Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór ramy


846 odpowiedzi w tym temacie

#601 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 26 sierpień 2011 - 17:15

Co powiecie na nóweczkę SCOTT CR1 2011, za 4300zł? Lub na SCOTT R1 2010 za... 3700zł (mocna używka, widać że była katowana - mocno porysowana, mimo tego 0 wad technicznych)?
Rozważam kupno tych dwóch ram, zaletą pierwszej jest to, że jest nowa, z tego roku, ale wizualnie nie powala i jest cięższa o 100g. Druga ma piękne malowanie, jest lżejsza i wiadomo, że to najwyższy model Scotta, na którym ścigają się zawodowcy - obawiam się jednak, czy aby R1 nie ma na stałe zintegrowanego haka przerzutki (?), do tego te zadrapania...

#602 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 27 sierpień 2011 - 20:52

Moim zdaniem jeśli nie widziałeś jak rama była używana i nosi spore ślady używana może grozić tym że gdzieś koniec końców pęknie i nie masz żadnej gwarancji :-(

#603 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 27 sierpień 2011 - 22:57

Przemyślałem sprawę i doszedłem do tego samego wniosku. Jeśli chodzi o szosówki to nie orientuję się tak dobrze, nie siedzę w sprzęcie, ale do początku jesieni na pewno coś wymyślę. Specialized ma ramy dosłownie zrobione pod moje wymiary, chyba tutaj będę celował.

#604 nazim

nazim
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 04 wrzesień 2011 - 14:13

Witam ponownie, chciałbym się Was poradzić w takiej kwestii. Chciałbym wymienić ramę na większą w rowerze co prawda crossowym średniej klasy - Author Stratos bodajże z 2004 roku na Author Xenon 2011. Pytanie brzmi - jak duże znaczenie w jeździe po szosie ma nachylenie górnej poziomej rury ramy? Stary Author stratos ma górną rurę bardzo pod poziom, lekko tylko opadający tył, a xenon ma ramy o charakterystyce bardziej pod MTB niż szose. Z racji tego, że jeżdże po szosie prawie wyłącznie, zastanawiam się nad wpływem właśnie pochylenia rury na podjazdach i po płaskim i czy taki wybór miałby sens w tym przypadku. Proszę o odpowiedź.

#605 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 05 wrzesień 2011 - 07:18

na podstawie slopingu ramy nie ustalisz co jest warta
Niektórzy zapewniają że kompaktowa geometria podnosi sztywność, ale jak popatrzyć na obecnie 2 najlżejsze ramy Cervelo r5 ca i Cannondale Supersix Evo maja bardzo klasyczną geometrię praktycznie bez slopingu
Producenci mają własną filozofie i charakterystyczne dla siebie kształty ram, każdy robi inaczej gdyby było wiadomo jak jest najlepiej wszystkie ramy wyglądały by tak samo
lepiej zwróć uwagę na kąt rury podsiadłowej i główki ramy bo to ma duży wpływ na charakterystykę jazdy roweru

#606 nazim

nazim
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 05 wrzesień 2011 - 18:16

Aha, tzn jak wpływają konkretnie te kąty? Dzięki za korespondencje :)

#607 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 06 wrzesień 2011 - 19:36

im większy kąt rury podsiodłowej tym bardziej siodełko a co za tym idzie pozycja przesunięta do przodu. Pozwala na jazdę na wyższej kadencji.

Kąt główki ramy decyduje o sterowności roweru: im większy tym rower gwałtowniej skręca

#608 Adidadi

Adidadi
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądLublin/Bychawa

Napisano 09 wrzesień 2011 - 14:41

Pytanie odnośnie ramy


Czy przy wzroście ~186cm rozmiar ramy L (56) będzie odpowiedni ?
http://www.rowerymer...trie/big/19.jpg

Ewentualnie wszystkie wymiary.

#609 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądwAw

Napisano 10 wrzesień 2011 - 12:05

Czy przy wzroście ~186cm rozmiar ramy L (56) będzie odpowiedni ?

a Tootsie widziałeś?...
a poważniej...
http://www.competiti...ALCULATOR_INTRO

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#610 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 10 wrzesień 2011 - 12:05

ROZMIAR RAMY jest temat

#611 Adidadi

Adidadi
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądLublin/Bychawa

Napisano 10 wrzesień 2011 - 18:19

Potem to zobaczyłem, niestety po jakimś czasie nie mogłem go przez edycje usunąć i napisać tam nowego, a nie chciałem całego forum "spamować"

#612 szpiler

szpiler
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 12 wrzesień 2011 - 12:49

Warto kupić? Rozmiar 52 -> http://allegro.pl/ra...1792117512.html
Mam 172 cm wzrostu i poszukuję mniejszej ramy do starej szosy. Obecnie mam ramę rozmiar 60 i niewygodnie mi się jeździ.

#613 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 wrzesień 2011 - 12:58

tak

#614 thon

thon
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądW-Bemowo/Gryfino

Napisano 06 październik 2011 - 20:16

4 tygodnie temu moja rama dokonała żywota, pękła przy haku przerzutki. W tym czasie już kilka ram miałem na oku min. nową Botecchia Duello za 1400zł full aluminium z karbonowym widelcem. W tym momencie zastanawiam się nad roczną ramką Wilier Triestina alu/carbon w malowaniu Lampre.

http://allegro.pl/wi...1836744624.html

Za ile warto ją wziąć? A może nie opłaca się kupować używanej alu/karbon w cenie nowej ramy aluminiowej typu Botecchia Duello czy Corratec Corones (ta jest dość atrakcyjna cenowo, ale rozmiar 57 to raczej nie dla mnie :/)

#615 arekfire

arekfire
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądGrodków

Napisano 18 październik 2011 - 18:42

witam wszystkich , jestem tu nowy, więc z góry przepraszam za wszelkie niedoskonałości z mojej strony. Otóż mam problem w doborze ramy do swojej szosówki. Dotychczas ( jeden sezon) jeździłem na rowerku Merida Road Lite 901 w rozmiarze L rama typu slop ( długośc górnej rury ok 58 , rura podsiodłowa 53, mostek 9 cm) , rowerek ten pożyczył mi kolega który wyjechał do Anglii , więc jakby nie miałem wpływu na dobór właściwych parametrów. Po przejechaniu ok 3 tys.km w tym roku , nie ukrywam że połknąłem bakcyla i chciałbym kupic właściwy sprzęt , bo niestety podejrzewam że ten który mam do dyspozycji z możliwością odkupienia od kolegi jest za duży ( bóle kręgosłupa, drętwienie dłoni itp.) Proszę o radę :
1. Czy lepiej modernizowac ten który mam ( wymiana ramy), czy lepiej kupic coś właściwego
2.Jaki wybrac rozmiar ramy , moje dane z calculator fit to
Gender M
Inseam 80 cm
Trunk 58 cm
Forearm 32 cm
Arm 65 cm
Thigh 58 cm
Lower Leg 55 cm
Sternal Notch 142 cm
Total Body Height 174 cm


Save your measurements for 'GUEST'.

and start over
The Competitive Fit The Eddy Fit The French Fit
Seat tube range c-c 51.8 - 52.3 53.0 - 53.5 54.7 - 55.2
Seat tube range c-t 53.4 - 53.9 54.6 - 55.1 56.3 - 56.8
Top tube length 52.9 - 53.3 52.9 - 53.3 54.1 - 54.5
Stem Length 10.2 - 10.8 9.1 - 9.7 9.3 - 9.9
BB-Saddle Position 74.1 - 76.1 73.3 - 75.3 71.6 - 73.6
Saddle-Handlebar 49.5 - 50.1 50.3 - 50.9 52.0 - 52.6
Saddle Setback 3.0 - 3.4 4.2 - 4.6 3.7 - 4.1

#616 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 18 październik 2011 - 20:36

Rama rzeczywiście sporo za duża, przez wyciągnięcie mogły boleć plecy. Z pomiarów Ci wyszło, że najlepsza byłaby rama 53-54cm i mostek 10-9cm odpowiednio.

To czy lepiej modernizować ten rower, czy kupować coś innego zależy od tego, co tam dokładnie masz i na ile to będzie opłacalne w stosunku do kupna używki oraz jakie fundusze na to masz. Trzebaby to przeanalizować i wtedy zdecydować, którą opcję warto wybrać.

#617 arekfire

arekfire
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądGrodków

Napisano 19 październik 2011 - 19:08

rowerek jest na osprzęcie shimano sora, koła alexrims. Myślałem o wymianie samej ramy , nawet znalazłem fajną na allegro GIANTA TCR rozmiar M, długośc c-c 54 cm, rura podsiodłowa 50 cm. Jeżeli miałbym kupowac inny nowy lub używany sprzęt mógłbym przeznaczyc na ten cel ok 3500zł. Chcę także zaznaczyc że raczej w sezonie nie będę w stanie zrobic więcej niż jakieś 4 tys.km ze wzgl na brak czasu, więc też nie chcę za bardzo przepłacac . Meridę o której mowa wyżej mogę odkupic za jakieś 1600zł no i do tego wymiana ramy pewnie ok 1300 , to i tak się robi 3000.

#618 nobilitas

nobilitas
  • Użytkownik
  • 113 postów
  • SkądŁobez

Napisano 20 październik 2011 - 11:09

Ja też zaczynałem od kiepskiego roweru, który kupiłem za grosze. Wiedziałem, że będę na nim jeździł, a to, że był to rower na osprzęcie sora z mieszanką nawet niższej klasy osprzętu było spowodowane tym, że akurat w tym czasie nie miałem pieniędzy na zakup czegoś porządnego. Postanowiłem, że będę wymieniał część po części. Czy wyszedłem na tym dobrze? Sam nie wiem. Wolę tego nie obliczać. Modernizacja trwała kilka lat. Teraz jestem zadowolony ze swojego roweru. Poskładałem go na ultegrze 6700. Wiem, że gdybym miał kupować cały rower to raczej szukałbym coś na 105-ce lub na czym równym w cenie shimano 105, a tak mam ultegrę i jest ok.

#619 szamanviking

szamanviking
  • Użytkownik
  • 1199 postów
  • SkądWadowice

Napisano 30 październik 2011 - 15:34

Widzę że wątki dotyczące ram karbonowych z Tajwanu(podróba,czy oryginał ? ) są blokowane,zbyt duze zainteresowanie?? A prawda jest taka że 95 % "oryginalnych" ram karbonowych uznanych producentów jest własnie stamtąd i malowana dla każedego z "producentów" odpowiednio. Oczywiście pewnymi kanałami istnieje możliwość sprowadzenia sobie takiego cacuszka za .... dużo niższą cenę.To samo z ciuchami i osprzętem :)

#620 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 17 listopad 2011 - 15:35

juz ty lepiej nie zaczynaj na nowo tematu tych badziewnych ram z Chin , robionych z badziewnego "karbonu" o czym zreszta kazdy dobrze wie , jesli bylo by inaczej to sam producent tych ram nie osrzegal by na swojej stronie o podrobkach ktore sa wykonane wlasnie z taniego wlokna i daruj sobie o tych kanalach :0 ... bo w necie az sie roi od stron z tymi podrobkami .
_______________________________

Wracajac do tematu ram , to kupilem dzisiaj cos takiego (oryginal oczywiscie)

Dołączona grafika

reszta zdjec - tu



Dodaj odpowiedź