Przeglądając github z alternatywnym, otwartym oprogramowaniem dla silnika Tongsheng TSDZ2 (głównie pod młodego, żeby dawał radę dotrzymać mi koła w lesie, ale również jako przeróbkę swojego ścieżkowca na elektryka), oprócz oprogramowania dla samego silnika zauważyłem kilka dodatkowych projektów (https://github.com/OpenSourceEBike), w tym pilotaANT+ https://opensourceeb.../build_remotes , ma dwie funkcje: standardowy pilot ANT+ oraz pilot do obsługi bezprzewodowej silnika ebike ANT+ LEV.
O dziwo, jest to bardzo proste w realizacji. Wystarczy nRF52840 Nordic USB Dongle najdroższa część ok $10, w PL na allegro widzę https://allegro.pl/o...-usb-9981619831za 71 zł, może gdzieś jest taniej, na aliexpress?
Jest też tu: https://www.digikey....1073-ND/9491124 za 39 zł (netto pewno), stąd można pobrać specyfikacje dla dongla. Ale to chyba wysyłka z USA...
Na płytce należy przeciąć SB2 (na powyższym zdjęciu poniżej prostokąta P1 po prawej stronie). Spowoduje to odcięcie regulatora napięcia z 5V (domyślne z portu USB) i umożliwi znaczne przedłużenie zasilania na baterii nawet do 2 lat (bez tego do 1 roku) dzięki spadkowi zapotrzebowania na moc z 10 uA do 0,5 uA.
Do tego programator STLINK V2 (allegro od niecałych 13 zł) i przyciski. Może być np. VLCD5 (od ok. $12) ale niekoniecznie (bo na kierownicy szosowej wyglądać to może kiepsko), można poszukać i zastosować np.
- mogą być dowolne z dowolną ilością przycisków, vlcd5 ma 4 przyciski i 5 kabli: od każdego przycisku plus masa. W identyczny sposób można zrobić pilot(y) pod własne preferencje, np. czteroprzyciskowy po każdej stronie kierownicy (przy klamkach), zależy od inwencji montażysty.
Połączenia kabli od przycisków to Piny do podłączenia to 0,13, 0,15, 0,17, 0,20 i GND, odpowiadające przyciskom PLUS, MINUS, ENTER i STANDBY na zdalnej klawiaturze.
Aby sflashować początkowe zdalne oprogramowanie sprzętowe, przylutuj przewody SWDIO, SWDCLK i GND do STLinkV2. (Po sflashowaniu początkowego oprogramowania sprzętowego, wszystkie przyszłe aktualizacje oprogramowania układowego można przeprowadzić bezprzewodowo).
Oczywiście trzeba zapewnić zasilanie 3V np. baterią 2032. Zasilanie można podłączyć w różny sposób, ale nas interesuje https://infocenter.n..._Guide_v1.1.pdf str 12, czyli po przecięciu SB2 należy:
Uzyskujemy w ten sposób alternatywnego pilota ze sporymi możliwościami. Zwłaszcza dla rowerów elektrycznych, ale bez problemów można wykorzystać tylko funkcje jako pilota Edge, wystarczy tylko odpowiednio zaprogramować pilota z aplikacji smartfonowej nRF Connect for Mobile (android, sklep google).
Jak to działa?
tu razem z funkcjami zmiany trybów wspomagania itd. do elektryków.
Sporo informacji można uzyskać z forum Endless Sphere od postu: https://k2jqr33itnlp...rt=150#p1573109
z powyższego forum link do pełnego opisu zrobienia pilota: https://t32qhuxkbls5...ild_remote.html
(z wyjściem kabla do podłączenia czujników hamulców do odcięcia silnika).