Korba Sram Apex 1
#1
Napisano 06 kwiecień 2021 - 10:00
Chciałbym kupić korbę apex 1.
W swoim gravelu mam osprzęt claris 2000, co za tym idzie łożysko suportu to SHIMANO
BB-RS500.
Proszę dajcie znać, czy będę musiał wymienić jakieś inne części, żeby mój rower był w stanie ja obsłużyć. Jako laik w temacie warsztatu rowerowego, domyślam się, że konieczna będzie wymiana łożyska suportu i łańcucha. Proszę potwierdzicie moja dedukcje, jeśli się nie mylę.
Jeśli jeszcze o czymś zapomniałem dajcie znać.
Dzięki,
Pozdrawiam
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#2
Napisano 06 kwiecień 2021 - 10:34
To zależy od osi korby. Te korby produkowane są z dwoma osiami: BB30/PF30-68mm, GXP/PF GXP 68mm. W Twoim przypadku w rachubę wchodzi tylko ta druga. W tym przypadku nawet nie trzeba wymieniać suportu na GXP, wystarczy tulejka redukcyjna na lewą stronę (prawa ma średnicę 24mm, lewa 22mm).
(może być bez rozcięcia) koszt kilku - kilkunastu złociszy.
Nasuwa się jeszcze pytanie, czy chcesz zmienić osprzęt na x1, co wymagałoby zmiany przerzutki i manetek, czy po prostu chcesz wstawić korbę jednorzędową, a resztę pozostawić bez zmian. To ostatnie nie jest idealne, ale właściwie działać powinno. Blat w korbie ma zębatki n/w (narrow-wide, czyli w uproszczeniu łańcuch trzyma się blatu i nie spada), właściwie to powinno wystarczyć do utrzymania łańcucha nawet bez zębatek n/w w przerzutce (i przerzutki bez sprzęgła, co ma dość spore znaczenie przy x1) czy bez prowadnicy zamiast przerzutki przedniej.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#3
Napisano 06 kwiecień 2021 - 11:28
na chwile obecna wymienię sama korbę, w późniejszym czasie zacznę rozglądać się za przerzutką i klamko-manetkami z tej samej serii apex. Muszę coś wiedzieć przy doborze przerzutki, albo kasety ?To zależy od osi korby. Te korby produkowane są z dwoma osiami: BB30/PF30-68mm, GXP/PF GXP 68mm. W Twoim przypadku w rachubę wchodzi tylko ta druga. W tym przypadku nawet nie trzeba wymieniać suportu na GXP, wystarczy tulejka redukcyjna na lewą stronę (prawa ma średnicę 24mm, lewa 22mm).
(może być bez rozcięcia) koszt kilku - kilkunastu złociszy.
Nasuwa się jeszcze pytanie, czy chcesz zmienić osprzęt na x1, co wymagałoby zmiany przerzutki i manetek, czy po prostu chcesz wstawić korbę jednorzędową, a resztę pozostawić bez zmian. To ostatnie nie jest idealne, ale właściwie działać powinno. Blat w korbie ma zębatki n/w (narrow-wide, czyli w uproszczeniu łańcuch trzyma się blatu i nie spada), właściwie to powinno wystarczyć do utrzymania łańcucha nawet bez zębatek n/w w przerzutce (i przerzutki bez sprzęgła, co ma dość spore znaczenie przy x1) czy bez prowadnicy zamiast przerzutki przedniej.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#4
Napisano 06 kwiecień 2021 - 12:14
Aktualny model Apex to grupa 11. Przy wymianie już raczej komplet, czyli klamkomanetki (prawa, lewa to klamka hamulca), przerzutka tylna, kaseta i łańcuch. To już komplet. Kaseta czy łańcuch niekoniecznie sramowskie, mogą być inne, byle 11.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#5
Napisano 06 kwiecień 2021 - 12:33
http://pro-wheel.com...t=dma-cr099a-tt
#6
Napisano 06 kwiecień 2021 - 13:14
Czyli sam przyznajesz, że na 1x8 było super, ale ciśniesz na zakup 1x11? Gdzie tu logika?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#8
Napisano 06 kwiecień 2021 - 13:51
Choć gdybym miał w miarę nowy rower (zakładam, że taki jest ten Gravel) to wymianę bym zrobił dopiero po zakatowaniu aktualnego napędu. Blat 50 zamienił na 46 i z korbą 34/46 oraz kasetą 11-28 można po terenie latać.
#10
Napisano 07 kwiecień 2021 - 09:18
Kevin nie bez powodu wspomniałem o korbie Prowheel:
https://pl.aliexpres....27425c0fjrcU25
Apex nie ma żadnej przewagi nad tą podlinkowaną Prowheel. Bez kombinacji montujesz do swoich łożysk, żadnych podkładek i pasuje. Mocowanie GXP to najlepsze co można wybrać, bo jest multum tarcz w różnych rozmiarach i z offsetm -3, -6mm. Całe 10-15$
Za 65$ masz sztywną, zintegrowaną korbę z blatem od 40. Ja akurat zamieniłem na 36. Czekałem 3 tygodnie więc można to rozważyć względem Sram.
#11
Napisano 07 kwiecień 2021 - 10:04
ok, pomyśle. Stworzyłem ten wątek, ponieważ mam okazje kupić używana korbę apex 1 w stanie bdb za ok. 250zlKevin nie bez powodu wspomniałem o korbie Prowheel:
https://pl.aliexpres....27425c0fjrcU25
Apex nie ma żadnej przewagi nad tą podlinkowaną Prowheel. Bez kombinacji montujesz do swoich łożysk, żadnych podkładek i pasuje. Mocowanie GXP to najlepsze co można wybrać, bo jest multum tarcz w różnych rozmiarach i z offsetm -3, -6mm. Całe 10-15$
Za 65$ masz sztywną, zintegrowaną korbę z blatem od 40. Ja akurat zamieniłem na 36. Czekałem 3 tygodnie więc można to rozważyć względem Sram.
Muszę się zastanowić, wymiana suportu to koszt 100-150zl
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk