzeć na kilka do kilkudziesięciu W mniejszej...

Edit: sprawdziłem właśnie na trenażerze z wyłączonym gps, najpierw trening bez puszczania korb i faktycznie śr moc identyczna na stravie i na liczniku, potem eksperymentalnie sprawdziłem jak sie zachowa po pyszczeniu korb bez pauzy: moc leciaķa w dół tak jak powinno być przez może 3 sekundy potem nastąpiło rozłączenie z pomiarem i mimo że czas leciał to śr mkc pozostawała ta sama, po wznowieniu kręcenia dalej była ta sama. Czyli śr moc na Brytonie to weighted power.... normalnie nie ma to znaczenia, a śr mogę z KJ wyliczyć na treningu ale co w czasie tempówki na lapsie gdzie zawsze sie gdzieś puści korby na zakręcie itd. Będę jechał realnie lżej niż pokazuje licznik a chcąc byc pewnym że jadę odpowiednio będe mógł jechać za mocno! Czy to znaczy że kupilem bubla??

#2 superfrog

superfrog
  • Użytkownik
  • 143 postów

Napisano 22 grudzień 2020 - 23:48

Może się nie przyjrzałem, ale na BR310 nie mam tego problemu.

#3 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 26 grudzień 2020 - 19:00

Rozłączenie z czujnikiem mocy po kilku sekundach to jedna z wad Brytona ciągle nie rozwiązana przy nowych modelach. W moim Aero 60 moc średnia jest prawidłowa, gdy przez kilka sekund pomiar nie działa a idzie czas to po ponownym połączeniu z pomiarem moc średnia spada i uwzględniane są zera. Szukałem już w ustawieniach i nigdzie nie mogę znaleźć funkcji dzięki której da się wybrać uwzględnianie zerowych mocy bądź nie. Faktycznie przy długich tempówkach na określonej mocy gdy na trasie są zakręty i skrzyżowania wymuszające przerwanie kręcenia korbami może być to denerwujące i mogą pojawić się przekłamania, im dłuższa jazda na mocy tym przekłamania będą mniejsze lub nawet niezauważalne, na krótkich sprintach różnica może być faktycznie kilkadziesiąt Wat.  Do tego trzeba się przyzwyczaić, może kiedyś Bryton rozwiąże ten problem ale na razie jest jak jest. Ja jestem zadowolony z Brytona nawet mimo kilku wad jakie posiada. 


  • Szosowyfanatyk88 lubi to

#4 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 697 postów

Napisano 26 grudzień 2020 - 19:52

Porównywałem kiedyś 310-kę z Garminem 500. I jest tak jak napisałeś. Wyświetlana jest moc średnia bez zer. Nie pamiętam czy miałem te dropy z miernika mocy. Moc znormalizowana (NP) zgadzała się +/- 1W. Moc średnia zgodna z garminem widoczna jest po wrzuceniu pliku fit do GPXSee. To jest program do oglądania gpxów na mapie więc niestety nie ma tam opcji wyboru kawałka trasy (np. tylko jeden podjazd) i oberzenia watów tylko dla tego kawałka. Ale dla całej trasy wychodziło to dobrze. Co częściowo jest pewną wskazówką by w czasie interwałów zwracać uwagą na NP a nie AVG.


  • Szosowyfanatyk88 lubi to

#5 Szosowyfanatyk88

Szosowyfanatyk88
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 27 grudzień 2020 - 06:59

Yudo tak na stravie wykres i moc sr jest już prawidłowa, kilodżule też się zgadzają. Dobrze ze NP i TSS sie zgadzają w czasie jazdy(tutaj nie byłem pewny za mało jazd jeszcze), w czasie tempówek pozostaje nie puszczać korb np na rondach czy zakrętach tylko minimalnie kręcić by miernik się nie odłączył. Może powinienem napisać do Brytona w tej sprawie?

Piotr mi nie spada po ponownym połączeniu, Trenować się da, ale jest to jednak błąd.



Dodaj odpowiedź