Skocz do zawartości


Zdjęcie

Waga Zawodnika Vs Limity Producenta


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 09 styczeń 2022 - 16:58

Hej, trochę covid oraz stracony sezon dały mi w kość i z wagą jest delikatnie mówiąc tak se, zwłaszcza, że do niziołków nie należę. Oczywiście liczę na to, że zanim sezon na dworze nastanie, to uda mi się doprowadzić do formy, natomiast mam pytanie jak to w praktyce wygląda jeżeli chodzi o ograniczenia wagowe. Mam limit na kołach 120 kg, a na ramie 110 kg. Wiem, że piasty są na to szczególnie wrażliwe, więc raczej tutaj się trzeba tego trzymać, ale nie wiem jak to wygląda jeżeli chodzi o całą resztę. Innymi słowy, jeżeli wskoczę na taki zestaw przy wadze 113-115 kg, to mocno ryzykuję, że mi rama gdzieś na trasie strzeli? 


Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#2 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 09 styczeń 2022 - 17:55

Bardziej bym się obawiał kół niż ramy. Chyba, że rama jakaś ekstra cieniowana.
Zdążyło mi się jeździć ważąc 108kg i w sumie nic się nie stało. Uważałem tylko zeby ograniczyć skoki przez progi i tego typu rzeczy.
Nie wiem jak ustalają normę w świecie ram rowerowych, ale musi być jakiś zapas?

#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 styczeń 2022 - 18:02

Teoretycznie branżowy standard to 110 kg. W praktyce markowy rower w dobrym stanie ogólnym z łatwością powinien wytrzymać Twoją masę przy rozsądnym użytkowaniu.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 styczeń 2022 - 14:27

Hej, trochę covid oraz stracony sezon dały mi w kość i z wagą jest delikatnie mówiąc tak se, zwłaszcza, że do niziołków nie należę. Oczywiście liczę na to, że zanim sezon na dworze nastanie, to uda mi się doprowadzić do formy, natomiast mam pytanie jak to w praktyce wygląda jeżeli chodzi o ograniczenia wagowe. Mam limit na kołach 120 kg, a na ramie 110 kg. Wiem, że piasty są na to szczególnie wrażliwe, więc raczej tutaj się trzeba tego trzymać, ale nie wiem jak to wygląda jeżeli chodzi o całą resztę. Innymi słowy, jeżeli wskoczę na taki zestaw przy wadze 113-115 kg, to mocno ryzykuję, że mi rama gdzieś na trasie strzeli? 

 

limit na kołach to tak naprawdę limit obręczy podawany przez producenta. Jeżeli to chińskie karbony to praktycznie każde mają 110-120kg i to nijak ma się do rzeczywistości

Przy wadze 113-115, jeżeli masz 20/24 szprychy to w pierwszej kolejności one będą się urywać (szczególnie jeżeli j-bend) a następnie łożyska padną, jeżeli są małych rozmiarów


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#5 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 11 styczeń 2022 - 14:51

thomasz - ja mam austriackie Xentisy z pięcioma karbonowymi ramionami. Tam jest limit 120 kg i chyba można tej specyfikacji zaufać. 

 

z kolei 110 kg (240 lbs) jest w specyfikacji roweru i dlatego się zastanawiam czy tam nie ma słabych punktów. Jest ceramiczny support, ale na chłopski rozum chuderlak, który ma w nogach 400W bardziej go obciąży niż misiek na 200W. Być może sztyca siodłowa jest jakoś narażona... Sam nie wiem. 


Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#6 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2954 postów

Napisano 11 styczeń 2022 - 20:49

Innymi słowy, jeżeli wskoczę na taki zestaw przy wadze 113-115 kg, to mocno ryzykuję, że mi rama gdzieś na trasie strzeli? 

 

Znajomy >100kg pytał w Treku, podobno reklamowali już ramy karbon kilka razy z pęknięciem w okolicy supportu. Trek mimo wiedzy, że zawodnik >100kg uznawał i wymieniali ramę.
 





Dodaj odpowiedź