Skocz do zawartości


Zdjęcie

Druga Para Kół Do Gravela


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pwkr

Pwkr
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 08 luty 2022 - 22:37

Cześć. Chodzi mi po głowie pomysł, żeby kupić drugą parę kół do gravela. Te które mam to semi-slicki, a właściwie prawie slicki o szerokości 35 mm. Bardzo dobre jako road+, czyli asfalt i wszelkiego rodzaju utwardzone drogi o różnego rodzaju nawierzchni. Po takich drogach najczęściej jeżdżę. Ale czasem chciałbym się zapuścić na nieco trudniejszy teren (np. taka Parenzana, gdzie dominuje żwir już dość konkretny). I tu by się przydały bardziej konkretne opony. U mnie wchodzą 47 mm. Najpierw myślałem o drugim komplecie opon, ale jak wiadomo wymiana opon jest trochę kłopotliwa. Więc wpadłem na pomysł z drugą parą kół. Z tym, że jak tak czytam o tym to trochę zacząłem powątpiewać czy to rzeczywiście takie łatwiejsze rozwiązanie. No bo po pierwsze, każda tarcza nie jest idealnie równa, więc zaciski hamulców dobrze wyregulowane do jednej mogą obcierać przy drugiej. Druga sprawa to to, że łańcuch i kaseta układają się do siebie. Więc używany łańcuch może gorzej pracować z inną, nową kasetą. Więc albo trzeba by za każdym razem zakładać inny łańcuch, albo odkręcać kasetę i zakładać na drugie koło. A to wszystko stałoby się równie upierdliwe jak zmiana opon. Co o tym sądzicie? Używa ktoś dwóch par kół w jednym rowerze? Czy jednak lepiej zmieniać opony?



#2 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 09 luty 2022 - 00:06

Kilka kompletów kół można ustawić pod raz ustawione zaciski. Podkładkujesz tarczę (np. podkładkami 0,5-1mm). Generalnie koła z takimi samymi piastami powinny dać radę nawet bez podkładek, Z łańcuchem moim zdaniem nie powinno być problemu jeśli długość będzie Ok  , a same elementy nie wyjechane do granic możliwości.

 

dwa komplety kół to zdecydowanie mniej zabawy niż przekładanie opon (czy pod dętkę czy TL).

 

ja mam 3 kpl na podkładkach i zmiana zajmuje 2 minuty



#3 Pwkr

Pwkr
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 09 luty 2022 - 00:32

Kilka kompletów kół można ustawić pod raz ustawione zaciski. Podkładkujesz tarczę (np. podkładkami 0,5-1mm). Generalnie koła z takimi samymi piastami powinny dać radę nawet bez podkładek, Z łańcuchem moim zdaniem nie powinno być problemu jeśli długość będzie Ok  , a same elementy nie wyjechane do granic możliwości.

 

dwa komplety kół to zdecydowanie mniej zabawy niż przekładanie opon (czy pod dętkę czy TL).

 

ja mam 3 kpl na podkładkach i zmiana zajmuje 2 minuty

Sory, ale ciemny jestem. Możesz wytłumaczyć co to jest to podkladkowanie.



#4 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 09 luty 2022 - 07:29

Wrzucam link to jednego z tutoriali:

 

https://youtu.be/LG2ApxL0eIA


  • bonobo lubi to

#5 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 09 luty 2022 - 12:18

Dodam jeszcze podpowiedź. Sam używam do centerlock podkładek w rozmiarze 35x45 mm o grubości od 0,1-0,3 mm (stal). Podkładki przecinam nożycami, aby weszła na gniazdo tarczy (nie przeszkadza, i tak będą dociśnięte tarczą i nakrętką). Są dostępne za grosze na allegro.

 

Procedura jest taka, że ustawiamy pierw koło z szerszą piastą (metoda prób i błędów) do zacisków. Potem w drugim komplecie dodajemy podkładki pod tarczę i sprawdzamy, czy jest osadzona osiowo względem zacisków. Cała robota, to 20 minut zabawy :)



#6 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 10 luty 2022 - 13:38

Używam dwóch zestawów kół Evanlite pod hamulce tarczowe o różnej wysokości stożka w szosie, z różnymi kasetami na góry i płaskie, w jednym siedzą piasty DT w drugich Evanlite, wcześniej używałem również fullcrumów w tym samym rowerze i nigdy nie stosowałem żadnych podkładek do ustawiania tarcz. A co do łańcucha, wystarczy pilnować na czas jego wymiany i nie powinno być żadnych problemów o ile żadna z kaset nie jest kompletnie zajechana bo wówczas "nie dogada" się z nowym łańcuchem

 


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3




Dodaj odpowiedź