Skocz do zawartości


Zdjęcie

Czy Mogę Zmienić Tarczę Z Przodu Na 140Mm?


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1427 postów

Napisano 30 grudzień 2020 - 19:23

Pytanie jak w temacie. Przymierzam się do zmiany tarcz, i zastanawiam się, czy mogę założyć 140mm na oba koła? W tej chwili z przodu mam 160, jaka będzie zmiana w użytkowaniu? Jak z obciążeniem widelca? 

 

Chcę wrzucić 140 bo mi bardziej wizualnie pasuje, ale szukam jeszcze potwierdzenia użytkowego. 



#2 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 grudzień 2020 - 19:27

Troche spadnie siła hamowania. Daje rade w gorach, ale tam 160tka lepsza.
  • Born Ready lubi to

#3 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1427 postów

Napisano 30 grudzień 2020 - 19:37

Troche spadnie siła hamowania. Daje rade w gorach, ale tam 160tka lepsza.

Rozumiem, że na moje nieduże pagórki styknie? 

 

A jak sprawa z przełajem? 



#4 d.m.

d.m.
  • Użytkownik
  • 152 postów

Napisano 30 grudzień 2020 - 19:55

Mam w Inflite dwie tarcze 140mm (tam w zależności od rozmiaru są różne wielkości tarcz) i wszystko gra. Może rzeczywiście siła hamowania jest trochę mniejsza niż w szosie, gdzie mam z przodu tarczę 160mm, a może to różnica w zaciskach (Apex vs Ultegra). Być może też zagrzałaby się szybciej na jakimś długim stromym zjeździe, ale na przełaju nie latam z alpejskich przełęczy i nie miałem jeszcze żadnego problemu z tarczą 140mm na przodzie.


  • Born Ready lubi to

#5 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 31 grudzień 2020 - 11:20

A dasz radę obsłużyć tarczę 140 mm? O ile z większymi niż zamontowana fabrycznie dość łatwo sobie poradzić poprzez stosowny adapter podwyższający mocowanie zacisku hamulcowego, to mniejsze tarcze mogą być po prostu nieobsługiwane.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#6 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1427 postów

Napisano 31 grudzień 2020 - 12:36

Da radę, zamieniałem przód z tyłem żeby sprawdzić, ale na drogę nie wyciągałem roweru w tych warunkach. 



#7 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1962 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 styczeń 2021 - 20:11

Jak zmienisz te tarcze, to daj koniecznie znać jak efekty, bo sam rozważam wrzucenie DA do siebie. Z tyłu mam już 140, ale na przodzie czarna DA 140 zamiast srebrnej Ultegry 160 wyglądałaby raczej bardzo dobrze. Pytanie czy hamowanie na tym za mocno nie ucierpi i czy to zdrowe dla widelca. 



#8 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 styczeń 2021 - 20:49

Sam jeszcze niedawno uważałem że lepsze 160, ale tylko krowa nie zmienia zdania. Przekonałem się do 140 w hiszpańskich Sierra Nevada (raczej konkretne górki, porównywalne z Dolomitami czy Gran Canaria). Jeździłem z kolegą ~95kg, miał małe tarcze i nic złego się nie działo.

Obecnie używam tarcz 140 SRAM Centerline, z oryginalnymi klockami Ultegry. Przy moich 70kg hamuje to tak samo, a wygląda lepiej. Co prawda miałem okazję testować ten setup tylko w Karkonoszach więc do pełnego testu brakuje wypadu w lepsze góry.

#9 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1962 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 styczeń 2021 - 21:02

No od Karkonoszy to lepszych gór aż tak znowu wiele u nas nie ma :D O ile w ogóle! 





Dodaj odpowiedź