Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rękojmia - Potrzebuję Informacji


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 joesatch

joesatch
  • Użytkownik
  • 328 postów

Napisano 28 styczeń 2021 - 22:14

Witam, mam na oku kupno roweru... jest to sprzęt po testowy, z papierami i dowodem zakupu (paragon) w dniu odbioru. Jedyne co to rower nie posiada gwarancji producenta a rękojmię od sprzedawcy... cena z uwagi na to zrobiła się kusząca.

Czy ktoś mądry mógłby mi wyoślić różnicę między rękojmią a gwarancją producenta w przypadku roweru, czy bać się tego czy nie? Do sprzedawcy w razie czego mam ok 400km

Pozdrawiam



#2 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 1459 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 styczeń 2021 - 22:39

Zależy od warunków gwarancji, np. producent może udzielić dożywotniej gwarancji na ramę. Oraz od renomy sprzedawcy, jak ma słabą to z rękojmią możesz zostać na lodzie.

Generalnie sprzedaż rowerów potestowych bez gwarancji producenta uważam za patologię. Co to za chory układ między producentem/dystrybutorem a sklepem? A raczej brak jakiegokolwiek układu ...
  • ROZMIAR lubi to

#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 7406 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 styczeń 2021 - 05:45

Ale dlaczego chory układ?

 

Rękojmia obejmuje okres dwóch lat, taki sam dla kompletnego roweru jak dla np. przerzutki kupionej luzem. W tym czasie konsument ma bardzo duże uprawnienia i fakt, że rower jest potestowy, w żaden sposób nie ogranicza odpowiedzialności sprzedawcy.

 

Jedyne, co można spod rękojmi wyłączyć, to wady, o których sprzedawca poinformuje kupującego w chwili zakupu (najlepiej na piśmie - ale to leży w interesie sprzedawcy, a nie konsumenta). Nie licząc tego wyjątku, rower używany jest objęty taką samą ochroną jak nowy.

 

Jeżeli w parze z tym idzie naprawdę dobra cena, a kupujący jest o całej sytuacji rzetelnie poinformowany, to gdzie tu patologia?

 

Zresztą gwarancja na ramę jest mocno przereklamowana - ogromna większość wad jeżeli się pojawi, to i tak "wyjdzie" w ciągu dwóch pierwszych lat.


  • Kuba__H lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 1459 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 styczeń 2021 - 07:35

To jak wytłumaczysz czemu producent nie chce udzielić gwarancji na rower który ma np. kilka miesięcy, zazwyczaj znikomy przebieg, a sklep z którym współpracuje ma możliwość oceny jego stanu i np. wymiany zużytych części eksploatacyjnych? Czego obawia się producent?

Mi to wygląda na totalny brak zaufania producenta do sklepu. To czemu ma zaufać klient? Dlatego pisałem że dużo zależy od renomy samego sklepu. Jak takową posiada i nie zależy nam na dłuższej/dożywotniej gwarancji na ramę to można iść w taki układ.

#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 7406 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 styczeń 2021 - 07:51

Gwarancja (w przeciwieństwie do rękojmi) jest dobrowolnym zobowiązaniem. A skoro dobrowolnym, to może być obostrzona dowolnymi warunkami - np. takimi, że gwarancji nie udziela się na rowery testowe. I nie musi tu być uzasadnienia, "BO TAK" jest wystarczające ;)

 

Jeżeli roweru nie da się sprzedać na gwarancji, ale kupujący jest o tym poinformowany, to naprawdę nie widzę tu patologii - tym bardziej, że cena to odzwierciedla. Kilka tysięcy złotych oszczędności w zamian za brak papierka o niewielkiej realnej wartości (bo rękojmia i tak pozostaje) to moim zdaniem bardzo uczciwy układ.


  • admsk, hi_im_krzysiu i Kuba__H lubią to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 Kuba__H

Kuba__H
  • Użytkownik
  • 704 postów

Napisano 29 styczeń 2021 - 09:23

To że kolege dobrze poinformowano to już spory plus jak na polskie realia :) Generalnie zgadzam się z Mikroosem :) 



#7 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 29 styczeń 2021 - 10:39

Wszystko to oczywiście teoria.

Dochodzenie swoich praw ze sprzedawcą praktycznie, to już inna historia

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 7406 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 styczeń 2021 - 11:12

To prawda, ale to samo można powiedzieć o sporze z producentem :)


  • admsk lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#9 joesatch

joesatch
  • Użytkownik
  • 328 postów

Napisano 29 styczeń 2021 - 14:28

No właśnie tego ewentualnego dochodzenia praw się boję... pod moją dupą pękła rama "ameliniowa" z Defy, kilka tygodni czekania ale jednak przyszła nowa, wszystkim zajął się sprzedawca...
W przypadku rękojmi będę musiał ze sprzedawcą się dogadywać... czyli jeśli by rama pękła to musiał by on wziąć na klatę zakup nowej ?

Pozdrawiam

 



#10 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2846 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 styczeń 2021 - 14:51

No zależy jak się dogada z serwisem gwarancyjnym :) 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

 

 

 


#11 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 668 postów
  • SkądKielce

Napisano 29 styczeń 2021 - 17:36

Trzy lata temu pękła mi rama karbonowa roczna. Producent nie uznał mi gwarancji twierdząc, że to moja wina, sklep jednak wymienił mi tą ramę na nową ten sam model. Także jeśli solidny sprzedający, cieszący się dobrą opinią, to myślę, że nie musisz tak się bać tej rękojmi
  • joesatch lubi to

Focus Izalco Race 9.8

 

"...I ja mówię ci, że ci, co władzę mają, Robią syf i w tym syfie się tarzają. I mówię ci, że ten, kto ma władzę, Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę..."


#12 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 29 styczeń 2021 - 18:28

Myślę, że sporo zależy od układu dystrybutor - sprzedawca. Dlatego warto wspierać dobre serwisy, chociaż nie zawsze są tanie

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
  • joesatch lubi to



Dodaj odpowiedź