Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Nawigacja] Najprostsza


34 odpowiedzi w tym temacie

#1 AdamPay1

AdamPay1
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądBytom

Napisano 13 kwiecień 2021 - 10:10

Siema,

Poszukuję licznika/nawigacji na szosę. Na czym mi zależy?

-Najprostsza nawigacja ( wystarczy wyświetlanie najbliższego zakrętu )
-Ilość km przejechanych

-Prędkość aktualna
-Prędkość średnia

I tyle. Jestem amatorem, więc mierników mocy itp na 99% nie będę używał. No może kiedyś kupię pas na tętno i miernik kadencji ( obecnie mam mi banda 3 i tam zapisuje treningi wraz z tętnem ).

 

Zatem wymagań zbytnio nie mam. Idealne rozwiązanie by było, gdyby jakiś licznik potrafił na bieżąco pobierać np. mapę, prędkość i w sumie tyle. Przejechane kilometry i czas na bieżąco mam na opasce, więc nawet tego by nie musiał wyświetlać. Idealnie by było, gdybym mógł go obsługiwać z poziomu telefonu ( bez komputera ).

 

Ale jak zwykle jest ale.

Wszystkie Garminy itp. dostępne na rynku to są mega rozbudowane kombajny, z kolorowymi wyświetlaczami o milionie funkcji. Niczego minimalistycznego nie widziałem.

 

Jakieś pomysły, inspiracje? Telefonu nie kierownicę nie chce - zbyt szybko bateria by padła.

 

 


  • bolek10 lubi to

#2 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2831 postów

Napisano 13 kwiecień 2021 - 10:34

Temat nawigacji w urządzeniach rowerowych jest trochę bardziej rozbudowany niż w przypadku telefonów, gdzie standardem jest wybranie miejsca docelowego i klik "Start!".

 

Zastanów się dobrze, czy potrzebujesz:

 

a) urządzenia, które poprowadzi Cię po wcześniej stworzonym sznurku - trasie, przygotowanej na komputerze bądź na telefonie, tj. na ekranie wyświetli jedynie narysowaną przez Ciebie linię trasy oraz Twoją pozycję na tej linii urządzenia, które pozwala wyszukiwać/zaznaczać na mapie punkt docelowy a następnie kalkulować najbardziej optymalną trasę pod kątem wybranego rodzaju nawierzchni (szosa/żwirki/MTB), z opcjonalną wyszukiwarką miejsc, gdzie można zakupić kawę itd.