Skocz do zawartości


Zdjęcie

Diy - Pilot Ant+


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 01 kwiecień 2021 - 09:19

Przeglądając github z alternatywnym, otwartym oprogramowaniem dla silnika Tongsheng TSDZ2 (głównie pod młodego, żeby dawał radę dotrzymać mi koła w lesie, ale również jako przeróbkę swojego ścieżkowca na elektryka), oprócz oprogramowania dla samego silnika zauważyłem kilka dodatkowych projektów (https://github.com/OpenSourceEBike), w tym pilotaANT+ https://opensourceeb.../build_remotes , ma dwie funkcje: standardowy pilot ANT+ oraz pilot do obsługi bezprzewodowej silnika ebike ANT+ LEV.

 

O dziwo, jest to bardzo proste w realizacji. Wystarczy nRF52840 Nordic USB Dongle najdroższa część ok $10, w PL na allegro widzę https://allegro.pl/o...-usb-9981619831za 71 zł, może gdzieś jest taniej, na aliexpress?

 

Jest też tu: https://www.digikey....1073-ND/9491124 za 39 zł (netto pewno), stąd można pobrać specyfikacje dla dongla. Ale to chyba wysyłka z USA...

 

nordic_pinout.png

board_back.png

Na płytce należy przeciąć SB2 (na powyższym zdjęciu poniżej prostokąta P1 po prawej stronie). Spowoduje to odcięcie regulatora napięcia z 5V (domyślne z portu USB) i umożliwi znaczne przedłużenie zasilania na baterii nawet do 2 lat (bez tego do 1 roku) dzięki spadkowi zapotrzebowania na moc z 10 uA do 0,5 uA. 

 

Do tego programator STLINK V2 (allegro od niecałych 13 zł) i przyciski. Może być np. VLCD5 (od ok. $12) ale niekoniecznie (bo na kierownicy szosowej wyglądać to może kiepsko), można poszukać i zastosować np.

Official-Accessories-Motorcycle-Handleba

- mogą być dowolne z dowolną ilością przycisków,  vlcd5 ma 4 przyciski i 5 kabli: od każdego przycisku plus masa. W identyczny sposób można zrobić pilot(y) pod własne preferencje, np. czteroprzyciskowy po każdej stronie kierownicy (przy klamkach), zależy od inwencji montażysty.

 

Połączenia kabli od przycisków to  Piny do podłączenia to 0,13, 0,15, 0,17, 0,20 i GND, odpowiadające przyciskom PLUS, MINUS, ENTER i STANDBY na zdalnej klawiaturze. 

 

Aby sflashować początkowe zdalne oprogramowanie sprzętowe, przylutuj przewody SWDIO, SWDCLK i GND do STLinkV2. (Po sflashowaniu początkowego oprogramowania sprzętowego, wszystkie przyszłe aktualizacje oprogramowania układowego można przeprowadzić bezprzewodowo).

 

Oczywiście trzeba zapewnić zasilanie 3V np. baterią 2032. Zasilanie można podłączyć w różny sposób, ale nas interesuje https://infocenter.n..._Guide_v1.1.pdf str 12, czyli po przecięciu SB2 należy:

The nRF52840 Dongle can also be configured to be supplied from an external regulated 1.8–3.6 V source through the VDD OUT connection point. To enable this, SB2 must be cut and SB1 must be soldered.external_power.png
 
Czyli bateryjkę 1,8 - 3,6V podłączamy pod VDD Out (i GND) po przecięciu SB2 i połączeniu SB1. Uwaga - domyślnie SB2 jest połączone, a SB1 rozłączone. NIE należy łączyć SB2 i SB1 jednocześnie, bo spowoduje to uszkodzenie nRF52840 SoC. Czy rozcięcie obu połączeń nie spowoduje problemów? Z opisu na githubie wynika, że raczej nie (bo przecięcie SB2 odłącza regulator napięcia), ale dla pewności jednak zrobiłbym tak jak w dokumentacji technicznej.

 

Uzyskujemy w ten sposób alternatywnego pilota ze sporymi możliwościami. Zwłaszcza dla rowerów elektrycznych, ale bez problemów można wykorzystać tylko funkcje jako pilota Edge, wystarczy tylko odpowiednio zaprogramować pilota z aplikacji smartfonowej nRF Connect for Mobile (android, sklep google). 

 

Jak to działa?

tu razem z funkcjami zmiany trybów wspomagania itd. do elektryków.

 

Sporo informacji można uzyskać z forum Endless Sphere od postu: https://k2jqr33itnlp...rt=150#p1573109

 

z powyższego forum link do pełnego opisu zrobienia pilota: https://t32qhuxkbls5...ild_remote.html

(z wyjściem kabla do podłączenia czujników hamulców do odcięcia silnika). 

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 01 kwiecień 2021 - 23:42

 ANT+: https://github.com/OpenSourceEBike/ebike_wireless_remote, ma dwie funkcje: standardowy pilot ANT+ oraz pilot do obsługi bezprzewodowej silnika ebike ANT+ LEV.

 

 

Google chyba nas trzyma w jakiejś bańce informacyjnej :D

Parę dni temu przeglądałem na ALI różne piloty BLE żeby podpiąć pod PowerPeaks jak już dorobię tam mapy i przełączane ekrany itp.

Kilka działających z telefonami udało mi się znaleźć.

Koszt pilota to około 30zł.

https://pl.aliexpres...1307400495.html

 

Szukam też takiego z pokrętłem typu krążek dookoła obudowy, ale na razie trafiam tylko na działające z radiami ze specjalnym odbiornikiem.

https://youtu.be/dIcN1o9PyVA?t=159

 

Co do chińskich płytek to wcale nie musi być tak wesoło z ich programowaniem.

Tam są najczęściej chińskie firmwary i to wszystko nie chce działać z narzędziami z nordic.

Chyba że ktoś już to sprawdził.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#3 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 02 kwiecień 2021 - 13:08

W grudniu kupiłem takie coś:

HTB1LLrEPXzqK1RjSZFCq6zbxVXat.jpg

z androidem i owszem gada...

 

 nRF52840 Nordic USB Dongle  to nie chińska płytka (choć może i tam produkują?), tylko sprzedają również na ali. A to różnica. Podpinasz programator i wgrywasz program, który chcesz. W tym swój własny, bo przecież to SoC. Zresztą po zaprogramowaniu i tak wchodzi oprogramowanie j.w. do obsługi pilota. Zresztą również na tym samym donglu bazuje oprogramowanie karty bezprzewodowej  dla TSDZ2 dodające obsługę BT/ANT+ wpinanej zamiast wyświetlacza, którego rolę przejmuje np. garminowski Edge (ANT+) czy z aplikacji android (tu łączność BT).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 02 kwiecień 2021 - 14:54

 

 nRF52840 Nordic USB Dongle  to nie chińska płytka (choć może i tam produkują?), tylko sprzedają również na ali. A to różnica. Podpinasz programator i wgrywasz program, który chcesz. W tym swój własny, bo przecież to SoC. Zresztą po zaprogramowaniu i tak wchodzi oprogramowanie j.w. do obsługi pilota. 

 

Z doświadczenie wiem że chińczyki sprawiają różne problemy a przy nordic może to być już szczególnie uciążliwe. Ja już się nie raz przejechałem. Jak coś miało mieć oryginalny firmware czy bootloader a później się okazywało że potrzebny był programator za tysiące :D

Chodziło mi o ten z ali co wklejałeś https://pl.aliexpres...0246750580.html

No chyba że ktoś uważa że wgra tam gotowe i zapomni i nic nie będzie debugował itp.

 

Moim zdaniem lepiej dołożyć i kupić nordic.

Na stronie widziałem że ktoś odkładał programowanie tego układu na koniec i w końcu nie wiadomo czy się udało.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#5 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 02 kwiecień 2021 - 15:00

Z doświadczenie wiem że chińczyki sprawiają różne problemy a przy nordic może to być już szczególnie uciążliwe. Ja już się nie raz przejechałem. Jak coś miało mieć oryginalny firmware czy bootloader a później się okazywało że potrzebny był programator za tysiące :D

Chodziło mi o ten z ali co wklejałeś https://pl.aliexpres...0246750580.html
No chyba że ktoś uważa że wgra tam gotowe i zapomni i nic nie będzie debugował itp.

Moim zdaniem lepiej dołożyć i kupić nordic.
Na stronie widziałem że ktoś odkładał programowanie tego układu na koniec i w końcu nie wiadomo czy się udało.

Aaa... Faktycznie. Czego oni nie podrabiają... Żeby jeszcze umiejętnie...

Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#6 a_mich5

a_mich5
  • Użytkownik
  • 52 postów

Napisano 29 maj 2021 - 19:22

Cześć,

na początku wielkie dzięki za podlinkowanie instrukcji do pilota.

Niedawno kupiłem Garmina 530 i pierwszą rzeczą, której mi brakowało to zmiana ekranów bez odrywania rąk od kierownicy. Wiedziałem, że istnieje oryginalny pilot ale rozwiązanie ze stosunkowo dużym pilotem przy klamkomanetce na gumkach średnio do mnie przemawiało. Stwierdziłem, że w sumie co mi szkodzi spróbować rozwiązania z pilotem diy, koszt w sumie nie duży a możliwość dopasowania do siebie bardzo fajna.

Kupiłem programator, układ, całość "zleciłem" do polutowania tacie, który trochę w elektronice siedzi, do tego wydrukowana "obudowa" dostosowana do montażu w mostku kierownicy zintegrowanej i efekt jak na poniższych zdjęciach. Przyciski schowane pod gumami klamkomanetek, całość praktycznie niewidoczna. Na próbę również montaż pilota do telefonu do sterowania muzyką, który dawno temu kupiłem do samochodu a nie wykorzystałem do tej pory.

Samo programowanie i ogarnięcie układu + aplikacji przyznam szczerze robiłęm trochę jak małpa punkt w punkt z poradnikiem, nie miałem specjalnie czasu zagłębiać się w temat. Z racji, że projekt opisany jest (jak dla mnie) dosyć niejasno (procedura wgrywania firmware + konfiguracji) to musiało trochę czasu upłynąć, żeby sięz tym uporać :)

Ostatecznie działa to tak, ze jest przewijanie z tym że na jednym przycisku, tj. pojedyncze kliknięcie to ekran w dół, przytrzymanie to ekran w górę. Przypuszczam, że zmienić się tego nie da gdyż oryginalny pilot zdaje się ma tą samą funkcjonalność. Pozostałe przyciski są nieaktywne- nie wiem czy jest opcja ich uruchomienia- nie zgłębiałem tematu gdyż w sumie interesowało mnie tylko przewijanie ekranów.

193240528-499114284669760-66702234043853 194375915-834638050509920-78712326911222 194404827-313263566951159-12742377880456 192271299-307831000831056-15111382017340 192680966-493370845264728-23216217042687 1.jpg

 


  • Prozor i Marcin321 lubią to

#7 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 29 maj 2021 - 21:30

Tak, można zaprogramować jak normalny pilot, tzn. przycisk programowalny można podłączyć pod dwie opcje (dotknięcie/przyciśnięcie) - dla mnie to ważne, bo mogę przywołać mapę/pierwszy ekran. Di2 ma więcej funkcji bo jednak dwuklik dodaje jeszcze trochę możliwości. Ale jeśli tyle wystarczy, to ok ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#8 a_mich5

a_mich5
  • Użytkownik
  • 52 postów

Napisano 29 maj 2021 - 21:47

Czyli w tym pilocie jest taka opcja aby użyć dodatkowego przycisku? Aktualnie pozostałe 3 przyciski mam nieaktywne, nie natknąłem się na forum na żaden opis, że można to jakoś przypisać. Na filmikach, które widziałem też jest tylko opcja przewijania ekranów.



#9 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 29 maj 2021 - 21:54

Tak. Kolejnym przyciskiem (stałym) jest LAP, a ostatni jest przyciskiem programowanym gdzie można przypisać dwie funkcje: przyciśnięcie i przytrzymanie. W Di2 dochodzi programowalny dwuklik na każdym z dwóch przycisków.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#10 a_mich5

a_mich5
  • Użytkownik
  • 52 postów

Napisano 29 maj 2021 - 22:02

Ok gwoli ścisłości - mówisz o oryginalnym pilocie Garmina ? Bo mi chodzi o ten DIY- w nim mam nieaktywne pozostałe przyciski i możliwość tylko przewijania ekranów.

#11 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 29 maj 2021 - 22:12

Tak, o oryginalnym. DIY teoretycznie powinien mieć te same funkcje, ale... nie mam możliwości sprawdzenia kodu w działającym urządzeniu ;) - kontaktuj się z twórcą kodu.


  • a_mich5 lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź