Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tylna Przerzutka Sama Rozregulowywuje Sie Podczas Jazdy (Ultegra R8000)


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 fragdancer

fragdancer
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 10 sierpień 2021 - 20:27

Czesc,

 

Rower na mechanicznej ultegrze R8000 z tarczami.

Mam taki problem. Urwała mi się linka do tylnej przerzutki przy manetce. W serwisie wymienili mi linke i naciągnęli i ustawili przerzutki.

Po kilku jazdach, gdzie wszystko było ok przerzutka tylna zaczęła sama sie rozregulowywać po kilku lub kilkunastu kilometrach, po czym po chwili krotszej lub dluzszej jazdy wraca na swoje miejsce.

Skutek tego jest taki, ze łancuch nagle zaczyna chrobotać sam z siebie i przerzutka nie chce na przykład isc w góre (na lzejszy bieg). Musze wiec sie zatrzymac i obrocic baryłke o jeden obrót w lewo. Wszystko znów działa idealnie.

Nastepnie po kilku lub kilkunastu kilometrach przerzutka wraca na swoje miejsce i znow lancuch zaczyna chrobotac i nie chce tym razem zejsc na ciezszy bieg. Musze wiec znow sie zatrzymac i obrocic barylke z powrotem o jeden obrót w prawo i wszystko znow działa idealnie.

A dzis np zdarzyło mi sie to 3 krotnie na 50km trasie. 

Jest to niesamowicie irytujace, np jak jestem na ustawce czy wyscigu to takie zatrzymanie oznacza, ze juz do danej grupy nie dojade. 

Ma ktoś jakis pomysł co jest nie tak i co powinienem zrobic? Łańcuch jest prawie nowy tak samo jak kaseta (obydwa wymienialem 3 tygodnie temu). Moze trzeba naciagnac linke? Problem ten nie występował nigdy wcześniej, tj na starej lince dopóki nie wyzionęła ducha. 

 



#2 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 10 sierpień 2021 - 20:32

Dla mnie to linka gdzieś w pancerzu nie leży jak trzeba lub sam pancerz może być problem.
Najprościej jednak zacząć od naciągnięcia linki raz jeszcze.

#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 sierpień 2021 - 20:33

Na pewno masz dobrze przykręconą linkę?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 fragdancer

fragdancer
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 10 sierpień 2021 - 20:57

wydaje sie solidnie przykręcona, jak probuje ja ruszyc czy pociagnac palcami to sie nie rusza



#5 coma

coma
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 sierpień 2021 - 22:12

Kiedyś tak miałem, serwis nie dokręcił klamki i zsuwała się minimalnie na kierownicy.



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 sierpień 2021 - 04:40

wydaje sie solidnie przykręcona, jak probuje ja ruszyc czy pociagnac palcami to sie nie rusza

Palcami nie osiągniesz takiej siły. Po prostu spróbuj dokręcić śrubę i zobacz, czy się poruszy, czy jest wkręcona na maksa.

 

Sprawdź też wszystkie końcówki i oparcia pancerza. Być może gdzieś pancerz nie siedzi do końca stabilnie i dopiero się układa pod wpływem naciągu linki.

 

Aha, zobacz też czy pancerz na pewno jest dostatecznie długi, by po maksymalnym skręceniu kierownicy wciąż miał odrobinę swobody. Serwinanci mniej doświadczeni z szosówkami mają tendencję do instalowania zbyt krótkiego odcinka pancerza pomiędzy kierownicą a ramą, przez co przy skręcie kierownicy pancerz się napręża i wpływa na działanie przerzutki.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 fragdancer

fragdancer
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 11 sierpień 2021 - 07:07

ok, dzieki. Biore dzisiaj rower do innego serwisu i to przekaze. Nie chce samemu zrobic jeszcze gorzej niz jest :)



#8 fragdancer

fragdancer
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 13 sierpień 2021 - 20:48

@mikroos serwisant powiedział, ze łożyska w kołkach przerzutki sa zajechane na maksa (mam tokenowe aluminiowe) i jest straszny luz na nich na boki i kółka sie ruszaja prawo lewo bardzo mocno zaleznie na jakim biegu jade. Mówił ze linka i pancerze w porządku. Mówił, równiez ze wozek zewnetrzny i wewnetrzny sa troszke krzywe (mialem w tym sezonie na wyscigu potezna glebe wiec to mozliwe) I za porada zamowilem i nowe kołka jak i nowy wozek zewn i wewn (akurat to kosztuje grosze) mam nadzieje ze to bedzie działac. Bo dzisiaj pojechałem 70+km i szlag mnie trafiał jak przerzutki zmieniały sie same w czasie jazdy. Przykładowo mialem 7 z tyłu i ona sie zmieniała losowo na 6, 7 czy 8. Zatrzymałem sie, ustawiłem baryłką wszystko idealnie i znow za kilkanascie km wszystko sie samo rozregulowało. Na dłuzsza mete idzie sie wykonczyc nerwowo przy tym :) 

Mam tez pytanie, teraz mam kołka tokenowe 11t, zamówiłem nowe, 12t górne i 14t dolne (tez tokenowe), które wg instrukcji pasują do ultegry r8000, która mam i wozka GS, który mam. Czy bede musial kupowac nowy lancuch bo obecny bedzie za krótki czy wszystko bedzie grało ?



#9 hubertgal

hubertgal
  • Użytkownik
  • 119 postów
  • SkądWarszawa/Suchedniów

Napisano 13 sierpień 2021 - 21:06

W R8000 miałem taki przypadek, że serwis za bardzo wykręcił baryłkę i ruszała się w prawo i w lewo bo łapało za mało gwintu. Wkręcenie i ponowne naprężenie linki pomogło.



#10 fragdancer

fragdancer
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 13 sierpień 2021 - 21:26

baryłka jest wkrecona dobrze na pewno, rusza sie nia raczej ciezej niz lekko obecnie, co nie zmienia faktu ze baryłka w r8000 jest beznadziejna wg mnie. (łatwo sie wykreca). Mam nadzieje, ze wymiana wewn i zewn wozka + kołek i ponowne naprezenie linki pomoze. Jesli nie to juz nie wiem co z tym zrobic.



#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 sierpień 2021 - 07:20

Mam tez pytanie, teraz mam kołka tokenowe 11t, zamówiłem nowe, 12t górne i 14t dolne (tez tokenowe), które wg instrukcji pasują do ultegry r8000, która mam i wozka GS, który mam. Czy bede musial kupowac nowy lancuch bo obecny bedzie za krótki czy wszystko bedzie grało ?

Zasadniczo kółka aluminiowe to śmieć - niezależnie od marki. Są głośne, podane na zgięcie i złamanie i zasadniczo poza lansem nie dają absolutnie żadnej korzyści.

 

To rzekłszy, różnica w rozmiarze kółek jest na tyle mała, że myślę, że do najbliższej wymiany powinieneś dociągnąć na dotychczasowym łańcuchu.


  • uzurpator lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#12 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1525 postów
  • SkądSK

Napisano 14 sierpień 2021 - 20:54

Mam tez pytanie, teraz mam kołka tokenowe 11t, zamówiłem nowe, 12t górne i 14t dolne (tez tokenowe), które wg instrukcji pasują do ultegry r8000, która mam i wozka GS, który mam. Czy bede musial kupowac nowy lancuch bo obecny bedzie za krótki czy wszystko bedzie grało ?


Mam te kółeczka w 105tce, łancucha nie musiałem przedłużać.

#13 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 679 postów

Napisano 14 sierpień 2021 - 21:06

Jako ciekawostkę i dla archiwów dodam, że podobny problem miałem jak padło mi jedno z łożysk w bębenku. I był to jedyny objaw. Po zdjęciu bębenka okazało się, że z łożyska zrobiła się jesień średniowiecza.

BTW ile nalatałeś na tych aluminiowych kółkach?

Bo plastikowe ultegry spokojnie biorą kilkadziesiąt tysięcy km na klatę.

 



#14 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 15 sierpień 2021 - 10:23

Jeśli po regulacji chwilę jest dobrze, potem się rozreguluje to raczej nie wina kółek. Szukałbym jak pisze Mikroos w pancerzu i oporach.  pozdr



#15 fragdancer

fragdancer
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 15 sierpień 2021 - 13:42

wina była kołek. Przejechałem na nich 1 sezon tj lekko ponad 10k km. Włozyłem stare shimanowskie + naciągnałem linke po swojemu i problem jak ręką odjął. Zamówiłem sobie teraz bardziej dla testu niz potrzeby kołka nieco wieksze czyli zamiast 11t, 12t górne i 14t dolne. Zobaczymy jak wyjdzie. Łozyska w aluminiowych tokenach wystarczyly na około 10k km. Ja raczej mocno tyram naped bo robie pod 1600 max W, no i na segmentach krótszych lub dłuzszych na stravie tez sporawo i swoje waze bo 82kg teraz, wiec naped nie ma lekko. 



#16 tomaszzzz

tomaszzzz
  • Użytkownik
  • 77 postów

Napisano 17 sierpień 2021 - 09:44

Ja też dla testu wrzuciłem zestaw większych kółek do krótkiego wózka w r8000. Konkretnie te: J&L 12T+14T Ceramic Derailleur Pulley/Jockey For Shimano ULTEGRA R8000,R8050 (dostępne na ebay).

Nie są z aluminium tylko ponoć z delrinu.

Po ok 1000 km wydaje się, że kultura pracy przerzutki jest lepsza, ale to mocno subiektywna opinia.

 



#17 fragdancer

fragdancer
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 23 sierpień 2021 - 16:20

i normalnie Ci sie zmiescily ? Ja kupilem nowy wewnetrzny i zewnetrzny wozek (GS) sredni wozek kolka token 12 i 14t i nie moge tego zmiescic. Łancuch nad dolnym kołkiem mocno trze o ta czesc wozka nad nim. Ale pewnie to zle zlozylem, najwyzej to zaniose do serwisu. 





Dodaj odpowiedź