Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trek Sl 6 Czy Tcr?


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 07 styczeń 2021 - 20:23

Witam

Ciągle coś zmieniam w swoim MTB ale jak ciągnęło do szosy,tak ciągnie dalej...Mam możliwość kupić Giant TCR Advanced 2 Disc w  cenie 9500 zł oraz Treka Émonda SL 6 Disc w cenie 13500 zł.Z racji tego,że różnica w rowerach jest na poziomie 4k chciałbym zapytać czy warto tą rożnicę dopłacić do Treka.Czy będzie na tyle lepszy.Co ciekawe waga obydwu rowerów jest prawie taka sama,a u mnie praktycznie jazda będzie po górkach/górach.Wydaje mi się jednak,że z Gianta mogę więcej wagi zbić z czasem W Treku już chyba nie tak łatwo.Oczywiście wygląd na plus dla Treka.Jak oceniacie ? Co da mi większą frajdę z jazdy i możliwość pokonania swoich czasów,tudzież komów na górkach.Z góry dzięki za opinię i pomoc.



#2 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Napisano 07 styczeń 2021 - 20:49

Wybierałem między tymi dwoma i zamówiłem wiliera cento 10sl z grekiem to wgle taki problem że ich nie ma, Giant mi nie podchodził kolorystyka.

Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka
  • artho lubi to

#3 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 07 styczeń 2021 - 20:55

Oba mogę sobie załatwić.Giant bialy zacny :) No nic,czekam na opinie czy warto dopłacac do treka.Z góry dzięki.



#4 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Napisano 07 styczeń 2021 - 20:57

Nie warto Giant to dobra firma a za 4 tysie dużo można pozmieniać

Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

#5 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2828 postów

Napisano 07 styczeń 2021 - 22:11

Jak rozważasz między Trek-iem a Giantem to brzmi to tak, jakbys nie był bardzo przywiązany do jakichś konkretnych rozwiązań, więc poza oczywistym pięknym Willerem, którego proponuje Kriss ja bym dorzucił jednak sprawdzenie Canyon-ów. One zawsze się opłacają ;).



#6 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 07 styczeń 2021 - 23:30

Jak rozważasz między Trek-iem a Giantem to brzmi to tak, jakbys nie był bardzo przywiązany do jakichś konkretnych rozwiązań, więc poza oczywistym pięknym Willerem, którego proponuje Kriss ja bym dorzucił jednak sprawdzenie Canyon-ów. One zawsze się opłacają ;).

 

Zakup będzie na raty,interesują mnie tylko te dwa modele bo mam po prostu do nich dostęp.Trek będzie jak coś dostępny w połowie lutego,Giant jest od ręki.Czy ktoś może się jeszcze wypowiedzieć ? Dzięki



#7 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2828 postów

Napisano 07 styczeń 2021 - 23:33

Czemu tylko te dwa rowery?



#8 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 07 styczeń 2021 - 23:35

Czemu tylko te dwa rowery?

Jak pisałem tylko one są i będą dostępne.Poza tym podobają mi się.Czy wiesz że aktualnie praktycznie żaden model nie jest do kupienia ?



#9 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2828 postów

Napisano 07 styczeń 2021 - 23:39

Wiem, bo kupiłem nową Emondę dwa miesiące temu.

 

Canyona możesz zamówić plus minus na początek sezonu ale nie wiem jak tam wygląda opcja ratalna. A byłby dobrym wyborem :(



#10 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 07 styczeń 2021 - 23:40

Ten Giant w kolorze białym jest piękny, a ogólnie Gianty mi nie leżą. 4k to sporo oszczędności, na pomiar, koła lub inne zabawki, lub po prostu do zaoszczędzenia. 

 

Jeździło się będzie na obu raczej tak samo. Kieruj się oczami, jeśli inne argumenty są porównywalne. 



#11 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2828 postów

Napisano 07 styczeń 2021 - 23:42

Ten Giant w kolorze białym jest piękny, a ogólnie Gianty mi nie leżą.

Ale w białym to chyba tylko TCR 1, bo TCR 2 to chyba o tym autor pisze:

https://www.giant-bi...advanced-2-disc



#12 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 07 styczeń 2021 - 23:42

Wiem, bo kupiłem nową Emondę dwa miesiące temu.

 

Canyona możesz zamówić plus minus na początek sezonu ale nie wiem jak tam wygląda opcja ratalna. A byłby dobrym wyborem :(

I jak wrażenia ? Ale kupiłeś tą emondę co właśnie chcę ?



#13 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 07 styczeń 2021 - 23:44

Ale w białym to chyba tylko TCR 1, bo TCR 2 to chyba o tym autor pisze:

https://www.giant-bi...advanced-2-disc

Jest w kolorze białym też.Zobacz tam jes więcej zdjęć. 


  • artho lubi to

#14 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2828 postów

Napisano 07 styczeń 2021 - 23:46

I jak wrażenia ? Ale kupiłeś tą emondę co właśnie chcę ?

A ja nie wiem czy tą co Ty chcesz bo w tej przeklejce w pierwszym poście nie napisałeś ani roczników ani kolorów :P :P :P

 

Ale generalnie to 2021 SL 6.



#15 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 07 styczeń 2021 - 23:49

A ja nie wiem czy tą co Ty chcesz bo w tej przeklejce w pierwszym poście nie napisałeś ani roczników ani kolorów :P :P :P

 

Ale generalnie to 2021 SL 6.

Tak oba oczywiście 2021. I jak te wrażenia ;) ?



#16 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2828 postów

Napisano 08 styczeń 2021 - 00:10

No Emonda SL6 jest super (dobrą recenzję do poczytania wrzucił wczoraj sirkozi: https://cyclingtips....d-bike-review/) ale (co chyba już dzisiaj w innym wątku albo na innym forum komuś pisałem) jeżeli nie masz takiej szajby jak ja na punkcie nowej Emondy i nie czekałeś na nią już przed premierą wyciągając od sprzedawców poufne informacje o tym jak będą poukrywane kabelki tylko po to, by napalić się jeszcze bardziej i kupujesz bardziej rozumem niż sercem (bo przykładowo uważasz, że na zakupy sercem w Twoim życiu jak i portfelu jeszcze przyjdzie czas a teraz trzeba robić nogę) to w skrócie weź po prostu Gianta.

 

Czemu? Bo w skrócie 105-tka R7000 jest świetna, bo 4000zł taniej, bo potencjał do odchudzania jest (chyba faktycznie ciut większy niż w Treku, w sumie poza wagą ramy nie pamiętam ile mniej pressfit vs T47), bo oficjalnie nawet 32mm możesz oponę wsadzić gdybyś taką ochotę miał (a do Treka oficjalnie 28c ale 32c wchodzi na luzie). Oceniając tak czysto rozumem Giant ma więcej sensu.

 

Z minusów Gianta: korba Shimano RS-510, nosz kurczaki 250zł zaoszczędzili per rower a mogliby dać już kompletną grupę 105 a nie takie szukanie oszczędności gdzie nie wypada bo to widać. Łańcuch też nie jest z grupy, ale ten KMC akurat ma sens... chociaż z drugiej strony ja jestem fanem kompletnej grupy osprzętowej. No i ostatnie, co klasycznie na tym forum jedni wyśmieją inni się zgodzą - ta stylistyka obecnie nieco przemija a coraz mocniej wchodzą rowery z kompletnie ukrytym okablowaniem wewnątrz ramy. Na 2021 rok nawet u polskiego KROSS-a widziałem topowy model z ukrytym okablowaniem. Więc tutejsza smukła rama jak i kable częściowo ukryte bardziej przypominają mi właśnie kończącą się stylistykę w rowerach szosowych i dla przykładu choćby piękną POPRZEDNIĄ generację Emondy, która owszem była też piękna, ale jednocześnie dzisiaj, kojarzy się już nieco bardziej z właśnie schodzącą epoką:

 

OdG6N5u.png

 

Oczywiście jeżeli rower kupujesz jak wspomniałem trochę bardziej rozumem niż miłością (a skoro rozważasz dwa mocno inne rowery to raczej tak jest) to weź Gianta, bo będzie to dobry wybór i kompletnie się wtedy nie przejmuj jakąś tam stylistyką. No chyba, że Ty jesteś z tych co się jednak długo patrzą na rower. To może być problem :D

 

o0XmeAm.png

 



#17 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1140 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 08 styczeń 2021 - 08:47

Mnie przy okazji mojej Madone zadziwił serwis Treka. Przedni hamulec - wyciągnęła się sprężynka. Zdjęcie do serwisu, po 3 dniach hamulec nowy do odbioru. I tak to powinno wyglądać i właśnie z tego względu zawsze wziąłbym Treka.

 

Jeśli Giant działa tak samo z gwarancyjnymi naprawami i wymianami to brałbym go w ciemno ze względu na cenę.


  • artho lubi to

#18 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 08 styczeń 2021 - 09:42

No Emonda SL6 jest super (dobrą recenzję do poczytania wrzucił wczoraj sirkozi: https://cyclingtips....d-bike-review/) ale (co chyba już dzisiaj w innym wątku albo na innym forum komuś pisałem) jeżeli nie masz takiej szajby jak ja na punkcie nowej Emondy i nie czekałeś na nią już przed premierą wyciągając od sprzedawców poufne informacje o tym jak będą poukrywane kabelki tylko po to, by napalić się jeszcze bardziej i kupujesz bardziej rozumem niż sercem (bo przykładowo uważasz, że na zakupy sercem w Twoim życiu jak i portfelu jeszcze przyjdzie czas a teraz trzeba robić nogę) to w skrócie weź po prostu Gianta.

 

Czemu? Bo w skrócie 105-tka R7000 jest świetna, bo 4000zł taniej, bo potencjał do odchudzania jest (chyba faktycznie ciut większy niż w Treku, w sumie poza wagą ramy nie pamiętam ile mniej pressfit vs T47), bo oficjalnie nawet 32mm możesz oponę wsadzić gdybyś taką ochotę miał (a do Treka oficjalnie 28c ale 32c wchodzi na luzie). Oceniając tak czysto rozumem Giant ma więcej sensu.

 

Z minusów Gianta: korba Shimano RS-510, nosz kurczaki 250zł zaoszczędzili per rower a mogliby dać już kompletną grupę 105 a nie takie szukanie oszczędności gdzie nie wypada bo to widać. Łańcuch też nie jest z grupy, ale ten KMC akurat ma sens... chociaż z drugiej strony ja jestem fanem kompletnej grupy osprzętowej. No i ostatnie, co klasycznie na tym forum jedni wyśmieją inni się zgodzą - ta stylistyka obecnie nieco przemija a coraz mocniej wchodzą rowery z kompletnie ukrytym okablowaniem wewnątrz ramy. Na 2021 rok nawet u polskiego KROSS-a widziałem topowy model z ukrytym okablowaniem. Więc tutejsza smukła rama jak i kable częściowo ukryte bardziej przypominają mi właśnie kończącą się stylistykę w rowerach szosowych i dla przykładu choćby piękną POPRZEDNIĄ generację Emondy, która owszem była też piękna, ale jednocześnie dzisiaj, kojarzy się już nieco bardziej z właśnie schodzącą epoką:

 

OdG6N5u.png

 

Oczywiście jeżeli rower kupujesz jak wspomniałem trochę bardziej rozumem niż miłością (a skoro rozważasz dwa mocno inne rowery to raczej tak jest) to weź Gianta, bo będzie to dobry wybór i kompletnie się wtedy nie przejmuj jakąś tam stylistyką. No chyba, że Ty jesteś z tych co się jednak długo patrzą na rower. To może być problem :D

 

o0XmeAm.png

 

Bardzo dziękuję za ciekawą wypowiedź.Dużo pomogłeś,chyba więc skłaniam się ku Giantowi.


  • artho lubi to

#19 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 styczeń 2021 - 09:59

Zgadzam się z tym, co napisał Arturooo. 

 

Sam ostatnio rozważałem Emondę i TCRa i wybrałem TCR, ale gruntownie przemyślałem jego zalety oraz wady. I wybierałem pomiędzy wyższymi modelami.

 

Jeżeli główne znaczenie ma wygląd, a Trek podoba Ci się bardziej, to po prostu musisz go kupić. Weźmiesz TCRa i nie będziesz spał po nocach. A jeszcze spotkasz na trasie kogoś na Emondzie, napatrzysz się i katastrofa w głowie gotowa. Pamiętaj też, że rower, który się bardziej podoba też szybciej jeździ ;) 

 

Moim zdaniem z obu modeli Emonda jest o półkę wyżej, bo ma pochowane kable oraz ma pełną grupę 105. To też uzasadnia jej cenę. 

 

Geometria nie jest taka sama. Jeden może być bardziej żwawy w zakrętach, lepiej zrywać się do sprintu, inny może być bardziej stabilny na prostych zjazdach, itd., ale tego nie sprawdzisz, więc nie ma co dyskutować o odczuciach w prowadzeniu. Nie pytaj też o nie ludzi. Musiałbyś sam sprawdzić. 

 

Jeżeli chcesz być szybszy na podjazdach, złapać kilka KOMów czy PRów, to przy TCR masz zapas 4 tysięcy złotych, za które możesz ulepszyć rower, co pomoże urywać kilka sekund. Możesz kupić choćby karbonowe koła - i wówczas przy okazji diametralnie zmieni się wygląd całego roweru. 

 

Minusem TCRa jest też ta korba, ale zostaje Ci budżet na zakup 105. Oczywiście nie wymieniałbym korby od razu. Jeżeli dużo jeździsz, to z tą stockową pewnie szybko się uporasz ;) 

 

Emondę widziałem tylko raz, w sklepie rowerowym, należała do pracownika tego sklepu i w dodatku miała założone szerokie opony z solidnym bieżnikiem. Wyglądała jak przełajówka. I wtedy mi się trochę mniej podobała, bo nie wyglądała jak wyścigowa maszyna. Oczywiście gdyby była na wysokim stożku, to pewnie wrażenia byłyby zupełnie inne.

 

Oba rowery mają świetne recenzje. 

 

Moja ocena: z obu rowerów Emonda ma lepsze wyposażenie, więc jeżeli kasa nie gra roli i masz ten budżet przygotowany (bez uszczerbku utrzymania koniecznego dla siebie i rodziny) oraz będziesz miał zapas, żeby w niedalekiej przyszłości kupić jeszcze np. koła, to bierz Emondę. 


  • Bzyk lubi to

#20 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2828 postów

Napisano 08 styczeń 2021 - 10:14

Jeżeli główne znaczenie ma wygląd, a Trek podoba Ci się bardziej, to po prostu musisz go kupić. Weźmiesz TCRa i nie będziesz spał po nocach. A jeszcze spotkasz na trasie kogoś na Emondzie, napatrzysz się i katastrofa w głowie gotowa. Pamiętaj też, że rower, który się bardziej podoba też szybciej jeździ ;)

"Żeby nie było": dla mnie było jeszcze oczywiście w Treku jeszcze kilka rozwiązań, które mi pasują jak choćby ten system Blendr :D

 

Moim zdaniem z obu modeli Emonda jest o półkę wyżej, bo ma pochowane kable oraz ma pełną grupę 105. To też uzasadnia jej cenę.

Mała poprawka - on porównuje TCR-a 2 (na prawie kompletnej 105) do Emondy SL 6 (na kompletnej Ultegrze). Prawdopodobnie dlatego, że takie akurat w jego rozmiarze są w okolicznym sklepie. Rabat 13500zł z 15000zł za SL6 jest przyjemny, ja tyle nie dostałem. Gdyby chciał porównywać 1:1 to musiałby do SL5, który waży 9.2kg i jest na kompletnej 105tce, ale kosztuje bazowo tylko 12k. Natomiast niestety do ładnego malowania z SL5 powsadzali mostek, kierę, siodełko ważące tyle co w modelach za 3000-4000zł i to jest średni deal :(. Jak to Pan mnie w sklepie przekonywał, że nie warto z SL5 upgrade-u robić sama nasadka sztycy karbonowa to będzie 800zł no a z uwagi pomysłu na tą sztycę jest się tutaj nieco akurat przywiązanym do Bontragera.

 

Moja ocena: z obu rowerów Emonda ma lepsze wyposażenie, więc jeżeli kasa nie gra roli i masz ten budżet przygotowany (bez uszczerbku utrzymania koniecznego dla siebie i rodziny) oraz będziesz miał zapas, żeby w niedalekiej przyszłości kupić jeszcze np. koła, to bierz Emondę. 

O i to jest sedno sprawy - bo nawet gdy bierzesz na raty to te kolejne miesiące i tak kosztują. A pamiętaj, że nigdy nie jest tak, że kupujesz rower i to koniec wydatków. Nawet podstawowy fitting może być czasem drogi w wymianach. Same inwestycje na start to dobre kilka stówek, wiadomo można pojeździć chwilę na stockowych oponach ale pewnie szybko wsadzisz lepsze bądź po prostu swoje preferowane. Jakieś lżejsze dętki, lekkie bidony, może nowe oświetlenie.. ;).





Dodaj odpowiedź