Skocz do zawartości


Zdjęcie

Alu Tt Vs Tarmac Z Lemodką


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 907 postów

Napisano 04 marzec 2021 - 09:15

Serwus, 

 

chodzi za mną chęć sprawdzenia roweru TT, ale na początku bez szaleństw, żeby nie generować niepotrzebnie kosztów. Myślę o jakimś używanym kilkuletnim alu, a jeśli będzie spoko, to za jakiś czas przeszedłbym na coś wyższego. 

 

I tutaj pojawia się pytanie - czy średnie osiągi na takiej alu czasówce (np. Canyon Speedmax) będą widocznie lepsze, niż na moim Tarmacu + lemondka (czasem tak jeżdżę)? 


  • arturooo3 lubi to

#2 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 7501 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 04 marzec 2021 - 11:22

Poczytaj dyskusję tu: http://xtri.pl/forum...hp?f=3&t=10097 

ps. cudów się raczej nie spodziewaj ;)


  • Born Ready lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#3 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 902 postów
  • SkądStargard

Napisano 04 marzec 2021 - 14:05

Serwus, 

 

chodzi za mną chęć sprawdzenia roweru TT, ale na początku bez szaleństw, żeby nie generować niepotrzebnie kosztów. Myślę o jakimś używanym kilkuletnim alu, a jeśli będzie spoko, to za jakiś czas przeszedłbym na coś wyższego. 

 

I tutaj pojawia się pytanie - czy średnie osiągi na takiej alu czasówce (np. Canyon Speedmax) będą widocznie lepsze, niż na moim Tarmacu + lemondka (czasem tak jeżdżę)? 

Obejrzyj sobie film GCN na YT. Wynika z niego, że zyski z jazdy na rowerze czasowym są nieznaczne. Więcej da sama zmiana pozycji, lemondka, kask i ubranie https://www.youtube....h?v=hd0fXhDkH84


  • Senninho, Born Ready i arturooo3 lubią to

#4 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1159 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 04 marzec 2021 - 21:33

Już kiedyś przytaczałem ten test kolarza amatora. Ryżowa replika Speca vs wybajerowany Giant Trinity za miliony monet. Moc ta sama, koła i opony te same, trasa ta sama, warunki zbliżone bo przejazd jeden za drugim. Zainteresowany szerszym opisem to daj znać. Napiszę na priv u kogo na FB takie kwiatki rosną. 71daa419f63df250c3cf612e2447ef57.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

#5 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 907 postów

Napisano 05 marzec 2021 - 19:09

Dzięki za linki Panowie. Szkoda zachodu i kasy, kupię power meter do Inflite :)

#6 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 76 postów

Napisano 08 marzec 2021 - 07:50

A do mnie właśnie jedzie kierownica, która oszczędza 23 sekundy na godzinę jazdy😂 W jaki sposób nie wiem, muszę do treka napisać, na pewno wytlumaczą



#7 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 08 marzec 2021 - 12:14

Wszystko zależy głownie od pozycji. Jak zwykła szosa z lemondką nie wyczerpuje twoich fizycznych możliwości jeśli chodzi o ustawienie pozycji, to nie ma sensu raczej inwestować w czasówkę. Ja przykładowo na zwykłej szosie mógłbym zejść niżej, ale nie da rady. Juz pominę fakt, że wolałbym być bliżej środka suportu, a nie mogę już do przodu dać siodełka (bo offset na sztycy). Dla tych parametrów warto rozważać zakup roweru TT, na pewno nie dla optymalizacji aero samej ramy.


  • Prozor lubi to

#8 kptB

kptB
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądWroc

Napisano 08 marzec 2021 - 16:06

Fascynujące jest to, że ludzie potrafią zainwestować kupę czasu i umiejętności w montaż filmów czy raportów, a pół dnia researchu w metodykę testów już jest nie do osiągnięcia. Począwszy od amatorów, bardziej zaawansowanych i skończywszy na profesjonalistach choćby z GCN.

 

Tymczasem mając miernik mocy i w miarę stabilne warunki można robić całkiem poważne porównania - hasło "robert chung method".

 

No ale to trzeba się trochę więcej wysilić, a być może youtube-kliki te same niezależnie czy test mniej czy bardziej poważny... ;)



#9 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2006 postów

Napisano 08 marzec 2021 - 16:12

Ale przecież te materiały nie są robione po to, żeby cokolwiek udowadniać, tylko po to, żeby zdobyć suby i zarobić w ten sposób na reklamach.

#10 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 7501 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 08 marzec 2021 - 17:45

Fascynujące jest to, że ludzie potrafią zainwestować kupę czasu i umiejętności w montaż filmów czy raportów, a pół dnia researchu w metodykę testów już jest nie do osiągnięcia. Począwszy od amatorów, bardziej zaawansowanych i skończywszy na profesjonalistach choćby z GCN.

 

Tymczasem mając miernik mocy i w miarę stabilne warunki można robić całkiem poważne porównania - hasło "robert chung method".

 

No ale to trzeba się trochę więcej wysilić, a być może youtube-kliki te same niezależnie czy test mniej czy bardziej poważny... ;)

 

No tak jak trzeba się trochę wysilić i podać konkrety, niż rzucić hasło "Robert Chung metod"...

No i trzeba mieć na uwadze jeszcze jedno - dla większości ludków zmiany CdA ileś tam po przecinku są mniej obrazowe niż porównanie watów czy km/h.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#11 kptB

kptB
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądWroc

Napisano 09 marzec 2021 - 12:32

No tak jak trzeba się trochę wysilić i podać konkrety, niż rzucić hasło "Robert Chung metod"...

No i trzeba mieć na uwadze jeszcze jedno - dla większości ludków zmiany CdA ileś tam po przecinku są mniej obrazowe niż porównanie watów czy km/h.

 

 

Mam już za sobą kilka korespondencji w tym temacie (np. właśnie z GCN) i jestem już zdania, że dla chcącego nic trudnego żeby się coś dowiedzieć właśnie z tym hasłem...

A jak ktoś ma pytania to zapraszam - choć może znajdę kiedyś trochę czasu i opiszę swoje doświadczenia.

 

Co do CdA, watów i km/h to przeliczanie to też nic trudnego - vide http://www.aeroweenie.com/calc.html

Choć porównania w porywistym wietrze - być może różnych oponach i ciśnieniach na pewno są bardziej obrazowe ;)

 

pozdrowienia





Dodaj odpowiedź