Skocz do zawartości


Caad12 Pod Zastosowania Endurance


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 24 styczeń 2021 - 09:25

Cześć,

zastanawiam się nad zakupem szosy, niemniej że celuję bardziej w długie trasy, to raczej skłaniam się ku czemuś bardziej endurance. Trafiła się natomiast całkiem ciekawa oferta zakupu Cannondale CAAD12 w wersji Disc Ultegra z 2019. Cena i osprzęt mi bardzo pasują, ale nie wiem, czy będzie ok z ramą, celuję w 54 cm.

 

Tutaj geometria:

https://www.cannonda...12-disc-ultegra

 

A tutaj rama na której jeżdżę już od jakichś 4 lat - Planet X XLS:

https://www.planetx....ocross-frameset

 

Niby to przełajówka, niemniej zawsze była dla mnie wygodna. Zdarzyło się zrobić na niej trasę 305 km na solo jednego dnia i nie odczuwałem w trakcie / po niej żadnych nieprzyjemności. Może przyzwyczajenie, a może po prostu jest ok. Fakt, baza kół jest krótka, bywa że zaczepiam butem o przednie koło, ale to jedyny mankament.

 

Patrzę na obie geometrie i nie wiem czy CAAD12 będzie ok choćby poprzez stack / reach

CAAD12: 1,42

Planet X: 1,49

 

Nigdy nie zwracałem na to uwagi i szczerze się zdziwiłem, że Planet X mimo iż to przełajówka, to jednak ma taką budowę. 

 

Wiem, że CAAD to niby wyścigówka, niemniej dochodzi kwestia podkładek pod mostek, samej długości mostka i kąta... Mam więc dylemat - czy to dobry wybór pod takie zastosowania tj. lokalnie nieco szybkiej, ambitnej jazdy, ale też i jakieś dłuższe wyprawy, nawet po 10 h w siodełku. 

 

 



#2 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 24 styczeń 2021 - 10:37

W Caad toe overlap będzie jeszcze większy jeśli to stanowi dla ciebie problem.