Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szosa Do 20K


29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Piotrekprzybyla

Piotrekprzybyla
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 19 sierpień 2021 - 21:48

Cześć,

Zwracam się do was z prośbą o radę, szukam pierwszej szosy - do tej pory latałem na gravelu ale latam głównie po płaskim więc stwierdziłem że pora na zakup...
Marzy mi się pinarello Prince ale wiadomo jak z dostępnością tej marki. Zastanawiam się nad kilkoma rowerami:
-https://bmc-switzerl...machine-02-one/(będę miał dostęp do uzywki za 15k)
-https://szybkierower...eeyg6ZiIqd-H9R0
-https://szybkierower...xfmmBBx-x8rHVg0
- I jedyny nowy: https://olimpius.pl/...er-szosowy.html

Który jest najbardziej wart uwagi?
Który wy byście wybrali?

Z góry dziękuję za pomoc!
  • Piotrekprzybyla lubi to

#2 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 19 sierpień 2021 - 22:13

Wrzuciłeś kompletnie inne rowery, tu płaszkacza tam górala. Może lepiej tytułem wstępu napisz jakiego masz gravela i co w nim jest nie tak oraz jakie masz plany w stosunku do szosy - chcesz aby "po prostu była szybsza niż gravel" na płaskim czy np. chcesz zacząć jeździć sporo w górach i męczyć wszystkie strome podjazdy?



#3 Piotrekprzybyla

Piotrekprzybyla
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 20 sierpień 2021 - 06:08

Jasne, przepraszam.
Na ten moment posiadam rondo ruut al1 2x. To raczej nie jest tak że coś jest nie tak, po prostu wydaje mi się że do tego gdzie jeżdżę bardziej pasować będzie właśnie jakaś szosa. Jeżdżę tygodniowo okolice 200km z przewyzszeniami sumarycznie 700-800m także mega płaski teren, głównie po sciezkach rowerowych/drogach i chyba najbardziej jara mnie katowanie średnich prędkości (powoli dostrzegam w tym swego rodzaju idiotyzm).
Z kwestii rozmiarowych - mam 188cm wzrostu, 90kg wagi, długość wewnętrzna nogi to 96cm.

#4 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 sierpień 2021 - 06:18

1. Porównaj geometrię (stack/reach) w tych rowerach do Rondo i sprawdź czy jest szansa żeby było wygodnie
2. Uwzględnij że warto będzie zmienić koła w nowym rowerze (czyli + 3-4 tys)
3. Di2 jest warte uwagi
4. Rower ma Ci się podobać i powodować że będziesz więcej jeździł :)
5. Jak kręci cię średnia to jaką uzyskujesz na Rondo? Bo może się okazać że to nie rower Cię ogranicza tylko forma sportowa :P
  • artho lubi to

#5 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1983 postów
  • SkądWrocław

Napisano 20 sierpień 2021 - 06:25

Dowiadywałeś się o tego Prince? Znajomi we Wrocławiu ostatnio sprowadzali te rowery i ogólnie kilka modeli pinarello. Sklep Bikestage. 



#6 Piotrekprzybyla

Piotrekprzybyla
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 20 sierpień 2021 - 07:13

Napisałem do bikestage również. Czekam na info.
Srednie jakie mam na dystansach 50km to okolice 30kph.

#7 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1152 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 20 sierpień 2021 - 07:49

Jak to mówi król rowerów: "gravel się akurat do niczego nie nadaje, bo jest do wszystkiego, ale jak się ktoś nie ściga z nikim, to jest to idealny rower do wszystkiego, dlatego że jest do wszystkiego"

 

:D  :D  :D


  • ortogonalny lubi to

#8 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 20 sierpień 2021 - 08:05

Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i jest tanie :) .


  • artho lubi to

#9 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 20 sierpień 2021 - 08:44

No gravele Rondo to akurat potrafią być szybkie, ten Ruut to już "kawał szosy". Pytanie czy mostek masz nisko, pozycja agresywna i czy zmieniłeś sobie opony na bardziej szosowe - jeżeli tak to już poprawiłeś nieźle możliwości generowania prędkości przez tego gravela.

 

Oczywiście do płaskaczy pewnie warto pomyśleć o szosie aero, ale bez agresywnej pozycji (w szosie uzyskasz bardziej agresywną niż w gravelu) to i tak przyrost km/h może być nieduży. I tu wchodzi kwestia Twojego ciała, rozciągnięcia, elastyczności kręgosłupa itd., wszystkie te nudne tematy konieczne w kolarstwie. Na start w ramach testu warto się po prostu uczciwie schylić na wyprostowanych nogach dotknąć palców od stóp.

 

Nie zniechęcam, kupuj - szosa to inne możliwości - ale jeżeli gravel został już nieco uszosowiony (choćby opony) to przyrost średniej może nie być oszałamiający.



#10 Piotrekprzybyla

Piotrekprzybyla
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 20 sierpień 2021 - 09:14

Jeśli chodzi o rondo to nic przy nim nie robiłem - opony od fabryki: 700x37 na małej kostce. 

Z rozciągnięciem nie mam problemu - połowa dłoni na ziemi przy pochyleniu, rzeczy typu noga na głowę też wchodzi w gre. 



#11 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 20 sierpień 2021 - 09:19

No to wrzuć tam choćby z ciekawości też slicki 32c

 

Nawet takie slicki gravelowe jak, niedrogie a dobre to np. Continental Speed Contacty:

https://www.centrumr...41/?v_Id=113389

 

I mostek obniż tak aby był jak na zdjęciach promocyjnych:

bnYzGqP.png

 

Godzinka w dropach pod progiem i porównaj różnicę :D

 



#12 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3191 postów

Napisano 20 sierpień 2021 - 09:36

W Canyonie z  linku, "fabrycznie" zamontowane były karbonowe koła DT Swiss o wysokości 47 mm.


  • artho lubi to

#13 Piotrekprzybyla

Piotrekprzybyla
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 20 sierpień 2021 - 09:39

Pewnie warte spróbowania - dzięki za rady ale na ten moment wolałbym się skupić nad wyborem nowej sztuki bo już się dosyć mocno napaliłem i wiecie jak to jest ;)



#14 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 20 sierpień 2021 - 09:56

No to pod płasko-Polskę i średnie prędkości zapewne najoptymalniej będzie coś z modnym słówkiem "aero" w opisie oraz stożkiem 35mm w górę.

 

Z Twoich konkretnych linków Canyon i BMC to długodystansowce niezupełnie nastawione na prędkość. Emondę też odpuść, bo to poważna maszyna do wspinaczki w Alpach. Z tych linków Orbea chyba najbradziej jest nastawiona na czas, ale może warto poszerzyć jeszcze horyzont i do jazdy pod kątem prędkości może takie coś:

 

Canyon Aeroad https://roweryuzywan...-8-0-di2-2015-l

Cena dobra, maszyna już na Di2, fajny kokpit. Brałbym.



#15 Piotrekprzybyla

Piotrekprzybyla
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 20 sierpień 2021 - 10:10

Patrzyłem na niego i też bym brał gdyby tylko były hamulce tarczowe...



#16 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 20 sierpień 2021 - 10:19

Zgoda i niezgoda. Ja teraz jeżdżę na tarczach, ale ja jestem z górsko-Polski, no ewentualnie pagór-Polski. Akurat te hamulce Ultegry będą hamowały świetnie, a już zwłaszcza do jazdy po płaskim i na czas to nie ma co się nadto przejmować - i tak jak chcesz robić średnie to trzeba przestać hamować na prostych jak i na zakrętach. Co innego gdybyś zaczął jeździć w wysokie góry i na długie podjazdy i zjazdy, wtedy grzanie obręczy karbonowych.. itd. :P.


  • Bzyk lubi to

#17 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 sierpień 2021 - 10:43

po prostu trzeba umieć zjeżdżać. 


  • artho lubi to

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#18 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 20 sierpień 2021 - 10:57

Piękne widoki i zjazd. Szok motocyklisty, że na szosie się jeździ 60km/h mnie rozbawił. Muszę się tam kiedyś wybrać, kojarzy ktoś może lokalizację tego konkretnego zjazdu?



#19 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1983 postów
  • SkądWrocław

Napisano 20 sierpień 2021 - 11:13

Dramatyzowany tytuł filmu, nagranego pewnie przez kogoś, kto nie jeździł na rowerze szosowym. Wyprzedzanie motocykli czy samochodów w górach na zjeździe to akurat nie jest żaden wielki wyczyn i nie trzeba być asem przestworzy. Że auta i motocykle zjeżdżają wolniej od rowerów jest akurat standardem, nie tylko w Alpach ale również u nas w małych górach. Zawsze gdy chcę sobie fajnie zjechać, poprawić czas, to na szczycie upewniam się, że auto odjechało na co najmniej 30 sekund - minutkę, w zależności od długości zjazdu. 

 

I umiejętności zjazdowe kolarza nie mają żadnego znaczenia, skoro kierowcy sobie zjeżdżają powoli i ostrożnie. 

 

Arturo, "zjazd rowerzysty z Jaufenpass (Passo Giovo)"

 

Piękne miejsce :)

 

 


  • artho i hi_im_krzysiu lubią to

#20 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 20 sierpień 2021 - 11:25

Wyprzedzanie motocykli czy samochodów w górach na zjeździe to akurat nie jest żaden wielki wyczyn i nie trzeba być asem przestworzy. Że auta i motocykle zjeżdżają wolniej od rowerów jest akurat standardem, nie tylko w Alpach ale również u nas w małych górach.

+1, dokładnie tak

 

Arturo, "zjazd rowerzysty z Jaufenpass (Passo Giovo)"

 

Piękne miejsce :)

Kiedy jedziemy? :D

 

EDIT: konkret, 1500m up na 30km :)





Dodaj odpowiedź