Jump to content


Photo

Wyrobiony Gwint Śruby Odpowietrzającej W Klamkomanetce Shimano Grx


8 replies to this topic

#1 Pio_FCI

Pio_FCI
  • Użytkownik
  • 10 posts

Posted 11 December 2021 - 18:21

Cześć,

Mam gravela Meridy z shimano grx z hydrauliką. Przez kilkukrotne odpowietrzanie przedniego hamulca, od wkręcanego lejka wyrobił się gwint śruby odpowietrzającej w klamce (załączam foto).

Teraz śrubka (nawet nowa) nie trzyma mocno, puszcza olej a co za tym idzie wpuszcza powietrze i hamulec jest miękki i nieskuteczny.

Do wyrzucenia cała klamka? Pytam, bo szukam ratunku nie chcąc wydawać 600zł na nową;/

Attached Files



#2 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 11 December 2021 - 18:34

Spróbuj - na tyle na ile to możliwe -oczyścić gwint i wkręć na jakiś klej do gwintów. Daj chwilę żeby wyschło i sprawdź.
Oring na pewno w dobrym stanie?

#3 Pio_FCI

Pio_FCI
  • Użytkownik
  • 10 posts

Posted 11 December 2021 - 18:41

o kurde, nie pomyślałem o kleju do gwintów :o

Tak, oring świeży wraz z nową śrubką i też nie daje rady.

 

Spróbuję spuścić cały płyn, wtedy oczyszczę cały gwint i nakręcę z klejem.

Wielkie dzięki, nadzieja odżyła.



#4 zbrozin

zbrozin
  • Użytkownik
  • 111 posts
  • SkądWarszawa

Posted 12 December 2021 - 11:05

Może odrobina taśmy teflonowej na gwint śruby by pomogła - taka jaką stosuje się w hydraulice, jest bardzo cienka i łatwo się ją rozrywa/rozwarstwia.



#5 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 12 December 2021 - 11:25

W hydraulice i owszem, ale w hydraulice siłowej już nie. Właśnie to, że łatwo się rozwarstwia wprawia, że drobinki mogą zatkać kanały w zaworach, czy rozdzielaczach.
Dużo lepsze rozwiązanie awaryjne to klej lub uszczelniacz do gwintów.
W rowerze w sumie nie ma to tak wielkiego znaczenia, ale warto mieć na uwadze. 😉
  • zbrozin likes this

#6 Pio_FCI

Pio_FCI
  • Użytkownik
  • 10 posts

Posted 12 December 2021 - 11:30

Dokładnie potwierdzam, próbowałem już taśmy teflonowej do uszczelniania.

Spróbuję tego kleju do gwintów ze średnią mocą, zastanawiam się tylko po utwardzeniu w jaki sposób będę mógł odpowietrzyć cały układ.



#7 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 12 December 2021 - 11:52

Nie wiem jak często potrzebujesz to robić, ale ja bym najpierw zrobił wszystko na gotowo.
Jak już nie będzie powietrza to przetrzyj zmywaczem hamulcowym gwint w klamce i odtłuść śrubkę.
Gdyby klej do gwintów był za słaby to uszczelniacz.
Można jeszcze każdy gwint naprawić. Kwestia, czy ktoś będzie miał ochotę się w to bawić.

#8 Pio_FCI

Pio_FCI
  • Użytkownik
  • 10 posts

Posted 12 December 2021 - 12:02

Dzięki, w sumie potrzebuję to zrobić raz a dobrze.

W tygodniu spróbuję właśnie w tej kolejności.



#9 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 12 December 2021 - 12:05

Dokładnie potwierdzam, próbowałem już taśmy teflonowej do uszczelniania.

Spróbuję tego kleju do gwintów ze średnią mocą, zastanawiam się tylko po utwardzeniu w jaki sposób będę mógł odpowietrzyć cały układ.

gniazdo w tej śrubce jest mega miękkie - prawdopodobnie nie odkręcisz jej po użyciu kleju. Możesz spróbować zrobić frezy pod płaski śrubokręt wcześniej, ale to nadal druciarstwo i ryzyko, że robiąc frez zjedziesz zbyt głęboko i rozszczelnisz śrubę (raz mi tak zafundowano w serwisie).





Reply to this topic