Skocz do zawartości


Tiagra 4700 - Pytania I Kompatybilność I Wadliwe Partie St 4700


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_Mavik7000_*

Gosc_Mavik7000_*
  • Gość

Napisano 03 styczeń 2021 - 10:57

Witam, planuję delikatny tuning roweru z Tiagry 4600 do Tiagry 4700. Wiem, że z kompatybilnością wstecz mogą być problemy (tzn będą na 100%), więc planuję wymienić zarówno klamki jak i przerzutki (obecnie wszystko jest na Tiagrze 4600). Zanim zacznę modyfikacje, mam kilka pytań, które siedzą mi gdzieś z tyłu głowy:

 

1. Wiem, że klamka 4700 nie działa z przerzutką tylną 4600. Czy tak samo sprawa wygląda z lewą klamką i przednią przerzutką? Czy wymieniając klamkę na 4700 muszę jednocześnie wymienić FD na 4700?

 

2. Rozumiem, że korba może zostać ze starej Tiagry bo rozstaw blatów pozostał taki sam?

 

3. Wadliwa partia lewych klamek 4700 - szukając klamkomanetek, po internecie krążą dziwne historie o wadliwych partiach lewych klamek Tiagry 4700, które powodowały, że nie dało się płynnie zmieniać biegów. Kilka wykopalisk:

 

https://forum.szajba...ką-tiagra-4700/

 

https://szosa.org/to...lem#entry329401

 

Tematy pojawiały się w okolicach 2016/2017 i jak wpiszę "4700 left shifter problem" to faktycznie coś jest na rzeczy. Czy ktoś kojarzy jak to się dalej potoczyło i czy w nowszych wersjach (kupionych np w tym roku) problem dalej występuje, czy Shimano wprowadziło poprawki i ryzyko jest dużo mniejsze?

 

Dzięki z góry za info

Pozdrawiam



#2 arturooo3

arturooo3
  • Użytkownik
  • 1500 postów

Napisano 03 styczeń 2021 - 12:19

Kompletna 105-tka R7000 to jakieś 2200zł. Na używanych częściach skompletujesz taniej. Nie wolisz?


  • Born Ready lubi to

#3 Gosc_Mavik7000_*

Gosc_Mavik7000_*
  • Gość

Napisano 03 styczeń 2021 - 17:25

Raczej nie myślałem o 105. Miałem okazję kupić kilka komponentów Tiagry taniej i myślę, że póki co spokojnie wystarczy. Wracając do tematu, będę wdzięczny za odpowiedź w pytankach, które zadałem ;)



#4 Kuba__H

Kuba__H
  • Użytkownik
  • 708 postów

Napisano 03 styczeń 2021 - 17:31

szczerzez przyznam że średnio ogarniam zmianę z 4600 na 4700 :) po co ? 


  • mikroos i arturooo3 lubią to

#5 Gosc_Mavik7000_*

Gosc_Mavik7000_*
  • Gość

Napisano 04 styczeń 2021 - 08:08

@KrissKross - różnie to bywa. ja akurat mam zarówno taką potrzebę, jak i możliwość tanio to zrobić. Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć na zadane pytania?

 

Dzięki!

 

 



#6 Kuba__H

Kuba__H
  • Użytkownik
  • 708 postów

Napisano 04 styczeń 2021 - 08:29

Tak korba może zostać, natomiast  moim zdaniem kombinowanie akurat w tym przypadku to dorabianie sobie problemów i płacenie dodatkowe za nie. Funkcjonalnie nic nie zyskujesz. Rozumiem że można to tanio zrobić. Pozdro. 



#7 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 596 postów
  • SkądKatowice

Napisano 04 styczeń 2021 - 09:08

Po choooooinkę to robić? jeszcze bym rozumiał na 105, bo 11 biegów. Ale 4700 to funkcjonalnie 4600 tylko gorzej, bo schowane kable.

 

Ale tak wiem, areło jest ważne.


  • Kuba__H lubi to

http://uzurpator.com.pl- Rowerowy Blog Techniczny


#8 Gosc_Mavik7000_*

Gosc_Mavik7000_*
  • Gość

Napisano 04 styczeń 2021 - 09:52

Dzięki za merytoryczne odpowiedzi. W dalszym ciągu czekamy na odpowiedzi na pytania 1 i 3 :)

 

Pozdrawiam





Dodaj odpowiedź