Ostatnio zastanawia mnie na czym jeździ aktualnie World Tourow'y peleton? Szytki czy oponki. Spora część producentów kół z World Touru nie ma w ofercie szytek, więc część ekip chyba nie ma wyboru i muszą jeździć na oponkach. A może już szytka i w zawodowym peletonie 'wymiera'?
Na Czym Obecnie Jeżdżą Zawodowcy - Szytka Czy Oponka
#3
Napisano 25 czerwiec 2021 - 11:52
To opłaca im się projektować i produkować jednostkowo parę kół dla jakiejś drużyny? Może w wyjątkowych przypadkach, bo tak to raczej wątpliwe.
Gdzieś widziałem potwierdzenie, że faktycznie nawet i w pro szytki poszły w odstawkę, zwłaszcza po wprowadzeniu bezdętkówek.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#4
Napisano 25 czerwiec 2021 - 12:05
A kto poleci i ponad 100km/h na oponce. Oni nadal cenią sobie bezpieczeństwo. Vittoria teraz kombinuje z jakąś wkładką żeby opona nie spadła w razie przebicia, zobaczymy co z tego wyjdzie. Na szytce bez powietrza pojedziesz. Szytki w pro peletonie nadal mają plusy. A minusów brak.
Od dawna loga na oponach były zmieniane. I Conti robiło wersję lateksową dla zawodowców.
#6
Napisano 25 czerwiec 2021 - 12:17
To opłaca im się projektować i produkować jednostkowo parę kół dla jakiejś drużyny? Może w wyjątkowych przypadkach, bo tak to raczej wątpliwe.
Gdzieś widziałem potwierdzenie, że faktycznie nawet i w pro szytki poszły w odstawkę, zwłaszcza po wprowadzeniu bezdętkówek.
"opłaca się" zupełnie tak samo jak sponsorowanie drużyny
#7
Napisano 25 czerwiec 2021 - 12:59
I tak i tak, raczej z przewagą szytek. Co do producentów o których wspominasz, nie sprzedają kół pod szytki zwykłym klientem, ale dla prosów dalej produkują.
A w kolarstwie czasem nadal nie obowiązuje zasada, że można korzystać tylko z części dostępnych w wolnym handlu?
"MAMIL"
#8
Napisano 25 czerwiec 2021 - 13:43
A w kolarstwie czasem nadal nie obowiązuje zasada, że można korzystać tylko z części dostępnych w wolnym handlu?
Zgodnie z regulaminem:
1.3.004 Z wyjątkiem wyścigów MTB, żadna innowacja techniczna dotycząca używanego przez kolarza (lub inną osobę licencjonowaną) wyposażenia podczas wyścigu (rower, sprzęt zamontowany na nim, akcesoria, kask, ubranie, środki łączności, itp.) nie może być stosowana bez zgody UCI.
W przypadku wyścigów na szosie i przełaju ze startu wspólnego może być używany jedynie model koła
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10
Napisano 25 czerwiec 2021 - 14:19
[...] Ale Ineos nie śmiga na LW?
Śmigają ale się nie cieszą(*).
I na Princeton Carbonworks.
https://cyclingtips....ralight-wheels/
https://cyclingtips....limbing-stages/
Za:
https://www.cyclingn...g-what-in-2021/
"Wheels: Shimano (Lightweight, Princeton Carbonworks are non-sponsored additions)"
* Podobieństwo do wypowiedzi pewnego posła jest nieprzypadkowe
#11
Napisano 25 czerwiec 2021 - 15:42
To opłaca im się projektować i produkować jednostkowo parę kół dla jakiejś drużyny? Może w wyjątkowych przypadkach, bo tak to raczej wątpliwe.
Gdzieś widziałem potwierdzenie, że faktycznie nawet i w pro szytki poszły w odstawkę, zwłaszcza po wprowadzeniu bezdętkówek.
Jeżeli się nie opłaca to może leci tylko naklejka sponsora, tak jak w innych przypadkach.
Ja na odcinki górskie po jakich oni jeżdżą to nie chciałbym nic innego jak szytka.
Na belgijskie trasy też.
Tym bardziej jak firma sponsoruje sprzęt.
Spora część producentów kół z World Touru nie ma w ofercie szytek
Tzn. kto dokładnie, bo ja nie znam ani jednego.
#12
Napisano 26 czerwiec 2021 - 19:11
Co do kół to nie wiem (nie chce mi się szukać), ale jeśli chodzi o opony, to dokładnie Goodyear (patrząc na ich aktualną ofertę są albo Tubeless Complete, albo Clincher) i Maxxis - (to samo choć wybór mniejszy). Reszta ma w ofercie szytki.
Czyli raczej niewielka część producentów sponsorujących drużyny WT nie ma szytek.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#15
Napisano 27 czerwiec 2021 - 12:03