Modyfikacja Zwiększająca Zakres Dzialania Przerzutki Tylnej Z Krótkim Wózkiem Shimano Ultegra R8000
#1
Napisano 13 luty 2021 - 18:00
Mam możliwość kupienia roweru szosowego z tylną przerzutką shimano ultegra r8000 11-rzędowej i z kasetą 11-28 (korba 50/34). Przerzutka ta ma krótki wózek i zgodnie ze specyfikacją shimaną obsłuży kasetę o maksymalnym zakresie 11-30.
Myślę by zmienić z tylu kasetę na 11-32 lub 11-34. Ma ktoś z Was wiedzę co lepiej się sprawdzi pod kątem precyzji dzialania ale i kosztów modyfikacji?
1. Przy zmianie kasety na 11-32 - czy przerzutka ta będzie precyzyjnie i lekko wskakiwała na koronkę 32 zębów? Czy jednak będzie to problem? Bardzo rzadko będę korzystał z tego zakresu bo mieszkam gdzie nie ma gór.
2. Przy zmianie kasety na 11- 34 - czy da radę przebudowac przerzutkę przez wymianę wózka na dlugi? A może lepsze będzie zamontowanie specjalnego adaptera wydłuzajacego? Jeśli tak to co polecacie?
Proszę o rady i sugestie
#6
Napisano 13 luty 2021 - 20:37
#7
Napisano 13 luty 2021 - 22:52
[...]
Myślę by zmienić z tylu kasetę na 11-32 lub 11-34.[...]
Bardzo rzadko będę korzystał z tego zakresu bo mieszkam gdzie nie ma gór.
To jaki to ma sens?
Będziesz się męczył cały rok dużymi skokami na kasecie bo może kiedyś pojedziesz w góry?
Jak jeździsz głównie solo to raczej bym zmienił kasetę w drugą stronę na 12-25.
2. Przy zmianie kasety na 11- 34 - czy da radę przebudowac przerzutkę przez wymianę wózka na dlugi? A może lepsze będzie zamontowanie specjalnego adaptera wydłuzajacego? Jeśli tak to co polecacie?
Możesz uwierzyć w magiczne butikowe wózki i przedłużki.
A możesz na okazję "wyjazd w góry" kupić przerzutkę R7000 z długim (tzn. średnim - GS) wózkiem i kastę 11-34 i wyjdzie to taniej od wózka i lepiej od linka (który swoją drogą możesz kupić u Chińczyków - to nie rocket science).
Za pierwszym razem ustawienie wyjdzie trochę dłużej. Ale za każdym następnym (gdy masz już ustawiony śrubkami H/L zakres ruchu wózka przerzutki) przejście miedzy konfiguracją górską i płaskoziemską to max 20 minut (zmiana kasety, przerzutki i regulacja przerzutki).
#9
Napisano 14 luty 2021 - 12:21
Skłaniam się teraz do tego by dać szansę tej fabrycznej kasecie 11-28 i trochę na niej pojeździć.
W następnej kolejności jak będę chciał mieć lżejsze nieco kręcenie to wymienię ją na 11-30 którą obsłuży przerzutka fabryczna. Te 2 dodatkowe zęby w sytuacjach nagłych podgórkowych mogą mi się przydać. Wariat budżetowy tej przeróbki to wymiana tylko 3 ostatnich zębatek, które są na tym samym pająku.
Dopiero po tym będzie ewentualna wymiana kasety na 11-32 wraz z małym wydłużeniem łańcucha.
Dzięki za dotychczasowe sugestie. Jak coś wymyślicie jeszcze to proszę piszcie.
#10
Napisano 15 luty 2021 - 09:28
Jak przeczytałem Twój wpis, to pierwsze co przyszło mi do głowy, po co Ci taka kaseta? 28 i compact na nizinne, czy nawet pagórkowate tereny w zupełności wystarczy. Ok, może czasem gdzieś, trochę się zmęczysz, ale o to chyba też chodzi?
Żadnym koniem, czy nawet zaawansowanym amatorem nie jestem i przy 176 cm. i wadze około 75 kg. , na kasecie 32 i korbie compact przejechałem z uśmiechem na ustach Gavię, Stelvio i takie tam górki... No na Mortirollo się umordowałem, ale też dałem radę. Pojeździj na 28, i wydaje mi się, że się przekonasz. A jakby co, to zakładając kasetę 32 zęby, nie zmieniając długości wózka, nie wydłużaj łańcucha.
#12
Napisano 07 marzec 2021 - 16:41
Odgrzeję temat z informacją dla potomnych
Przerzutka R8000 z krótkim wózkiem w połączeniu z kasetą 11-32 i korbą 52-36 działa całkiem nieźle. Lekko waha się przy wrzuceniu konfiguracji 52-32 ale podejrzewam, że jest to kwestia długości łańcucha. Jeśli znajdę ogniwo do przedłużenia to zrobię update (trochę zapasu w napięciu przy młynek-oś jeszcze jest)
#13
Napisano 07 marzec 2021 - 21:47
Skłaniam się teraz do tego by dać szansę tej fabrycznej kasecie 11-28 i trochę na niej pojeździć.
W następnej kolejności jak będę chciał mieć lżejsze nieco kręcenie to wymienię ją na 11-30 którą obsłuży przerzutka fabryczna. Te 2 dodatkowe zęby w sytuacjach nagłych podgórkowych mogą mi się przydać. Wariat budżetowy tej przeróbki to wymiana tylko 3 ostatnich zębatek, które są na tym samym pająku.
Dopiero po tym będzie ewentualna wymiana kasety na 11-32 wraz z małym wydłużeniem łańcucha.
Dzięki za dotychczasowe sugestie. Jak coś wymyślicie jeszcze to proszę piszcie.
Jasne że 30T może się kiedyś przydać, pytanie czy nie częściej przyda się lepsze stopniowanie w zakresie 21-28 niż sporadycznie pożyteczne koronki 30+ ?
Poniżej przełożenia poszczególnych kaset:
- 11-28: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28
- 11-30: 11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30
- 11-32: 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32
Tak jak przedmówcy wspominali, kaseta 28T + korba kompakt i objeżdżasz wszystkie polskie góry, nad 30T zastanawiałbym się gdybym jeździł na codzień w terenie górzystym. Natomiast w sytuacji gdy trenujesz głównie po płaskim, kupiłbym kasetę 12-25 a w góry drugą kasetę na zmianę bez stosowania dziwnych druciarskich rozwiązań
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#14
Napisano 07 marzec 2021 - 21:59
Tak jak przedmówcy wspominali, kaseta 28T + korba kompakt i objeżdżasz wszystkie polskie góry, nad 30T zastanawiałbym się gdybym jeździł na codzień w terenie górzystym.
Chyba, że ważysz 85kg+ i Twoje FTP jest poniżej 300W . A takich nadal tutaj jest sporo - i nie ma w tym nic złego, w końcu każdy ma prawo się rozwijać, tylko czemu wciskać taki kit, że każdy na 28T + kompakcie objedzie wszystko.
- muzycom i 4gotten lubią to
#16
Napisano 08 marzec 2021 - 11:47
Chyba, że ważysz 85kg+ i Twoje FTP jest poniżej 300W . A takich nadal tutaj jest sporo - i nie ma w tym nic złego, w końcu każdy ma prawo się rozwijać, tylko czemu wciskać taki kit, że każdy na 28T + kompakcie objedzie wszystko.
Odpowiem Ci krótko, bardziej zaawansowani nie kupują kompaktów, a korba 50-34 + kaseta 11-28T to właśnie podstawowa konfiguracja dla początkujących i słabo wytrenowanych zawodników aby dali sobie radę w każdym terenie
- marb lubi to
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#17
Napisano 08 marzec 2021 - 12:38
Ja wszystko rozumiem, ale nie upraszczajmy tak definicji "początkującego", bo stety bądź nie: początkujący początkującemu nierówny. Może to być nieco krzywdzące po prostu. Co innego przyda się szczupłemu dwudziestolatkowi, który waży 65kg, co innego trzydziestolatkowi, który sportu za wiele nie uprawia, więc waży 80kg a co innego czterdziestolatkowi, który akurat zasiedział się ostatnie 30 lat w korpo i postanowił swoją przygodę rozpocząć z obciążeniem 120kg.
Ja akurat teraz w szosie mam 52/36 + 11-30 i generalnie jestem z tego zestawu zadowolony, ale w Polsce (i to wcale jeszcze nie tatrach) odwiedzam czasem "mocno interwałowe" górki w Małopolsce, które krótkimi acz stromymi (15-25%) a potem dość krótkimi wypłaszczeniami potrafią czasem przyjemnie popalić. Jako trening są super, ale jeżeli ktoś mieszka w tego typu górkach może mieć problem z regeneracją .
Nie negowałbym słuszności istnienia kompaktu (jak i mniejszych korb raczej spotykanych w gravelach), po prostu między wagą zawodnika 70kg a 85kg jest dość spora różnica na podjazdach i nie warto zaklinać rzeczywistości .
#18
Napisano 08 marzec 2021 - 14:42
Nie negowałbym słuszności istnienia kompaktu (jak i mniejszych korb raczej spotykanych w gravelach), po prostu między wagą zawodnika 70kg a 85kg jest dość spora różnica na podjazdach i nie warto zaklinać rzeczywistości .
A kto tu neguje słuszność stosowania kompaktu?
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3