Szosa Do 20K
#1
Napisano 19 sierpień 2021 - 21:48
Zwracam się do was z prośbą o radę, szukam pierwszej szosy - do tej pory latałem na gravelu ale latam głównie po płaskim więc stwierdziłem że pora na zakup...
Marzy mi się pinarello Prince ale wiadomo jak z dostępnością tej marki. Zastanawiam się nad kilkoma rowerami:
-https://bmc-switzerl...machine-02-one/(będę miał dostęp do uzywki za 15k)
-https://szybkierower...eeyg6ZiIqd-H9R0
-https://szybkierower...xfmmBBx-x8rHVg0
- I jedyny nowy: https://olimpius.pl/...er-szosowy.html
Który jest najbardziej wart uwagi?
Który wy byście wybrali?
Z góry dziękuję za pomoc!
- Piotrekprzybyla lubi to
#2
Napisano 19 sierpień 2021 - 22:13
Wrzuciłeś kompletnie inne rowery, tu płaszkacza tam górala. Może lepiej tytułem wstępu napisz jakiego masz gravela i co w nim jest nie tak oraz jakie masz plany w stosunku do szosy - chcesz aby "po prostu była szybsza niż gravel" na płaskim czy np. chcesz zacząć jeździć sporo w górach i męczyć wszystkie strome podjazdy?
#3
Napisano 20 sierpień 2021 - 06:08
Na ten moment posiadam rondo ruut al1 2x. To raczej nie jest tak że coś jest nie tak, po prostu wydaje mi się że do tego gdzie jeżdżę bardziej pasować będzie właśnie jakaś szosa. Jeżdżę tygodniowo okolice 200km z przewyzszeniami sumarycznie 700-800m także mega płaski teren, głównie po sciezkach rowerowych/drogach i chyba najbardziej jara mnie katowanie średnich prędkości (powoli dostrzegam w tym swego rodzaju idiotyzm).
Z kwestii rozmiarowych - mam 188cm wzrostu, 90kg wagi, długość wewnętrzna nogi to 96cm.
#4
Napisano 20 sierpień 2021 - 06:18
2. Uwzględnij że warto będzie zmienić koła w nowym rowerze (czyli + 3-4 tys)
3. Di2 jest warte uwagi
4. Rower ma Ci się podobać i powodować że będziesz więcej jeździł
5. Jak kręci cię średnia to jaką uzyskujesz na Rondo? Bo może się okazać że to nie rower Cię ogranicza tylko forma sportowa
- artho lubi to
#9
Napisano 20 sierpień 2021 - 08:44
No gravele Rondo to akurat potrafią być szybkie, ten Ruut to już "kawał szosy". Pytanie czy mostek masz nisko, pozycja agresywna i czy zmieniłeś sobie opony na bardziej szosowe - jeżeli tak to już poprawiłeś nieźle możliwości generowania prędkości przez tego gravela.
Oczywiście do płaskaczy pewnie warto pomyśleć o szosie aero, ale bez agresywnej pozycji (w szosie uzyskasz bardziej agresywną niż w gravelu) to i tak przyrost km/h może być nieduży. I tu wchodzi kwestia Twojego ciała, rozciągnięcia, elastyczności kręgosłupa itd., wszystkie te nudne tematy konieczne w kolarstwie. Na start w ramach testu warto się po prostu uczciwie schylić na wyprostowanych nogach dotknąć palców od stóp.
Nie zniechęcam, kupuj - szosa to inne możliwości - ale jeżeli gravel został już nieco uszosowiony (choćby opony) to przyrost średniej może nie być oszałamiający.
#11
Napisano 20 sierpień 2021 - 09:19
No to wrzuć tam choćby z ciekawości też slicki 32c
Nawet takie slicki gravelowe jak, niedrogie a dobre to np. Continental Speed Contacty:
https://www.centrumr...41/?v_Id=113389
I mostek obniż tak aby był jak na zdjęciach promocyjnych:
Godzinka w dropach pod progiem i porównaj różnicę
#14
Napisano 20 sierpień 2021 - 09:56
No to pod płasko-Polskę i średnie prędkości zapewne najoptymalniej będzie coś z modnym słówkiem "aero" w opisie oraz stożkiem 35mm w górę.
Z Twoich konkretnych linków Canyon i BMC to długodystansowce niezupełnie nastawione na prędkość. Emondę też odpuść, bo to poważna maszyna do wspinaczki w Alpach. Z tych linków Orbea chyba najbradziej jest nastawiona na czas, ale może warto poszerzyć jeszcze horyzont i do jazdy pod kątem prędkości może takie coś:
Canyon Aeroad https://roweryuzywan...-8-0-di2-2015-l
Cena dobra, maszyna już na Di2, fajny kokpit. Brałbym.
#16
Napisano 20 sierpień 2021 - 10:19
Zgoda i niezgoda. Ja teraz jeżdżę na tarczach, ale ja jestem z górsko-Polski, no ewentualnie pagór-Polski. Akurat te hamulce Ultegry będą hamowały świetnie, a już zwłaszcza do jazdy po płaskim i na czas to nie ma co się nadto przejmować - i tak jak chcesz robić średnie to trzeba przestać hamować na prostych jak i na zakrętach. Co innego gdybyś zaczął jeździć w wysokie góry i na długie podjazdy i zjazdy, wtedy grzanie obręczy karbonowych.. itd. .
- Bzyk lubi to
#19
Napisano 20 sierpień 2021 - 11:13
Dramatyzowany tytuł filmu, nagranego pewnie przez kogoś, kto nie jeździł na rowerze szosowym. Wyprzedzanie motocykli czy samochodów w górach na zjeździe to akurat nie jest żaden wielki wyczyn i nie trzeba być asem przestworzy. Że auta i motocykle zjeżdżają wolniej od rowerów jest akurat standardem, nie tylko w Alpach ale również u nas w małych górach. Zawsze gdy chcę sobie fajnie zjechać, poprawić czas, to na szczycie upewniam się, że auto odjechało na co najmniej 30 sekund - minutkę, w zależności od długości zjazdu.
I umiejętności zjazdowe kolarza nie mają żadnego znaczenia, skoro kierowcy sobie zjeżdżają powoli i ostrożnie.
Arturo, "zjazd rowerzysty z Jaufenpass (Passo Giovo)"
Piękne miejsce
- artho i hi_im_krzysiu lubią to
#20
Napisano 20 sierpień 2021 - 11:25
Wyprzedzanie motocykli czy samochodów w górach na zjeździe to akurat nie jest żaden wielki wyczyn i nie trzeba być asem przestworzy. Że auta i motocykle zjeżdżają wolniej od rowerów jest akurat standardem, nie tylko w Alpach ale również u nas w małych górach.
+1, dokładnie tak
Arturo, "zjazd rowerzysty z Jaufenpass (Passo Giovo)"
Piękne miejsce
Kiedy jedziemy?
EDIT: konkret, 1500m up na 30km